Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

stanislaw":1sydk4kg je napisao(la):
Postoji li neki plan kako stanicu staviti u funkciju jednom kad se obave trenutni radovi za koje je dignut kredit?

Vjerujem da postoji al isumnjam da ćemo ga vidjeti prije završetka ove faze izgradnje. A tad će nešto improvizovati, sklepati neke ulaze i do njih dovesti autobuse. To će biti to.

@ Spatio
Volio bih da si upravu ali sve indicije upucuju na to da od Glavne nece nista vise biti od muzeja. Oni ce Prokop na silu "osposobiti" za saobracaj svih 100% vozova. O tome smo vise puta raspravljali.
 
spatiotecte":bbagm6ql je napisao(la):
Ma Prokop treba zavrsiti i staviti u funkcjiu i da sluzi samo vozovima koji nemaju Beograd kao krajno odrediste a to je od prilike 5% vozova.

Svi ostali treba da idu na Beograd Glavnu.

Posle 8 godina foruma i dalje možemo da pročitamo ovakve komentare, odnosno mišljenja. Tužno kako su neki pali pod uticaj nečjih interesa i neshvataju značaj nove stanice. :(
 
Posle 8 godina foruma i dalje možemo da pročitamo ovakve komentare, odnosno mišljenja. Tužno kako su neki pali pod uticaj nečjih interesa i neshvataju značaj STARE stanice U SAMOM CENTRU BEOGRADA.
 
Ako ćemo tako onda posle 8 godina forum i još paraleleno godina tvojih studija ne shvataš veličinu grada Beograda od 1923 god. do danas 2015 god. Inače je ta stara stanica bila na perifieriji tadašnjeg grada 1923 godine, a ova nova je u odnosu na to vreme, a i za ovo današnje u centru centra i zove se Beograd "centar". Mnogi nam zavide što ćemo dobiti prolaznu železničku stanicu u centru grada jer isti ti mnogi nisu uspeli da se oslobode saobraćajno prevaziđenih železničkih čeonih stanica iz XIX veka.
 
Mair":1trjrq6q je napisao(la):
Ako ćemo tako onda posle 8 godina forum i još paraleleno godina tvojih studija ne shvataš veličinu grada Beograda od 1923 god. do danas 2015 god. Inače je ta stara stanica bila na perifieriji tadašnjeg grada 1923 godine, a ova nova je u odnosu na to vreme, a i za ovo današnje u centru centra i zove se Beograd "centar". Mnogi nam zavide što ćemo dobiti prolaznu železničku stanicu u centru grada jer isti ti mnogi nisu uspeli da se oslobode saobraćajno prevaziđenih železničkih čeonih stanica iz XIX veka.

Tebi je prokop centar grada?
U rupi gde ti treba 3 minuta planinarenja da izadjes do prve ulice i prve zgrade.
Budi malo realan, oko Prokopa nema nista, a ma bas nista, to je najzapustenija stanica ceo BG cvora, ako izadje 5 putnika po vozu na toj stanici to je neki maksimum.

Sta ima ko da nam zavidi sto cemo dobiti prolaznu stanicu kad kod nas u Srbiji 95% vozova zavrsava svoj put u Beograd, tako da realno ni ne postoji potreba danas u 2015toj za prolaznu stanicu a nece postojati ni za 50 godina.
To je bilo potrebno u vreme SFRJ kad smo imali medju republicke vozove.

A za razliku od Prokopa, kod Beograd glavne imas gusti centar grada sa zgradama, prodavnice, zivo je, ima ljudi, ima mnoooogo ljudi.

I sama cinjenica da Prokop kao centar jednog sistema koji se gradio 40 godina i koji i dalje nije u funkciju jer zahteva da se sva infrastruktura izgradi od nule i koji takodje zahteva da se sva infrastruktura zavrsi do kraja (mostovi, tuneli, stanice, tehnicko putnicke stanice itd...) je pokazao da to novo resenje nije toliko fantasticno koliko su tadasnji urbanisti to nama prikazali. Zapravo nije uopste fantasticno vec naprotiv katastrofalno po vremenu cekanja njegove realizacije.

Vreme je jednostavno pokazalo da ovo resenje Prokopa i celog tog novog cvora nije bilo dobro jer je progutalo preko milijardu dolara za 40 godina a efekata nema i to je fakat.
 
Kažem ti čist uticaj, jednostavno neko ti nije rekao šta se politički deslio od 1965 i '68 god. do danas. iz poštovanja prema tebi, a i ne bih da se sada na par strana raspravljamo samo ću ukratko reći da Srbija kao tranzitna zemlje sigurno nema potrebu za čeonim stanicama. Možda da smo na obali nekog okean, ali i tamo postoji život uz obalu, pa bi i tamo bilo upitno praviti čeonu stanicu.

Pošto verovatno više gledaš iz ugla arhitekte, pa ti se na prvi mah čini da je u prokopu pusto to je već stvar nečeg drugog. Voliš stare male gradove i male ulice sa manje automobila, male trotoare, male prodavnice, negde kraj XIX veka i prva polovina XX veka. To je tvoje gledanje Beograda i ja to poštujem. Govoriti da je pusto u prokopu je isto kao kritikovati izgradnju bilo kog bloka na Novom Beogradu. Kao tamo je pusta parcela ko će tu i šta će tu? Sve pesak i trava kad ono međutim "Bellvile" blok 67 sa tržnim centrom ili npr. "Ušće". Stanica "Beograd centar" je i zamišljena sa shopping centrom iznad perona i koloseka. Sve je stvar da li voliš velike stvari i saobraćajnice koje su dimenzionisane za potrebe čoveka XXI veka ili voliš retro stvari.
 
Hajde da probam da ti objasnim moj stav na drugaciji nacin: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :D :wink:

Ako ti na primer imas teren sa starom kucom od 100 kvadrata gde zivis, imas zenu i jedno dete a sad ti zena zatrudnela pa cekate blizance.
Pozoves mene arhitektu i kazes mi da ti je kuca mala i ocekujes da ti nadjem adekvatno resenje.
Verovatno bi bilo najlogicnije i najjeftinije resenje da ti predolozim da prosiris postojecu kucu i da skucis prinove.
Cena prosirenja kuce i adaptacija postojece 70 000 evra.

Ali ja isto tako mogu da te lazem i da ti kazem da tvoja kuca je mala i stara i da nista ne valja i da ne moze da se adaptira pa cu ti predloziti da je prvo srusis, pa onda da dodje mehanizacija pa da odnese rusevine, pa cu ti onda reci da treba da budes vizionar da gradis jednu veliku modernu kucu sa ravnim krovom zato sto je to u trendu i sa najnovijim materijalima, plus deca ce da ti porastu valjalo bi da se izgradi jedan veliki podrum sa garazama za vise automobila, plus jedna velika terasa za zenu i tebe da uzivate leti.
(plus za mene to ce biti veci honorari, hahahaha!!!!) :D

Ja ti napravim jedan plan takve savremene kuce koja ima 300 kvadrata pa da uzivate kao carevi.
Kakva kuca, bre, vilu sam ti projektovao!
Cena rusenja stare kuce i izgradnja nove vile od 300 kvadrata sa podzemnim garazama: 380 000 evra.

Vama se dopadne ta kuca, tvoja zena odusevljena, vec zamisljate kako zivite u njoj!
Ali cena nije problem, uzecete kredite, pa vi investirate za vasu buducnost zar ne?

Odes ti u banku dobijes kredit od samo 100 000 evra ali nema veze, projekat je toliko vizionaran i savremen i toliko vam se dopao na planovima da imate najlepsu i najmoderniju kucu u celom komsiluku! Mora taj san da se ostvari i tako krenes ti da gradis, pa malo po malo, uzmes kredit u banku, izgradis podrum i garaze, pa onda cekas 10 godina da ga vratis pa opet uzmes kredit i izgradis prizemlje, pa opet cekas 10 godina da vratis kredit pa onda opet u banku i opet kredit sad si stigao do prvog sprata, pa prodje 10 godina pa tek si sad stavio kucu pod krov.

Prodje 40 godina prijatelju moj a ti i dalje nisi zavrsio svoju kucu, ne mozes da zivis u njoj a tvoja deca odrasla!

(A ja uzeo pare za veliki i moderan projekat i lepo mi je!)
Javi mi se za 10 godina kad bude trebalo da se radi enterijer, za tebe uvek bic tu. :sesir:
 
Da li je Prokop u centru ili ne. Da li je ovoliko ili onoliko metara od nekog zamisljenog centra je najmanji problem.
Problem je u tome sto je neposredna okolina Prokopa nepovoljna za komunikaciju prema ostalim djelovima grada. Narocito za pjesacku vezu. A najveca smetnja pjesackoj komunikaciji je autoput.

Autoput zajedno sa mostarskom petljom efikasno odsjeca Prokop na najvaznijim pravcima kretanja pjesaka.

I ne samo da je autoput smetnja u kretanju pjesaka vec ima i razoran efekat na izgradnju neposredne okoline stanice Prokop jer autoput unistava i prostor u svojoj neposrednoj okolini cineci ga nepovoljnim za zivot i rad.

To su jako bitne smetnje u razvoju Prokopa kao glavne stanice u zeljeznickom cvoristu a cini mi se da se poptuno zanemaruju.

Jedino rjesenje, i nadu, vidim u degradaciji autoput i njegovog pretvaranja u bulevar sto bi onda pruzilo vece sanse razvoju Prokopa i formiranju nekog buduceg centra Beograda.
 
Дај, јеботе.
Немој нам ти деградирати аутопут, кад нико од нас то не жели.

(Попио сам, не замери. Ал стварно мислим што сам написао.)
 
Ne zamjeram pjanom covjeku al kad se otreznis lijepo obrisi ove prostote. Ja mislim da si ti ipak odrastao covjek.
 
Па, нисам пијан, него сам припит, али свако би ти овде на тему аутопута исто написао. Посебно трезни.

(избрисао сам први пасус, осим јеботе, што у Београду одавно није псовка)
 
Znaci sto bi rekao jedan vic...nisam ni pijan ni trezan...vec taman.
Dobro, ja tebi necu nista zamjeriti sta god da ti mislio ali isto tako nemas ni ti potrebu da moje komentare o bilo cemu pa i autoputu dozivljavas na taj nacin. Nisi se srodio valjda sa autoputem. Sta bi bilo da sam rekao da ga treba raskopati i posijati kukuruz. Opustio se...popij jos jedno ako ti pase.

Ja ne zelim nikakve prepirke ni licne rasprave. Drzimo se teme ako ikako mozemo i gotova stvar. Ni ti ni ja necemo nikad nista doprinjeti Beogradu. Jedino mozemo doprinjeti jedan drugom. A sta, zavisice samo od nas samih.

Zivio!
 
Богами, ја нескромно мислим да сам већ помало и допринео Београду. Наравно да сам се сродио с аутопутем, који омогућава да функционише "село" у којем живим већ 38 година (Нови) Београд). Покушај то да схватиш.
 
Рио, петља Мостар, аутопут и Газела су инфраструктура не само од градског него и од националног значаја. Колико само санитетских возила стиже из целе Србије довозећи животно угрожене болеснике у Клинички центар Србије и специјалну болницу за неуроваскуларна обољења Свети Сава, углавном морају проћи Мостарском петљом. Нећу спомињати санитетска возила завода за хитну медицинску помоћ града Београда. Да се осврнем и на Прокоп по овом питању, било би феноменално да се праволинијски пасарелом или надвожњаком, најбоље уз неки вид превоза (тролејбус) споје станица Прокоп и зграда поликлинике Клиничког центра Србије.
 
Dosljak,
Niko ne spori da autoput i petlja imaju veliki znacaj. Ja ukazujem na ono sto je njihovo nalicje. Ako nesto pocinje (a u buducnosti ce jos vise) da nanosi stetu gradu onda treba to preispitati. Na miran i trezven nacin. Da li postoji mogucnost da se ta steta umanji?

Ja mislim da postoji ali isto tako mislim da se takva mjera poput degradacije autoputa nece desiti u skorije vrijeme. Mozda ni nece nikad. Znam da cemo prije trositi novac i energiju da preskacemo zid umjesto da ga srusimo.
 
Прокоп се гради по плану без обзира на суд
Т. С. | 23. јул 2015. 23:33 | Коментара: 1

Одлука нишког Управног суда неће затворити градилиште нове железничкестанице "Београд - Центар". Нема најава да ће се радови прекинути, кажу у "Железницама Србије"

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... 1%83%D0%B4
 
Rio jedna molba.
Svoj stav o autoputu kroz beograd si izneo vec nekoliko puta.
Ok, postujem.
Ne slazem se (naravno), ali postujem. Al pobogu covece, pa moras li na 5-6 tema gurati svoju pricu?
Shvatas li koliko je to na kraju krajeva i neukusno i kontraproduktivno?
Molim te, ovo je tema prokop, pa se potrudi da o njemu i pises.
Hvala
 
Prokop je na sjajnom mestu jer je Bulevar kneza Aleksandra (uzevsi u obzir beogradske standarde) vrhunski rasterecena ulica u odnosu na svoj kapacitet (broj traka). Evo na primer meni za put do Dorcola, voz prvo treba da dodje od NBGa do Glavne, zatim da stigne tramvaj (dvojka), pa da se isti odvuce do moje stanice (uz obaveznu pauzu od 10 minuta na okretnici)... SVAKI PUT kada dolazim vozom u Beograd, od Glavne mi treba pola sata do kuce, pa i idem pesice, a od Tosinog bunara da ne kazem sat vremena ali eto, rekoh!

Moj omiljeni prevoz u Beogradu jer je frekventan, pristojno popunjen i obnovljen: trolejbusi.
Od prokopa do gorepomenutog Bulevara - 5 minuta, za 5 minuta sam u troli i posle toga za 15 minuta na Studentskom trgu. Da ne budem previse strog, neka to bude isto vreme za koje mi je potrebno da stignem dvojkom, svejedno argument o blizini pada u vodu.

RIO, tvoj argument da je blizina autoputa otezavajuca okolnost jednostavno ne bih komentarisao. Na konto toga zamislite jednu od dve logicne alternative za prelazenje Save autobusom nakon silaska na Glavnoj: Stari savski most sa po jednom trakom u svakom smeru koju koriste i tramvaji, ili Karadjordjevom (!) pa nekako na Brankov most...

SVAKAKO je Glavna bolje pozicionirana u smislu da je bliza samom centru grada. Ali ti problemi se resavaju dobrom konekcijom javnog gradskog prevoza sa centrom, ne trpanjem stanice na mesto danasenjeg Staklenca (mislim na GLAVNU zeleznicku stanicu). Vas argument bio bi na mestu da je jedini nacin da se od stanice ide pesice. Prokop ima isplaniranu trasu metroa.

A sad zamislite (kao sto su zamisljali socijalisti, da ce Prokop biti centralna stanica glavnog grada normalne drzave (naziv namerno izostavljen)), da je veci deo tih silnih koloseka u upotrebi, zajedno sa dve linije metroa, gomilom autobusa, kola, kojecega... i da sve to strpate oko Glavne, gde ne moze igla da se baci u popodnevnom spicu od.. kojecega.

DA SUMIRAM: niko vam ne spori da je Glavna stanica pesice dostupnija iz centra od Prokopa, ali apsolutno nema ni priblizan potencijal da se tako poveze sa gradom, da se javnim gradskim prevozom ta razlika svede na minimum ili potpuno nestane, a u isto vreme se tranzitnim putnicima omogucava da prodju kroz Beograd pola sata brze, i to u slucaju kada bi se infrastruktura oko Glavne dovela u red.

Mane Glavne se ne primecuju samo zato sto je putnicka zeleznica na sramno niskom nivou koriscenja!

Unapred se izvinjavam za obimnu objavu (Zuma ne kapira sta sam ovime hteo da kazem :lol: :wink: )
 
Dugoročno gledano i ja sam pristalica Prokopa i smatram da na duže staze ima mnogo veći potencijal za razvoj od Glavne.
Ali me frapira što se milionski kredit diže za završavanje perona nove stanice (pločice i sve to) dok ta stanica nema glavni ulaz, nema prilazni put ka gradu, nema parking, nema ništa, ima samo završene perone usred gradilišta.

Funkcionisaće Prokop sjajno jednom kada bude završen, samo ja ne shvatam kako će funkcionisati sada čim se završe ugovoreni radovi!
 
laki72":19p4qxmp je napisao(la):
... Al pobogu covece, pa moras li na 5-6 tema gurati svoju pricu?
Shvatas li koliko je to na kraju krajeva i neukusno i kontraproduktivno?
Molim te, ovo je tema prokop, pa se potrudi da o njemu i pises.
Hvala

Dragi Laki ja i pisem o Prokopu.
Spomenuli smo koji su problemi u buducem funkcionisanju stanice i ja sam istaknuo problem pjesacke veze stanice sa ostatkom grada. Taj problem je na zalost vezan za autoput. Ima li neko da misli da nije? Spomenuo sam da pomoc u rjesenju problema vidim u degradaciji autoputa a o tome daljno nisam nista pisao na ovom mjestu. To je na posebnoj temi i necu o tome detaljno ovde.
Molim.

arapski investitor":19p4qxmp je napisao(la):
DA SUMIRAM: niko vam ne spori da je Glavna stanica pesice dostupnija iz centra od Prokopa, ali apsolutno nema ni priblizan potencijal da se tako poveze sa gradom, da se javnim gradskim prevozom ta razlika svede na minimum ili potpuno nestane, a u isto vreme se tranzitnim putnicima omogucava da prodju kroz Beograd pola sata brze, i to u slucaju kada bi se infrastruktura oko Glavne dovela u red.

Ne moze se kretanje ljudi planirati iskljucivo automobilima, autobusima pa ni metroom.

Da bi jedna stanica bila dobro povezana sa gradom ona mora biti povezana SVIM vidovima saobracaja. Cim se jedan vid povezivanja (pjesacki) mora kompenzovati nekim drugim (javnim gradskim prevozom) to onda nije dobro. zato sam boldirao dio citata.

Kretanje pjesaka je najjeftinije i zahtjeva najmanja ulaganja i ono treba da bude PRIORITET!
Pjesaci za svoje kretanje ne trebaju siroke kolovozne trake, ne trebaju parking mjesta, ne trebaju tunele i stanice pod zemljom, ne trebaju struju ni naftu. Svojim kretanjem ne zagadjuju okolinu i obicno ne stvaraju buku.

Ako zanemarimo pjesake i njihovo kretanje "komenzujemo" autobusima, trolejbusima, automobilima, itd...onda ulazimo u ogromne investicije koje ne samo da gutaju novac i vrijeme, vec i dragocjeno gradsko zemljiste za svoju neophodnu infrastrukturu.

Sta je smetnja kretanju pjesaka i normalnom razvoju Prokopa vec sam spomenuo i ne smijem opet jer Laki to smatra neukusnim i kontraproduktivnim :wink:

Da dodam jos jedno svoje razmisljanje...
60-tih godina kad se poceo planirati beogradski zeljeznicki cvor, planeri su razmisljali kako ce se ljudi u buducnosti kretati prevoznim sredstvima, kako niko nece imati potrebu da hoda. Bili su pod uticajem koncepta automobilskog grada. Trendovi i razmisljanja su se promjenili. Sad smo pod uticajem raznih "zelenih koncepcija" i u planiranju se daje naglasak na pjesackom kretanju a prevozna sredstva koja trose fosilna goriva nastoje se istisnuti.
 
RioBL":17b64uzv je napisao(la):
Da bi jedna stanica bila dobro povezana sa gradom ona mora biti povezana SVIM vidovima saobracaja. Cim se jedan vid povezivanja (pjesacki) mora kompenzovati nekim drugim (javnim gradskim prevozom) to onda nije dobro. zato sam boldirao dio citata.

Kretanje pjesaka je najjeftinije i zahtjeva najmanja ulaganja i ono treba da bude PRIORITET!
Pjesaci za svoje kretanje ne trebaju siroke kolovozne trake, ne trebaju parking mjesta, ne trebaju tunele i stanice pod zemljom, ne trebaju struju ni naftu. Svojim kretanjem ne zagadjuju okolinu i obicno ne stvaraju buku.

Ako zanemarimo pjesake i njihovo kretanje "komenzujemo" autobusima, trolejbusima, automobilima, itd...onda ulazimo u ogromne investicije koje ne samo da gutaju novac i vrijeme, vec i dragocjeno gradsko zemljiste za svoju neophodnu infrastrukturu.

Sta je smetnja kretanju pjesaka i normalnom razvoju Prokopa vec sam spomenuo i ne smijem opet jer Laki to smatra neukusnim i kontraproduktivnim :wink:

Da dodam jos jedno svoje razmisljanje...
60-tih godina kad se poceo planirati beogradski zeljeznicki cvor, planeri su razmisljali kako ce se ljudi u buducnosti kretati prevoznim sredstvima, kako niko nece imati potrebu da hoda. Bili su pod uticajem koncepta automobilskog grada. Trendovi i razmisljanja su se promjenili. Sad smo pod uticajem raznih "zelenih koncepcija" i u planiranju se daje naglasak na pjesackom kretanju a prevozna sredstva koja trose fosilna goriva nastoje se istisnuti.
Ljudi obično koriste železnicu da putuju negde. Ljudi koji putuju negde obično imaju prtljag. Ljudi koji imaju prtljag obično ne žele da idu pešice i da tegle taj prtljag.
Koji procenat ljudi u Beogradu živi u centru? Ako ja živim na Ceraku/Mirijevu/Zemunu/Novom Beogradu zašto mi znači da me voz doveze do centra, kada posle treba da promenim x prevoza (ili da pešačim xy kilometara :laugh: ) i usput se zaglavim u gužvi u istom tom centru. Ako je stanica van centra dobro povezana, onda je ona bolja alternativa za veći broj potencijalnih korisnika.
 
U centru svakog grada zivi i radi procentualno najveci broj ljudi. Najveci je stepen izgradjenosti, najvise je linija gradskog prevoza itd. Nisam znao da moze biti nejasno sta je centar grada i po cemu se razlikuje od periferije.

Takodje nisam znao da moze biti nejasno postojanje putnika bez prtljaga ili sa vrlo malo prtljaga. Da ne sirim pricu u tom smjeru, jasno se moze vidjeti na svim zeljeznickim stanicama svjeta kretanje ljudi bez prtljage ili samo sa laganim ruksakom na ledjima.

Ako te putnike, koji nebi koristili druga sredstva prevoza u svom kretanju, nazovemo, recimo "putnici pjesaci" i kazemo da je za kretanje pjesaka lako prihvatljiva svaka razdaljina do 500m bilo bi zanimljivo vidjeti sta se nalazi u krugu od 500m od zeljeznicke stanice Prokop.

Ovako izgleda taj krug...

500prokopr.jpg


sta se sve nalazi u tom krugu zna svako ko malo bolje poznaje Beograd.

Crvenom linijom sam oznacio prostor od oko 50m u neposrednoj blizini autoputa i mostarske petlje i nazvao ga "mrtva zona" jer je to prostor u kom nikad nista nece biti izgradjeno a putnik pjesak ce ga izbjegavati.

Tri bijele strelice su jedini alternativni pravci kretanja putnika pjesaka a sta se na tim pravcima nalazi takodje znaju svi koji malo bolje poznaju Beograd. Uglavnom, centar grada se ne nalazi :(

Poredjenja radi ovako izgleda krug od 500m oko stanice Beograd Glavna...

500glavnar.jpg
 
Не зна се шта је горе, непосредно окружење старе станице у СА или Прокопа..
Али путници ионако не долазе у Бг да би се шетали 500 м око станице, већ да би пресели на неки други вид превоза и запутили се на своје коначно или привремено одредиште.
На плочи би њихове тренутне потребе могао задовољити тржни центар и хотел.

И мени је нејасно, зашто се не наставља са озбиљним радовима, већ са шминкерајем..
 
Вожд":3nuwkntb je napisao(la):
Не зна се шта је горе, непосредно окружење старе станице у СА или Прокопа..

ako se ne zna, onda nista... :(
 
Рио, ти када допутујеш негде, да ли пешачиш до домаћина/хотела, или те неко повезе/користиш јавни превоз? Оно што прокопу фали јесте пристојан улаз, нека нормална путања до њега, прикључење са оближњим веома јаким саобраћајницама и добра чвориште јавног превоза.
 
Vrh