Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Vidi ja ne govorim o 1 m kolisjeku vec o normalnom kolisjeku tramvaj ergo sine netreba da lete vec se samo da se pusti tramvaj kao sa delijnog rendera po karlovom prilogu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364103#p364103:2gqmme5z je napisao(la):
boca-ica » Thu Dec 24, 2015 7:39 pm[/url]":2gqmme5z]Ribol
zaključak da jeste odsečena obala od grada je donet na ovom forumu davno na starijim stranama
zadržavanje pruge postoji kao opcija samo u slučaju da je ukopana (podzemna)

a zasto pruga ne moze biti uzdignuta na vijadukt ili nasip?
Takodje, ako postoji potreba da prugu presjecaju 1 ili dvije saobracajnice mozda je isplativije napraviti samo ta ukrstanja denivelisano. Ima mnogo opcija da se problem rijesi.

to je davno ostvareno u svetu ali mnogo kosta
zašta sada niko nece da ,,ljuljne,, pare koje nemamo ni za mnogo potebnije

tacno. kosta. ali je jeftinije od izgradnje potpuno novog cvora sa nekoliko kilometara tunela, mostom duzine 2km i potpuno nove prolazne stanice sa 10 kolosjeka. para ima, samo se trose na pogresan nacin.


Siroti Pančevac ulazi u ,,podzemlje ,, Bgda i izlazi kod Prokopa
te pruga uz Savsku obalu je stvarno suvišna

Pruga kroz vracarski tunel nije dovoljna. ona ima svoja ogranicenja. njena primarna funkcija je daljinsko povezivanje Prokopa sa Banatom (Pancevo, Vrsac,...). Postojanje jedne linije gradske zeljeznice sa 3 stanice na duzini od 3km je skoro slucajna i posljedica je nerealizovanja Prokopa. Jednog dana kad Prokop zazivi u punom kapacitetu i ta linija ce biti upitna.

Od silne želje da imamo metro
mnogi vide samo šine, pa makar i nadzemne po gradskom tkivu a naročito po obali
Bgvoz je sasvim lep primer gde može nadzemno a gde mora podzemno

Kad kazes "nadzemno" vjerovatno mislis po tlu. To bi trebalo izbjegavati u gradskim centrima ali ni to nije tako strasno kako na prvi pogled izgleda. Mnogi gradovi u svijetu imaju takve pristupe glavnim zeljeznickim stanicama. Samo se kod nas cini mi se, stvorila neka odbojnost ili strah prema zeljeznici kao da ona donosi kugu a u stvari dobrobit koji samo zeljeznica moze donijeti urbanoj slici grada je nemjerljiva.

Jedan gradski ili metro voz moze da poveze preko 1000 (hiljadu) putnika. Kad tome dodas da takvi vozovi mogu da polaze svake 2-3 minute sa jedne stanice onda su jasni kapaciteti takvih sistema. Ni jedno drugo prevozno sredstvo nema toliku moc.
Zeljeznica je najjace oruzje koje Beograd moze upotrebiti u borbi za kvalitetniji urbanizam.

Evo danas citam naslove..."Saobraćajni kolaps u Beogradu, gužve u većem delu grada"...http://www.novosti.rs/vesti/beograd...ni-kolaps-u-Beogradu-guzve-u-vecem-delu-grada
Pa zar neko stvarno misli da ce uklanjanjem sina i izgradnjom nebodera povezanih avenijama sa po 6 traka u Savskom Amfiteatru stvoriti bolju sliku Beograda!?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364081#p364081:2ix7dl3p je napisao(la):
boca-ica » 24 Dec 2015 05:44 pm[/url]":2ix7dl3p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364076#p364076:2ix7dl3p je napisao(la):
Igor » 24 Dec 2015 16:22[/url]":2ix7dl3p]Ne sporim ja potrebu za recimo dva koloseka ka postojecoj stanici....
Treba da se spori
jer 2 ili 22 koloseka ima isti efekat
odseca grad od reke

Sa ovim se ne bih slozio jer ima mnogo primera u Evropi gde je zeleznicka stanica blizu reke i da ne odseca grad od reke.
Ovo da pruga osporava silazak grada na reci je neistina koja je ovde toliko puta ponovljena da je na kraju postala istina.
 
najbliže relaizaciji je iselenje bus stanice i puštanje Prokopa

Tada tako promenjena slika i stanje, pokazace da li treba da uz kej da tutnje vozovi
ili je daleko bolje preko Prokopa, zašta je i namenjen

Dotle poštujem sve različite stavove :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363955#p363955:279vcb5v je napisao(la):
laki72 » 23 Dec 2015 09:32 pm[/url]":279vcb5v]@RioBL

Ja bih te najljubaznije zamolio da prestanes kao papagaj da ponavljas:

Dokaz je i sama cinjenica da ni nakon 40 godina od ideje o Prokopu, nema jasnog plana kako Prokop povezati sa gradom i kako omoguciti kretanje putnika prema i od stanice.

... jer to jednostavno nije istina.
1) Метро - Није известан, а чак и да се крене, кренуће се прво правцем Вук-НБГ, па тек можда за 10 година нешто за Прокоп.
2) Трамвај - нема ни у плановима. То, једино нас неколико ентузијаста и познавалаца међузависности урбанизма и саобраћаја предлажемо (То је тежак изузетак и међу архитектама, и међу саобраћајним инжењерима, Прокоп је једна од трагичних последица недостатака мостова између те две струке).
3) Озбиљни аутобуски терминал са минимум 5-6 фреквентних аутобуских линија у свим правцима није у плану Нове мреже линија јавног превоза
4) Пешачка веза никада није ни предвиђана
5) Светосавски булевар је пре неколико деценија пропао у покушају, и никада, па ни тада неће бити направљен.
6) Веза правцем Делиградска има пројектну документацију, али не и финансијску конструкцију, нити икакве иоле обавезујуће рокове изградње. Сама слично Светосавском булевару лако може наићи на отпор више средње класе, а уз то и елите из области здравства, а аутомобилска канцеларијска секта неће бити у стању да разуме одређене одрживе концепте без аутобуса и са строгим ограничењима приласка приватним аутомобилима.

Једино што остаје извесно је БГ:ВОЗ, једна линија ГСП такси и "да одвезем тетку до станице".

И више ми није јасно да још неко пореди ово са новом главном у Бечу, која по питању урбанистичке и саобраћајне интеграције има све оно што Прокоп нема (чак и за Ѕ-бан, има сноп линија, а не једну са најавом евентуално још једне линије).

Са аспекта саобраћајне психологије, и понашања корисника, линије на аутопуту и у Булевару кнеза Александра Карађорђевића се не могу сматрати погодним везама. Постоје одређена прилагођавања, која нису чак ни прескупа и прекомпликована, али опет нису извесна, нити би се дугорочно могла сматрати суштином повезаности чак и да се изведу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364157#p364157:32q4ucui je napisao(la):
Karlo del Ponte » Fri Dec 25, 2015 12:13 am[/url]":32q4ucui]
2) Трамвај - нема ни у плановима. То, једино нас неколико ентузијаста и познавалаца међузависности урбанизма и саобраћаја предлажемо (То је тежак изузетак и међу архитектама, и међу саобраћајним инжењерима, Прокоп је једна од трагичних последица недостатака мостова између те две струке).

:kk:

Da dodam jos i ovo...

u intervjuu za emisiju Beograd na vodi (epizoda 17), Milutin Folic kaze...

"Treba da se odredimo prema tome da li ce stanica da bude orjentisana prema autoputu ili “gore”. Licno mislim da je dobro da se obe strane integrisu kao sto je to bilo predvidjeno inicijalnim projektom ali vidjecemo, smanjivanjem projektnog zadatka, da li ce to biti moguce ili ce se orjentisati na jednu stranu."

Znaci, radi se na novom projektnom zadatku.

Projektni zadatak treba da definise, izmedju ostalog, orjentaciju i polozaj stanicne zgrade a u vezi s tim i pristupne saobracajne veze.
Znaci, ako nisu jos definisane ni pristupne saobracajnice ("da li prema autoputu ili "gore"") onda ne mogu biti jasno definisane ni saobracajne veze stanice sa gradom.

Tek kad se uradi projektni zadatak, moci ce se pristupiti izradi projekata saobracajnog povezivanja stanice sa gradom.
 
Ја из тога, и из још неколико потеза, примећујем да је Фолић један од ретких људи из актуелне гарнитуре који је о нечему уопште способан да размишља.
И овога пута је изнео један од кључних проблема пројекта "Прокоп", о којем сам овде већ писао: са станичном зградом изнад плоче, и прилазом линија ГСП, метроом и паркингом испод плоче - што је план мегаломана из ЦИП-а и њихових политичких мецена - добијамо вероватно најнефункционалнији објекат од пирамида из Гизе и Сфинге, у којем би се више карата продавало на помоћној, "доњој" благајни, него у главној згради. Такву станичну зграду би користили бескућници, мигранти са Блиског истока, скејтери, графитери...
 
Au,Pantografe gde ti ode... Pa po vama bi trebalo na kraju polupati ploču ostaviti tri koloseka i u bunar baciti silne stotine miliona dolara uloženih u stanicu. A onda opet uložiti desetine i desetine miliona za ukopavanje koloseka u SA.
 
Наравно да не; али, поставити станичну зграду тако да служи путницима - то да. На плочи градити пословни простор, који је у ово време поново у Београду тражена роба. Један леп "Рејлвеј сити" може да се направи горе.
 
Pa gore ce biti garaza za samo tetku da odvezem na voz za cacak a bice i trzni centar da se trose pare dok se ceka voz
 
Ja smatram da je potpuno suludo izmestati i ukidati zeleznicu iz strogo centra grada u trenutku kada ostale evropske drzave ulazu stotine milione evra da dovedu zeleznicu do njihovih centara.

Mi ne treba da rusimo infrastrukturu koju vec imamo na savrsenom mestu i koja je odlicno povezana sa gradom i sa ostalim saobracajem nego da unapredimo sve to na najbolji moguci nacin.
Ova vlast sto gura projekat Beograd na Vodi treba da shvati da je neprocenjiva vrednost i nesto najdragocenije to sto ima zeleznicku stanicu u samom centru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364208#p364208:3epukb8v je napisao(la):
mvbg1 » Fri Dec 25, 2015 1:29 pm[/url]":3epukb8v]Au,Pantografe gde ti ode... Pa po vama bi trebalo na kraju polupati ploču ostaviti tri koloseka i u bunar baciti silne stotine miliona dolara uloženih u stanicu. A onda opet uložiti desetine i desetine miliona za ukopavanje koloseka u SA.

Au, mvbg...A sto, svaki put kad neko da neku kritiku na racun Prokopa, da mu se prebacuje da bi sve srusio?

Evo i ja sam "kriticar Prokopa" ali ne bih srusio ni najmanju keramicku plocicu na peronu jer je ona placena i neko je ulozio svoj rad i trud da je tu postavi. Ali, isto tako ne bih rusio ni infrastrukturu u savskom amfiteatru jer je i nju neko platio i ulozio svoj rad i trud da ona tu bude i da sluzi svrsi.

Rusitelji su oni koji se kriju iza maski graditelja i tvoraca napredka. Koji prosipaju price kako prije njih nista nije valjalo i da s njihovim dolaskom na vlast treba izgleda poceti racunati vrijeme.

Od svih objekata u prostoru BNV, zeljeznicka stanica "Beograd Glavna" je najvrednija!

Vrednija je i od W hotela i od BW residence, i od promenade, kule i trznog centra zajedno.Ona je jedini objekat koji gradu i drzavi moze donositi milione u budzet svake godine a postoji jos od 1884. Nikad nijedan tako znacajan objekat nece biti izgradjen u prostoru BNV. Za njen rad, nije potrebno pobijati ni sipove ni larsen talpe. Nije potrebno praviti pristupne saobracajnice ni kopati tunele za prilaz tramvaja. Stanica je "ready". Odavno. Potrebno je samo minimalno sredstava za odrzavanje.

Ali sta to vrijedi kad su stanici davno okrenuli ledja i Beogradjani i tzv, strucna javnost. Strucnjaci se prave pametni da zadovolje sopstveni ego a javnost se uvijek dala i daće se šišati.
 
Што се тиче БИП-а ког смо се додакли, зар он беше нема неки погон на Зрењанинцу?
 
E sta je sve bip imao od imovine sta je svaki vlasnik po malo krcmio nego nije za ovu temu
 
Uklanjanje šina iz SA. nije jučerašnja ideja čini mi se. Ona je pokrenuta daleko pre BNV-a,zar ne?
Meni ne smeta ta priča oko toga da li treba sadašnja glavna stanica da ostane tamo gde jeste,jer ona svakako mora postojati i tu se slažem u potpunosti.Možda ne u sadašnjem obliku ali kao neka skraćena verzija da.
Ali toliko pljuvanje po Prokopu,e to ne mogu da razumem.
 
Evo, da ne bude da samo pljujem napisacu i nekoliko pozitivnih rijeci o Prokopu...:)

Kao stanica na prolaznoj liniji izmedju Zemuna i Rakovice i Zemuna i Panceva, Prokop omoguvaca lakse povezivanje stanovnika Maleskog Brda i onih 5 nebodera iznad stanice sa gradovima u okruzenju preko planiranih medjugradskih vozova, kao i jos nekoliko beogradskih naselja preko BG voza.
Tu su jos i Kuca Cvijeca i stadion Partizan koji takodje mogu profitirati od blizine stanice i nadati se brzem razvoju.

Takodje, blizina autoputa, kao i dva veca bulevara olaksava pristup automobilima i autobusima i istice njihovu prednost kao najjeftinijeg vida prevoza u gradu, za cije koristenje nisu potrebna skupa ulaganja, osim licnih ulaganja gradjana u vidu kupovine polovnih automobila i eventualno nabavke nekoliko dodatnih autobusa za nove ili modifikovane autobuske linije.

Dodatne prednosti koje treba istaknuti su, nove plocice, svjeze okreceni zidovi te novi informacioni sistem sa video nadzorom na svakom peronu.
I mislim najvaznije...jednog dana kad se Prokop zavrsi, to ce biti nova i cista stanica a ne prljava i zapustena kao ostale stanice u Beogradu.

Eto. Vjerovatno ima jos mnogo pozitivnih strana Prokopa ali se ne mogu trenutno sjetiti. Ako se neko sjeti, nek slobodno napise.
 
Rio,za tvoju ironičnost od mene + :kk: :kafa:
 
Ironično mi je da Prokop najviše napadaju Rio i Spacio koji na drugoj temi najviše brane projekat bnv koji je direktan krivac za završavanje Prokopa. Da premijer nije odlučio da proda zemlju arapima i podari nam jedan divan kvart u sred Beograda možda bi se odustalo od ideje stare 40 godina, i neko bi pljunuo pare da se sredi jedna od najgorih pruga u Srbiji, a to je ona što vodi do Glavne železničke stanice Beograd. I izgradi neki normalan most na mestu starog železničkog. Jel to želite? Jedno je sigurno, bar ne bismo imali onaj odvratan bilbord ispred železničke stanice.
 
Suština je da je stanica Beograd centar u prokopu, opština Savski venac veoma dobro osmišljena i kao lokacija i kao objekat koji se pri tome povezuje budućim gradskim metroom.

Od te činjenice sve počinje, a kada je nešto mnogo dobro kao Beograd centar stanica u prokopu sa odličnom lokacijom onda proradi ljubomora. Tako i imamo čudne postove nekih članova još od 2007 god, na ovoj temi. Jer hejtovanje u novije vreme datira iz '97 god. kada je i započeta gradnja, a koja je tada procenjena na 120 miliona američkih dolara. Sada kada je ostalo još 30 miliona evra da se kompletno završi jasno je i laicima koliko je to dobra lokacija za železničku stanicu. Pored toga ima još dve, tri osobe sa ovog foruma koje se kao brinu za gradski saobraćaj u Savskom amfiteatru (Beograd na vodi), pa onda kritikuju izmeštanje koloseka za 500 t teške vozove duž obala reka u centru grada i kritikuju gradnju nove glavne železničke stanice.

U "Beograd na vodi" može da prođe tramvaj, a preko novog mosta na mestu sadašnjeg starog jednokolosečnog železničkog mosta iz 1884 god. da ide ka Novom Beogradu. Dok na mestu sadašnje železničke pruge pored sajma može da ide tramavaj ka "Beogradu na vodi" i time bi se rešio decenijski problem ukrštanja tramvaja kod mostarske petlje sa Savskom ulicom i uključenje autombila u Savsku ulicu iz pravca mosta "Gazela". Bolje o tome razmišljajte kako da tramavaj premestite iz Savske ulice na trasu današnje železničke pruge i time olakšate saobraćaj u Savskoj ulici koja jedina ima uključenje na most "Gazelu".
Ako treba mogu da vam nacrtam, vama koji kritikujete izmeštanje železničke pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364336#p364336:3kxceuph je napisao(la):
Kokos » 26 Dec 2015 11:05[/url]":3kxceuph]
... Jel to želite?
Jedno je sigurno, bar ne bismo imali onaj odvratan bilbord ispred železničke stanice...

Pa mogli bi da ture i jedan bilbord na Prokop po uzoru na žs
jer do završetka naredne faze poci ce još 40 god. :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364342#p364342:v1zzz8ry je napisao(la):
Mair » Sat Dec 26, 2015 12:47 pm[/url]":v1zzz8ry]S. Bolje o tome razmišljajte kako da tramavaj premestite iz Savske ulice na trasu današnje železničke pruge i time olakšate saobraćaj u Savskoj ulici koja jedina ima uključenje na most "Gazelu".
Ako treba mogu da vam nacrtam, vama koji kritikujete izmeštanje železničke pruge.
A da skrenu levo kod Albukerkija ? :)
Ili da se produzi tramvajska rampa sa mostarske petlje i preko savske ulice negde od raskrsnice durmitorske ulice ? Nije preskupa investicija a eliminise jedan semafor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364336#p364336:3uevlvfy je napisao(la):
Kokos » Sat Dec 26, 2015 12:05 pm[/url]":3uevlvfy]Ironično mi je da Prokop najviše napadaju Rio i Spacio koji na drugoj temi najviše brane projekat bnv koji je direktan krivac za završavanje Prokopa.

Ta ironija bi zaista postojala kad bi bila tacna.
Medjutim, bar sto se mene tice, ja i nisam neki pobornik BNV.

Vec sam ranije par puta spominjao da postoje razliciti kriticari BNV i da sebe vidim kao ozbiljnijeg kriticara, jer moja kritika BNV je kritika njegove infrastrukturne osnove. Ja ne kritikujem Savanovu, promenadu, kulu ili Ugovor, kao vecina forumasa, pa se stekao utisak da sam pobornik pa cak i stranacki bot. Na zalost, na temi o BNV u zadnjih nekoliko mjeseci (kako sam ja na forumu) o infrastrukturi se nista ni ne prica. Ja sam par puta pokusao pokrenuti to pitanje ali skoro bez ikakvog odgovora. Uglavnom se rasprava svodila na "drzte lopova", "kradja vijeka", "stranacki botu" ili "sirina staze je 40cm", itd.
Moja je greska, priznajem, sto sam dopustio sebi da se uvucem u sustinski nebitne rasprave, poput one da li promenada treba da je ovolika ili onolika, ali nisam samo ja krivac za to. Cini mi se da ni u javnosti ni na forumu ne postoji volja da se kriticki pogleda prema daleko vaznijim pitanjima u vezi BNV.

Da premijer nije odlučio da proda zemlju arapima i podari nam jedan divan kvart u sred Beograda možda bi se odustalo od ideje stare 40 godina, i neko bi pljunuo pare da se sredi jedna od najgorih pruga u Srbiji, a to je ona što vodi do Glavne železničke stanice Beograd.

Mozda. Ali ja bih prije rekao "da nije ovaj premijer - neki drugi bi". Jer namjera da se iseli stanica iz SA postoji cak od prije drugog svjetskog rata. A svoje zvanicno mjesto u GUP-u Beograda je nasla, cini mi se, krajem 60-tih. U Beogradu vec jaaako dugo ne postoji ozbiljna snaga i volja koja bi sprecila uklanjanje stanice. Samo je sticajem (ne)sretnih okolnosti, stanica jos u upotrebi. Dakle, rekao bih, problem nije u ovom ili nekom drugom premijeru vec u siroj strucnoj i opstoj javnosti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364342#p364342:3uevlvfy je napisao(la):
Mair » Sat Dec 26, 2015 12:47 pm[/url]":3uevlvfy]Suština je da je stanica Beograd centar u prokopu, opština Savski venac veoma dobro osmišljena i kao lokacija i kao objekat koji se pri tome povezuje budućim gradskim metroom.

Ovo sto si naveo ne moze biti prednost Prokopa zbog rijeci koju sam boldirao. "Buduce". Bila bi prednost kad bi metro postojao pa planeri rekli "hajde da stanicu izgradimo na liniji metroa". To bih pozdravio. To bi onda imalo smisla. Medjutim, ova razlika izmedju "buduceg" i "postojeceg" iznosi bar 500 miliona dolara koje treba pljunuti pa da Prokop zaista ima prednost nad Beograd Glavnom. Ovako, tu "prednost" ima svaki cosak u Beogradu jer se moze svugdje planirati metro.

...kada je nešto mnogo dobro kao Beograd centar stanica u prokopu sa odličnom lokacijom onda proradi ljubomora. Tako i imamo čudne postove nekih članova još od 2007 god, na ovoj temi. Jer hejtovanje u novije vreme datira iz '97 god. kada je i započeta gradnja, a koja je tada procenjena na 120 miliona američkih dolara. Sada kada je ostalo još 30 miliona evra da se kompletno završi jasno je i laicima koliko je to dobra lokacija za železničku stanicu.

O ljubomori je izlisno da govorim, jer samo bolestan covjek moze biti ljubomoran na zgradu.
Ali, sto se tice hejtovanja, ono postoji jos od prije mog rodjenja a vjerovatno i tvog. Zapravo od samog pocetka planiranja novog zeljeznickog cvora i stanice Prokop, postojali su jaki protivnici tog projekta. I sam projekat je tesko usvojen. Na zalost vrijeme je ucinilo svoje i danas su kriticari Prokopa u izrazitoj manjini i samo mogu dobiti epitet "hejteri".

U "Beograd na vodi" može da prođe tramvaj, a preko novog mosta na mestu sadašnjeg starog jednokolosečnog železničkog mosta iz 1884 god. da ide ka Novom Beogradu. Dok na mestu sadašnje železničke pruge pored sajma može da ide tramavaj ka "Beogradu na vodi" i time bi se rešio decenijski problem ukrštanja tramvaja kod mostarske petlje sa Savskom ulicom i uključenje autombila u Savsku ulicu iz pravca mosta "Gazela".

U Beograd na vodi moze da prodje i autobus. Moze i bicikl a moze se i pjeske.

Nije sporan tramvaj. On se u prostor BNV moze uvesti lako i prakticno kad god se to pozeli. Problem je sto i za grad Beograd i za BNV, treba sistem vece mobilnosti i veceg kapaciteta koji bi imao dvojaku ulogu. S jedne strane bi unapredio gradski saobracaj i doprineo borbi protiv automobilizacije a sa druge strane bi BNV mogao direktno da poveze sa drugim gradovima i centrima u Srbiji i sire. Takav sistem je moguc samo ostankom zeljeznickog putnickog saobracaja u prostoru BNV, tj. na stanici na Savskom Trgu.
 
@Mair, Kokos,
Ja nemam nista protiv toga da se zeleznicka stanica Prokop zavrsi, ja kritikujem samo ono sto je lose u vezi njenog polozaja i u vezi silnih izdataka koji su potrebni da se ona zavrsi. Nek je zavrse i puste u saobracaj i neka ona sluzi za vozove cije nije krajnje odrediste Beograd (a takvih vozova ima jako malo.
Sto se tice Beograd glavne, ja sam probao da objasnim da mi radimo upravo kontra od ostalih evropskih gradova a to je da hocemo da ukinemo zeleznicu prugu koja vodi do samog centra grada kada ostale evropske metropole trose znacajna sredstva da bi doveli zeleznicu do tih istih centara njihovih prestonica.
Opet se navodim na misljenje nasih forumasa zeleznicara (za koje mislim da su ipak najkompetentniji za tu oblast) koji su istog misljenja da ne treba ukloniti zeleznicki saobracaj iz SA vec ga treba unaprediti/adaptirati.
 
Vrh