Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

GOJE":39zd0wt7 je napisao(la):
...Međutim, sad te prozivaju i da za 15 minuta voziš na Trg!
Znači sledi novi avatar: Das Trool 41

hehe...simpatican komentar. Samo "trolovanje" sa trolom nije moja ideja pa bi to onda bila povreda autorskih prava. Ali ipak imacu to na umu :wink:

danko68":39zd0wt7 je napisao(la):
Pa i sam kazes (preterano) 200 godina.
E pa vidis pre 200 godina to je bila periferija,pa se vremenom oko stanice formirao centar.
To im nije smetalo da nove,moderne stanice grade malo izvan(vecinom kao i prokop u sirem centru) ,a 200 godisnje prevaraju u muzeje (gare d'orsay,Pariz),ili zadrze za gradsku i regionalnu zeleznicu (Alexsanderplatz,Berlin). Svakako gube na znacaju.

Cilj graditelja svih ranih zeljznickih stanica (najstarija The Monut Station prije 208 godina) je bio da stanice postave sto blize centru grada, obicno na terminusima zeljeznickih linija. Tako je bilo i sa izgadnjom beogradske zeljeznicke stanice 1884. Izabrana je trenutna lokacija kao najbliza moguca tadasnjem centru grada. Bas da se prugom penju na Kalemegdan nisu mogli.

Kako su se gradovi i njihovi centri sirili, formiraju se nove zeljeznicke linije i na njima nove stanice a da se pri tom sa starim linijama i stanicama postupa na dva nacina.
1. Ukidaju se stare linije i stanice a na njihovim mjestima gradi se automobilska infrastruktura (mreza se izmjesta), ili
2. Zadrzavaju se stare linije i stanice a mreza se dopunjuje novim linijama i stanicama (mreza se siri)

Sta je pametnije i bolje, mozemo diskutovati ali treba znati da je u urbanizmu u svijetu sredinom XX vijeka postojao trend u razmisljanju da zeljeznici nije mjesto u centrima gradova i da su za to pogodniji automobili. Zbog takvog razmisljanja mnoge zeljeznice u svijetu su vec 50-tih godina usvoji strategiju pod 1.

Sta je bolje za Beograd?
Ja mislim da je bolje da se sto vise zeljeznicke infrastrukture zadrzi i iskoriste njihove pozitivne karakteristike uz izgradnju novih linija i novih stanica. Da se mreza prosiruje.
Moja najveca zamjerka u izgradnji novog cvora je sto on nece biti dopuna starom cvoru vec jednostavno njegova zamjena. I to veoma skupa zamjena sa neizvjesnim ishodom.

danko68":39zd0wt7 je napisao(la):
Treba uzeti u obzir da je vazdusni saobracaj na destinacijama od preko 500 km preuzeo putnike zeleznickom,i to ce u buducnosti biti jos izrazenije.Zao je vazno da se aerodrom dobro poveze gradskom zeleznicom sa gradom.Na primer sa Beograd glavnom ;)

ovo je jos jedan udarac zeljeznici i razlog vise da se u zeljznicu ulaze.Odgovor zeljeznice treba da bude njena modernizacija i razvoj koji ce voditi tome da zeljeznica postane konkurentna avio saobracaju a ne da se ogranicava na ulogu feedera avio linijama.

EDIT:
danko68":39zd0wt7 je napisao(la):
Ovo je u Hamburgu,Hamburg Hauptbahnhof. Nalazi se u samom centru i arhitektonski je fenomenalna.
E sad...puca po svim savovima. Nema nikakvih mogucnosti za prosirenje,a sa svojih 450 hiljada putnika na dan je druga u Evropi odma iza Gare du Nord.

I sta ce biti s tom stanicom? Hoce li je pretvoriti u muzej i napraviti zamjensku u nekom drugom djelu grada?
Kad nesto ima 450 000 putnika na dan ne zatvara se.
 
Pa ne dolaze tu 450 hiljada dnrevno zato sto je stanica u centru. Velika vecina prelazi na U ili S-Bahn i idu dalje.
Stanicu nece da ukinu jer je prolazna, vec po obodima grade nove radi rasterecenja.
Beograd glavnu smatram potrebnom za gradsku i regionalnu zeleznicu.
Zbog skucenog prostora , i nemogucnosti prosirenja ona jednostavno nema perspektivu kao medjunarodna stanica.
Treba imati u vidu da ce se obim putnika zeleznicom u i kroz Beograd znacajno povecati ( nadam se).
Mnogi govore ovde o Prokopu kao da je ispod Kosmaja...
Tacno je da je trenutno dosta zapusteno ( ni okolina glavne ne izgleda reprezentativno), ali u neposrednoj blizini su
stadioni, klinicki centar, buduci veliki trzni centar...sve odredista kojima mnogo ljudi gravitira.
Mozda Prokop i nije najidealnije mesto za novu stanicu, ali daleko je od toga kako neki ovde prikazuju.
Za par godina bi citav taj potez mogao vrlo pristojno da izgleda.
 
danko68":263upb1z je napisao(la):
Mozda Prokop i nije najidealnije mesto za novu stanicu, ali daleko je od toga kako neki ovde prikazuju.
Za par godina bi citav taj potez mogao vrlo pristojno da izgleda.

Uz ulaganje od jos miliardu dolara, mozda...
 
danko68":3ixuqcpg je napisao(la):
Pa ne dolaze tu 450 hiljada dnrevno zato sto je stanica u centru...

Dolaze zato sto je u centru i sto je dobro povezana sa ostatkom grada.

Beograd Glavna je u centru i relativno je dobro povezana sa ostatkom grada.
Prokop nije u centru i potpuno je odsjecen od grada.

Eh, da bi Prokop dosao na ovaj nivo na kom je sad Beograd Glavna trebace sto Spatio kaze, jos milijardu dolara i 40 godina. Tu je problem.
 
Као што смо већ рекли, главна станица није изграђена у центру ондашњег Београда, већ на самој периферији, ближе тадашњој Аустроугарској монархији него тадашњем центру. Центар се проширио до главне станице. Прокоп је на самом ободу централног дела Београда и нажалост му фали огромна инфраструктура, као и мрежа јавног превоза, али сумњам да би требало 40 година да се све то развије. Реалније је очекивати да се то развије за неких 5 година, ако се буде стварно радило завршетку целокупног комплекса Прокопа, а не само довођења у функцију свих перона и колосека на чему је акценат у садашњој фази радова. Простора за инфраструктуру има.
Ја се искрено надам да ће једног дана, у следећих 5-10 година и БИП да се исели, да ће ту да никну пословне зграде или хотели по узору на Стари млин, да ће БИГЗ бити исто сређен на који год начин, да ће се завршити Плаза на месту бившег ССУП-а, Делта на Аутокоманди, да ће УМП тунел бити пробијенг, да ће завршити коначно зграду поликлинике КЦС и да ће кренути изградња метроа (ја бих реално прво ишао на изградњу метроа у старом Београду у циљу растерећења центра и бољег повезивања насеља).
 
Пантограф":3j107cbz je napisao(la):
До четерес-кеца би морали да направе некакав пипл мувер, или бар ескалатор какав предлажу за Каменичку, иначе мрка капа да ће се неко пењати до његове станице. Али се бојим да би тај ескалатор морао некоме у оближњем солитеру да прође кроз кухињу.

Stigao si do "kuhinje u soliteru" sa prezentovanjem razloga za kontriranje izgradnje nove železničke stanice u Beogradu.

Пантограф":3j107cbz je napisao(la):
danko68":3j107cbz je napisao(la):
Ovo je u Hamburgu,Hamburg Hauptbahnhof. Nalazi se u samom centru i arhitektonski je fenomenalna.
E sad...puca po svim savovima. Nema nikakvih mogucnosti za prosirenje,a sa svojih 450 hiljada putnika na dan je druga u Evropi odma iza Gare du Nord.

Е, то ти кажем :) 450.000 на дан, бато! То је Хауптбанхоф!

(Белградер Хауптбанхоф је, иначе, пре Другог светског рата имао фантастичних 45.000 путника дневно, а Прокоп... да догура до 4.500, па да будемо срећни)

Kako ti šta odgovara po potrebi je infrastruktura na istorijskom maksimum, a po potrebi jedva da ima putnika i vozova. Odluči se već jednom. :)

spatiotecte":3j107cbz je napisao(la):
danko68":3j107cbz je napisao(la):
Mozda Prokop i nije najidealnije mesto za novu stanicu, ali daleko je od toga kako neki ovde prikazuju.
Za par godina bi citav taj potez mogao vrlo pristojno da izgleda.

Uz ulaganje od jos miliardu dolara, mozda...

Ne trebaju ti ove neistine, da si rekao 60 ili 80 miliona evra bio bi tačniji.


Ne morate ako nešto ima cenu od oko 60 ili 80 miliona evra budžetskih sredstava za završetak izgradnje. Da zbog toga držite železnicu Beograda u XIX veku, a tunele koji su već izgrađeni i most preko reke Save izgrađen "zatrpate ih ili srušite" konstantnim objašnjavanjem kako ima "bolje" rešenje, a to je po vama XIX vek.

Edit: Znaci navoda.
 
Nisam rekao neistine kad sam rekao miliardu dolara mislio sam na svu infrastrukturu za zavrsetak Prokopa plus dovodjenje tramvaja, metro-a izgradnja hotela, poslovnih zgrada, stambenih zgrada itd...

Za 60-80 miliona skoro ne moze nista da se postigne osim zavrsetka same stanice.
 
hm, pa valjda taj metro, a i zgrade na Maleškom brdu, treba da se izgrade nevezano za Prokop?
 
GOJE":37gwo8qk je napisao(la):
@RioBL

Vidim da si stavio prigodan avatar :sesir:

Međutim, sad te prozivaju i da za 15 minuta voziš na Trg!

Znači sledi novi avatar: Das Trool 41

@Рио, требало би да мењаш твој заштитнички его или ти аватар. Наиме на немачком Das Boot се преводи као пловило, чамац, а може и као брод (мада ређе и у зависности од реченице).

Боље онда да си написао "Das Bote" што значи "гласник", јер на неки начин бот то и јесте, преноси речи свог вође па чак и мисли :D .

Извини за ово, не сматрам те ботом, чак шта више мислим да нико на нашем форуму није бот, осим оне тројице [Bing (bot), Google (bot), Yahoo (bot)] :D

Али ајде, кад си прихватио шалу да идемо да краја. :p
Али да гњавиш, гњавиш :lol:
 
Joj Gaga pa zar gnjavim i avatarom!? :D

Inace, ovo je logo jednog odlicnog filma o njemackoj podmornici iz drugog svjetskog rata. A odabrao sam ga jer asocira na najcesce upucivanu rijec meni...bot. Odlucio sam da se i ja malo nasalim sa tom kritikom. :sesir:

medjutim":dxnoa1l8 je napisao(la):
hm, pa valjda taj metro, a i zgrade na Maleškom brdu, treba da se izgrade nevezano za Prokop?

Upravo suprotno!
Sve to treba da se gradi VEZANO za Prokop. Najprije da se planira zajedno sa Prokopom a potom da se i gradi. Zato i jesmo dosli do ove situacije jer se u planiranju to pitanje razmatralo odvojeno ili se njegov znacaj zanemarivao a na kraju ce sve to da bude placeno iz iste kase.

Mair":dxnoa1l8 je napisao(la):
Ne morate ako nešto ima cenu od oko 60 ili 80 miliona evra budžetskih sredstava za završetak izgradnje. Da zbog toga držite železnicu Beograda u XIX veku, a tunele koji su već izgrađeni i most preko reke Save izgrađen "zatrpate ih ili srušite" konstantnim objašnjavanjem kako ima "bolje" rešenje, a to je po vama XIX vek.

Ne zeli niko da rusi mostove i zatrpava tunele ni da nas drzi u XIX vijeku...
Ja kad kritikujem neke elemente novog cvora, isto sam tako svjestan i njegovih pozitivnih strana. A i ova kritika na forumu nije nista novo. Izgradnju beogradskog cvora su pratile kritike od samog zacetka ideje pa evo do danas.

Bolje rjesenje je sigurno postojalo ali koliko je sad rano ili kasno da se ono primjeni posebno je pitanje. Ono sto nije kasno je da se utice na nastavak izgradnje cvora i konacno rjesenje formira na osnovu uocenih gresaka iz ranijeg perioda. Ali naravno, prvo te greske treba uociti. :roll:
 
Mair

Jeste, Prokop se, uvođenjem BG:voza koristio mnogo više nego ranije (dok nisu počeli radovi), ali je to, naravno, sasvim jadno i bedno - posebno je mizeran broj ljudi koji tu izlazi/ulazi, ako se uporedi sa bolje pozicioniranim stanicama. Pogotovu to važi za regionalne/putničke vozove, a na njih će nam uvek "otpadati" najviše putnika.

I, po hiljaditi put, niko nije lud da bilo šta zatrpava ili ruši.

A pominjati 19. vek je smešno - to je bilo prosvećeno doba u poređenju sa današnjim, bar kad je železnica u pitanju.
 
Sve ste spremni da kažete zbog toga što hoćete dva koloseka da ostanu u staroj glavnoj stanici tj. pored Savske ulice za gradsku železnicu, pa ste sada spremni da čak postavite ta dva koloseka pod zemlju u sred Savskog amfiteatra. Samo ovo "Savskog" govori koliki je potencijal vode u pitanju, još kada saberemo i podzemne vode sa okolnih brda... Onako da se čisto prkosi prirodi jer danas je XXI vek to može da se izgradi pod zemlju u sred potencijalnog jezera bez problema, ima da bude suvo kao u barutani? :)
Onda pročitam da objašnjavate o nekoj zelenoj gradnji u Prokopu jer bože moj tamo non-stop sijaju sijalice, čak i CIP si potkačio oni kao nemaju pojma o zelenoj gradnji itd. Mislim da je stvarno preterivanje sa tvoje strane. U poređenju sa kopanjem i održavanjem tih tunela u SA ove sijalice u Prokopu su sitnica.

Vaše objašnjavanje da treba ostaviti staru glavnu stanicu dovodi do toga da "Prokop" (nova glavna stanica) treba ukinuti. Kao tamo je sve ne moguće, treba oko 60 ili 80 miliona evra za završetak, pa se onda s tim ciframa stigne do milijarde jer sad odjednom treba metro, hotel, nadvožnjka, novi KBC, novi stadion?! Isto tako kada treba da se diskredituje onda se pominje bivša država itd. U blažoj varijanti kritika ste spremni da je ostavite samo za međunardni saobraćaj. Jednostavno preterujete sada kada je izgradnja celog Beogradskog čvora pri kraju posle do sada uloženih 1,4 milijarde dolara.
 
Ne znam sta je blizu kraja kad treba da se izgradi stanicna zgrada Prokopa, TPS Zemun, TPS Kijevo, infrastuktura oko stanice da moze uopste da joj se pridje plus metro linija broj 2 da bi je povezali sa centrom.

40 godina i 1.4 milijardi dolara kasnije nije nista "skoro" zavrseno kao sto ti tvrdis Maire.

Zasto treba toliko vremena da prodje i toliko para da se potrosi da se dobije nesto sto vec imamo od 1884te?
 
Зато што се 19. век завршио 31. децембром 1900.
 
Barselona ima glavnu stanicu prolaznog tipa, Sants, i jos nekoliko prolaznih stanica u centru grada.
Vecina medjugradskih i regionalnih vozova staje recimo na Passeig de Gracia, u samom srcu Eixamplea.

Ipak poseban smek ima stara stanica Estacio de Franca koja se i dalje koristi za prigradski/regionalni saobracaj.
Do pre desetak godina nocni voz iz Pariza bi stizao bas na tu stanicu. Putnik se lagano probudi, izadje iz voza u predivno zdanje, predje u licu i moze odmah da popije kaficu u najlepsem delu starog grada. Milina. :kafa:

estacio-franca.jpg


Napravice se Prokop, i treba da se napravi, samo je steta sto se u danasnjoj oskudici sredstva ulozena u zeleznicu ne koriste malo racionalnije. Bitnije bi bilo da ostale stanice (Zemun, NBGD...) dobiju barem javni WC nego Prokop nove plocice.

Ali avaj, kao sto imamo samo jednog vodju tako moramo da imamo samo jednu stanicu. Ostale ko sisa.
Ein volk, ein bahnhof...
 
Слажем се Зидар али не можеш да отвориш пероне у Прокопу без занатског довршетка подова и самих колосека а што јесте скупо, поготово колосеци са овако квалитетним техничким решењем континуалне аб плоче. Ово што су сада зацртали у Прокопу је врло рационално а једино што по мени нису смели да раде је бацање пара на керамичку облогу зидова и стубова. Требали су да купе пар тона фарбе и позову креативне младе људе,дизајнере, младе архитекте па и оне магарце које нам жврљају возове и добили бисмо нешто квалитетније и креативније чак и од овога

28.jpeg


6075868238_08c099442b.jpg


А добили бисмо и тоалете на НБГ и земунској станици о истом трошку.
 
Slazemo se, na to sam i mislio, na onaj silni nepotrebni granit i plocice, kao da rade krematorijum a ne savremenu zeleznicku stanicu.
Malo farbe i dobro osvetljenje, to je jedino sto je potrebno, dzaba svi ostali radovi na nazovi "ulepsavanju" kada stanica nema ni cekaonicu a da ne pricam o okolini.

Ali razumem, morace negde ekipa da se slika i preseca vrpce pa mora sve da sljasti i da izgleda skupo. :bg4:
 
Ovo sto je Delija postavio je vise opcija za Karadjordjev Park nego za Prokop. Prokop sobzirom na svoju velicinu i sem jednog klasicnog zida prakticno ima samo stubove na kojima treba da ima oblogu. Meni se recimo ne svidja previse ova keramika na stubovima dok mi je izbor keramike za pod sasvim dobar. Svetlo ce odigrati glavnu ulogu.

Inace cela prica oko forsiranja glaavne stanice je potpuno besmislena u sistemu prolaznih stanica, jednostavno ce ako se linije adekvatno postave ljudi koristiti sebi najblize stanice a prokop biti ta neka centralna po pitanju komunikacije sa centrom grada.
 
RioBL":8s4w6a44 je napisao(la):
Joj Gaga pa zar gnjavim i avatarom!? :D
Нисам мислио да гњавиш аватаром. Мислио сам на то да гњавиш по свим темама/подтемама, и не да гњавиш, него смараш :D
 
Igor objasnio sustinu

Mozemo da se raspravljamo 10 godina oko toga da li je prokop na dobrom mestu, sustina je ono sto RIO i ostali tvrde: pesice ne mozes nigde. Oni koji zive na Novom Beogradu sici ce na toj stanici, oni blizu Vuka na toj stanici itd. a posao Prokopa je da svoj izdvojen polozaj koji mu je omogucio ogromno mesto za prosirivanje, nadoknadi konekacijama sa gradom (i dodao bih ostalim vidovima saobracaja tipa autobuskom stanicom, velikim parkingom za automobile...), kao i dodatnim sadrzajima tipa hotel, soping mol...

Metro, autobuska stanica, parking i pristupni putevi izgradjeni oko Glavne bi svakako bili najbolje resenje, ali je to zemljiste preskupo da se na njemu grade sadrzaji cija udaljenost moze da se regulise jednom metro linijom
 
Па не можеш ти бог зна где пешице ни из садашње главне жел станице, барем не а да се добрано не ознојиш пењајући се уз теразијски гребен. Треба користити обе станице и то је то. Е сад, оно што би било дугорочно корисно јесте станица типа Вуков Споменик испод Трга Републике, односно тунел до Дунав станице. То би учинило стари чвор практично равноправним са новим, барем у центру. Али тако нешто немају ни много већи и богатији градови од БГ-а. То би имало смисла тек након друге линије метроа и константног деценијског развоја БГ-а што ће се десити - никад.
 
Igor":3lf85qpt je napisao(la):
Inace cela prica oko forsiranja glaavne stanice je potpuno besmislena u sistemu prolaznih stanica, jednostavno ce ako se linije adekvatno postave ljudi koristiti sebi najblize stanice a prokop biti ta neka centralna po pitanju komunikacije sa centrom grada.

Неће, Игоре. Ако остану само објекти новог чвора, улогу главне железничке станице дефакто ће преузети - станица Нови Београд, из једноставног разлога што ће је више људи користити.
 
Delija":3i9w7bdy je napisao(la):
Е сад, оно што би било дугорочно корисно јесте станица типа Вуков Споменик испод Трга Републике, односно тунел до Дунав станице. То би учинило стари чвор практично равноправним са новим, барем у центру.

Delija upravo si stavio prst na veoma znacajnu stvar!
Taj tunel koji bi spajao Beograd glavnu sa Dunav stanicom sa podzemnom stanicom Trg Republike bi bio od veoma velikog znacaja i apsolutno treba taj tunel da se izgradi a ne onaj automobilski koji ova vlada planira da uradi.
 
Vrh