Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Рекао сам ти куда уз аутопут. По земљи уз десну страну са евентуалном "нишом" и можда мањим укопом од метар-два у зони код прокопа из два разлога:

1. избегавање будућих рампи са прокопа ка и преко аутопута. (Лако оствариво због већ постојећег пада терена)
2. Приближавање трамваја самој станичној згради

Што се тиче силаска трамваја са мостара већ сам написао да је то можда проблем али ево, сад сам погледао мапу и мислим да је сасвим изводљиво уз два подвожњака испод две мање мостарске рампе

121.jpg


Траса даље обилази БИП, улази у ту станичну нишу а потом наставља комотно уз АП уз рушење само једног објекта (ова пумпа/одмаралиште са зеленим кровом у самом доњем десном ћошку слике)
 
Не може Делија трамвај да иде преко колектора.
 
Куда иде траса колектора? Претпостављам и да знаш на којој је дубини колектор?
 
Лепо решено Делија :) Мада мислим да би било боље да траса настави ка Аутокоманди преко Прокопа, Кнеза Александра и Милутина Ивковића, некако ми се пењање трасе уз аутопут ка Аутокоманди чини неизводљиво због железниочког тромостовља које креће из станице Карађорђев парк.
 
Delija":3dqyo8xz je napisao(la):
Куда иде траса колектора? Претпостављам и да знаш на којој је дубини колектор?
Траса му је буквално по сред линије коју си исцртао. На довољној је он дубини, али да сме преко њега ишта да се гради, саградили би га испод аутопута а не поред.

Па и колектор у Булевару Војводе Мишића такође није ни испод трамвајске пруге, ни испод пруге, па чак ни испод саме улице, него испод тротоара.
 
Ај да банем и ја на ову дискусију :)

Нови део Миријевског булевара је изграђен тачно изнад колектора и то габаритног...има милион "мојих" слика на теми Миријевски булевар.. а предвиђен је и трамвај да прође туда (једног дана)...
 
Mokroloski kolektor
mokrosluski_kolektor.jpg


E sad Jovin pominje poprecni presek 32m2 u verovatno nekoj ranijoj fazi izgradnje u odnosu na ovo sto je na fotografiji.
 
@Horus

Tramvaj jednog dana, ako se to ikada dogodi, opet neće ići preko kolektora. Pa ljudi, čak ni kanalizacione cevi standardnog preseka se ne polažu ispod tramvajskih koloseka ama baš nigde. Vi zaboravljate da prazna katica ima 12 tona, KAF 42 tone, i koje su sile i vibracije koje oni prenose ne podlogu.

A sudeći po fotografijama koje je Igor postavio, kolektor je dosta plitko.
 
A kako bi bilo da se mostarska petlja rekonstrise tako da se na nivou ispod autoputa provuce tram/LRT trasa koja bi vodila ispod autoputa do podzemne stanice. Ta stanica bi mogla biti na oko 200m od zeljeznicke stanice, sto nije mnogo a i taj prostor od 200m bi se mogao iskoristiti za nekakav trg.

untitled-1.jpg
 
RioBL stvarno izmisljas mimo bilo kakve realnosti
 
Bio je planiran tramvaj Tzv veliki krug 2 u monografiji iz 1977 god Po kome je trebao da bude izgradjen tunel od autokomande do ,,mostara '' i to U visini ulica zvecanske i oblakovske Taj pjan je podrazumjevao vec izgradjen vracarski bulevar i bulevar u visini branicevske ulice .
Muslim da imamo to negfje na forumu.Hvala ckd na podsjecanju najveci problem je nedostatak para
 
значи да остаје само да се иде са горње стране. или ка Делиградској
 
direktor":962plvr3 je napisao(la):
Bio je planiran tramvaj Tzv veliki krug 2 u monografiji iz 1977 god Po kome je trebao da bude izgradjen tunel od autokomande do ,,mostara ''

znaci to je po planu trebao biti tramvajski tunel? vjerovatno su onda imali ideju kako vezati trasu iz tunela na mostarsku petlju. zna li se nesto vise o tome?

P.S.
nista vezano za Prokop se ne moze izvesti jeftino, pa ni tramvajska veza.
 
Delija":2r1h9pkk je napisao(la):
Рекао сам ти куда уз аутопут. По земљи уз десну страну са евентуалном "нишом" и можда мањим укопом од метар-два у зони код прокопа из два разлога:

1. избегавање будућих рампи са прокопа ка и преко аутопута. (Лако оствариво због већ постојећег пада терена)
2. Приближавање трамваја самој станичној згради

Што се тиче силаска трамваја са мостара већ сам написао да је то можда проблем али ево, сад сам погледао мапу и мислим да је сасвим изводљиво уз два подвожњака испод две мање мостарске рампе

121.jpg


Траса даље обилази БИП, улази у ту станичну нишу а потом наставља комотно уз АП уз рушење само једног објекта (ова пумпа/одмаралиште са зеленим кровом у самом доњем десном ћошку слике)
Ја сам због свих компликација јужно од аутопута разматрао трамвај северно од аутопута. Подразумевала би се пешачка комуникација Прокоп-Клинички центар у висини плоче, која је један од услова исплативости Прокопа. Трокрака колосечна веза код Ветеринарског факултета је могућа, уз обимније грађевинске радове. Веза Мостар-Ветеринарски факултет би свакако коштала 15.000.000-20.000.000 евра и ту нема среће. Једино што би та нова траса била практично "лаки метро", и решавала још доста тога невезано за сам Прокоп.
 
Uz autoput je jednostavno proterati tramvaj samo je malo teze zakaciti ga potom na postojece trase po sred petlji na Mostaru i Autokomandi.

Meni se cini da je najbitnije od svega da tramvaj staje sto blize perona na Prokopu, po mogucnosti tik uz njih na nivou ispod ili iznad radi lakog presedanja. Svaki dalji polozaj ne resava stvar, kada vec pravimo novu stanicu red je da je opsluzimo kako valja.

A fakat je da bi ta nova veza puno znacila gradu, kako zbog povezivanja Prokopa tako i zbog transverzale Vozdovac-Sajam-Cukarica/NBGD.

Evo mog predloga:

- Iz Bulevara Vojvode Misica nova trasa skrece desno posle Starog Mlina tako da moze da se napravi stanica "Mostar 2" i iskoriste postojece pasarele za veze sa autobusima i ostalim tramvajima.

- Trasa zatim zavija u laganom luku i blagom usponu ka Senjaku. Nikada ne sece Mostarsku petlju.

- Koristeci visinsku razliku kopa se kratki podvoznjak ispod Bulevara Vojvode Putnika do izmedju Ruda i pruge.

- Dalje tramvaj nastavlja tik uz prugu kroz buducu stanicnu zgradu, tramvajska stanica je na sredini perona i tik uz njih.

- Laganim usponom izbija na kruzni tok kod Gucevske (stanica) pa dalje Zvecanskom do Autokomande odakle tramvaj moze na obe strane, ka Vozdovcu i ka gradu.

108_prokop-tramvaj-nova-trasa.png
 
Као што написа Џони, немогће је провућ трамвај Звечанском због дедињског тунела, који физички пресеца улицу:

15hncy8.jpg


Међутим, како је горња кота тунела на сличној надморској висини као и кота трамвајске трасе у Булевару ослобођења, могуће је целу Звечанску прескочити трамвајским надвожњаком.

Други проблем је интеграција на Мостару. У овом случају је немогуће трамвај накачити на овој позицији јер би траса опет прегазила колектор, чија је црпна станица баш ту, где је Зидар уцртао стајалиште.

Мој предлог интеграције трасе на Мостару је следећи; траса улази у тунел непосредно пред Булевар Војводе Путника, али уместо на сам Мостар, трасира се испод Кварнерске и улице Јована Ристића где се калеми на постојећу трасу поред Бигза.
20u75o9.jpg
 
vidim ja da je ovaj prokop jedna velika rupa bez dna. koliko god da se sipa para u njega uvek će nešto faliti.
 
Sve lokalne ulice (Zvecanska, Dobropoljska, Oblakovska) su preuske, vise lice na lokalne mirne ulice u Jerkovicu ili na Ceraku nego na lokaciju tik uz centar grada. Ipak, iako nema mest i za tramvaj i za kola svaka od njih bi mogla da ostane bez automobilskog saobracaja i da postane iskljucivo tramvajski koridor.

No mozda je lakse ici mimo njoh, kroz dvorista i livade.

Isto vazi i za Mostar i kolektor, pomerio sam trasu malo juznije u dvoriste izmedju mlina i one zgrade tik uz petlju.

@Stf
moze tunel kod BIGZ-a, ali to je vec pozamasni gradjevinski poduhvat. U ovom gradu se masta samo o automobilskim tunelima, ozbiljan tunel za tramvaj bi tesko prosao (sifra Bulevar-Mirijevo).

Evo azurirane varijante sa stanicom kod Mostara i trasom izmedju stadiona JNA i pomocnog stadiona to jest na pola puta izmedju Humske i Zvecanske (morace Duff na komandi da strada)

108_prokop-tramvaj-nova-trasa-2_v2.png
 
@ Зидар

У сваком случају бушиш тунел испод Булевара Војводе Путника. Да ли ће он бити 120 или 160 метара није нека разлика. У овом случају који си ажурирао, траса би морала да се трасира најближе Мостару кроз Манасијеву улицу поред хотела Стари Млин. Ближе Мостару не би технички могло јер би због радијуса скретања морао да се руши и преправља трамвајски надвожњак петље Мостар - што самим тим отпада као опција.

Са друге стране, оваквом трасом до Аутокоманде губиш могућност везе са улицом Војводе Степе опет - због радијуса уклапања траса. У овом случају из Војводе Степе трамвај не би могао на Прокоп.
 
samo se pitam ko će prvi preseći i imati muda narodu da saopšti da je prokop rupa bez dna.

da nemamo para da ga završimo, da smo se zaj*** što smo uopšte započinjali da ga gradimo. da je u rupi. da metro ne može doći do njega, a da to ne bude neefikasno i skupo.


ako metro treba da dođe do prokopa, onda treba da se oprostimo sa metroom kod sajma, gde prolaze desetine linija JGP i gde bi sa izgradnjom stanice na BG:voza na mostu bio povezan i sa gradskom železnicom.
 
A da neko neacrta ovo

Bio je planiran tramvaj Tzv veliki krug 2 u monografiji iz 1977 god Po kome je trebao da bude izgradjen tunel od autokomande do ,,mostara '' i to U visini ulica zvecanske i oblakovske Taj pjan je podrazumjevao vec izgradjen vracarski bulevar i bulevar u visini branicevske ulice .
Muslim da imamo to negfje na forumu.Hvala ckd na podsjecanju najveci problem je nedostatak para
 
koloseci:
page2.jpg

page5.jpg

page6.jpg

page10.jpg

page14.jpg

page23.jpg

page26.jpg

peroni i podhodnici:
page3.jpg

page7.jpg

page11.jpg

page13.jpg

page18.jpg

page22.jpg

page41.jpg

page51.jpg

page52.jpg

postavnica:
page2.jpg

page20.jpg

page5.jpg

izvor:beograd čvor
 
Vrh