[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364336#p364336:3uevlvfy je napisao(la):
Kokos » Sat Dec 26, 2015 12:05 pm[/url]":3uevlvfy]Ironično mi je da Prokop najviše napadaju Rio i Spacio koji na drugoj temi najviše brane projekat bnv koji je direktan krivac za završavanje Prokopa.
Ta ironija bi zaista postojala kad bi bila tacna.
Medjutim, bar sto se mene tice, ja i nisam neki pobornik BNV.
Vec sam ranije par puta spominjao da postoje razliciti kriticari BNV i da sebe vidim kao ozbiljnijeg kriticara, jer moja kritika BNV je kritika njegove infrastrukturne osnove. Ja ne kritikujem Savanovu, promenadu, kulu ili Ugovor, kao vecina forumasa, pa se stekao utisak da sam pobornik pa cak i stranacki bot. Na zalost, na temi o BNV u zadnjih nekoliko mjeseci (kako sam ja na forumu) o infrastrukturi se nista ni ne prica. Ja sam par puta pokusao pokrenuti to pitanje ali skoro bez ikakvog odgovora. Uglavnom se rasprava svodila na "drzte lopova", "kradja vijeka", "stranacki botu" ili "sirina staze je 40cm", itd.
Moja je greska, priznajem, sto sam dopustio sebi da se uvucem u sustinski nebitne rasprave, poput one da li promenada treba da je ovolika ili onolika, ali nisam samo ja krivac za to. Cini mi se da ni u javnosti ni na forumu ne postoji volja da se kriticki pogleda prema daleko vaznijim pitanjima u vezi BNV.
Da premijer nije odlučio da proda zemlju arapima i podari nam jedan divan kvart u sred Beograda možda bi se odustalo od ideje stare 40 godina, i neko bi pljunuo pare da se sredi jedna od najgorih pruga u Srbiji, a to je ona što vodi do Glavne železničke stanice Beograd.
Mozda. Ali ja bih prije rekao "da nije ovaj premijer - neki drugi bi". Jer namjera da se iseli stanica iz SA postoji cak od prije drugog svjetskog rata. A svoje zvanicno mjesto u GUP-u Beograda je nasla, cini mi se, krajem 60-tih. U Beogradu vec jaaako dugo ne postoji ozbiljna snaga i volja koja bi sprecila uklanjanje stanice. Samo je sticajem (ne)sretnih okolnosti, stanica jos u upotrebi. Dakle, rekao bih, problem nije u ovom ili nekom drugom premijeru vec u siroj strucnoj i opstoj javnosti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364342#p364342:3uevlvfy je napisao(la):
Mair » Sat Dec 26, 2015 12:47 pm[/url]":3uevlvfy]Suština je da je stanica Beograd centar u prokopu, opština Savski venac veoma dobro osmišljena i kao lokacija i kao objekat koji se pri tome povezuje budućim gradskim metroom.
Ovo sto si naveo ne moze biti prednost Prokopa zbog rijeci koju sam boldirao. "Buduce". Bila bi prednost
kad bi metro postojao pa planeri rekli "hajde da stanicu izgradimo na liniji metroa". To bih pozdravio. To bi onda imalo smisla. Medjutim, ova razlika izmedju "buduceg" i "postojeceg" iznosi bar 500 miliona dolara koje treba pljunuti pa da Prokop zaista ima prednost nad Beograd Glavnom. Ovako, tu "prednost" ima svaki cosak u Beogradu jer se moze svugdje planirati metro.
...kada je nešto mnogo dobro kao Beograd centar stanica u prokopu sa odličnom lokacijom onda proradi ljubomora. Tako i imamo čudne postove nekih članova još od 2007 god, na ovoj temi. Jer hejtovanje u novije vreme datira iz '97 god. kada je i započeta gradnja, a koja je tada procenjena na 120 miliona američkih dolara. Sada kada je ostalo još 30 miliona evra da se kompletno završi jasno je i laicima koliko je to dobra lokacija za železničku stanicu.
O ljubomori je izlisno da govorim, jer samo bolestan covjek moze biti ljubomoran na zgradu.
Ali, sto se tice hejtovanja, ono postoji jos od prije mog rodjenja a vjerovatno i tvog. Zapravo od samog pocetka planiranja novog zeljeznickog cvora i stanice Prokop, postojali su jaki protivnici tog projekta. I sam projekat je tesko usvojen. Na zalost vrijeme je ucinilo svoje i danas su kriticari Prokopa u izrazitoj manjini i samo mogu dobiti epitet "hejteri".
U "Beograd na vodi" može da prođe tramvaj, a preko novog mosta na mestu sadašnjeg starog jednokolosečnog železničkog mosta iz 1884 god. da ide ka Novom Beogradu. Dok na mestu sadašnje železničke pruge pored sajma može da ide tramavaj ka "Beogradu na vodi" i time bi se rešio decenijski problem ukrštanja tramvaja kod mostarske petlje sa Savskom ulicom i uključenje autombila u Savsku ulicu iz pravca mosta "Gazela".
U Beograd na vodi moze da prodje i autobus. Moze i bicikl a moze se i pjeske.
Nije sporan tramvaj. On se u prostor BNV moze uvesti lako i prakticno kad god se to pozeli. Problem je sto i za grad Beograd i za BNV, treba sistem vece mobilnosti i veceg kapaciteta koji bi imao dvojaku ulogu. S jedne strane bi unapredio gradski saobracaj i doprineo borbi protiv automobilizacije a sa druge strane bi BNV mogao direktno da poveze sa drugim gradovima i centrima u Srbiji i sire. Takav sistem je moguc samo ostankom zeljeznickog putnickog saobracaja u prostoru BNV, tj. na stanici na Savskom Trgu.