Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Karlo , sve sto ide brze od tramvaja ne moze da ide kroz Savamalu a da ne ugrozi zivote ljudi.
Pustite "BG na vodi" , grad ce sa ili bez njega sici na reku a Savamala je ono sto ce ciniti srce Beograda .Savamala ,od ekonomskog ka uscu,pustite livade ka sajmu.
A tunel i sve drugo o cemu govorite nikakve veze nemaju sa prokopom i klasicnom zeleznicom.
Zaokruzeni saobracajni sistem ,linija Sremcica - Borca,tramvaj - voz..ok,sto da ne.
Samo ne i opet ne , ovde.
Prokop i laki metro su dve razlicite teme.
Zasto insistirati na zaustavljanju jednog projekta koji pocinje da funkcionise u korist necega sto ne postoji ni u naznakama , a usput se i ne potiru?!
 
Izvor: Beobuild.rs

Prokop u novom svetlu
151105-PROKOP-34b.jpg


Radovi na završetku železničke stanice Prokop napreduju prema planiranoj dinamici, a ostvarenom racionalizacijom u prvu fazu biće uključeni i dodatni radovi planirani za narednu fazu. Preostala sredstva biće iskorišćena da se u ovoj fazi završe i armirano betonske podloge za prvi i drugi kolosek. Betoniranje podloge je u toku, dok se na ostalim delovima objekta već uveliko montira prateća oprema i signalizacija...

Celu vest kao i foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/prokop-u-novom-svetlu-p2568.html
151105-PROKOP-01.jpg

151105-PROKOP-29.jpg

151105-PROKOP-47.jpg

Celu vest kao i foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/prokop-u-novom-svetlu-p2568.html
 
+ 1 Lepa foto reportaža :)
30 sep. napisah da sam licnim uvidom utvrdio ( od sredine ka Savi)
da ima dosta ugradjenih polomljenih belih pločica, pa me interesuje jesu li zamenjene
ili si morao da biraš deo na kome su cele radi fotografisanja za ovu lepu foto reportažu :sesir:
 
Ima deo polomljenih deluje kao da su skinute.

Inace info ona plava svetla sto nam se uglavnom nisu svidela su bila probna varijanta i ne bi trebalo da budu postavljena. Predlazem da procitate vest posto se deo tice i radova na prva dva koloseka o kojima smo pricali na forumu ;)
 
sjajna foto-reportaza, i ekskluzivne vesti sto se tice koloseka (bar za mene) :) +1

sada me najvise zanima kakve ce biti table, mada se po dosadasnjem toku radova cini da su radili posteno, nadajmo se najboljem

kakav je subjektivni utisak sto se tice osvetljenja?
 
Videcemo kakve ce biti info table, pratice beogradcvor pa ce biti fotke :D

Inace opsti utisak mi je pozitivniji nego sto sam ocekivao. Svetlije je nego sto sam mislio, kao sto sam vec napisao trebalo bi da ne budu ona plava svetla uz stubove. U planu je dodatno osvetljenje za one dugacke rampe koje vode u podhodnik http://beobuild.rs/shared/151105-PROKOP-29.jpg

Na rampama su zbog nagiba postavljene podne plocice koje su protiv klizne.

Ono sto me je prijatno iznenadilo je spustanje plafona u podhodnicima i postavljanje bocne i centralne rasvete. Moja ocekivanja su bila da ce ostati ovako http://beobuild.rs/visuals/data/media/1 ... KOP-05.jpg

A ustvari ce biti ovako http://beobuild.rs/shared/151105-PROKOP-40.jpg

Ko je procitao tekst jasno mu je da postoje otvori sa podhodnika koji ce u nekoj buducnosti eskalatorima voditi na perone. Ti izlazi su sada zatvoreni. Podhodnici ce biti skoro u punoj duzini do vestibila.

Mala napomena sine nece biti postavljene na prvi i drugi kolosek vec ce samo biti betonirana podloga, posto ce se taj koridor koristiti kao gradilisni put i za dalje radove.
 
goxsys":qwc7047c je napisao(la):
1) Karlo , sve sto ide brze od tramvaja ne moze da ide kroz Savamalu a da ne ugrozi zivote ljudi.
2) Pustite "BG na vodi" , grad ce sa ili bez njega sici na reku a Savamala je ono sto ce ciniti srce Beograda .Savamala ,od ekonomskog ka uscu,pustite livade ka sajmu.
3) A tunel i sve drugo o cemu govorite nikakve veze nemaju sa prokopom i klasicnom zeleznicom.
4) Zaokruzeni saobracajni sistem ,linija Sremcica - Borca,tramvaj - voz..ok,sto da ne.
Samo ne i opet ne , ovde.
5) Prokop i laki metro su dve razlicite teme.
6) Zasto insistirati na zaustavljanju jednog projekta koji pocinje da funkcionise u korist necega sto ne postoji ni u naznakama , a usput se i ne potiru?!
Стварно је задивљујућа упорност неких да остану необразовани и неупућени.
1) Препоручени ЛШС ни неби био бржи од трамваја у пар километара нове зоне са солитерима, или којим год високоатрактивним новим градским садржајима. Врло успешне такве системе, са ограничењем брзине у тој зони на свега 40км/с имамо у Хјустону, Денверу, Калгарију, Сан Дијегу, Фениксу, Даласу, Њу Џерсију... у земљи са најмоћнијим друмским лобијем на свету. Чак и они су применили ово, најјефтиније могуће решење брзих градских железница, при томе развијајући највећи део мреже на бившим и садашњим железничким коридорима. Наравно, на највећем делу мреже максималне брзине су 96-114км/с.
2) Без добрих транспортних веза срце престаје да куца. Чак и са овим доминантно аутобуским системом, усмеравање масе линија јавног превоза креира локацију центром. Чак и овај технички занемарени трамвај чини локације уз исти нераскидиво повезаним у систем звани град јаче од снопова аутобуских линија. Посавска магистрала на месту данашње пруге за Банат (уколико се оствари та фикс идеја аутомобилске канцеларијске планерске секте) представљала би поклопац мртвачког сандука, у којем се данас налази та зона. Са друге стране је идеја о одрживом животу те зоне, где би чак и фанатични аутомобилисти паркирали кола код Мостарске петље и Панчевачког моста, а до те зоне долазили бициклом, ЛШС, у најгорем случају таксијем.
3) Не разумем ову тврдњу. Тунел за тешку железницу је предложено системско решење за саобраћајне проблеме изазване пројектом "Прокоп" као системским промашајем. И наравно да би био за тешку железницу. На транспортни систем се треба гледати као на систем, а не тачку, било Прокоп или ма коју другу. Тај систем чини не само не-железнички саобраћај, него и урбани садржаји. Одлика добро планираних градова је да је највећа густина садржаја до 800 метара од железнице, и да опада са удаљеношћу од исте.
4) Оваква Ваша тврдња не само да одражава непознавање, и затвореност ка било каквом упознавању планирања саобраћаја, него и отворени непријатељски став према домородцима Београда и околине! Београд има развијен јавни превоз чак и кроз сред насеља у којима станује финансијска елита. Чак и сами политичари наглашавају како "Београд на води неће бити забрањени град", те стога чак и Борча, Сремчица, Винча, Миријево, Сурчин и Аеродром немају разлога да не буду директно повезани са новом елитном четврти (што је мање важно) и са свим садашњим градским садржајима центра града.
5) Нису, због оног под 3. А поред тога, мање-више сви они предлози да се из Прокопа спасе што се спасти може на последњих неколико страница, да буде повезан у град су везани за неку форму ЛШС, јер не постоји оближња саобраћајница којом би се могло једноставно и јефтино изградити класичан улични трамвај са трошком свега пар милиона евра по километру. Ако којом грешком очекујемо милионе страних посетилаца приобалних садржаја Београда, који ће доћи возом у Прокоп, онда морамо размишљати о вези те две зоне поузданим и масовним шинским превозом.
6) Званични планови Прокопа су такви да он неће функционисати много више од Вражогрнца у Тимочкој Крајини, Оштарија у Хрватској и Зидани мост у Словенији. Дакле одвојна станица и укрсница са врло ограниченим значајем за путнички саобраћај. Дакле, овде су сто пута објашњавани минимални предуслови да Прокоп заживи:
- Пешачка веза у правцу историјског центра у висини горње плоче.
- Некакав масовни чисто градски шински превоз, макар трамвај, усмерен на минимално два супротне правца.
- Велики аутобуски терминал, са директним линијама у разним правцима.
- Развој трговинско-пословне зоне са минимално 500.000 изграђених квадрата.
 
Igor":3krda054 je napisao(la):
Mala napomena sine nece biti postavljene na prvi i drugi kolosek vec ce samo biti betonirana podloga, posto ce se taj koridor koristiti kao gradilisni put i za dalje radove.

Ajd, valjda ce to znaciti da nece vise gradjevinskim masinama unistavati plocu i izolaciju na koti 105.
 
Karlo,
poslednji put.
Prokop je zeleznicka stanica ,Zeleznice Srbije a ne deo beogradskog saobracajnog sistema.
Da li ces ga vezati lakim ili teskim metroom sa centrom bas me briga.
O tome kako je vezana BG Glavna i kako bi bila vezana za centar ( a vezana je -peske) niko nije prozborio ni slova dok se nije pocelo govoriti o metrou ( i dok se nije pojavio Profesor iz USA koji je poceo da zagovara laki sistem).
Metrou, koji povezuje Zemun preko Vuka na dalje i metrou koji povezuje Banovo brdo preko prokopa i centra na dalje (i isto tako moze da koristi pruzni koridor na dorcolu i da presece prugu kod PA mosta i ode u Mirijevo).Laki ili teski - koljite se .
Prokop nije prica o Borci i Sremcici vec o Novom Sadu,Valjevu ,Zrenjaninu(ako bog da) i nije ni na losem mestu, niti greska ,jednostavno nije zavrsen.
Sve ostalo sto ste napisali rezimiram ovako:
Sjajnu "robu" nabavljate u Klubu ,steta da i mi ostali ne mozemo da probamo!
 
Ja se izvinjavam sto cu napisati par recenica u vezi komentara iz prethodnog posta, ako su ti komentari upuceni samo Karlu.

goxsys":2ovs99cx je napisao(la):
Prokop je zeleznicka stanica ,Zeleznice Srbije a ne deo beogradskog saobracajnog sistema.

Za sad je na zalost tako, ali da bi Prokop bio funkcionalna i ekonomski samoodrziva stanica, da ne kazem profitabilna, ona MORA biti dio gradskog saobracajnog sistema. Drugim rijecima, MORA se naci nacin njenog povezivanja i sa gradskim centrom i periferijom.

goxsys":2ovs99cx je napisao(la):
Da li ces ga vezati lakim ili teskim metroom sa centrom bas me briga.

Pa nije bas svjedeno da li to povezivanje placas 1 milion ili 10 miliona po kilometru.

goxsys":2ovs99cx je napisao(la):
O tome kako je vezana BG Glavna i kako bi bila vezana za centar ( a vezana je -peske) niko nije prozborio ni slova dok se nije pocelo govoriti o metrou ( i dok se nije pojavio Profesor iz USA koji je poceo da zagovara laki sistem).

BG Glavna je odlicno povezana sa centrom. Osim peske (na maloj razdaljini) vezana je i brojnim tramvajskim linijama. Dodatno postoje relativno jeftini i efikasni nacini da se ta povezanost jos poboljsa. Ali najvaznija karakteristika Beograd Glavne je ta sto je prakticno u centru, pogotovo imajuci na umu razvoj grada u prostoru Savskog amfiteatra. Centralna pozicija u gradu omogucuje najefikaniju povezanost stanice sa svim ostalim dijelovima grada, dok sa perifernim stanicama (Prokop) to nije slucaj.

goxsys":2ovs99cx je napisao(la):
Prokop nije prica o Borci i Sremcici vec o Novom Sadu,Valjevu ,Zrenjaninu(ako bog da) i nije ni na losem mestu, niti greska ,jednostavno nije zavrsen.

Upravo si ovde naveo i zasto je greska i iznio dokaz!
Greska je jer Prokop nije prica o Sremcici i Borci, a TREBAO BI BITI.
A dokaz da je greska, je cinjenica da jos nije zavrsen.
 
Profitabilnost stanice? Da li si svestan šta si napisao? U cenu karte se doda stanična usluga direktno ili indirektno potpuno svejedno za preduzeće Železnice Srbije infrastruktura i na taj način gde god da putnik uđe u voz na teritoriji Srbije naplaćena mu je stanična usluga svih stanica. Beograd "centar" je deo sistema železničkih stanica Srbije.
 
Mislis li Mair da je to dobro?

Svaka stanica kad se posmatra kao poseban dio jednog sistema, ima svoje prihode i rashode. Sta mislis sta treba da se desi sa jednom stanicom onda kad su joj rashodi veci od prihoda?

U normalnim zemljama zatvaraju stanice koje stvaraju minus u sistemu.

No, dobro, ako ce citav sistem biti na grbaci drzave onda nije bitno kako se vodi i gdje je plus a gdje minus. Sve moze da se zakrpi dobrim kreditom.
 
Mala zanimljivost. Oba kamiona su kako rekose MACK iz 1979 godine :)

151105-PROKOP-11.jpg
 
Igor":slnkh56s je napisao(la):
Mala zanimljivost. Oba kamiona su kako rekose MACK iz 1979 godine :)

151105-PROKOP-11.jpg




А одмах иза ћошка, још једна машина из Пенсилваније.. :D
xgiof8.jpg
 
RioBL":27wnxr1q je napisao(la):
Mislis li Mair da je to dobro?

Svaka stanica kad se posmatra kao poseban dio jednog sistema, ima svoje prihode i rashode. Sta mislis sta treba da se desi sa jednom stanicom onda kad su joj rashodi veci od prihoda?

U normalnim zemljama zatvaraju stanice koje stvaraju minus u sistemu.

No, dobro, ako ce citav sistem biti na grbaci drzave onda nije bitno kako se vodi i gdje je plus a gdje minus. Sve moze da se zakrpi dobrim kreditom.


Želenice Srbija infrastruktura je tek formirano preduzeće i sada tek rade popis koji treba da usvoje i ustanove šta je čije, ali nedvosmisleno sve stanice, stajališta i svi pružni pravci su vlasništvo Železnica Srbije Infrastruktura. Nešto slično kao EMS. Dakle sve što prođe kroz Srbiju, naplaćuje mu se tranzit od Železnica Srbije Infrastruktura. Svaki voz koji prima putnike isto svaki taj putnik je platio staničnu uslugu. Koliko je besmisleno dovesti u pitanje isplativost je činjenica da je to glavna stanica u glavnom gradu Srbije koja se nalazi u centru grada. Pri tome je osmišljena kao komercijalni objekat, kao Shopping mall, a dole na peron odeš tek kada stigne voz.

To što hoćeš da stanicu u prokopu još jednom sa još četiri, pet članova sa ovog foruma obesmisliš to je već ozbiljna stvar i sve rasprave na ovoj temi su pokazale da se vas četiri, pet utrkujete ko će više kritika da napiše na račun nove glavne železničke stanice u prokopu, Beograd centar. Kritike su više iz ljubomore, kroz laganu priču o nekoj gradskoj liniji u prijobalju.
Kada je bio sajam knjiga, zbog tog voza pored sajma (prošla jedna lokomotiva) gužva se napravila u Bulevaru Vojvode Mišića i prenela se na most "Gazelu".

Još kada počnete da komentarišete povezanost stanice, to tek postaje još čudnije šta radite jer za razliku od postojeće glavne stanice ovde ima mogućnosti da prolazi "BG voz" koji povezuje gradska i prigradska naselja sa ovom stanicom, a par najznačajnih gradskih stanica su: Vukov spomenik, Karađorđev park i Novi Beograd. Sve tri povezane su tramvajem koji ste vi na prethodnim stranicama ove teme analizirali.
 
Mair":1w9sp38v je napisao(la):
To što hoćeš da stanicu u prokopu još jednom sa još četiri, pet članova sa ovog foruma obesmisliš to je već ozbiljna stvar i sve rasprave na ovoj temi su pokazale da se vas četiri, pet utrkujete ko će više kritika da napiše na račun nove glavne železničke stanice u prokopu, Beograd centar. Kritike su više iz ljubomore, kroz laganu priču o nekoj gradskoj liniji u prijobalju.

Zao mi je Mair sto si stekao takav utisak jer mi je cilj upravo suprotan. Ne da "obesmislim" stanicu Prokop vec da pokusam da sagledam model sinskog saobracaja u kom bi se iz cijelog sistema izvukao maksimum uz minimalna ulaganja pa tako i iz Prokopa.

Na zalost, projekat "Beogradski zeleznicki cvor" iz 60-tih godina koji je jos uvijek u procesu realizacije, donio je sa sobom i velike probleme za sinski saobracaj u podrucju Beograda a pojedinacno, najproblematicniji element tog cvora je Prokop. Prokop je problematican ne zato sto ga ja "obesmisljavam" vec sto zaista sa sobom nosi niz ne rijesenih problema, koji ce iziskivati velika finansijska sredstva da se rijese. Teret tih finansijskih sredstava na zalost, placace generacije koje dolaze. Da li zaista tako mora da bude?

Ja sam ubijedjen da se revizijom projekta "Beograd Cvor" moze uticati na smanjenje troskova i brzu realizaciju ovog sad vec Gordijevog Cvora.

Najgore sto moze da se desi je da se ignosrisu svi predlozi usmjereni na reviziju ranijih projekata i da se tvrdoglavo i slijepo ide u realizaciju davno usvojenih planova a koje su pregazili i vrijeme i raspad bivse nam drzave i promjenjeno drustveno uredjenje pa i tehnicki napredak sinskih sistema u svijetu.

Mair":1w9sp38v je napisao(la):
Kada je bio sajam knjiga, zbog tog voza pored sajma (prošla jedna lokomotiva) gužva se napravila u Bulevaru Vojvode Mišića i prenela se na most "Gazelu".

Svjestan sam ovog problema. Mislim da sam cak tad i bio na Gazeli.
Medjutim, ovaj problem je suludo rjesavati tako sto ce se prekinuti zeljeznicki saobracaj od Sajma do Beograd Glavne i napraviti desetine kilometara nove pruge, jedan novi zeljeznicki most, stanica sa 10 kolosjeka i sve drugo sto cini "Beograd cvor". Zasto mislim da je to suludo? Pa zato sto je ta ista situacija bila i prije 50 godina kad se pocelo raditi na "rjesenju". I dokle se stiglo?
I nakon 50 godina, rampe se i dalje spustaju kod Sajma kad nailazi voz. Zar ne mislis da nesto nije u redu sa planom ako se ni nakon 50 godina realizacije ne moze realizovati?

Davno je trebalo denivelisati pruzni pravac izmedju Sajma i Beograd Glavne ali se to ne cini jer nije po planu "Beograd Cvor".

I po novom GUP-u vidljivo je da pruge izmedju Sajma i Beograd Glavne nema i da ce Sajam biti terminus za topcidersku liniju. Znaci, kad zavrsimo Prokop, cekaju nas jos najmanje dvije stanice, Novi Beograd i Sajam, da bi imali "realizovan projekat Beograd Cvor". Moze li iko u zemlji Srbiji izracunati koliko ce sve to kostati i kad ce biti realizovano? Mislim da takva matematika jos nije izmisljena.

Ljudi, Srbija nije Japan. Srbija je mala siromasna zemlja. Nemojte unistavati sto imate i uzimati kredite za nepotrebne nove projekte vec adaptirajte to sto imate.
 
Jel Rio, a da te ja ovako, ulicarski priupitam nesto?
Sto se BEREEEEE pravis blesav???
Spinujes covece, 'za sve pare'!
Pa sta je, stanica u prokopu sad ispala razlog sto po novom GUP-u nema pruge od sajma ka centru????
Ma, nije nego!
Te fore 'prodaj' nekom drugom, jer po svim dosadasnjim resenjima ta pruga je ostajala.

A sada je u novom GUP-u nema!!!
To je tacno.
Ali je nema zbog jednog drugog projekta, koji upravo ti srcano podrzavas?!!!

A za tvoj informaciju da je pre 20 godina stanici u prokopu falila sam stanicna zgrada, da je imala funkcionalne koloseke i perone!

Al 'majstore' neka svega toga. Aj, nek je prokop 'smece' koje se ne da popraviti. Nek je 'rupa' koja je spomenik gluposti.

Objasni ti meni sta je resenje?

Aaa, znaaam!!!
Verovatno da 'arapin' renovira glavnu pa da postane suvlasnik (naravno vecinski, sa 70%)!!!!
I onda, eto 'ucinio' nam ustupak, a za uzvrat ubira prihod i od glavne zeleznicke stanice u (skoro) dvomilionskom gradu!!!

A? Moze li tako, RioBL???
Jer analizom onoga sto ti pricas i za sta se zalazes, samo takvo neko (napredno) resenje ispada moguce.

Nije Srbija Japan.
Eto ima nesto u cemu se slazemo.
Oni za izgubljen rat nisu hteli da potpisu kapitulaciju.
Bacali su se u more sa litica, da ne bi bili zarobljeni.
Oni su u stesnjenim gradovima iskopavali brda i nasipali more da bi povecali prostor za sirenje grada.
Tamo je pitanje casti jako i bitno, a uspeh je imperativ.
Vrednoca je karakterna osobina koja se maltene podrazumeva.

Srbija... Srbija je sve suprotno od toga.
Bez ponosa, bez karaktera, obescascena...
Gde je imperativ postao 'dobro se prodati' i jos bolje se 'uvuci' (znate gde)....

Dakle!?
Da 'zatrpamo ' prokop? ;)
 
Prokop treba zavrsiti ali i Glavna treba da ostane u funkciji zbog njene pozicije u samom centru grada.
To je valjda dobar kompromis?
 
Обе станице су најбољи компромис. Само штета што је веза Прокопа и главне станице преко Раковице и Топчидера, или преко НБГ са прелажењем оба моста и променом правца.
 
laki72":1kwvfffv je napisao(la):
Objasni ti meni sta je resenje?

Aaa, znaaam!!!
Verovatno da 'arapin' renovira glavnu pa da postane suvlasnik (naravno vecinski, sa 70%)!!!!
I onda, eto 'ucinio' nam ustupak, a za uzvrat ubira prihod i od glavne zeleznicke stanice u (skoro) dvomilionskom gradu!!!

Pa sta je problem i da tako bude!?
Ja bih pristao i da ubire 100% i da stanicu nazovemo "Mohamed Alabbar" i da napravimo dzamiju iznad stanice ako ce to biti uslov da opstane zeljeznicki saobracaja u savskom amfiteatru. Medjutim,mislim da se drzava ponasa macehinski prema zeljeznici i da su svakim danom sve manje sanse za stanicu Beograd Glavna.

Ali,evo ako me vec pitas da kazem sta bih ja.
Ja bih sada, u ovom trenutku, na kraju 2015-te, dovrsio prvu fazu Prokopa, osposbio je za prihvat vozova i putnika, napravio pristup za 4 kolosjeka iz pravca betonske ploce na koti 105 i na toj ploci postavio jedan kiosk za prodaju karata, parkirao par onih kamioncica sa brzom hranom sto stoje pored Savanove. Zatim bih napravio parkiraliste na dijelu iznad te ploce, omogucio prilaz autobusima i trolejbusima iz pravca bulevara i zavrsio pricu Prokop!

Zatim bih zastao i razmislio kako izgleda cvor i sta mu nedostaje.
Tad bi vidio, kao i svako drugi, da je neophodno izvrsiti dalja ulaganja u stanicu Novi Beograd i Beograd Glavna.

S obzirom da bi se sada saobracaj mogao prebaciti sa Glavne na Prokop, pristupio bih rekonstrukciji Beograd Glavne, izgradnjom 4 terminalna podzemna kolosjeka i dvokolosjecne podzemne trase od stanice Beograd Glavna do Sajma.

Na stanici Novi Beograd izveo bih rekonstrukciju platforme i izgradnju stanicne zgrade i stanicnog trga.

Nakon ovih poslova zeljeznicki cvor bi mogao stati na noge i normalno funkcionisati.
Stanica Prokop bi bila prolazna stanica BG voza i medjugradskih vozova kojima Beograd nije terminus.
Stanica Beograd Glavna bi bila terminus stanica za medjugradske vozove koji povezuju Beograd sa jugom (a mogla bi se dodati i nova linija BG voza)
Stanica Novi Beograd bi bila prolazna stanica za BG voz i sve medjugradske vozove kojima Beograd nije terminus kao i vozove koji Beograd povezuju sa Srednjom i Zapadnom Evropom.

Insistiranje na dovrsetku prokopa u cjelosti, koji podrazumjeva veliku stanicnu zgradu, tramvajski i metro prilaz, pjesacki prilaz itd...znaci samo beskrajno trosenje i zaduzivanje kao i prolongiranje svih drugih vaznih projekata za zeljeznicu. Neka taj drugi dio Prokopa stoji za kasnija vremena kad zeljeznica bude mogla zaradjivati i sama finansirati takav projekat. Ako ga ne moze sama ili bar dijelom finansirati onda joj i ne treba.

P.S.
Naravno da je BNV razlog za ovakav razvoj desavanja. Ja sam na jednom mjestu i napisao da je najveci gubitnik u projektu BNV - zeljeznica.
Ja BNV podrzavam kao koncept ali krivac za propadanje zeljeznice nije BNV vec ljudi koji su odlucili da zrtvuju zeljeznicu pod izgovorom BNV. BNV se mogao i jos uvijek moze realizovati i pored funkcionalne stanice u SA. Stanica Beograd Glavna mu nije smetnja.
 
spatiotecte":21v7obzl je napisao(la):
Prokop treba zavrsiti ali i Glavna treba da ostane u funkciji zbog njene pozicije u samom centru grada.
To je valjda dobar kompromis?


Јој како те више не мрзи, ово је ваљда стоти пут да понављаш овај свој став, вероватно је досадило и онима који се слажу... :roll:
А ја се не слажем, па ми већ помало иде и на живце :mrgreen:. Наравно зезам се, пиши шта те је воља, али око позиције старе станице "у самом центру града" :?: :p - позиција тог несрећног објекта је већ 131 годину заправо - између грађана Београда и најлепшег и највреднијег дара природе на овом простору, њихове реке. Ја сматрам и желим свим срцем да људи овога града коначно освоје своје реке и да им несметано и непрекинуто од Аде Циганлије до Аде Хује у пуном обиму и без милиметра препрека могу приступити и уз њих и са њима живети и уживати. Треба само замислити на десетине улица и уличица од Савског венца преко Дорћола до Карабурме и Вишњице како иду ка реци и завршавају се на њиховим обалама, несметано и неометано без икаквих пасарела или ужасних подвожњака. Ја замишљам пешачку зону као Кнез Михајлова, а уместо Обилићевог венца протиче река Сава. И шири се мирис велике воде... У Београду као на Медитерану... :sesir:
Зато - уклањај шине окове што пре, завршавај нови железнички чвор, повезуј град метроом како и доликује урбаној средини и дај нам потпуни контакт са реком, безрезервни, ничим ометани и ово ће бити најлепши град у овом делу планете :kk:
 
@VelikiVracar,
Sve je ok sto si napisao, i slazem se sa tobom u vecini stavova.

Ali ponavljam taj moj stav da treba glavna da se zadrzi jer je to od velikog znacaja za ovaj grad i treba ta cinjenica da ostane u fokusu jer neprestano neki forumasi ponavljaju da treba glavna da se ukine i samim tim i zeleznica da se ugasi u SA, sto je po mom misljenju greska.
Mislim da je Karlo kao strucnjak zeleznice to vise puta objasnio i argumentovano komentarisao.

A verujem da i tvoje zelje su kompatibilne sa nasim da se zadrzi zelenica u SA, samo je pitanje kako to izvesti na najbolji nacin. ;)
 
Јасно. Кад улице Дурмиторска, Војводе Миленка и Милоша Поцерца избију на Саву, има да добијемо најлепши град у овом делу планете :kk:
У потпису: Мали Перица

Реално, ако бих се због ичега иселио из овог града и земље, то бих учинио због оваквих наивности.
Сањајте свој сан :kk: :kk:


(Иначе, станица Београд главна није на Сави; да јесте, не би у давна времена постојала и станица Београд - Сава.
А поврх свега, сви који се залажу за њен опстанак, говоре да треба укопати колосеке од Мостара или од Сајма.
А онда Милоша Поцерца може да се укрсти са променадом, без пасареле... јееееееее!!! :kk: :kk: :kk: :kk: :kk: )
 
Pored opste poznatih prilaza postoje i drugi prilazi peronima Prokopa

Od kapije Ruda uz nj. ogradu zarasa u zelenilo je asfaltirana pesacko biskiklisticka staza
cij je spust od par metara ka peronima samo otsecen a sa malom dogradnjom novi ul.-iz

Takodje kada se iz K. Milosa skrece (iznad tunela) u bul. kneza A. Karadjordjevica ispod
je kolski podvoznjak (koristi ga gradjevisnska firma za prolaz kamiona)a sa malom dogradnjom novi ul-iz

O pesackom prolazu kroz tunel sam vec pisao ( mnogi ga koriste )a vodi na Kursumlisku
koja ima direktnu vezu sa Senjackom pijacom tj.Sajmom a uz malu dogradnju bezb. pesacke staze novi ul-iz
 
Vrh