Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

RioBL":1030ac41 je napisao(la):
milanche":1030ac41 je napisao(la):
... postojeci stari cvor je idealan da se iskoristi za gradsku i prigradsku zeleznicu. Da odatle krecu vozovi ka Ripnji, Mladenovcu, Lazerevcu, valjevu, Staroj i novoj pazovi.. uglavnom svim mestima gde ljudi redovno gravitiraju ka Beogradu, gde rade, studiraju..., pa im je blizina 'administativnog' centra vaznija.

pa eto Milanche ti sad opisa zasto je Beograd Glavna vazna :shock:

Tacno, zasta je vazna za gradsku i prigradsku zeleznicu, za ljude koji svakodnevno gravitiraju ka Beogradu. Ovo je mislim treci put uzastopno da pisem to, ne znam jel imas problem sa koncetracijom ili namerno preskaces neke stvari. Za ljude koji idu kod rodbine, ili idu na more u CG, ili da obidju vikendicu, apsolutno im nije bitno da stanica bude "u centru" a da do nje moraju da putuju po 45min, vec da mogu sto pre i sto lakse da dodju do iste. Zato je nov cvor sa 4 prolazne stanice dobar.

Po stoti put, za prisupacniji prokop mora dosta toga jos da se uradi, moguce je vec sad delomicno reoganizovati prevoz pa da bude jos pristupacniji,dok vec sada za "krug dvojke" ima pristojna veza Prokopa trolejbuskim linijama i linijom bg voza.
 
Рио, најбоље је да ти лепо седнеш и прочиташ тему од почетка.
О свему овоме што ти сада постављаш као питања је већ писано и објашњено.
 
Е, батице, немој сад да хватате Рија на фору, као он глупи Босанац, па му ваљате неке тролејбуске линије испод стола, но-но: линија 41, дакле, не вози до Прокопа; има да се искилави човек док се попне до ње. А, густа мрежа линија ЈГП у Прокопу... good luck with that!
 
arapski investitor":3kfsb1zu je napisao(la):
Trolom 41, 15 minuta voznje

A hocel' ta trola krenuti sa nekog od perona na Prokopu?
Ako trole staju u Bulevaru Kneza Aleksandra onda od perona do gore imas bar 200m vazdusne linije i ako imas srece da trola stoji na stanici kad se popnes ja cu vec biti svojim nogama kod Ekonomskog fakulteta...na putu prema Trgu Republike. :wink:

Mislim da smo se previse odmaknuli od price o polozaju stanice Prokop pa ja nebih dalje da pisem o tome. Meni su jasne i prednosti i mane polozaja stanice Prokop i ostao bih pri nekoliko kljucnih stavova:

1. Polozaj Prokopa je losiji od polozaja Beograd Glavne u odnosu prema centru grada
2. Izgradnjom Prokopa, stanica Beograd Glavna gubi na znacaju i u perspektivi joj preti uklanjanje iz cvora

EDIT:
sad vidjeh da je Pantograf potvrdio moje sumnje za trole. Nisam bas tako glup. Provjerio sam na karti gdje staju trole :wink:
 
Зато се Прокоп не може сматрати станицом док не буде у потпуности завршена, како она тако и приступне саобраћајнице и не реши мрежа јавног превоза који је повезује са свим деловима града.
Тада ће бити спремна да се прихвати своје намене.
Зато је и излишна полемика о неповезаности станице у овом тренутку, као што је излишна и прича да је она сада спремна да прихвати своју праву функцију.
 
Ima, celih mozda 120-150m. Naravno, da pristupni putevi trebaju da se srede i urede, jer sad ono ne lici na zel. stanicu, vec na obicno napusteno gradiliste, bas kao sto i Vozd rece gore.
 
До четерес-кеца би морали да направе некакав пипл мувер, или бар ескалатор какав предлажу за Каменичку, иначе мрка капа да ће се неко пењати до његове станице. Али се бојим да би тај ескалатор морао некоме у оближњем солитеру да прође кроз кухињу.
 
Ako treba covek da planinari do prvog prevoza, to je ogromna mana za presedanje, samim tim i za povezanost sa ostatkom grada.
Treba jos mnogo para da se ulaze u Prokop DA BI POCEO da bude koliko toliko funkcionalan koliko se ovde prica.

Ali realno mislim da smo veoma daleko od "Genius Loci" za neku glavnu zeleznicku stanicu.
 
@ pantograf, malo si preterao sa opisom, al ajde. Malo je ne fer ocenjivati nedovrsen objekat, i kritikovati ono sto nije zavrseno. U svakom slucaju glavna sledeca stavka morala bi da bude izgradnja pristupnih puteva i saobracajno povezivanje Prokopa.

@spatio: jeste to mnogo za nase trenutno stanje u drzavi. Ali za takav obim posla, generalno to nije mnogo, pogotovu ako budu pametni pa urade stanicnu zgradu u sklopu nekog javno-privatnog partnerstva.

U svakom slucaju dobro je da se radovi nastavljaju, pored prasine koja se digla u vezi tendera.
 
Ako mogu da se prave ideje i planovi kako pokriti autoput na Novom Beogradu i spojiti dve strane na human način, zašto bi ista stvar bila problem između Prokopa i Kliničkog Centra, pogotovo što bi isti plato komotno mogao da služi i kao okretnica tramvaja / trolejbusa, taksi stanica, a dobrim delom i običan park?
 
Koliko je meni poznato sve novije (od 80-tih na ovamo) zeleznicke stanice u velikim gradovima su gradjene van ,,centra".
Bec,Berlin,Barselona,Lisabon(blize aerodromu nego centru)...
Za centar je mnogo vaznije da je dobro pokriven javnim saobracajem,i sa istim dobro povezan sa zeleznickom stanicom.
Beograd glavna nema nikakvu buducnost kao medjunarodna stanica,u najboljem slucaju kao prigradska.
 
medjutim":1ylx63i9 je napisao(la):
Ako mogu da se prave ideje i planovi kako pokriti autoput na Novom Beogradu i spojiti dve strane na human način, zašto bi ista stvar bila problem između Prokopa i Kliničkog Centra, ...

Tacno. Tako ce se stvari i morati odvijati u buducnosti. Jedino sto ce morati da se mnooogo plati da bi se okolina Prokopa dovela u red i s pravom ponijela naziv "Beograd Centar".

danko68":1ylx63i9 je napisao(la):
Koliko je meni poznato sve novije (od 80-tih na ovamo) zeleznicke stanice u velikim gradovima su gradjene van ,,centra".

I ovo je vjerovatno tacno. Ali samo zato sto je cenatar vec bio zauzet nekih 200 godina sa starim zeljeznickim stanicama.
 
Па много воде је протекло Савом док је и садашња Главна станица постала центар града и док су се урбанизовале Савска, Карађорђева и Немањина :)
 
arapski investitor":1bolexxl je napisao(la):
RioBL":1bolexxl je napisao(la):
Homer Jay":1bolexxl je napisao(la):
kako sa Železnike stanice stići do Trga Republike?

Kako sa Prokopa stici do Trga Republike?

Trolom 41, 15 minuta voznje

@RioBL

Vidim da si stavio prigodan avatar :sesir:

Međutim, sad te prozivaju i da za 15 minuta voziš na Trg!

Znači sledi novi avatar: Das Trool 41
 
RioBL":3taf38e0 je napisao(la):
medjutim":3taf38e0 je napisao(la):
danko68":3taf38e0 je napisao(la):
Koliko je meni poznato sve novije (od 80-tih na ovamo) zeleznicke stanice u velikim gradovima su gradjene van ,,centra".

I ovo je vjerovatno tacno. Ali samo zato sto je cenatar vec bio zauzet nekih 200 godina sa starim zeljeznickim stanicama.

Pa i sam kazes (preterano) 200 godina.
E pa vidis pre 200 godina to je bila periferija,pa se vremenom oko stanice formirao centar.
To im nije smetalo da nove,moderne stanice grade malo izvan(vecinom kao i prokop u sirem centru) ,a 200 godisnje prevaraju u muzeje (gare d'orsay,Pariz),ili zadrze za gradsku i regionalnu zeleznicu (Alexsanderplatz,Berlin). Svakako gube na znacaju.
Normalno da nova stanica nije mogla da se gradi u krugu dvojke,tu je sve popunjeno. Oko Prokopa ce vremenom da niknu hoteli,prodavnice,metro veza je u planu...
Treba uzeti u obzir da je vazdusni saobracaj na destinacijama od preko 500 km preuzeo putnike zeleznickom,i to ce u buducnosti biti jos izrazenije.Zao je vazno da se aerodrom dobro poveze gradskom zeleznicom sa gradom.
Na primer sa Beograd glavnom ;)
 
danko68":2x0glhxw je napisao(la):
Koliko je meni poznato sve novije (od 80-tih na ovamo) zeleznicke stanice u velikim gradovima su gradjene van ,,centra".
Bec,Berlin,Barselona,Lisabon(blize aerodromu nego centru)...
Za centar je mnogo vaznije da je dobro pokriven javnim saobracajem,i sa istim dobro povezan sa zeleznickom stanicom.
Beograd glavna nema nikakvu buducnost kao medjunarodna stanica,u najboljem slucaju kao prigradska.

Bec i Berlin su izgradjene u centru.
Za Barselonu i Lisabon ne znam.
 
danko68":3q7jglem je napisao(la):
. Oko Prokopa ce vremenom da niknu hoteli,prodavnice,metro veza je u planu...

Hej! sve je to lepo ali oni ne mogu 40 godina da zavrse samu stanicu!
Za hotele i metro cemo se nacekati mozda jos 40 godina pogotovu sto se radi o drugoj metro liniji, ta nije jos ni u najavi.
Mnogo ste optimisti po pitanju izgradnje okoline stanice Prokop.
 
Тачно Спасиотект, не постоји никакав тренд измештања железничких станица из центра града. Беч - остала станица где је била.


Миланче, написао си:

@ pantograf, malo si preterao sa opisom, al ajde. Malo je ne fer ocenjivati nedovrsen objekat, i kritikovati ono sto nije zavrseno. U svakom slucaju glavna sledeca stavka morala bi da bude izgradnja pristupnih puteva i saobracajno povezivanje Prokopa.


А поводом тога даћу ти прогнозу како ће све изгледати када буду завршени сви приступни путеви и станица буде саобраћајно повезана:

Као прво, треба заборавити некакве платое између прокопа и ГАК Вишеградска - то нити је у плану, нити ће бити. Уместо тога, добићемо петљу на аутопуту и надвожњак за метро линију бр. 2. И добићемо железничку станицу аеродромског типа, повезану са градом метроом, у најбољем случају осредње фреквентним аутобуским линијама и аутомобилом, без практично икакве могућности приступа пешке, бициклом, или трамвајем - отелотворење модернистичког града педесетих или шездесетих година, Ж. Ст. Бразилија.

Е, ово јесте супротно свим актуелним трендовима и посебно ми је узбудљиво како се заклети противници аутомобилског града не осврћу на најаутомобилскији пројекат који се тренутно у Београду изводи, а који би најмање од свих смео то да буде. Заиста, ни у време дивљања модернистичког приступа урбанизму, у Европи такве жел. ст. нису градили.

Осим тога, у време смарт зграда, сва је прилика да ћемо, сходно пројекту института ЦИП (куће ноторне по неинтелигентном и нерационалном пројектовању), овде добити и најглупљу београдску зграду. Изгледа да нам се спрема ж. ст. са гигантском пристанишном зградом (намерно користим ваздуплоховну терминологију) мимо пешачких токова тачка приспећа у станицу - перон. То значи: гигантски хол без путника, са довољно лебенсраума за проститутке, бескућнике, возаче скејтборда, избеглице из Пакистана (дотад ће и они да крену), уз то и безбедносни и економски кошмар (енергетска одрживост, нпр.).

Можда је нефер, али ја не верујем у накнадну памет. Биће овако, један кроз један. Немој после да буде: сад је касно, то је што је... :grand:
 
+1 Pantografe, sve si lepo objasnio, evo ti plus od mene.
I da kao sto si rekao, ne postoji nikakav trend izmestanja glavnih stanica iz centra.
 


Pravi centar Berlina :o



Ovo je u Hamburgu,Hamburg Hauptbahnhof. Nalazi se u samom centru i arhitektonski je fenomenalna.
E sad...puca po svim savovima. Nema nikakvih mogucnosti za prosirenje,a sa svojih 450 hiljada putnika na dan je druga u Evropi odma iza Gare du Nord.
Iako je prolazna vozovi cekaju po 15 minuta da se oslobodi peron. Mnogi vozovi ni ne idu do nje vec zavrsavaju na jednoj od obodnih stanica (Altona,Harburg),i to nikome ne smeta jer su sve one dobro povezane S-Bahn linijama sa citavim gradom.
U samom centru retko ko i stanuje vec su tu vecinom biroi i komercijalni sadrzaji.



Sama stanica Hamburg-Altona koja se nalazi u centru Altone (oko 5 km od centra Hamburga) se seli par km severnije u industrijsku zonu Altone, koja je takodje dobro povezana S-Bahnom sa citavim gradom.
 
danko68":1ajqv5hh je napisao(la):
Ovo je u Hamburgu,Hamburg Hauptbahnhof. Nalazi se u samom centru i arhitektonski je fenomenalna.
E sad...puca po svim savovima. Nema nikakvih mogucnosti za prosirenje,a sa svojih 450 hiljada putnika na dan je druga u Evropi odma iza Gare du Nord.


Е, то ти кажем :) 450.000 на дан, бато! То је Хауптбанхоф!

(Белградер Хауптбанхоф је, иначе, пре Другог светског рата имао фантастичних 45.000 путника дневно, а Прокоп... да догура до 4.500, па да будемо срећни)
 
Vrh