Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Glavne zeleznicke stanice u samim centrima grada danas i nisu vise pozeljene sto sinski sistem sa drumskom saobracaju ne harmonizuje. Jedini milionski grad u Evropi ciji sinski sistem se ne podudara sa drumskom je Berlin, gde su sine na vijaduktima. Napravljeno pre sto godina. U Minhenu gde zivim parkiralista oko stanice nema (16 perona), glavna distributivna mreza do i od stanice je sinski prigradski i metro sistem.

Prokop je u poredenju mnogo idealnije smesten. I povezuje levu i desnu obalu grada. Jos jedno zapazenje. Kada se danas prave nove brze pruge povuku se paralelno sa autoputevima. Koncept paralelnih koridora sine i ceste se ovde zove Verkehrswegebündelung.

I situacija od i do Prokopa je u takvom konceptu. U tom smislu je realizovana stanica Frankfurt Flughafen Fernbahnhof. U koliko se u Srbiji u buducnosti razvijaju brze pruge u toliko ce i smestaj Prokopa biti podobnije.

Berlin_SBahn_HackescherMarkt_east.jpg

Situacija u Berlinu od - Berlin Ost do Berlin Hauptbahnhof se razvija na vijaduktima.
Wiedtalbr%C3%BCcke.jpg

HSL3ViaducDeRyuff02.JPG

Verkehrswegebündelung - putni koridori
The-Squaire-Flughafen-Bahnhof-Frankfurt-2013-Ffm-032.jpg

FRA_fernbf2.jpg

Zeleznicka stanica Frankfurt Flughafen Fernbahnhof.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361646#p361646:3athgtde je napisao(la):
spatiotecte » 07 Dec 2015 21:24[/url]":3athgtde]....Isto tako ovde se ni ne zna kako dovesti tramvaj do Prokopa ....Suludo je izbacivati zeleznicu iz centra grada.

Zasto limenka do Prokopa kad moze trola kroz Deligrasku
jer inace trola i sada prolazi iznad Prokopa
a time dobija se i trolin prsten oko stanice
koj omogucava visku učestalu frenkvenciju trola

a sto i jeste bolje, manje transp. jedinice sa visokiom frenkvencijom polazaka u odnosu
na tramvaj koj je dosta višeg kapaciteta ali manje učestalosti

Suludo bi bilo samo kada bi postojaoi neki projekat koj je pretvara (prekriva) u podzmenu infrastrukturu
ovako kao nadzemna samo pretstavlja barjeru ka rekama i ometa sve druge vidove saobracaja
ili narodski rečeno ,,sakati,, grad
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361646#p361646:1tekigam je napisao(la):
spatiotecte » 07 Dec 2015 09:24 pm[/url]":1tekigam]Svi spominju tu kamenicku da bi isli od Glavne do centra a zaboravljate da imate slicnu situaciju da bi izasli iz Prokopa.
Morate de planinarite da bi izasli iz rupe.
Tako da ako je to minus za Glavnu onda je i minus za Prokop.
Isto tako ovde se ni ne zna kako dovesti tramvaj do Prokopa i to bi zahtevalo ogromna ulaganja samo da jedna linija uopste dodje dok kod Glavne imate glavno cvoriste raznih linija koje dolaze sa cak 4 smera.

Zašto je bitno dovesti tramvaj do Prokopa? Da je to superioran vid prevoza spram autobuskog saobraćaja, to nije sporno, ali realnost je da je sada u Beogradu udeo tramvaja u ukupnom prevozu putnika verovatno dosta manji.

Osim toga, koliko mi je poznato Prokop je zamišljen da istovremeno bude i železnička i metro stanica, a ako bi metro ikada bio realizovan, sva diskusija o tome da je Prokop 'u rupi' i slabo povezan bi pala u vodu. Negde očekujem da politički sponzori tog projekta žele da BNV preuzme primat od Novog Beograda kao poslovni i najpoželjniji rezidencijalni centar, te da će nastojati da prva linija metroa svakako poveže BNV i Prokop - možda dalje ka centru u jednom smeru, a ka Banovom Brdu u drugom.
 
Prvo ja sam samo pomenuo tramvaj zato sto je pre par stranica nekoliko forumasa predlagalo neke trase i moguce povezivanje sa Prokopom.
Da li treba da stanica bude povezana sa Busom, tramvajem ili trolom, ne znam to valjda trebaju saobracajci da kazu.
Sto se tice metro-a naravno da ce on pomoci oko povezanosti stanice ali on je deo metro linije broj 2 i kao takav nece se realizovati minimum za 20 godina kako stvari stoje u zemlji.

Kada ce ta stanica biti zavrsena, povezana i pustena u puni kapacitet? 2050te?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361659#p361659:1xr3z3fz je napisao(la):
laki72 » 07 Dec 2015 11:57 pm[/url]":1xr3z3fz]"Aj u 100 marke" ;)
Da ce linija broj 2 da se gradi prva?
:D

Vazi druze Laki, ajde seci, kad vec imas para na bacanje. :D :wink:
 
POLITIČKA VOLJA odn.šta bi se moglo iskoristiti u političkom marketingu je po meni ključno pitanje.

Metro? Ni pod razno.Po ko zna koji put treba da se uradi studija,projekat,pa gomila para cca 800 miliona za tu prvu trasu pa početak radova koji bi potrajali 7-8 godina do realizacije. I zamislite tu situaciju u nekom preizbornom trenutku za godinu dve taj predizborni marketing (i da se uradi studija,projekat,obezbedi gomila para) tipa krenuli smo evo počeli smo da kopamo evo tu smo u tunelu iskopali smo stotinak metara doduše ima posla u narednih 7,8 godina ali bitno da smo krenuli,marketinški efekat slab,gotovo neprimetan.

BNV? Apsolutno pun pogodak u marketinškom smislu. Jel znate kako je SA izgledao pre samo godinu dana,depo krša djubreta,gomile olupina,par stotina porodica koje su živele u nehigijenskim uslovima.Jel smo sve to očistili,raselili porodice? JESMO.

Jesmo li počeli da gradimo BNV,a niste nam verovali? Jesmo, jesmo li rekli da ćemo već na proleće imati zgradu koja će početi da izvire iz zemlje? Jesmo ,a niste nam verovali.

Jesmo li rekli da će uskoro da počne izgradnja kule i da ćemo imati njene obrise do predizbornog trenutka? Jesmo li rekli da ćemo imati jedini 5 luks hotel u Srbiji,jesmo li rekli da ćemo imati najglamurozniji ,najveći tržni centar u regionu i njihove obrise za godinu,dve? Jesmo i sve će se to lepo videti tada kada bude trebalo sve će to biti vidljivo i opipiljivo a tek kad se popnemo na vrh kule pa pogled sve puca u daljinu,mnogo lepše od tamo nekog pogleda iz rupčage ili tamo nekog tunela gde kopaju.I kad se nakopaju tih tunela za 7-8 godina onda to "neka druga vlast" da prigrabi za sebe,ma jok bre,ni pod razno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361659#p361659:1xrvczwh je napisao(la):
laki72 » Mon Dec 07, 2015 11:57 pm[/url]":1xrvczwh]"Aj u 100 marke" ;)
Da ce linija broj 2 da se gradi prva?
:D

Ne samo da ce prva da se gradi , vec ce se graditi u lotovima, pocetna stanica ce za pocetak biti Prokop, skarabudzice je da bude ceona stanica, privremeno naravno.
Kroz one kasete ispod za metro, proterace trasu ka centru. Razmislja se o Trgu Republike ili Trgu Nikole Pasica, a izmedju jos jedna stanica.
Sledeca linija Bg voza ce biti Resnik-Novi beograd (zasto ne do Batajnice, nemam pojma, verovatno zbog frekvencije saoracaja).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361661#p361661:2co2tozl je napisao(la):
milos.tro » Tue Dec 08, 2015 12:06 am[/url]":2co2tozl]POLITIČKA VOLJA odn.šta bi se moglo iskoristiti u političkom marketingu je po meni ključno pitanje.

Da, ima i toga da je politicki marketing vazna stvar, ali ne bih rekao da se marketinski efekat ne moze ostvariti sa metroom.
Zaboravljas da planovi i studije izvodljivosti postoje odavno a izgradnjom samo 2-3 kilometra metroa moze se dobiti funkcionalna linija (sa 4-5 stanica) i veliki marketinski efekat a gradnja ne bi trajala vise od 2 godine.

Sem toga, stranke mogu moceti i sa marketinskom kampanjom i pripremnim radnjama i pre dolaska na vlast tako da na vlast dodju sa gotovim projektom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361537#p361537:2co2tozl je napisao(la):
vucko » Mon Dec 07, 2015 1:19 pm[/url]":2co2tozl]Sad kako se prokop radi treba polako razmišljati kako ga povezati funkcionalno sa mrežom javnog saobraćaja.

Ako SAD o tome treba razmisljati onda smo naj... ovaj oportunisti. O tome se trebalo razmisljati krajem 60-tih kad je usvojen plan zeljeznickog cvora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361624#p361624:2co2tozl je napisao(la):
Homer Jay » Mon Dec 07, 2015 7:40 pm[/url]":2co2tozl]

Prvo - trenutna stanica je u centru, ali kao i da nije...
Drugo - za koliki broj putnika je realno krajnje odredište centar grada? ...

Naravno, sve ovo ne znači da je Prokop idealna alternativa, samo da ni Savska nije toliko superiornija u odnosu na njega, kako se ovde prečesto ističe. Paradoksalno je zapravo da bi sadašnja stanica dobila na značaju eventualnom urbanizacijom Savskog amfitetatra, a da je to upravo razlog zbog kojeg hoće da je maknu odatle.

Prvo - trenutna stanica je na najboljoj poziciji od svih stanica koje postoje u BG. To sto nije ispod Trga Republike nije nikakav argument da se ona ukloni. Ajmo sve ukloniti onda, nijedna nije "u centru".
Drugo - za 56484 putnika. Kakvo je to pitanje? Ako vec postoji centar jednog grada, a postoji, onda je sasvim logicno da se u njemu koncentrise najvise saobracajnih i putnickih tokova. Drugacije bi bilo da grad nema svoj centar i a su sve tacke u gradu jednako vazne. Onda bi tvoje pitanje imalo smisla.

trece - ovom podvucenom recenicom si mnogo rekao :sesir:
To je apsolutno tacno i pokazuje koliki pozitivan znacaj ima stanica Beograd Glavna i koliki je promasaj njeno uklanjanje. Narocito ako se tome doda i cinjenica da bi se zbog uklanjanja stanice morala praviti nova prolazna (Prokop) i nova terminalna (Sajam).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361647#p361647:2co2tozl je napisao(la):
orjen » Mon Dec 07, 2015 10:40 pm[/url]":2co2tozl]Glavne zeleznicke stanice u samim centrima grada danas i nisu vise pozeljene sto sinski sistem sa drumskom saobracaju ne harmonizuje. Jedini milionski grad u Evropi ciji sinski sistem se ne podudara sa drumskom je Berlin, gde su sine na vijaduktima. Napravljeno pre sto godina. U Minhenu gde zivim parkiralista oko stanice nema (16 perona), glavna distributivna mreza do i od stanice je sinski prigradski i metro sistem.

Nije sporno. Metro treba da postoji. Ali nije nikakav argument za izmjestanje stanice iz centra grada. Kao sto se treba praviti metro kod Prokopa, moze da se napravi i kod Beograd Glavne. I metro bi na tom mjestu bio i pozeljniji i efikasniji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361648#p361648:2co2tozl je napisao(la):
boca-ica » Mon Dec 07, 2015 10:45 pm[/url]":2co2tozl]
Zasto limenka do Prokopa kad moze trola kroz Deligrasku
jer inace trola i sada prolazi iznad Prokopa
a time dobija se i trolin prsten oko stanice
koj omogucava visku učestalu frenkvenciju trola

a sto i jeste bolje, manje transp. jedinice sa visokiom frenkvencijom polazaka u odnosu
na tramvaj koj je dosta višeg kapaciteta ali manje učestalosti

Ako hocemo da nam zeljeznicka stanica ima sto vise putnika treba nam sto kapacitetniji sistem.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361648#p361648:2co2tozl je napisao(la):
boca-ica » Mon Dec 07, 2015 10:45 pm[/url]":2co2tozl]
Suludo bi bilo samo kada bi postojaoi neki projekat koj je pretvara (prekriva) u podzmenu infrastrukturu
ovako kao nadzemna samo pretstavlja barjeru ka rekama i ometa sve druge vidove saobracaja
ili narodski rečeno ,,sakati,, grad

to ometanje je preuvelicano isamo je povrsno pokrice i izgovor. Niko pametan ne bi izmjestio i stanicu i kolosjeke vec bi ih denivelisao
 
..to ometanje je preuvelicano isamo je povrsno pokrice i izgovor. Niko pametan ne bi izmjestio i stanicu i kolosjeke vec bi ih denivelisao...
Sledeci put kad dodješ u Bgd prošetaj se iz ,,centra,, ka reci pa ce ti biti jasno
ama bas svi i sa prosečnom pameti bi je odavno izmestili

Teraziska terasa se spušta na Savu kao najlepše prirodno uredjenje je oskrnavljeno
i grad osakacen šinskim zaprekama za slepe koloseke glavne ž.stan.

to sve bi bilo opravdano da da je prosecan gradjanin koristi svakodnevno
ovako u najboljem slučaju prosečan gradjanin je na staroj ž.stanici jednom nedeljno ili jednom mesečno
a za takav tempo može da koristi bilo koju drugu bližu podstanicu (u odnosu na naseljeu kome živi)
a ako bi i zapeo baš da bude i glavna ž.s. nije neki napor da ode i do Prokopa
kad je vec skrkano toliko para u nj.

Osim toga Bgd od vajkada je na raskrsnici te može i treba da koristi takve prednosti
da ne postoji glavna ž. s nego samo prolazne ( Zemunska, Rakovička i dr. )
Nije Bgd kao neko selo na kraju puta pa da se tu završava pruga
moglo bi se reci,,, svi putevi (pruge) prolaze kroz Bgd,,
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361661#p361661:21d65hha je napisao(la):
milos.tro » Tue Dec 08, 2015 12:06 am[/url]":21d65hha]POLITIČKA VOLJA odn.šta bi se moglo iskoristiti u političkom marketingu je po meni ključno pitanje.

Metro? Ni pod razno.Po ko zna koji put treba da se uradi studija,projekat,pa gomila para cca 800 miliona za tu prvu trasu pa početak radova koji bi potrajali 7-8 godina do realizacije. I zamislite tu situaciju u nekom preizbornom trenutku za godinu dve taj predizborni marketing (i da se uradi studija,projekat,obezbedi gomila para) tipa krenuli smo evo počeli smo da kopamo evo tu smo u tunelu iskopali smo stotinak metara doduše ima posla u narednih 7,8 godina ali bitno da smo krenuli,marketinški efekat slab,gotovo neprimetan.
Jesmo i sve će se to lepo videti tada kada bude trebalo sve će to biti vidljivo i opipiljivo a tek kad se popnemo na vrh kule pa pogled sve puca u daljinu,mnogo lepše od tamo nekog pogleda iz rupčage ili tamo nekog tunela gde kopaju.I kad se nakopaju tih tunela za 7-8 godina onda to "neka druga vlast" da prigrabi za sebe,ma jok bre,ni pod razno.
Ako se stvari postave malo drugacije...
Projekti i studije postoje.
Moze da bude vidljivo i opipljivo za par godina. Ne ide svih 30 km pod zemljom... Od nekog dela se mora poceti, pa moze i od onog najjeftinijeg... nadzemnog. Za politicke poene .
:gobb:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361713#p361713:21d65hha je napisao(la):
RioBL » Tue Dec 08, 2015 12:06 pm[/url]":21d65hha]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361661#p361661 je napisao(la):
boca-ica » Mon Dec 07, 2015 10:45 pm wrote:
Zasto limenka do Prokopa kad moze trola kroz Deligrasku
jer inace trola i sada prolazi iznad Prokopa
a time dobija se i trolin prsten oko stanice
koj omogucava visku učestalu frenkvenciju trola
a sto i jeste bolje, manje transp. jedinice sa visokiom frenkvencijom polazaka u odnosu
na tramvaj koj je dosta višeg kapaciteta ali manje učestalosti


RioBL wrote:
Ako hocemo da nam zeljeznicka stanica ima sto vise putnika treba nam sto kapacitetniji sistem.

Sta to znaci, da po dolasku svakog voza u stanicu Prokop, za sve putnike stoji kolona tramvaja koji ce da ih razvezu do krajnje destinacije?
Ako se klackao od Nisa 6 sati, moze i da saceka malo na trolebuskoj ili autobuskoj stanici... da dodje i vozilo manjeg kapaciteta. :)
 
Ako je obaveza Srbije da dovede metro do ivica SA, a unutar granica SA bi ga gradilo preduzeće BNV, meni se čini ta druga linija veoma lako ostvarivom od Prokopa do centra. Ako bi se sa druge strane Prokopa iskoristile nekako šine od starog železničkog čvora (još uvek niko nije pominjao njihovo izmeštanje, zar ne?) to bi lako mogla postati linija od centra preko SA i Prokopa do Sajma i Ade Ciganlije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361624#p361624:34bs1i8a je napisao(la):
Homer Jay » 07 Dec 2015 07:40 pm[/url]":34bs1i8a]Da se razumemo, brojne zamerke za Prokop stoje, ali se i lokacija trenutne Železničke stanice debelo precenjuje.


Хомере, почео си пост погрешном премисом - и онда му надаље није било спаса.

Постојећа станица Београд главна се, наиме, налази на другој најбољој могућој локацији за железничку станицу у Београду (то ти је као оно кад Платон трага за другим најбољим поретком, пошто је "први најбољи" немогућ, познато ти је то сигурно са ФПН-а).

Најбоља локација би била Славија, а ова је одмах на другом месту. Зашто?
Зато што су то два једина места на рубу најужег центра града а да се истовремено налазе на важним раскрсницама, саобраћајним трговима*, на којима се укрштају фреквентне линије градског превоза ка практично свим деловима града (постојање "лименка", како га у својој наиви зове форумаш Боца Ица је посебно значајно, јер је, због најмање разлике у капацитету, преседање из шинског возила у шинско возило у принципу једина одржива опција).

Трећа по квалитету локација би била Аутокоманда, а када је у питању положај Прокопа... предлажем да се погледа чувени ратни филм "A Bridge Too Far", не би ли прорадиле асоцијације на клише који најбоље описује положај станице "Центар" у односу на централну градску зону: тако близу, а тако далеко.

Дакле, Славија је савршено саобраћајно повезана тачка, са три крака трамваја, два крака тролејбуса и аутобусима. За разлику од Савског трга, има и директну везу с Теразијама. И, види чуда, кад се одустало од станице на Аутокоманди (уз махом идиотске аргументе, типа "да се не нарушава драгоцена Мокролушка долина", тј. Маринкова бара), београдски урбанисти одлуче да се нова главна станица направи - на Славији (испод Парка Мањеж)! Па кад су им објаснили да је то нереално, они кажу: онда нек остане где је.
И онда дођу силници, директори и њихова екипа са јагњетине која је у то време већ "ушла у озбиљну лову", и кажу: биће Прокоп. И тако нас усеру за век векова.

Ерго, људи који се у ово иоле разумеју све су одавно схватили. Наше друштво је, међутим, неуко, немушто и непоштено у мери довољној да би било могуће да о војсци одлучује примитивни провинцијални керамичар, а о главном граду Синиша Мали. И хулиган из Блока 45 о свему. И зато ћемо сви скупа да шлајфујемо наредне две, три деценије са просечном платом од 400 евра у данашњем новцу. У најзаосталијој земљи у Европи (не брините, гледаћемо и у Арнаутлук као у добро место за гастарбајтовање).

________
*Да не би неко одмах кренуо да пише како саобраћајни тргови не постоје и нису урбанистичка категорија - није тачно: у оквиру концепта центра Новог Београда планирана су, пре више деценија, три трга: Манифестациони (испред СИВ-а), Централни (на месту Арене) и Саобраћајни (испред Железничке станице Нови Београд :) ). Примери саобраћајних тргова су многобројни, посебно у централноевропским градовима, испред железничких станица (безмало свих :) ), али и на другим позицијама (Ференц Деак тер у Пешти, или бечки Шведенплац нпр.).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361726#p361726:o4o2yuqj je napisao(la):
ACR » 08 Dec 2015 01:47 pm[/url]":o4o2yuqj]Ako je obaveza Srbije da dovede metro do ivica SA, a unutar granica SA bi ga gradilo preduzeće BNV, meni se čini ta druga linija veoma lako ostvarivom od Prokopa do centra. Ako bi se sa druge strane Prokopa iskoristile nekako šine od starog železničkog čvora (još uvek niko nije pominjao njihovo izmeštanje, zar ne?) to bi lako mogla postati linija od centra preko SA i Prokopa do Sajma i Ade Ciganlije.


Друга линија повезаће центар са Бановим брдом преко Славије, Клиничког центра и Прокопа. Идеја коју помињеш је здрава, али је нико не узима у обзир.

Узгред, и мени се "јавило" да ће првом фазом БГ метроа бити обухваћен и тунел Правни факултет - Славија - Клинички центар - Прокоп, вероватно као рачвање прве линије. Метро би помогао Прокопу, учинио би га мање лошом, али и даље не добром станицом.
 
Pantografe, sacekacemo da oni zavrse Prokop tamo 2020te da bi onda svi videli koliko je on los zamisljen projekat za centralnu stanicu.
Valjda nece dislocirati Glavnu do tad.
 
Bojim se da ce je dislocirati cim se steknu tehnicki uslovi za prijem vozova na Prokopu. Do kraja sljedec godine...dovidjenja Beograd Glavna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361721#p361721:ybdubrwo je napisao(la):
tzoran1 » Tue Dec 08, 2015 12:43 pm[/url]":ybdubrwo]

RioBL wrote:
Ako hocemo da nam zeljeznicka stanica ima sto vise putnika treba nam sto kapacitetniji sistem.

Sta to znaci, da po dolasku svakog voza u stanicu Prokop, za sve putnike stoji kolona tramvaja koji ce da ih razvezu do krajnje destinacije?
Ako se klackao od Nisa 6 sati, moze i da saceka malo na trolebuskoj ili autobuskoj stanici... da dodje i vozilo manjeg kapaciteta. :)

U svakom visemilionskom gradu, unapredjenje saobracaja podrazumjeva vece koristenje sistema koji imaju veci kapacitet. Tramvaj, metro, gradska zeljeznica, itd...
To ne znaci da se ne trebaju koristiti autobusi i trolejbusi, vec samo da se teziste u razvoju saobracaja mora prenositi na sredstva koja su efikasnija i imaju veci kapacitet.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361718#p361718:ybdubrwo je napisao(la):
boca-ica » Tue Dec 08, 2015 12:37 pm[/url]":ybdubrwo]
..to ometanje je preuvelicano isamo je povrsno pokrice i izgovor. Niko pametan ne bi izmjestio i stanicu i kolosjeke vec bi ih denivelisao...
Sledeci put kad dodješ u Bgd prošetaj se iz ,,centra,, ka reci pa ce ti biti jasno
ama bas svi i sa prosečnom pameti bi je odavno izmestili

Boco, nije zeljeznicka stanica neka pokretna kamp kucica koja se da lako izmjestiti.

Da bi se "izmjestila" stanica Beograd Glavna, moraju se napraviti DVIJE NOVE. Prokop i Sajam.
Da bi napravio Prokop mora se do njega dovesti pruga. Logicno, zar ne.
Da bi se dovela pruga na Prokop, moralo se izgraditi sljedece:
1. tunel Bezanijska Kosa
2. pruga na nasipu kroz Novi Beograd
3. novi zeljeznicki most na Savi
4. tunel Senjak
5. tunel Vracar
6. tunel Dedinje
7. nadvoznjak Topcider

Ja i dalje mislim da je jeftinije napraviti jedan ili dva podvoznjaka kod Savskog Trga nego sve ovo gore. Zar ti mislis drugacije?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361718#p361718:ybdubrwo je napisao(la):
boca-ica » Tue Dec 08, 2015 12:37 pm[/url]":ybdubrwo]
to sve bi bilo opravdano da da je prosecan gradjanin koristi svakodnevno
ovako u najboljem slučaju prosečan gradjanin je na staroj ž.stanici jednom nedeljno ili jednom mesečno
a za takav tempo može da koristi bilo koju drugu bližu podstanicu (u odnosu na naseljeu kome živi)

Ne razumjem kakva podstanica?
Beograd Glavna je stanica za medjugradski i medjunarodni saobracaj i ne mozes imati takvu stanicu na svakom cosku.
To je kapitalni objekat.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361718#p361718:ybdubrwo je napisao(la):
boca-ica » Tue Dec 08, 2015 12:37 pm[/url]":ybdubrwo]
Osim toga Bgd od vajkada je na raskrsnici te može i treba da koristi takve prednosti
da ne postoji glavna ž. s nego samo prolazne ( Zemunska, Rakovička i dr. )
Nije Bgd kao neko selo na kraju puta pa da se tu završava pruga
moglo bi se reci,,, svi putevi (pruge) prolaze kroz Bgd,,
:sesir:

Svi veliki gradovi svijeta imaju terminalne stanice. London ih ima 18!
Tih 18 stanica imaju ukupno 250 perona i prevoze milione putnika godisnje a nalaze se u centru Londona na povrsini koja otprilike odgovara velicini Novog Beograda. Mozes li zamisliti Novi Beograd sa 18 terminalnih stanica?

Pogledaj...
https://en.wikipedia.org/wiki/London_station_group
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361749#p361749:376a7nse je napisao(la):
RioBL » Tue Dec 08, 2015 3:53 pm[/url]":376a7nse]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361721#p361721:376a7nse je napisao(la):
tzoran1 » Tue Dec 08, 2015 12:43 pm[/url]":376a7nse]

RioBL wrote:
Ako hocemo da nam zeljeznicka stanica ima sto vise putnika treba nam sto kapacitetniji sistem.

Sta to znaci, da po dolasku svakog voza u stanicu Prokop, za sve putnike stoji kolona tramvaja koji ce da ih razvezu do krajnje destinacije?
Ako se klackao od Nisa 6 sati, moze i da saceka malo na trolebuskoj ili autobuskoj stanici... da dodje i vozilo manjeg kapaciteta. :)

U svakom visemilionskom gradu, unapredjenje saobracaja podrazumjeva vece koristenje sistema koji imaju veci kapacitet. Tramvaj, metro, gradska zeljeznica, itd...
To ne znaci da se ne trebaju koristiti autobusi i trolejbusi, vec samo da se teziste u razvoju saobracaja mora prenositi na sredstva koja su efikasnija i imaju veci kapacitet.


Ja i dalje mislim da je jeftinije napraviti jedan ili dva podvoznjaka kod Savskog Trga nego sve ovo gore. Zar ti mislis drugacije?
Naravno, zato su predvidjeni metro tuneli i tramvajski koridor u Prokopu...
E kada ce to da se uradi tj. stavi u funkciju je posebna prica...
Ovde mozemo da kmecimo da se bar za sada trolebusi i jos neka autobuska linija provuku kroz Prokop i to je realno, sve ostalo je teorija iz neke knjige ( brace Grim )
A ja i dalje mislim da je na sudbinu Glavne zeleznicke stanice Beograd stavljena tacka i da je BNV ekser na sanduku.
 
Prokop je jedno veliko gradiliste vec 40 godina tako da on svakako nije Glavna zeleznicka stanica ovog grada trenutno a pitanje da li ce ikada to i biti.
 
Biće glavna stanica od januara - februara 2016 godine, tada se završavaju radovi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361868#p361868:26hnzd38 je napisao(la):
Mair » 09 Dec 2015 05:31 pm[/url]":26hnzd38]Biće glavna stanica od januara - februara 2016 godine, tada se završavaju radovi.

A stanicna zgrada?
A pristupne saobracajnice?
A fasada ka autoputu?
A TPS ZEMUN?
A metro?

U januaru-februaru 2016 kazes da ce biti zavrsena stanica?
A gde ce se spremati te kompozicije i kako ces doci do stanice i gde ces kupovati karte?
 
Kako stoji stanje, kompozicija neće ni biti, sve Flirtovi i RVRovi..
 
Vrh