Karlo del Ponte
Advanced
Скупа инфраструктура не значи по дифолту стратешку оријентацију ка том виду превоза. Она може бити и последица грађевинског лобија, али и тежње да се отме неко земљиште са садржајем јавног значаја за приватне пројекте. Тога има и на западу, чак. Аутобуски лоби је у доба СФРЈ био врло јак, иначе не би преко 300.000 житеља Београдског округа било дискриминисано и малтретирано од стране Ласте и дан данас.laki72":2rxx0hsd je napisao(la):RioBL":2rxx0hsd je napisao(la):Na zalost, koridori starog zeljeznickog cvora se ne koriste, vec naprotiv, napustaju se, ruse se i na njihova mjesta postavlja asfalt i uvodi autobus kao prevozno sredstvo za masovni saobracaj. Da li je autobus rjesenje za masovni saobracaj u centru 2-milionskog grada?
Pogledajte sta se desilo.
Negdje do 1969 Zemun je imao zeljeznicku stanicu i uzdignutu prugu koja se protezala preko Novog Beograda do Save. I onda su urbanisti rekli da je pruga smetnja razvoju Beograda i projektu Novi Beograd (zvuci li kome ovo poznato?). I odlucili su da sve to sruse i da naprave novi cvor koji je podrazumjevao sljedece objekte:
1. tunel sa 2 kolosjeka "Bezanijska Kosa" (2km)
2. prugu na nasipu kroz NBG (3km)
3. uzdignutu platformu sa 6 kolosjeka na NBG (nikad dovrsena stanica)
Nije glupost????
Pa dobro, onda sam ja glup.
Samo mi ovako glupom objasine kako se to istovremeno dok se pravi dvokolosecni tunel,, 5 km pruge i stanicna platvforma `sa ciiljem` autobusa kao prevoznog sredstva za masovni saobracaj ???
Сам ГСП никада није ни покушавао да повеже ни једну од 4 нове железничке станице БЖЦ, осим неком линијом која баш мора да прође кроз тај део града. Када је 15.9.1984. уведена линија Прокоп-Батајница са интервалом сат времена, ГСП се одједанпут сетио да у Батајници и Земун пољу требају линије 704Е и 706Е. Дан данас, линије за та два насеља су једине убрзане линије у зони до 20км од центра Београда. Таман посла да убрзају неку линију на Смедеревском или Авалском друму, или да нека од њих иде директно до Зелењака или макар Славије. Помоћне линије 34 и 700 су и тада постојале, али су аутобуси полазили пар минута пре пристизања воза. На врхунцу "славе" старог Прокопа биле су три линије до истог: 34 за Београд главну и Дунав станицу, 55л за Чукаричку падину, и 59 преко Дедиња за Канарево и Петлово брдо, свака од њих је ишла као антибиотик. Тролејбуска мрежа се ширила, а није им пало на памет да прцну 500 метара жице за Прокоп.
Најновији званичан план по којем само 42 иде у Прокоп није ништа ново. Сама околина Железничка станица "Нови Београд" је до отварања Моста преко Аде био једини део НБГ без директне линије за Општину и Бежанију, а дан данас нема линију ка тим локацијама непосредно код излаза на пероне.