Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364342#p364342:3dvn85px je napisao(la):
Mair » 26 Dec 2015 12:47 pm[/url]":3dvn85px]Suština je da je stanica Beograd centar u prokopu, opština Savski venac veoma dobro osmišljena i kao lokacija i kao objekat koji se pri tome povezuje budućim gradskim metroom.

Od te činjenice sve počinje, a kada je nešto mnogo dobro kao Beograd centar stanica u prokopu sa odličnom lokacijom onda proradi ljubomora. Tako i imamo čudne postove nekih članova još od 2007 god, na ovoj temi......
Извини, али цео пост одише са толико препуцавања и провокација, да је врло далеко од инжењерске критике и доказивања.

За лаика разлика између "чињенице" и "оцене" је далеко мање важна него за факултетски образоване инжењере, па и оне који имају само гимназију. Најпростија дефиниција појма чињенице је исказ за који постоји само "да" или "не". Избор локације не може бити чињеница. Постоји толико различитих метода и критеријума оцене локације, да два размишљајућа стручњака неће дати исту оцену (могу сличну, али никада исту). При савременом планирању инвестиција, како би се изашло у сусрет инвеститору (да ли држави или приватном инвеститору, све једно), а и како би се избегла препуцавања стручњака, постоје техно-економске анализе, и оцена на крају буде економска!

Чланови попут РИО-а и СПАЦИО су као и ја (и још неколико чланова) изнели читав низ основних елемената успешних великих главних железничких станица, који недостају "Прокопу" нити је извесно да ће их имати. Истина је да са наше стране не постоји потпуна економска оцена, али постоји знање о основама израда студија оправданости, и зависности економске оправданости од политике квалитета (за разлику од развијених економија, у Србији врло, врло мало инжењера има та знања везана пре свега за друштвене науке). Уколико би неко од политичке и канцеларијско-планерске елите разумео значај железница, попустио са сујетом, и расписао конкурс за израду ревизије решења, РИО, СПАЦИО, ја и још неколико форумаша (уз финансирање студије, и ангажовање још људи) би могли израдити одрживу студију оправданости, и план фазног инвестирања, при чему би након сваке фазе постојала функционална целина. Узгред, анализирале би се варијанте решења, међу њима пар варијанти без икакве класичне железнице у Савамали. Са обзиром односа конкурентских видова саобраћаја (аутомобил, аутобус) и немогућности формирања дугорочних решења за исте, не треба очекивати високи ефекат за варијанту уради мање, да би добио мање од мањег.

На жалост, у нашем друштву се не износе подаци о економској добити инфраструктурних пројеката (банке их добијају проформе, у широј и стручној јавности их нема), тако да се све своди на тапшање једном руком. Било који предузетник који не разматра добитке, просто улазећи само у инвестиције, осуђен је на банкрот јер "тапше једном руком". Кредиторима није битна добит од инфраструктурног пројекта, већ само гаранција државе која ће плаћати кредит, и одређени грађевинско-индустријски лобији, који су у спрези са страном кредитора. Политичарима је важно сликање, и укључивање спонзора својих партија у послове. Са таквим моделом пословања, држава економски тоне, и себе доводи у ситуацију да буде уцењена. Сам економски раст изостаје због низа фактора, али један од најважнијих је погрешно усмеравање инвестиционих средстава.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364427#p364427:2q9agygw je napisao(la):
Karlo del Ponte » 27 Dec 2015 01:07 am[/url]":2q9agygw] Уколико би неко од политичке и канцеларијско-планерске елите разумео значај железница, попустио са сујетом, и расписао конкурс за израду ревизије решења, РИО, СПАЦИО, ја и још неколико форумаша (уз финансирање студије, и ангажовање још људи) би могли израдити одрживу студију оправданости, и план фазног инвестирања, при чему би након сваке фазе постојала функционална целина.

Ауу брате ал` ти пуцаш од самопоуздања илити самоуверености, свака част, да је мени 10% од тога мислим да бих већ био на неком пројекту за лет на Марс (или бар Месец..) :sesir:
 
+1 Karlo, slazem se sa svim sto si rekao.
Uvek cu i podrzavati stavove vas strucnjaka zeleznice, jer smatram da su ovde najrelevantniji na forumu.

Moja puna podrska razvojnim projektima u oblasti zeleznice. Moramo kao drustvo mnogo ozbiljnije da se pozabavimo time jer postoji osnova za zdrav i razuman razvoj u toj oblasti.
 
Apsolutno.

I na ovom forumu postoji mnogo obrazovanih i mladih ljudi koji mogu doprinijeti stvaranju konstruktivnih inicijativa. I kroz udruzenja "imamo plan" i "ljubitelji zeljeznica". Mozda mi na forumu nismo ljudi koji donose vazne odluke ali bi kroz zajednicki rad i kvalitetnu prezentaciju mogli doprinijeti stvaranju boljeg sopstvenog okruzenja.
 
Metro sa postojecom infrastrukturom. Iz Ruskog kredita nabaviti shinska vozila, i sa taktom od 15 minuta bi gradski prevoz znacajno napredovao uz minimalna ulaganja.

Firma koja proizvodi dizelke za zeleznicu je specijalizovana za metro vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364535#p364535:1uimlq5f je napisao(la):
neven_k » 27 Dec 2015 16:27[/url]":1uimlq5f]Metro sa ....Firma koja proizvodi dizelke za zeleznicu je specijalizovana za metro vozila...

Joj ,to je dobro
odmah može da se prišljamči i naša firma za proizvodnju ,,smederevaca,,
za grejanje podzemnih stanica u zimskom periodu

samo... i dizelke i smederevca je**ucka čunak u pozemnoj infrastrukturi

:lool: :laugh: :lool:
 
Sve su nadzemne stanice sem Vuka. Cilj je da se koristi postojeca infrastruktura, a ne da se bacaju pare za novu. Vagoni imaju elektro pogon, ne razumem cemu podsmevanje.
 
u delu kod reke moze da funkcionise kao tramvaj, sa smanjenim brzinama. Pruge su reke gradova 21 veka, rece onomad Rem Koolhaas.

Sve je stvar u novcu, moze i pod zemljom, ali kosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364600#p364600:2qr1q3nz je napisao(la):
neven_k » 27 Dec 2015 22:56[/url]":2qr1q3nz]Sve su nadzemne stanice sem Vuka. Cilj je da se koristi postojeca infrastruktura, a ne da se bacaju pare za novu. Vagoni imaju elektro pogon, ne razumem cemu podsmevanje.
Oprosti,
al bas si me bio razveseliosa dizelkama
jer sam vec sebi docarao sliku kako izlazim sav garav iz podzemne tj. Prokopa
bez brige g. Tesla davno uspešno otklonio takve stvari
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364600#p364600:3qgqq83r je napisao(la):
neven_k » Sun Dec 27, 2015 11:56 pm[/url]":3qgqq83r]Cilj je da se koristi postojeca infrastruktura, a ne da se bacaju pare za novu.

Ispravno razmisljanje :kk:

sto se predloga sa karte tice, najveci problem ce biti, naravno, uklanjanje kolosjeka iz prostora BNV, oko Kalemegdana i iz Donjeg Grada, sto je predvidjeno GUP-om i polako se realizuje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364601#p364601:3qgqq83r je napisao(la):
neven_k » Sun Dec 27, 2015 11:59 pm[/url]":3qgqq83r]Pruge su reke gradova 21 veka, rece onomad Rem Koolhaas.

Kad vec spominjemo ovog holandskog arhitektu, da pomenemo jedno njegovo vazno dijelo. McCormick Tribune Campus Center. Radi se o zgradi studentskog centra u Chicagu koja je smjestena tacno ispod zeljeznickog vijadukta (metro). Plac za gradnju se nalazio na "nesretnoj" lokaciji i najveci izazov je bio uloniti buku sa metro linije. Celicna cijev koja omotava vijadukt je dugacka 160m i potpuno stiti zgradu ispod od buke i vibracija. U zgradi ispod se nalaze ucionice.

Da li je ovo opcija za Savski Amfiteatar?

 
@RioBL

Praktično i veoma ružno rešenje.



Što se tiče železničke stanice u Novom Sadu...i bolje da je u mraku, da se ne vidi višedecenijski nemar.
Ž stanica, zajedno sa autobuskom i parkom pored, predstavlja ruglo (najblaža reč).

Na par mesta sam već iznosio ideje za tu stanicu, ali nije o tome tema.
 
Nije problem uklanjanje shina kod Kalemegdana, one mogu da se preurede da izgledaju kao tramvajske. Ako voz ide tim delom kao tramvaj i ima brzine izmedju 30-40 km na sat, on ne predstavlja problem. U mnogim gradovima tramvaji voze kroz pesacke zone. Cak je u nekim delovima moguce koristiti samo jedne shine za oba smera. Primer metro iz Lozane.

Predlog resava i javni saobracaj za BG na vodi, ali na zalost ovi iz grada su svetlosnim miljama daleko od toga da to shvate. Vishe tramvaja i vozova znaci manje automobila na ulicama, manje buke, vise mesta za peshake, manje investicija u parkinge i ulice.To je kvalitet zivljenja a ne autoput od 6 traka ispod stana koji je papreno placen. Ko zeli da zivi sa automobilima? Svi stanovi u Bulevaru Despota Stefana su na prodaju a kvadrat kosta 50% manje nego na mirnijim lokacijama u blizini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364975#p364975:1o7bdf64 je napisao(la):
neven_k » 30 Dec 2015 04:35 pm[/url]":1o7bdf64]
Predlog resava i javni saobracaj za BG na vodi, ali na zalost ovi iz grada su svetlosnim miljama daleko od toga da to shvate. Vishe tramvaja i vozova znaci manje automobila na ulicama, manje buke, vise mesta za peshake, manje investicija u parkinge i ulice.To je kvalitet zivljenja a ne autoput od 6 traka ispod stana koji je papreno placen. Ko zeli da zivi sa automobilima? Svi stanovi u Bulevaru Despota Stefana su na prodaju a kvadrat kosta 50% manje nego na mirnijim lokacijama u blizini.


Само донекле се слажем.

Јер, "људи из града" који се конкретно баве овим стварима - врло добро све схватају. Пре свих инж. Душан Милановић, човек задужен за саобраћај у Урбанистичком заводу, али - нико га не пита, баш зато што зна.
 
Видим, поједине неонке су већ поцркале. Надам се да ће на техничком пријему то бити сређено.
 
Za tehnicki prijem jos i nekako ali sta posle? Ja bi njih redno vezao ako je moguce tako nesto uraditi sa neonkama i lepo kada crkne jedna onda se sve pogase pa mora da se menja :D
 
151105-PROKOP-21.jpg


Postavljane su ali cini mi se ne na svim peronima ili mozda ne celom duzinom perona
 
Sada bi lepo savez slepih trebao da tuži projektanta perona zato što nije isprojektovao taktilne ploče na svim peronima u punoj dužini.
 
Vrh