Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

@RioBL

Kakav je sada projekat u "penziji"? Ako već mrziš ovu stanicu nemoraš da iznosiš neistine ili uvrede. Projekat je napravljen neposredno pred tender za potrebe tendera i to samo za koloseke, perone sa pothodnicima i zgradom za upravljanje saobraćajem.

Dok projekat stanične zgrade sa tržnim centrom još nije napravljen jer sve zavisi ko plaća dalje radove posle ovih. Da li država ili neki partner koji želi tržni centar iznad?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360838#p360838:1s7679do je napisao(la):
milos.tro » Wed Dec 02, 2015 2:17 pm[/url]":1s7679do]Faza realizacije Ugovora: 90% :)
peroni



file.php
Hoce li biti jos peronskih klupa, da se sedne dok se ceka voz ? Ili su predvideli ove kao za park... model Kalemegdan 1995 :)
 
@Igor

Naravno da se ne stemaju betonski stubovi, vec se instalacije na peronskom prostoru trebaju postavljati u spustenom stropu ili iza pregrada.
Onaj podhodnik na slikama je primjer kako je recimo moglo biti i na peronima.

@Mair

Ne mrzim ja stanicu :) Nije mi jadna stanica nista kriva. Kritikujem neka tehnicka rjesenja.
Projekat elektricnih instalacija je morao biti uradjen kad i projekat armirano betonske konstrukcije. Jer ne moguce je da imas projekat nekog objekta, izvedes objekat i onda pravis projekat elektricnih instalacija. To jednostavno ne ide tako.

S obzirom da je ovaj objekat davno napravljen, pretpostavljam da je davno napravljen i projekat elektricnih instalacija. Zato sam rekao da je projektant u penziji akoje uopste i ziv. Ovo sto je sad uradjeno samo je adaptacija tj prepravka orginala. Zasto - ne znam. Mogu samo da pretpostavljam da stari projekat ne odgovara novim standardima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360849#p360849:eikzpwrm je napisao(la):
Mair » 02 Dec 2015 03:32 pm[/url]":eikzpwrm]

Kakav je sada projekat u "penziji"? Ako već mrziš ovu stanicu nemoraš da iznosiš neistine ili uvrede. Projekat je napravljen neposredno pred tender za potrebe tendera i to samo zа koloseke, perone sa pothodnicima i zgradom za upravljanje saobraćajem.

Dok projekat stanične zgrade sa tržnim centrom još nije napravljen jer sve zavisi ko plaća dalje radove posle ovih. Da li država ili neki partner koji želi tržni centar iznad?
Подвучено је неистина и увреда! Није грех што Ви, за разлику од @RioBL, немате разумевање друштвено-просторне целине и немате холистички приступ при тумачењу великих инфраструктурних целина. Грех је што немате тежњу ка ванканцеларијском и не-само-естетском пројектовању, и у духу тог затвореног размишљања, етикетирате одређене чланове. На пример, сам @RioBL је изнео толико аргументованих критика и конструктивних предлога, да нисам могао да не одреагујем када сте га пос... покакили како су његова писања чисто осећања (мржња, или које год).

Узгред, расправа о мобилијару је спин, и подметачина да се разводњи суштина дискусије. Молио бих своје дугогодишње саборце за стручније и разумније планирање, да не пецају на детаљисање дискусија о сатовима и светиљкама! У питању је покривена површина од 4 хектара, или 7 фудбалских терена, или 600 осредњих станова у којима гори светло и дан и ноћ. У свету ништа није неуобичајено да се код промашених пројеката подземних желзница гаси велики део осветљења ради штедње струје. Готово сви такви случајеви су локацијски промашаји. Ретки су каубојски случајеви, као у Београду, да су у Вуковом споменику фиксни трошкови високи због саботирања коришћења постојећих пруга и возова, а локација доста добра. У свету се сматра исплатвим перманентно осветљавати чак и толику површину перона, уколико је подземна станица начин да се повеже боље, брже, удобније, јефтиније, еколошки чистије, уколико је то начин да се из старог језгра града делимично или потпуно протерају аутомобили. Тада се то ради на локацијама, какве су у Београду Славија или Теразије.
 
To što niko ne komentariše grotesknost činjenice da ćemo dobiti za održavanje, opsluživanje i obezbeđivanje veoma skup objekat - sa iskorišćenošću od jedno 2,5 odsto kapaciteta, govori da smo narod koji živi u nekom svom vremenu i mimo realnosti, kupajući se u govnima sopstvenih kompleksa i licemerja.
 
Na kraju krajeva ce se pokazati da je Prokop promasena investicija tek kad se bude pustila u saobracaj.

Ali morali smo da ga izgradimo da bi to videli...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360492#p360492:2zec12i8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 29 Nov 2015 11:57 pm[/url]":2zec12i8]
Igor":2zec12i8 je napisao(la):
Odakle ti ta racunica tj mogu reci pretpostavka?
За то је довољна здрава сељачка памет, као код оног полуписменог сељака из Мале Моштанице, који тврди да је некадашњи Ћира супериорно решење у односу на ГСП и Ласту заједно! Тај исти полуписмени сељак је поигравање са локацијом Ћирине станице у Београду препознао као почетак краја, не само Ћире, него и свог родног места.
Posle mog pitanja odakle ta racunica dobio sam sve samo ne odgovor vec pricu o ciri.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360864#p360864:2zec12i8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 02 Dec 2015 05:31 pm[/url]":2zec12i8]Узгред, расправа о мобилијару је спин, и подметачина да се разводњи суштина дискусије. Молио бих своје дугогодишње саборце за стручније и разумније планирање, да не пецају на детаљисање дискусија о сатовима и светиљкама! У питању је покривена површина од 4 хектара, или 7 фудбалских терена, или 600 осредњих станова у којима гори светло и дан и ноћ.

Meni je sasvim normalno da se prica o estetici objekta kada se upravo na tome radi nema tu nikakvog skretanja paznje niti razvodnjavanja. Objekat je davno izgradjen i ovo je samo dovrsavanje posla. To sto bi neko zeleo da objekat ne postoji ili da ga srusi to je vec druga prica koja nema veze sa realnom i trenutnom situacijom

Link ka specifikaciji displeja koji je ugradjen https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q= ... BQ&cad=rja

Buduci da je u pitanju 32" model ima standardnu rezoluciju 1366x768pix tako da moja pretpostavka o losoj rezoluciji nije opravdana. Hocu reci ovo je neka standardna rezolucija za danasnje TV uredjaje iste rezolucije.
 
Игоре, није баш тако. Овакво "довршавање посла" није требало сада да буде на дневном реду. Могла је да се санира плоча (то нико паметан не спори), а да се доле у потпуности уреде четири колосека - са све ескалаторима, рецимо. То би било сасвим довољно за садашњи, али и за очекиван ниво саобраћаја на станици.

Овако, имаћеш станицу капацитета неколико стотина хиљада путника дневно (јер у Европи их толико користи пролазне станице са осам колосека), кроз коју ће пролазити неколико хиљада путника дневно. И имаћеш екране и дисплеје који ће на празно (ни за чије очи) блинкати и трошити скупу струју на празним перонима, да би их касније искључили. И ко зна кад ћеш имати ескалаторе и да ли ће их поставити на баш све пероне, или ће у међувремену решити да неке затворе због расипности.

Јер, трошкови расту...

Шит, али тотални. А железнице ни од корова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360864#p360864:113z2hcp je napisao(la):
Karlo del Ponte » Wed Dec 02, 2015 5:31 pm[/url]":113z2hcp]
Узгред, расправа о мобилијару је спин, и подметачина да се разводњи суштина дискусије. Молио бих своје дугогодишње саборце за стручније и разумније планирање, да не пецају на детаљисање дискусија о сатовима и светиљкама!

:kk:

ovo sam i ja pomislio vise puta ali se nisam usudio napisati. :)

Пантограф":113z2hcp je napisao(la):
Игоре, није баш тако. Овакво "довршавање посла" није требало сада да буде на дневном реду. Могла је да се санира плоча (то нико паметан не спори), а да се доле у потпуности уреде четири колосека - са све ескалаторима, рецимо. То би било сасвим довољно за садашњи, али и за очекиван ниво саобраћаја на станици.

Tacno tako! Umjesto pravolinijskog guranja projekta do kraja, moglo se sve svesti u neke racionalnije okvire. Niko ovde nije za rusenje Prokopa vec samo za njegovu racionalizaciju i preusmjeravanje potrosnje u potrebnije stvari.

Ali na zalost kritika u tom smislu, cini mi se, ne nailazi na razumjevanje. Vjerovatno smo svi pomalo umorni od price o Prokopu pa prizeljkujemo da se ona sto prije zavrsi pa se radujemo postavljanju monitora i satova a ne videci uopste sustinu problema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360847#p360847:2h9ro7ki je napisao(la):
Igor » 02 Dec 2015 03:07 pm[/url]":2h9ro7ki]Ko je lud da stemuje ove stubove i zidove to se jednostavno ne radi pogotovo ne u tolikom obimu. Inace kanalice su uglavnom solidno resene za stubove to kabliranje je fino uradjeno cak i ne bode oci previse koliko smeta ona horizontalna po sred zida na 6 peronu

Uh Igore, vidi se da nisi gradjevinac po struci :?
 
Kad bi malo obratili paznju na izbor mobilijara (klupi, kanti) u smislu da isprati stanicu onakva kakva je trenutno: jednostavno, minimilasticki ali robusno i funkcijalno, celokupna slika bi bila znatno bolja :) A ako se pak odluce za ove barokne klupe :roll: sa sve ovim golim betonom, cevima i hromiranim drskama, nece da to valja, pritom da se okradim, pricam o cisto estetkom pogledu
 
Ljudi mojne da se ložimo na klupu, to su majstori pokupili u nekom parku usput... jerbo poslodavac nije 'teo da se otvori za neka sedala, naša posla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360879#p360879:3trdr7yj je napisao(la):
kingmanowar » 02 Dec 2015 07:29 pm[/url]":3trdr7yj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360847#p360847:3trdr7yj je napisao(la):
Igor » 02 Dec 2015 03:07 pm[/url]":3trdr7yj]Ko je lud da stemuje ove stubove i zidove to se jednostavno ne radi pogotovo ne u tolikom obimu. Inace kanalice su uglavnom solidno resene za stubove to kabliranje je fino uradjeno cak i ne bode oci previse koliko smeta ona horizontalna po sred zida na 6 peronu

Uh Igore, vidi se da nisi gradjevinac po struci :?
Nisam, novinar sam ali mi ti reci da li je logicno stemovati ovoliku povrsinu uostalom zasto to nisu uradili ako je tako jednostavno i lako. Inace nisam rekao da je nemoguce vec da nema smisla pri cemu i dalje stojim.
 
Stanice se prave na dugi rok, a ko zna gde ce Bg i Srbija biti za 20 ili 50 god. Prokop je monumentalna stanica, i bez sumnje medu najvecim koje se grade u Evropi. I to je za pohvalu. Pre desetak godina se u nemackoj odustalo o slicnim projektima (npr. Minhen [Hauptbahnhof] 21), jedijno se u Stutgartu gradi podzemna zeleznicka stanica. Ali u Stutgartu je to ispalo politicka odluka. Tadasnji ljudi u vrhu zeleznice i ministarstva saobracja tadasnje nemacke bili su is te pokrajine (zamislimo kako je to nekad islo u SFRJ). Danas projekt ne bi prosao. U tehnickom pogledu je promasaj (ima nagib veci od 15 promila izmedu dva kraja, pa kao stanica nije uglasavan sa zeleznickim propisima). Zeleznicki tunel u buducoj podzemnoj stanici Stuttgart 21 morao se planirati izmedu postojecih dva tunela metroa i gradske zeleznice. Ipak se gradi! Prokop je bez takvih poteskoca postavljen na dobrom mestu, gde je bez nekih komplikovanih resenja gradnja funkcionalne stanice moguce. Dali bi ga danas planirali? Mozde ne ali i Nemacka ne bi danas ni ratovala vise sa Rusima.
Dole presek resenja u Stutgartu izmedu tunela S-Bahna i Stadtbahn (LRT). Ovo izgleda kao nemoguca misija i gradi se u samom istorijskom centru. To bez ekonomske nuzde ali se gradi. Na kraju ce se tim poduhvatom smanjiti putnicko vreme za 15-20 min. To je to zbog cega se gradi.
Stuttgart_21_Tiefbahnhof_Laengsschnitt_1.png
 
@RioBl, @Pantrograf, @Karlo

O načinu projektovanja i izvođenja instalacija nesmem da objašnjavam jer je to bezbednosno pitanje. Zašto je nešto onako, a zašto je ovako?



@Pantograf

Što se tiče održavanja pogledaj druge stanice po Srbiji ili na primer stajalište, ali pazi stajalište ne stanica "Tošin Bunar" ili na primer stajalište "Pančevački most". Ta stajališta su u gradu, nisu u Sahari, samo ih pogledaj kako izgledaju, osvežena pre 5 godina osvetljenjem i slično, prvi put od izgradnje.
Sva stajališta i stanice su onakva kakva je Srbija u tom trenutku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360854#p360854:2s96aamy je napisao(la):
tzoran1 » 02 Dec 2015 04:48 pm[/url]":2s96aamy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360838#p360838:2s96aamy je napisao(la):
milos.tro » Wed Dec 02, 2015 2:17 pm[/url]":2s96aamy]Faza realizacije Ugovora: 90% :)
peroni



file.php
Hoce li biti jos peronskih klupa, da se sedne dok se ceka voz ? Ili su predvideli ove kao za park... model Kalemegdan 1995 :)

Pa nece valjda ove klupe :kafa: aman
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360882#p360882:1wtoya6c je napisao(la):
Duleja » Wed Dec 02, 2015 7:45 pm[/url]":1wtoya6c]Ljudi mojne da se ložimo na klupu, to su majstori pokupili u nekom parku usput... jerbo poslodavac nije 'teo da se otvori za neka sedala, naša posla.
Onda su majstori pokupili vise komada, a na radost penzionera :grand: evo ih jos dve na ovoj slici... jeste da dolazi zima pa se nece osetiti manjak klupa u parku :D
 
мислим да је сервисни, тј. за особље и машине које буду радиле 1 и 2 колосек
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360882#p360882:1r9u476c je napisao(la):
Duleja » Сре Дец 02, 2015 7:45 pm[/url]":1r9u476c]Ljudi mojne da se ložimo na klupu, to su majstori pokupili u nekom parku usput... jerbo poslodavac nije 'teo da se otvori za neka sedala, naša posla.

Oво су клупе рађене специјално за ЖС за станице, имају код рукохвата изливен рељеф локомотиве и има их на свим станицама у земљи. Искрено се надам да и
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360882#p360882:1tebmawi je napisao(la):
Duleja » Сре Дец 02, 2015 7:45 pm[/url]":1tebmawi]Ljudi mojne da se ložimo na klupu, to su majstori pokupili u nekom parku usput... jerbo poslodavac nije 'teo da se otvori za neka sedala, naša posla.

Oво су клупе рађене специјално за ЖС за станице, имају код рукохвата изливен рељеф локомотиве и има их на свим станицама у земљи, можда су изузетак Вук и неке новије изграђене станице. Искрено се надам да их неће бити на Прокопу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360884#p360884:2hkxvvof je napisao(la):
Igor » 02 Dec 2015 07:50 pm[/url]":2hkxvvof]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360879#p360879:2hkxvvof je napisao(la):
kingmanowar » 02 Dec 2015 07:29 pm[/url]":2hkxvvof]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360847#p360847:2hkxvvof je napisao(la):
Igor » 02 Dec 2015 03:07 pm[/url]":2hkxvvof]Ko je lud da stemuje ove stubove i zidove to se jednostavno ne radi pogotovo ne u tolikom obimu. Inace kanalice su uglavnom solidno resene za stubove to kabliranje je fino uradjeno cak i ne bode oci previse koliko smeta ona horizontalna po sred zida na 6 peronu

Uh Igore, vidi se da nisi gradjevinac po struci :?
Nisam, novinar sam ali mi ti reci da li je logicno stemovati ovoliku povrsinu uostalom zasto to nisu uradili ako je tako jednostavno i lako. Inace nisam rekao da je nemoguce vec da nema smisla pri cemu i dalje stojim.

Igore,
problem je što se sve radi neplanski po principu daj da mi krenemo pa će da vidimo šta će da ispadne. Evidentno je da je organizacija nula, uostalom sta ocekivati od "doktorske" ekipe na vlasti. Voleo bih da vidim tog inženjera koji je stavio svoj potpis i pečat na ovaj projekat el. instalacija, i ako su ga platili više od sendvica i dve crvene gadno ih je zeznuo. Ovakav projekat može da napravi samo neko sa megadens fakulteta.

Postoji milion kulturnijih načina da se sakriju sve instalacije pre nego što se odlučiš za kanalice. Te stvari se rešavaju u fazi projektovanja (primer: možda si nekada video da pre betoniranja zida postave plastična creva u oplatu, da bi kroz njih kasnije provukli el instalacije kako ne bi štemovali) ukoliko inženjer ima mozga jer štedi i vreme i novac. Ako si već imao poluproizvod, nedovršenu stanicu, te stvari se rešavaju pre keramičara, zidara i molera, a ne naknadno. U toj fazi si mogao da štemuješ, i ne nije uopste teško oštemovati jer postoji jeftina mašina koja to radi i to jako brzo (lično video kad je sam majstor, kolegi odradio kompletnu el. instalaciju stana od 60kvm za jedan dan - štemanje mašinsko, ugradnja kablova, malterijsanje i postavljanje utičnica). Ako nećeš da štemuješ na tržištu postoji gomila proizvoda za elegantno sakrivanje instalacija da na kraju nemože da se provali da su kablovi iza.

Ovako ostaje nada da će svoje inženjerske gluposti sakriti nekom reklamom tako da se kablovi ne vide.

Nekom je to možda sitnica i ne smeta mu da se vidi, al za mene kao građevinca to je samo pokazatelj aljkavosti, neznanja i gluposti. A šta mislis koliko je još grešaka koje se ne vide?
 
Полако, приметићете да нема још ни једног поклопца на овим алу сандуцима. Ценим да ће то бити светлећи панели ко зна које све намене. У том случају решење је сасвим коректно.

Додуше остаје повелик минус за ове водове од разгласа, камера, инфо панела... То су све могли лако и јефтино да сакрију иза гипс-картона.
 
Opusteno za 20 gidina ce sa se radi renoviranje enterjera pa mozda tada o tome bude odlucivao neko sa foruma a delija projektovao ko ce ga znati.
Sto se tice klupa njih radi zeljeznucka zastitna radiinica
 
Vrh