Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Да, Игоре, знам и то: код нас треба увести предмет на академским студијама више факултета - Економика пресељења објеката на другу локацију да би се на претходној подигао други објекат. Па онда проучити примере зашто су онолике фабрике по Немачкој остале малтене у центру града.

А беше смо имали и пивару у Скадарлији, старије архитектуре? Са јединим пивоводом у земљи? Са београдском минералном водом (одличног квалитета)? Шта би сад тамо?

И, ако је на неком брду још блаженопочивши Вајферт подигао пивару, не би ли, можда, имало смисла да она ту остане? Назови то континуитетом, урбаном традицијом, како год. Је л` има неко друго место за стаклене контејнере без прозора који би примили тај наш еверблосоминг мултинационални сектор услуга, евентуално?
 
Nije za porediti Skadarliju i BIP po pitanju arhitekture ;)

Ok drago mi je da si makar neposredno potvrdio vaznost i dobru lokaciju pored prokopa uporedivsi je sa centrom grada ;) :)
 
Kao što napisa Igor,sad ispade da je Bip u centru a Prokop na dalekoj periferiji?!?!?
:?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363913#p363913:2h393a50 je napisao(la):
Igor » 23 Dec 2015 06:02 pm[/url]":2h393a50]Nije za porediti Skadarliju i BIP po pitanju arhitekture ;)

Ok drago mi je da si makar neposredno potvrdio vaznost i dobru lokaciju pored prokopa uporedivsi je sa centrom grada ;) :)


Управо супротно - написао сам да је на таквој локацији, да естетски изглед објекта није од пресудног значаја.
Не знам како си уопште закључио супротно.
 
U krugu bipa se nalazi kuca wajfertova u kojoj je sad uprava Ispod su lagumi u kojoj je bip namjeravao otvoriti pivnicu .A sto se tice izgleda bipa sada jeste malo oronuo propao ali nesto nevidim sata bi moglo da ga zamjeni to sigurno znaci kraj fabrke.Jer kod nas sve sto je kao preseljavano je propalo ugaseno.
 
To i jeste najcesce.
Kad nesto preseljavaju, ne preseljavaju da bi radilo u boljim uslovima i da bi napredovalo i razvijalo se, vec da se dodje do "vrijednog zemljista".

Potpuno ista stvar je i sa Glavnom zeljeznickom stanicom, koja se "izmjesta", ne da bi zeljeznicki saobracaj bio bolji, vec da bi se "oslobodio" prostor za neciju zaradu.

Dokaz je i sama cinjenica da ni nakon 40 godina od ideje o Prokopu, nema jasnog plana kako Prokop povezati sa gradom i kako omoguciti kretanje putnika prema i od stanice. Plana nema, jer cilj i nije unaprijediti saobracaj vec maknuti vozove iz Savskog Amfiteatra.
 
@RioBL

Ja bih te najljubaznije zamolio da prestanes kao papagaj da ponavljas:

Dokaz je i sama cinjenica da ni nakon 40 godina od ideje o Prokopu, nema jasnog plana kako Prokop povezati sa gradom i kako omoguciti kretanje putnika prema i od stanice.

... jer to jednostavno nije istina.
 
Praška pivara Staropramen u delu grada po imenu Smihov može da se poredi sa starom pivarom u Skadarliji, nikako sa ovom na Mostaru. Nalazi se u gusto izgrađenom gradskom tkivu klasične matrice sa fasadom koja se uklapa u ambijent i odiše industrijskim duhom epohe druge polovine XIX veka. Taj nekada veoma zapušteni industrijski kvart na obodu istorijskog centra Praga već se više od decenije transformiše u živu poslovno-uslužnu četvrt višeg nivoa, pa je kraj danas prilično bogat hotelima, kancelarijama i tržnim centrima, među kojima je "Novi Smihov" dugo bio najposećeniji u celoj Češkoj Republici. Jeste da je deo uz samu fabriku i dalje malo fucnut i krezav (tu već na momente ozbiljno zamiriše periferija), ali ne sumnjam da će se "pirlitanje" nastaviti i na tu stranu (bez diranja same fabrike, ona sasvim lepo i lagodno živi tamo - barem je tako bilo tokom mojih "praških proleća").

Uzgred, ne treba slušati naše naopake reklame - mitska osnivačica Praga je kneginja Libuše (s akcentom na prvom slogu) a ne Libuš (s akcentom na drugom). Ne pravim se pametan od duga dana, već me je "iskvario" život u Pragu - previše mi para uši. A iznad svega mi je stalo da kvalitetni ljudi fine učenosti i dobrog karaktera (bez ikakve ironije, Pantografe!) znaju sve ispravno i neosporno. :)
 
iako odosmo daleko u off, moram da se nadovezem i pohvalim infornisanost, izbor reci, konstrukciju recenice i uctivost minnheima (takodje bez ikakve doze cinizma). retkost na forumina (generalno)
+
 
Neću više da hranim off, samo da se zahvalim na ovako divnom komplimentu. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363992#p363992:tqdtvanv je napisao(la):
Minnheima » 23 Dec 2015 11:37 pm[/url]":tqdtvanv]Praška pivara Staropramen u delu grada po imenu Smihov može da se poredi sa starom pivarom u Skadarliji, nikako sa ovom na Mostaru. Nalazi se u gusto izgrađenom gradskom tkivu klasične matrice sa fasadom koja se uklapa u ambijent i odiše industrijskim duhom epohe druge polovine XIX veka.

Ti Austrugari su stvarno znali sta rade:

http://tinyurl.com/hly93b7
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363955#p363955:2dnby77x je napisao(la):
laki72 » Wed Dec 23, 2015 9:32 pm[/url]":2dnby77x]@RioBL

Ja bih te najljubaznije zamolio da prestanes kao papagaj da ponavljas:

Dokaz je i sama cinjenica da ni nakon 40 godina od ideje o Prokopu, nema jasnog plana kako Prokop povezati sa gradom i kako omoguciti kretanje putnika prema i od stanice.

... jer to jednostavno nije istina.

Pa dobro Laki, mozda ja ne znam. Kakav je plan? Kako ce povezati stanicu sa gradom?
 
Budimpešta
Budapest%20Keleti%20railway%20station.jpg


Ljubljana
Ljubljana_station.JPG


Zagreb
Zagreb,_Main_Station.JPG


Beograd
prokop_31-640x400.jpg


:)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363992#p363992:7l67u6h9 je napisao(la):
Minnheima » 24 Dec 2015 12:37 am[/url]":7l67u6h9]Praška pivara Staropramen u delu grada po imenu Smihov može da se poredi sa starom pivarom u Skadarliji, nikako sa ovom na Mostaru...

Uzgred, ne treba slušati naše naopake reklame - mitska osnivačica Praga je kneginja Libuše (s akcentom na prvom slogu) a ne Libuš (s akcentom na drugom). Ne pravim se pametan od duga dana, već me je "iskvario" život u Pragu - previše mi para uši. A iznad svega mi je stalo da kvalitetni ljudi fine učenosti i dobrog karaktera (bez ikakve ironije, Pantografe!) znaju sve ispravno i neosporno. :)


Хвала, дакле кнегиња Либуше, меморишем, мада сам се ја усредсредио на гротескност рекламне кампање која промовише пивару у центру Прага из 1869, а Београд је имао старију (па је угасио) и три године млађу (коју би неки да угасе), и онда се погрешно име и германизована племићка титула баш онако лепо уклапају у целу слику нашег апсурда и малограђанштине.
.
И мени је највише жао пиваре у Скадарлији, али не могу да схватим кул однос према могућности да Београд остане без иједног постројења у привредној грани где постоје богата традиција, лепа могућност за зараду (туризам) и основа за развој локалпатриотског духа.
Додуше, не могу да схватим исти такав однос ни према Железничкој станици, нити да се поред два историјска стадиона гради трећи на крају села, итд.
 
Beograd



(zasto se trudimo da zaboravimo da imamo zeljeznicku stanicu jos od 1884)
 
Ne sporim ja potrebu za recimo dva koloseka ka postojecoj stanici ali toliko ignorisanje prokopa je besmisleno iz mnogo razloga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364076#p364076:17pmam2z je napisao(la):
Igor » 24 Dec 2015 16:22[/url]":17pmam2z]Ne sporim ja potrebu za recimo dva koloseka ka postojecoj stanici....
Treba da se spori
jer 2 ili 22 koloseka ima isti efekat
odseca grad od reke
 
A kome bi smetao tramvaj od ade huje do ade ciganlije gdje je tu problem za likove sto setaju kola po setalistu
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4PZ6xOL0CCM[/youtube]


Za `neverne Tome`
Bice bolja od ove !

hauptbahnhof-22.jpg

csm_Hauptbahnhof-Wien-200_905da64553.jpg

:p :laugh:

.
 
@Igor,
ako mislis na mene, ja ne ignorisem Prokop. Naprotiv, pokusavam pokazati da je dio jednog sireg projekta ("novi beogradski cvor") koji proizvodi mnogo negativnih posljedica po Beograd i ciju potencijalnu stetu treba minimizirati tako sto ce se ograniciti ulaganja u Prokop i investicije prebaciti u druge elemente zeljeznicke infrastrukture. Pre svega u stanicu Beograd Glavna.
S druge strane ja sam svjestan cinjenice da je Prokop neminovnost i da njegove pozitivne strane treba iskoristiti.

@Boco,
prica o tome kako Beograd Glavna odesca grad od reke je prenaduvana i uopste nije razlog da se ona izmjesta. Razlog je da se dobije prostor za izgradnju.

A koliko Beograd Glavna zaista smeta silasku grada na Savu, mozes sam zakljuciti kad pogledas plan saobracajnica predvidjen za izgradnju nakon uklanjanja zeljeznicke infrastrukture.



na ovom planu sam oznacio 9 tacaka koje saobracajno povezuju prostor BNV sa ostatkom grada. Vidljivo je da glavne saobracajnice u prostoru BNV prolaze pravcem sjever-jug, duz rijeke Save i da su glavne tacke ulaska u BNV iz pravca starog Beograda tacke 1-4 a iz pravca NBG tacka 9. Nijedna od ovih saobracajnica nema nikakve veze sa zeljeznickim kolosjecima koji vode od pravca Sajma prema Beograd Glavnoj (oznaceno debelom crnom linijom).

Tacke 5,6 i 7 su jedine koje presjecaju kolosjeke.

Tacka 5 je ulica profila 1+1, dakle pomocni saobracajni pravac.
Tacka 6 je ulica veceg profila (3+3) koja treba da bude glavna veza BNV sa mostarskom petljom
Tacka 7 je juzni ulaz, takodje veceg profila (3+3) koji treba da poveze BNV sa juznim dijelom grada

Dakle, nakon sto se ukloni "prepreka silasku grada na reku", samo dvije saobracajnice (6 i 7) ce preko ranijih kolosjeka zaista povezati dio grada sa rijekom. Sve ostale idu mimo kolosjeka.

Zar je sva ova gungula oko novog zeljeznickog cvora i mega stanice bila potrebna da bi se napravile samo dvije nove saobracajnice? Zar to nije bilo moguce rijesiti sa dva nadvoznjaka? Naravno da jeste, ali saobracaj nikom nije bitan. Bitno je da se oslobode kvadrati.

P.S.
ova debela crna linija odgovara prostoru koji bi zauzela 4 kolosjeka.
 
Ribol
zaključak da jeste odsečena obala od grada je donet na ovom forumu davno na starijim stranama
zadržavanje pruge postoji kao opcija samo u slučaju da je ukopana (podzemna)
to je davno ostvareno u svetu ali mnogo kosta
zašta sada niko nece da ,,ljuljne,, pare koje nemamo ni za mnogo potebnije

Jedan od razloga moje ,,kukumavkanjee,, zasto Kineski most nema prugu
jeste uspostavljanje železničkog prstena oko Bgda te morace se praviti dr. most.

Siroti Pančevac ulazi u ,,podzemlje ,, Bgda i izlazi kod Prokopa
te pruga uz Savsku obalu je stvarno suvišna

Od silne želje da imamo metro
mnogi vide samo šine, pa makar i nadzemne po gradskom tkivu a naročito po obali
Bgvoz je sasvim lep primer gde može nadzemno a gde mora podzemno

Glavni problem je što su neki naučili da u Bgdu tegle torbe iz sela
dva puta mesečno svega 100-tinjak metara a u selu i po 10 km
e pa nek se priviknu , ako mogu u selu da tegle i do 10 km od stanice do kuce
mogu i od Prokopa do Slavije 1 km trolom (vidi Deligradsku)

a Bgd ce nakon dva veka izaci ponovo na svoju obalu kao sto je hiljadama godina i bilo na njoj

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364089#p364089:2rt2m4hn je napisao(la):
direktor » Thu Dec 24, 2015 6:38 pm[/url]":2rt2m4hn]A kome bi smetao tramvaj od ade huje do ade ciganlije gdje je tu problem za likove sto setaju kola po setalistu

nikome.
ali ne mozes tramvaje od 1000mm da pustis po pruzi od 1435mm, ergo sine moraju da lete.
model tramvaja uz kej na rastojanju koje je bilo predstavljeno na renderima koje je delija postavljao na temi o SA po modelu tramvaja na aleksanderplacu u berlinu je za obalu save savrsena opcija
 
Nasa stara u Valjevu je iz 1908.Tamo gde je isao ćira su duple trake kao sto se vidi i peron od zgrade i prednji deo koji je ocuvaniji i ulaz na stanicu.

wdroSvn.jpg
AiH4LjJ.jpg
 
Vrh