goxsys":3313rw20 je napisao(la):
Karlo del Ponte":3313rw20 je napisao(la):
goxsys":3313rw20 je napisao(la):
Пантограф":3313rw20 je napisao(la):
"Утопија" - километар железничког тунела??
Nacrtaj taj kilometar.
Апсолутно није важно да ли је километар или два.
Zbog tog kilometra sam pre izvesnog vremena od Vas g.Karlo dobio epitet partijskog bota
Vratimo se na pocetni polozaj.
1) Kolega RIo BL je govorio ( a ja reagovao) o pruzi - oko Kalemegdana -a ne - kroz terazijsku gredu- sto nije bas isto.
Nije pitanje moze li se nego cemu..?
2) zbog dva zel. stajalista lokalnog kataktera i jedno koje tek treba da izgradimo ,
3) Trg republike ?! Slazete se da sad ne ulazimo u cifre za ovo , samo bih molio da iznesete cifru za Vuk i tunel do PA mosta.
4) Da imamo a nemamo te pare,valjda bi trebalo da napravimo TPS Zemun i Resnik i sve sto jos fali da bi se normalizovao saobracaj.
5) Po Vama su most na Savi i bezanijski tunel koji bi doneli cetvorokolosecnu prugu nemoguca misija ( a napravili ih nasi ) ali tunel ispod nivoa reke 6) Save pa penjanje ka trgu Republike itd macji kasalj koji cemo onako usput, samo da je drzava...samo?!
Steta je da Vase znanje i energiju a posedujete ih ,ocigledno , ne trosite sa malo vise ozbiljnosti.
P.S. Pruga do Obrenovca je 100% u crno , moja puna podrska.
Ајмо овако: Вероватно сам констатацију о партијском боту темељио на нечему, вероватно здушној одбрани концепта "Прокоп", и идеји како смо укидањем масовног шинског саобраћаја у близини највећих генератора путовања "ослобођени", (а заправо се заробљавамо у аутомобилском и аутобуском пи*вајзу).
Да се види колико аутомобилски и аутобуски саобраћај функционише, довољно је прошетати се централним градским зонама, и имати неко основно знање о инфраструктурним пројектима. При томе, за разлику од железнице, у друмском саобраћају партијске директиве не сатиру техничко-организациони развој, који је предуслов за успех шинских система.
Да избегнем кроспостинг, идемо по тачкама:
1) Пруга око Калемегдана и тунел испод Трга републике су две варијанте једног истог концепта транспортне мреже кога карактеришу:
- Максимално коришћење постојећих железничких коридора
- Доградња нових, и дуплирање колосека ради обезбеђивања брзог и фреквентног превоза за целу околину
- Зона 1-1,5 километар око Круга двојке као зона ограниченог аутомобилског саобраћаја. Сам Круг двојке зона строго ограниченог друмског саобраћаја. Сваки од 9 кракова мреже мора имати најмање једну фреквентну директну линију до Круга двојке, што Врачарски тунел не може да прими.
- "Савски амфитетар" и "Дунавски амфитеатар", као зоне урбаног развоја, у наредних 10,20,50 година, и генератори путовања. Ако се на време обезбеди одговарајућа инфраструктура, долазимо до економски најповољнијег модела урбанизма усмереног на брзи масовни јавни превоз.
- Због максималног коришћења железничког чвора за брз масован превоз, свођење плана потребних метро линија на свега пар линија.
2) Чак и са пругом око Калемегдана, имамо 3 важне локације везане за градске садржаје: Савски трг, Бранков мост и Дунав станицу. Сама зона има перспективу огромног развоја градских садржаја, а инфраструктурна (и транспортна) веза масовним брзим шинским превозом је један од основних предуслова економске успешности масовне градње, и развоја садржаја.
3) Сам Вуков споменик је коштао 55милиона марака, што би при ревалоризацији данас било око 70-80 милиона евра. Мислим да би Трг републике требало градити знатно једноставније од Вука, али је састав тла на том месту знатно неповољнији. Сам Врачарски тунел би данас коштао око 70-80 милиона евра.
4) Сам ТПС Земун је финасијски ситан пројекат, и врло дуго нам ТПС Кијево неће требати. Концепт "Трамвај-воз" са трасом по површини у зони приобаља има велику предност у оквиру на остале варијанте (аутомобилско-аутобујски пи*вајз, Трг републике), баш зато што је јефтин, и могуће га је брзо реализовати (мање од 2 године од почетка инвестирања до пуштања у рад). Неколико милиона квадрата у приобаљу не могу без улагања у инфраструктуру реда цене неколико стотина милиона евра, па и преко милијарду, тако да "нема пара" не сме бити изговор. Сада о ризицима које смо преузели по уговору са УАЕ не бих на овој теми. Заправо, са обзиром на најмања улагања, "Трамвај-воз" облик брзе градске железнице је најмање ризичан начин да спасемо што се спасти може из неповољног уговора.
5) Дуплирање постојећих пруга новог БГ чвора губи смисао, када постоји читав низ исплативијих инвестиција. За транспортни систем је важно да буде систем, односно да има покривеност дестинација. Утолико, уколико можемо финансирати 10-15 километара инфраструктуре на вијадуктима и у тунелима, пре би требали то градити на новим правцима него старим.
6) Један део предложених тунела по варијанти Трг републике би био испод нивоа реке, али не испод исте. И сам Вуков споменик је испод нивоа Дунава, па то није суштинско што му је толико подигло цену. Само "пењање" ка Тргу републике није реално, па би на истом била дубина слична оној на Вуковом споменику. Уз сву високу цену, исплативом је чине чињеница да је у питању локација која данас генерише највише путовања у Београду, а без обзира шта се буде дешавало, биће међу прве три чак и у далекој будућности.