Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

"... da li umeju da naprave satove koji se daljinski kontrolišu ...."
E, ovo je uvreda! Sada to umeju i srednjoškolci.
Ne razumem šta tu ima tender da uradi odnosno zahtevi sem da diskriminiše.
 
E moj spatio...
Pogledaj, imas u danasnjim vestima koliko smo svinjskog mesa uvezli ove godine...
Srbija, koja je hranila svinjetinom pola Evrope skelom preko Save...
 
Djaba ti i link pored očiglenih provizijaša :oops:
ko da nisu znali za insu.... naći ce vec neko obrazloženje
 
boca-ica":36kpv9zg je napisao(la):
Djaba ti i link pored očiglenih provizijaša :oops:
ko da nisu znali za insu.... naći ce vec neko obrazloženje

Možda obrazloženje tipa: "Nismo kupili Insin sat zato što je lošiji i puno skuplji!" Kako bi to zvučalo?

Zašto govorite napamet? Zašto svi "a priori" tvrdite da je trebalo da kupe Insa sat?
 
Moze biti da si u pravu :)
al bilo bi lepo da znamo neko poredjenje sta je to lošije u odnosu na trajnost, ispravnost, postojanost
pa da se to može korisno primeni na gomilu pokvarenih javnih satova u gradu
 
vama je naravno jasno da (nazalost ili na srecu) vise nismo u samoupravnom socijalizmu i da se za ovakve stvari vrse javne nabavke. ne mislim nuzno da je energoprojekt raspisao tender za nabavku satova, ali je (u teoriji) izabran kao izvodjac radova sa najmanjom cenom posla, sto ukljucuje i cenu materijala koji su nabavljali. naravno da bi bilo bolje za domacu privredu da su kupili domace satove, ali ako su za iste karakteristike stranci ponudili robu nize cene...


prema mom misljenju tenderi su jako los nacin za javne nabavke, jer se ne mogu propisati svi parametri koje bi trebalo uzeti u obzir. primer: niko se kod svoje kuce ne vodi tenderskom logikom. ako je cena vox televizora 500 dinara niza od cene samsung televizora istih specifikacija malo ko ce izabrati prvu opciju. neke stvari su jednostavno iskustvene.

sa druge strane ne sme se dozvoliti potpuna samovolja nadleznih, jer bi to u vecini drzavnih firmi i u slucaju njihovih projekata znacilo finansijski fijasko o trosku gradjana. kao narod smo poznati po ovome.

uostalom, ako je izbor satova najspornija stavka ove rekonstrukcije, moja sreca je neizmerna :pob:
 
arapski investitor":2awjwvu6 je napisao(la):
izabran kao izvodjac radova sa najmanjom cenom posla, sto ukljucuje i cenu materijala koji su nabavljali.....

ako nije dat tacan opis kvaliteta materijala na tenderu
,,izabranik,, moze da uvaljuje sve
,,slucajne rupe,, u opisu uslova složenih tendera i nisu slucajne
jer tender raspisuju stručni kadrovi a ne spremačice

Kad tad bice i zavrsnog racuna i za ovu fazu zavrsetka Prokopa
pa ce sve lepo videti :sesir:
 
Знате оно кад је нешто тотално упропашћено и боље је кренути све испочетка него покучати поправити? Е па ово се приближава тој тачки, а онако је 60% БГ већ прешло
 
Clock.jpg


Lično volim digitalne satove, ali verovatno zbog "međunarodnih putnika sa drugih kontinenata" moraju da budu analogni. Jer neki ne bi znali šta je to na primer: 16:38 h
 
Ih, da Insa ne može da napravi sat?! Može itekako ali je pitanje uslova tendera i ko ga raspisuje. Još jedan probel je što stranci daju pare, u ovom slučaju kredit, i oni diktiraju uslove. Drugi problem je što se naša strana nije izborila da se koriste domaći proizvodi gde god može. Recimo, mermer koji se koristi za oblaganje perona je iz Aranđelovca.

Mene je u Češkoj oduševilo što masovno koriste proizvode kompanije Škoda. Gde god sam se okrenuo, tu je Škoda. Da li tramvaj, voz, lokomotiva ili auto nije bitno ali je Škoda. Tako se podstiče domaća industrija.
 
INSA nažalost nema sat koji je tražen u okviru glavnog projekta.
Glavni projekat je predvideo satove koji informaciju dobijaju od NTP servera i na taj način se sinhronizuju. U budućnosti sva oprema na železnici (časovnici, registrofoni, elektronske postavnice, terminali za izdavanje karata,...) moraju imati jedinstveno vreme, što sada nije slučaj. Ovaj časovnik ima i drugih funkcionalnosti, po prestanku napajanja ili komunikacije sa NTP serverom, časovnik još neko vreme radi na internom napajanju i internom CLOCK-u, nakon toga se sam podešava na 12:00 što znači da ne pokazuje tačno vreme. Kada se uspostavi napajanje i komunikacija sa NTP serverom časovnik se automatski podešava na tačno vreme. Promene zima/leto se takođe automatski odvijaju.
Kada glavni projekat ovo propiše kroz tehničke uslove, takav glavni projekat prođe eksternu reviziju od strane druge projektantske kuće i na osnovu toga se dobije građevinska dozvola, kako vi gospodo mislite da se u tenderu može tražiti nešto drugo umesto ovogа?
Kreditori (EBRD, EIB,...) se nikada ne mešaju u tehničke uslove, oni samo propisuju tendersku proceduru.
 
mvbg1":2vzqypvi je napisao(la):
Novi peronski satovi. :kk:

Slika prati tekst člana "ttbgd".

Jasno je da će na ovim nosačima ispod časovnika biti neka "zver" od informacionog sistema. Vidi se i mrežni kabl za informacionu lokalnu mrežu.

Edit: Izvor fotografije.
 
U pravu si Mair, ovde će doći informaciona tabla a ovo desno je nosač za kameru.
 
Исто је на станици Карађорђев парк, часовник са казаљкама а поред њега дисплеј који је за моје чуђење почео да ради.
 
ttbgd":1vxybtex je napisao(la):
...
Kada glavni projekat ovo propiše kroz tehničke uslove, takav glavni projekat prođe eksternu reviziju od strane druge projektantske kuće i na osnovu toga se dobije građevinska dozvola, kako vi gospodo mislite da se u tenderu može tražiti nešto drugo umesto ovogа?
Kreditori (EBRD, EIB,...) se nikada ne mešaju u tehničke uslove, oni samo propisuju tendersku proceduru.

A ko je autor glavnog projekta? Cija ideja je bila da se primjeni ovakav informacioni sistem?
 
mvbg1":35itu2tj je napisao(la):
Ovih dana je počela ugradnja info displeja.

A dok u Prokop dodju prvi vozovi ti displeji ce vec biti zastareli ili van funkcije znajuci odrzavanje svega sto je u nadleznosti zeleznica.
 
Zanima me bas kako ce izgledati mada misilm da ne treba ocekivati previse posto bi tu trebalo pre svega da bude oznaka perona.
 
Vrh