Тачно Спасиотект, не постоји никакав тренд измештања железничких станица из центра града. Беч - остала станица где је била.
Миланче, написао си:
@ pantograf, malo si preterao sa opisom, al ajde. Malo je ne fer ocenjivati nedovrsen objekat, i kritikovati ono sto nije zavrseno. U svakom slucaju glavna sledeca stavka morala bi da bude izgradnja pristupnih puteva i saobracajno povezivanje Prokopa.
А поводом тога даћу ти прогнозу како ће све изгледати када буду завршени сви приступни путеви и станица буде саобраћајно повезана:
Као прво, треба заборавити некакве платое између прокопа и ГАК Вишеградска - то нити је у плану, нити ће бити. Уместо тога, добићемо петљу на аутопуту и надвожњак за метро линију бр. 2. И добићемо железничку станицу аеродромског типа, повезану са градом метроом, у најбољем случају осредње фреквентним аутобуским линијама и аутомобилом, без практично икакве могућности приступа пешке, бициклом, или трамвајем - отелотворење модернистичког града педесетих или шездесетих година, Ж. Ст. Бразилија.
Е, ово
јесте супротно свим актуелним трендовима и посебно ми је узбудљиво како се заклети противници
аутомобилског града не осврћу на
најаутомобилскији пројекат који се тренутно у Београду изводи, а који би најмање од свих смео то да буде. Заиста, ни у време дивљања модернистичког приступа урбанизму, у Европи такве жел. ст. нису градили.
Осим тога, у време
смарт зграда, сва је прилика да ћемо, сходно пројекту института ЦИП (куће ноторне по неинтелигентном и нерационалном пројектовању), овде добити и
најглупљу београдску зграду. Изгледа да нам се спрема ж. ст. са гигантском
пристанишном зградом (намерно користим ваздуплоховну терминологију) мимо пешачких токова тачка приспећа у станицу - перон. То значи: гигантски хол без путника, са довољно лебенсраума за проститутке, бескућнике, возаче скејтборда, избеглице из Пакистана (дотад ће и они да крену), уз то и безбедносни и економски кошмар (енергетска одрживост, нпр.).
Можда је нефер, али ја не верујем у накнадну памет. Биће овако, један кроз један. Немој после да буде: сад је касно, то је што је...