Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ja kad negdje zelim putovati prvo gledam kako da dodjem sto blize cilju svog putovanja i da koristim sto manje presjedanja.
Nekoliko je razloga zbog kog svaki putnik zeli izbjeci presjedanje.

1. trosis vrijem u trazenju/cekanju daljeg prevoza
2. trosis novac u placanju dodatnog prevoznog sredstva
3. postoji sansa da uhvatis pogresan prevoz i zalutas (ako si stranac)
4. postoji veca sansa da te neko prevari, (ako si stranac),itd...

trebamo znati da nece svi korisnici beogradske zeljznicke stanice biti rodjeni beogradjani koj iznaju svaku tacku i svaki narodni obicaj. Zamislimo samo kako bi nama bilo da trebamo putovati u Tokijo a japanski ne znamo (recimo).

Tacno je da Prokopu fali sve ovo nabrojano ali mu isto tako fali i stanicni trg i pjesacka linija kretanja od centra grada prema stanici.

Inace, jedna velika prednost zeljeznickih stanica svugdje u svijetu je sto svoje putnike mogu dovesti u i izvesti iz centra grada direktno. To je ono sto zeljeznicku stanicu cini konkurentnom i pozeljnom.
Ako ona ne moze za tranzit putnika ponuditi pjesacenje onda se ni po cemu nece razlikovati od bilo kog aerodroma. i samim tim gubice na broju putnika i na finansijskoj odrzivosti.
 
RioBL":2y3otv4n je napisao(la):
U centru svakog grada zivi i radi procentualno najveci broj ljudi. Najveci je stepen izgradjenosti, najvise je linija gradskog prevoza itd. Nisam znao da moze biti nejasno sta je centar grada i po cemu se razlikuje od periferije.

Takodje nisam znao da moze biti nejasno postojanje putnika bez prtljaga ili sa vrlo malo prtljaga. Da ne sirim pricu u tom smjeru, jasno se moze vidjeti na svim zeljeznickim stanicama svjeta kretanje ljudi bez prtljage ili samo sa laganim ruksakom na ledjima.

Ako te putnike, koji nebi koristili druga sredstva prevoza u svom kretanju, nazovemo, recimo "putnici pjesaci" i kazemo da je za kretanje pjesaka lako prihvatljiva svaka razdaljina do 500m bilo bi zanimljivo vidjeti sta se nalazi u krugu od 500m od zeljeznicke stanice Prokop.

Ovako izgleda taj krug...

500prokopr.jpg


sta se sve nalazi u tom krugu zna svako ko malo bolje poznaje Beograd.

Crvenom linijom sam oznacio prostor od oko 50m u neposrednoj blizini autoputa i mostarske petlje i nazvao ga "mrtva zona" jer je to prostor u kom nikad nista nece biti izgradjeno a putnik pjesak ce ga izbjegavati.

Tri bijele strelice su jedini alternativni pravci kretanja putnika pjesaka a sta se na tim pravcima nalazi takodje znaju svi koji malo bolje poznaju Beograd. Uglavnom, centar grada se ne nalazi :(

Poredjenja radi ovako izgleda krug od 500m oko stanice Beograd Glavna...

500glavnar.jpg

Sa urbanisticke tacke gledista, slika je jasna kao dan, vidi se apsolutna prednost Beograd Glavne u odnosu na Prokop plus kad se izgradi projekat BnV Beograd glavna ce biti na jos atraktivnijem mestu.
Lokacija Prokopa jednostavno nikad nece imati stepen izgradjenosti i privlacnost savskog amfiteatra.

Ovi iz Eagle hills-a ako nisu glupi ce zadrzati Beograd glavnu da im sa svih strana Beograda dolaze ljudi pravo u centar.
 
au.. RIO znas kad su te smarali da nisi izbosne?

e verujem ti, jesi tvrdoglav ko pravi bosanac, oprosti ako se ne deklarises tako.
 
И стара железничка, када је грађена била је у баруштинама и на неексклузивној локацији. Није правило да ЖСт мора бити у центру града. Уколико постоји добра веза са свим деловима града, може бити где год.

Предузеће БнВ ће бити најсрећније ако им испод тог њиховог имагинарног насеља буде пролазио метро.
 
Nije problem sto je covek iz Bosne, po mom je Rio jako lepo objasnio sustinu sa ovim kartama, sve je jasno.

Apsolutno se vidi da je Prokop zaglavljen izmedju sa jedne strane pojas autoputa a sa druge strane ogromna suma gde nema niceg.
Ostaju samo bocne strane kao prilaz a u tim zonama se nalaze razne stracare sto opet nije pozitivno sa urbanisticke tacke gledista.

Zona 500m oko Beograd glavne nudi potpuno drugaciju sliku.
 
Рио, ја као неко ко често путује из Београда и у Београд (пошто сам дошљак, а не београђанин) могу да ти кажем да у Београду није могуће допутовати возом или аутобусом из неког другог места, а да се не преседне на јавни превоз, да се не оде таксијем или да те пријатељ/домаћин/рођак сачека са својим колима. Сваке недеље увече гужве су на трамвајској станици код аутобуске станице (Економски факултет), пошто маса света прелази са међуградског аутобуса на трамвај или аутобусе 78 и 83. Исто је и код Сава центра и на Аутокоманди (ту је и још горе потшо се претрчава рампа за искључење са ауто пута на Трг ослобођења!!) огроман број људи чека међуградски превоз или градски превоз, одлазећи и долазећи у/из Београда.

Стара железничка станица је била близу пешице само људима који станују у њеној непосредној близини (Немањина, Савка, Карађорђева, Гаврила Принципа, Сарајевска, Балкансак и мањи део Кнеза Милоша), сви остали до ње долазе углавном јавним превозом. Притом становници Новог Београда, Земуна, Батајнице, Раковице, Ресника и Младеновца имају ту срећу да њихове општине имају велике железничке станице, становници свих осталих општина иду себи најблиој станици, а то је у већини случајева главна станица (изузећу станицу Дунав, пошто она опслужује само Банатски потез).

Слажем се да Прокопу фали станични трг, и много што шта, сва друмска инфраструктура, терминус неколико јачих линија (боље да по новом плану реформе линија терминус Мостар уствари буде на Прокопу), онда мени боде очи тренутно очајно стање пешачке инфраструктуре, те сматрам да су Прокопу обавезни:
-пешачка пасарела/надвожњак преко Аутопута до поликлинике КЦС (око 500 метара);
-пешачка веза са подземним пролазом код Руда која би се наставила даље ка петљи Мостар тј. трамвајским и аутобуским стајлиштима на самој петљи (око 400 метара) са даљом пешачком везом ка Сајму (Старом млину/БИГЗу) и Савској улици;
-директна пешачка веза станичне зграде са булеваром кнеза Александра (око 200 метара);
-директна пешачка веза са аутобуским стајалиштемо код хитне помоћи (око 400 метара).

Тек са свим тиме сматрам да би Прокоп нормално функционисао као Главана железничка станица Београда и целе Србије.
 
spatiotecte,
Страћаре се лако руше и на њиховом месту граде хотели, на пример. Мада и по Малешком брду са једне стране Прокопа и на Сењаку са друге има лепих предратних кућа, али није то никакав проблем за озбиљне инвеститоре. Аутопут је предност, не мана. Са друге стране "шума" илити Хајд парк је сјајно место за камповање азиланата, који дођу возом на пример, уместо да спавају на тротоарима Сава мале. :p
 
Вожд":1yb8slaa je napisao(la):
spatiotecte,
Страћаре се лако руше и на њиховом месту граде хотели, на пример. Мада и по Малешком брду са једне стране Прокопа и на Сењаку са друге има лепих предратних кућа. Аутопут је предност, не мана. Са друге стране "шума" илити Хајд парк је сјајно место за камповање азиланата, који дођу возом на пример, уместо да спавају на тротоарима Сава мале.

Po tom logikom bi mogli da prave zeleznicku stanicu kod mene u lipovici 22 km od Beograda.
Ima puno lepih kuca tamo posto je to vikend naselje, a prolazi ibarska magistrala, naravno tu je i lipovacka suma sto je svakako plus.
Ima i zeleznicka stanica Beovoza Bela reka tu odmah blizu tako da vrlo brzo se stize do grada.
Imamo direktnu liniju autobusa 534 do Vidikovca a i Lastu do Banovog brda.
Ima mesta i za hotele ako treba.
Imamo konjicki centar i pansione za starija lica.
A tu su naravno i poznate kafane kao sto su Saric, Era i Srbija za mlade!
Cudi me da nisu tu pravili novu Zeleznicku Stanicu Beograda.
 
Не бих имао ништа против, под условом да Липовица има метро који је спаја са сваким ћошком Београда, денивелисану саобраћајницу, главну аутобуску и евентуално аеродром.
:)
 
Вожд":2vj6o4dq je napisao(la):
Не бих имао ништа против, под условом да Липовица има метро који је спаја са сваким ћошком Београда, денивелисану саобраћајницу, главну аутобуску и евентуално аеродром.
:)

Pa to nemaju ni Prokop ni Beograd Glavna.
 
Хех, знам, али када би већ користили предности тога да нам је станица ван центра града, једна од њих би свакако био аеродром.. :)
 
Da li je to za one koji kreci na put VAZDUPLOHOVOM, a do njega stizu srpskom zeleznicom pozatoj po svojoj brzini i tacnosti ? :)

Q: VOZD@
И мени је нејасно, зашто се не наставља са озбиљним радовима, већ са шминкерајем..
A: Da se sto pre secne crvena traka i otvori stanica "prokop centar" ...
 
arapski investitor":1gyxunbe je napisao(la):
au.. RIO znas kad su te smarali da nisi izbosne?
e verujem ti, jesi tvrdoglav ko pravi bosanac, oprosti ako se ne deklarises tako.

...ili u stilu James Bond-a..."srbin, bosanski srbin". :wink:

Дошљак":1gyxunbe je napisao(la):
Рио, ја као неко ко често путује из Београда и у Београд (пошто сам дошљак, а не београђанин) могу да ти кажем да у Београду није могуће допутовати возом или аутобусом из неког другог места, а да се не преседне на јавни превоз,...

Moguce je. Ja sam recimo vise puta dolazio na stanicu i pjesice Nemanjinom prema Slaviji i tamo bih odsjedao u hotelu. Sa Slavije mi je sve blizu odnosno na razdaljini hodom sam od svega sto mi je bitno. Od Kalemegdana do Hrama Svetog Save. Kad se krecem pjesice po gradu uopste me ne zanima kud ide koji tramvaj trolejbus ili autobus niti znam kako i gdje se kupuje karta ni koliko kosta i slicno. Mislim da bi tako zelio svaki stranac sa ogranicenim budzetom i vremenom boravka u Beogradu.

Дошљак":1gyxunbe je napisao(la):
... те сматрам да су Прокопу обавезни:
-пешачка пасарела/надвожњак преко Аутопута до поликлинике КЦС (око 500 метара);
-пешачка веза са подземним пролазом код Руда која би се наставила даље ка петљи Мостар тј. трамвајским и аутобуским стајлиштима на самој петљи (око 400 метара) са даљом пешачком везом ка Сајму (Старом млину/БИГЗу) и Савској улици;

Problem sa pasarelama i podzemnim prolazima je sto ih pjesaci nerado koriste. Cesto se desava da ljudi radije pretrcavaju saobracajnice nego da koriste pasarele. One se nude kao rjesenja na mjestima gdje nije moguce odrzati kretanje pjesaka u jednom nivou, recimo preko tranzitnih saobracajnica. To ce lakse razumjeti a mozda i objasniti forumasi koji se bave arhitekturom ali koliko znam takve konstrukcije pored svoje visoke cijene cesto se pokazuju beskorisnim.

Вожд":1gyxunbe je napisao(la):
Страћаре се лако руше и на њиховом месту граде хотели, на пример. Мада и по Малешком брду са једне стране Прокопа и на Сењаку са друге има лепих предратних кућа, али није то никакав проблем за озбиљне инвеститоре. Аутопут је предност, не мана.

Itekako je mana a gradnja oko stanice problem.
Ko bi zelio da zivi, radi, seta ili cak da dise pored autoputa? Sve sto se moze ocekivati u tom prostoru su benzinske pumpe i saloni automobila. To je jednostavno prostor koji covjeka odbija i samo uz izuzetna finansijska ulaganja moze da se ozivi.
 
Дошљак":3g4e696z je napisao(la):
Стара железничка станица је била близу пешице само људима који станују у њеној непосредној близини (Немањина, Савка, Карађорђева, Гаврила Принципа, Сарајевска, Балкансак и мањи део Кнеза Милоша), сви остали до ње долазе углавном јавним превозом. Притом становници Новог Београда, Земуна, Батајнице, Раковице, Ресника и Младеновца имају ту срећу да њихове општине имају велике железничке станице, становници свих осталих општина иду себи најблиој станици, а то је у већини случајева главна станица (изузећу станицу Дунав, пошто она опслужује само Банатски потез).
Bravo Dosljak, lepo si sve napisao :kk: Ja ne znam koliko je ova tema prepricana, ali da ponovim: novi zeleznicki cvor je planiran prolaznog tipa sa 4 stanice! Zasto? Pa upravo zbog onoga o cemu Dosljak prica. Rasterecenje javnog prevoza, gradske infrastrukture i pristupacnji zeleznicki prevoz. Da pristupacniji. A to znaci da neko iz Zemuna ili Novog Beograda moze da putuje vozom ka Baru (Uzice, Pozega, priboj...) ili ka Nisu, Leskovcu, Skoplji... kao i da neko iz Rakovice moze da putuje ka Novom Sadu,Subotici, a da pritom ne mora da dodje do glavne stanice. To sa polozajem sadasnje stanice nije moguce, a i gravitiranje putnika, namernika, nije centar grada, jer se niko, osim turista, kojih nije mnogo, ne uputi omah sa koferima da obidje trg i sedne u kafic.

Prokopu nedostaje bolja povezanost, kao sto je i dosljak lepo napisao, ali i bolja organizacija autobuskih linija koja bi koliko vec sutra mogla da se uradi i da Prokop bude daleko pristupacnji.

Da dodam, da sadasnja glavna stanica treba da ostane u funkciji, ali u smanjenom obimu, za gradsku i prigradsku zeleznicu, za ljude koji svakodnevno, pre svega poslom/ zbog skole ili dr. dolaze u Beograd i kojima je centar vazan kao krajnja destinacija.
 
RioBL":316x40ut je napisao(la):
arapski investitor":316x40ut je napisao(la):
au.. RIO znas kad su te smarali da nisi izbosne?
e verujem ti, jesi tvrdoglav ko pravi bosanac, oprosti ako se ne deklarises tako.

...ili u stilu James Bond-a..."srbin, bosanski srbin". :wink:

Дошљак":316x40ut je napisao(la):
Рио, ја као неко ко често путује из Београда и у Београд (пошто сам дошљак, а не београђанин) могу да ти кажем да у Београду није могуће допутовати возом или аутобусом из неког другог места, а да се не преседне на јавни превоз,...

Moguce je. Ja sam recimo vise puta dolazio na stanicu i pjesice Nemanjinom prema Slaviji i tamo bih odsjedao u hotelu. Sa Slavije mi je sve blizu odnosno na razdaljini hodom sam od svega sto mi je bitno. Od Kalemegdana do Hrama Svetog Save. Kad se krecem pjesice po gradu uopste me ne zanima kud ide koji tramvaj trolejbus ili autobus niti znam kako i gdje se kupuje karta ni koliko kosta i slicno. Mislim da bi tako zelio svaki stranac sa ogranicenim budzetom i vremenom boravka u Beogradu.

Дошљак":316x40ut je napisao(la):
... те сматрам да су Прокопу обавезни:
-пешачка пасарела/надвожњак преко Аутопута до поликлинике КЦС (око 500 метара);
-пешачка веза са подземним пролазом код Руда која би се наставила даље ка петљи Мостар тј. трамвајским и аутобуским стајлиштима на самој петљи (око 400 метара) са даљом пешачком везом ка Сајму (Старом млину/БИГЗу) и Савској улици;

Problem sa pasarelama i podzemnim prolazima je sto ih pjesaci nerado koriste. Cesto se desava da ljudi radije pretrcavaju saobracajnice nego da koriste pasarele. One se nude kao rjesenja na mjestima gdje nije moguce odrzati kretanje pjesaka u jednom nivou, recimo preko tranzitnih saobracajnica. To ce lakse razumjeti a mozda i objasniti forumasi koji se bave arhitekturom ali koliko znam takve konstrukcije pored svoje visoke cijene cesto se pokazuju beskorisnim.

Ја свакодневно волим да прошетам од Славије од главне станице и обрнуто, али то је раздаљина која ће бити крајња само за 1% путника који долазе возом у Београд. Шта више, туристи можда и најмање користе железницу кад долазе у Београд. А од аутобуске до Славије већ није иста раздаљина, но ок, није ни нешто претерано већа.

Што се тиче пасарела и пролаза, мораш имати у виду конфигурацију терене, Прокоп који је у "рупи", аутопут који је изграђен током Мокролушког потока, тако да добијамо конфигурацију да би пасарела од плоче Прокопа (станичног трга на њој) ишла малтене праволинијски до платоа испред КЦС који је опет на брду и до којег нажалост већина болесних људи мора да пешачи, пошто су најближе аутобуске станице на аутопуту (ужасне степенице за некога ко мора код кардиолога), у кнеза Милоша и код Карађорђевог парка, а од свих њих има доста да се пешачи.
 
milanche":r9j91ww5 je napisao(la):
... Da pristupacniji. A to znaci da neko iz Zemuna ili Novog Beograda.... kao i da neko iz Rakovice....

Zaboravio si jos jedan "manji" dio Beograda. Izmedju autoputa i Kalemegdana. Sa koje stanice ce oni putovati?

Nije problem postojanja vise stanica u Beogradu. Tako i treba da bude. Problem je sto je Begrad Centar (Prokop), kao i citav cvor, dizajniran da ZAMJENI Beograd Glavnu a ne da je dopuni. To znaci da ce u buducnosti u centru Beograda biti muzej zeljeznice a u obodnim opstinama zeljeznicke stanice. Po meni, urbanisticki, infrastrukturni i ekonomski fijasko.

milanche":r9j91ww5 je napisao(la):
Da dodam, da sadasnja glavna stanica treba da ostane u funkciji, ali u smanjenom obimu, ...

Kako bi ti kroz novi (sad vec star 40 godina) zeljeznicki cvor dotjerao voz u Beograd Glavnu? Nije li ti cudno da BG voz koji je u funkciji 20 godina i prevozi toliko putnika nije ni jednom usao u najvecu stanicu u gradu? Beograd Glavna je predvidjena za otpis a sve njene funkcije treba da preuzme Prokop. Zato se u Beograd Glavnu i pristupnu zeljeznicku infrastrukturu vise decenijama ne ulaze :(

Дошљак":r9j91ww5 je napisao(la):
Шта више, туристи можда и најмање користе железницу кад долазе у Београд.

Ne planira se zeljeznicka infrastruktura prema trenutnoj strukturi putnika vec prema ocekivanoj BUDUCOJ. Ja da se pitam nastojao bih u zeljeznicu privuci sto vise i turista.

Дошљак":r9j91ww5 je napisao(la):
Што се тиче пасарела и пролаза, ...пошто су најближе аутобуске станице на аутопуту (ужасне степенице за некога ко мора код кардиолога), у кнеза Милоша и код Карађорђевог парка, а од свих њих има доста да се пешачи.

eto, sam si i rekao sta je problem.
 
Položaj železničke stanice na Savskom trgu se precenjuje. Može se reći da u odnosu na Prokop jeste u centru, ali nije baš da čim izađeš iz voza zakoračiš na Trg Republike.

Pritom je taj isti Trg Republike krajnja destinacija za mizeran procenat putnika vozom, ali hajde, ako se već ističe taj značaj da vozom stigneš u centar grada - kako sa Železnike stanice stići do Trga Republike?

a) tako što ćeš ići peške (verovatno sa koferima i torbom) uz strmu Kameničku ulicu, pa kroz podzemni prolaz na Zelenjaku, pa uz stpenice do Sremske, pa preko Kneza ili Kočarčeve do Trga.

b) tako što će te iz nekog razloga mrzeti da se odlučiš za opciju "a" (nisi u formi, umoran si od puta, mator si, sa sobom vučeš previše prtljaga, imaš malo dete, atmosfera Kameničke ulice i Zelenjaka ti ne deluju kao privlačno mesto za šetnju), pa ćeš se odlučiti za: 1b) javni prevoz - hm, prevoz od Železničke stanice do Terazija ili Trga republike. Pa, najbolje je da uhvatiš tramvaj na liniji 2 u smeru ka Kalemegdanu, siđeš na stanici kod Knez Mihailove i onda kroz pešačku zonu dođeš do Trga. Ili, ako te baš mrzi da pešačiš i kroz Knez, uzmeš bilo koji tramvaj u suprotnom smeru, odeš do SKC-a (ako si u 7 ili 12), ili do Slavije (ako si u 2, 3 ili 9) i onda presedneš na trolu ili 31 i stigneš pravo na Trg; 1b) nećeš da se je*******avaš sa GSP-om i rešiš da uzmeš taksi - ali pošten taksista verovatno neće hteti da vas vozi do Trga jer mu se ne isplati, a nepošten taksista će vas odvesti do Trga i naplatiti vam kao da vas je vozio u Borču.

Toliko o tome kako eto, wow, imamo stanicu u centru grada.

Ali kao što rekoh, centar je krajnja destinacija veoma, veoma malog broja ljudi. Većina nas se klacka po pola sata, sat ili skoro dva da bismo stigli od Železničke stanice do svojih domova. Isto tako, užasno iritira trenutna sporost izlaska voza iz stanice, jer vam često treba bizarnih 15-20 minuta da vam se voz doklacka od stanice u Savskoj do stanice na Novom Beogradu.

Moj utisak je da je za funkcionalnost centralne stanice mnogo važnije kako je saobraćajno povezena sa ostatkom grada, nego da je, eto, geografski u nekom prostoru koji nazivamo centrom. To, naravno, podrazumeva da u Prokopu ima još dosta posla (pre svega izgraditi pristupne saobraćajnice, prilagoditi mu mrežu linija gradskog prevoza, i najvažnije - intenzivno ubrzavati rad na pripremi izgradnje prve linije metroa), ali već su silni milioni uloženi u novi čvor, razvoj grada se već decenijama planira prema njemu, i ostalo je uložiti još nešto truda, pameti i noca, da se od svega toga napravi nešto dobro.
 
RioBL":1y3izevy je napisao(la):
Дошљак":1y3izevy je napisao(la):
Шта више, туристи можда и најмање користе железницу кад долазе у Београд.

Ne planira se zeljeznicka infrastruktura prema trenutnoj strukturi putnika vec prema ocekivanoj BUDUCOJ. Ja da se pitam nastojao bih u zeljeznicu privuci sto vise i turista.

Дошљак":1y3izevy je napisao(la):
Што се тиче пасарела и пролаза, ...пошто су најближе аутобуске станице на аутопуту (ужасне степенице за некога ко мора код кардиолога), у кнеза Милоша и код Карађорђевог парка, а од свих њих има доста да се пешачи.

eto, sam si i rekao sta je problem.


Mислим да су у ЖС свесни да су аутобуси и авиони превелика кокуренција када су у питању туристи само због брзине путовања.

Што се тиче пасареле/надвожњака Прокоп-КЦС, залажем се за њега јер сматрам да је данас мучење свим људима који допутују у Београд због прегледа у клиничком центру, па се онда од станице гурају у трамвају 9 или аутобусу 78, и онда кад стигну до Карађорђевог парка опет се гурају кроз уску улицу др Суботића старијег, између свих уличних продаваца који продају секаче кромпира, чарапе, гаће, мајце, свих аутомобила који су паркирани, свих студената медицинског и стоматолошког факултета, и свих кола која стоје у колони у улици др Суботића због гужве. И онда треба још и да се попну до зграде поликлинике. Сећам се када сам водио покојног деду на преглед код кардиолога, преглед је обављен на поликлиници, а одатле су га упутили на интерну Б клинику, да се хоспитализује због коронарографије. Између њих раздаљина је око 350 метара, деда је по свом обичају чим смо изашли из поликлинике ухватио врата таксија, а таксиста му је рекао да неће да вози тако малу раздаљину. Једва смо препешачили низ степенице поликлинике иза грудног и попели се у др Суботића до интерне Б. Могу мислити како се тек намуче људи који долазе са ауто пута аутобусима 17/18/46/55 када се пењу од хитне помоћи.

Зато сматрам да је пасарела, тј. надвожњак са тролејбусима ствар од националног значаја, да се људи из целе Србије могу комотно довести возом у Београд на преглед, а од Прокопа до КЦС да пређу тих 500 метара до поликлинике тролејбусом.

Жто се тиче садашње Главне станице, неоспорно ј
 
RioBL":3mjb5v2b je napisao(la):
Дошљак":3mjb5v2b je napisao(la):
Шта више, туристи можда и најмање користе железницу кад долазе у Београд.

Ne planira se zeljeznicka infrastruktura prema trenutnoj strukturi putnika vec prema ocekivanoj BUDUCOJ. Ja da se pitam nastojao bih u zeljeznicu privuci sto vise i turista.

Дошљак":3mjb5v2b je napisao(la):
Што се тиче пасарела и пролаза, ...пошто су најближе аутобуске станице на аутопуту (ужасне степенице за некога ко мора код кардиолога), у кнеза Милоша и код Карађорђевог парка, а од свих њих има доста да се пешачи.

eto, sam si i rekao sta je problem.


Mислим да су у ЖС свесни да су аутобуси и авиони превелика кокуренција када су у питању туристи само због брзине путовања.

Што се тиче пасареле/надвожњака Прокоп-КЦС, залажем се за њега јер сматрам да је данас мучење свим људима који допутују у Београд због прегледа у клиничком центру, па се онда од станице гурају у трамвају 9 или аутобусу 78, и онда кад стигну до Карађорђевог парка опет се гурају кроз уску улицу др Суботића старијег, између свих уличних продаваца који продају секаче кромпира, чарапе, гаће, мајце, свих аутомобила који су паркирани, свих студената медицинског и стоматолошког факултета, и свих кола која стоје у колони у улици др Суботића због гужве. И онда треба још и да се попну до зграде поликлинике. Сећам се када сам водио покојног деду на преглед код кардиолога, преглед је обављен на поликлиници, а одатле су га упутили на интерну Б клинику, да се хоспитализује због коронарографије. Између њих раздаљина је око 350 метара, деда је по свом обичају чим смо изашли из поликлинике ухватио врата таксија, а таксиста му је рекао да неће да вози тако малу раздаљину. Једва смо препешачили низ степенице поликлинике иза грудног и попели се у др Суботића до интерне Б. Могу мислити како се тек намуче људи који долазе са ауто пута аутобусима 17/18/46/55 када се пењу од хитне помоћи.

Зато сматрам да је пасарела, тј. надвожњак са тролејбусима ствар од националног значаја, да се људи из целе Србије могу комотно довести возом у Београд на преглед, а од Прокопа до КЦС да пређу тих 500 метара до поликлинике тролејбусом.

Жто се тиче садашње Главне станице, неоспорно је да она треба да остане као главна станица за приградску/регионалну железницу. Малтене је исто да ли стижете из Младеновца Ластом на Ластину станицу или Беовозом до Главне железничке, уз наравно услов да се значајно подигне брзина путовања на прузи.
 
RioBL":llipoaoy je napisao(la):
milanche":llipoaoy je napisao(la):
... Da pristupacniji. A to znaci da neko iz Zemuna ili Novog Beograda.... kao i da neko iz Rakovice....

Zaboravio si jos jedan "manji" dio Beograda. Izmedju autoputa i Kalemegdana. Sa koje stanice ce oni putovati?
Pa putovali bi sa stanice koja im je pristupacnija, Prokop ili Novi Beograd, a dolazili bi isto kao i do sadasnje stanice - gradskim prevozom. Inace zamisli paradoks, sa prokopa, trolom 41 brze i lakse stignes do trga Republike nego sa glavne stanice (procitati Homerov post), da popijes kaficu. A od prokopa bg vozom si samo za par minuta do Vukovog spomenika ili pancevackog mosta. Naravno, kao sto je Homer napisao, treba tu jos dosta posla, ali neke izmene u gradskom saobracaju mogu vrlo brzo da se urade i da bude jos prisupacniji.

RioBL":llipoaoy je napisao(la):
Nije problem postojanja vise stanica u Beogradu. Tako i treba da bude. Problem je sto je Begrad Centar (Prokop), kao i citav cvor, dizajniran da ZAMJENI Beograd Glavnu a ne da je dopuni. To znaci da ce u buducnosti u centru Beograda biti muzej zeljeznice a u obodnim opstinama zeljeznicke stanice. Po meni, urbanisticki, infrastrukturni i ekonomski fijasko.
Joj Rio. Jeste dizajniran da zameni, ali uz megalomansku novu mrezu Regionalne zeleznice, tj nesto poput sadasnjeg Bg voza i Beovoza. Posto od toga nece biti nista u narednim vekovima, postojeci stari cvor je idealan da se iskoristi za gradsku i prigradsku zeleznicu. Da odatle krecu vozovi ka Ripnji, Mladenovcu, Lazerevcu, valjevu, Staroj i novoj pazovi.. uglavnom svim mestima gde ljudi redovno gravitiraju ka Beogradu, gde rade, studiraju..., pa im je blizina 'administativnog' centra vaznija.

Kao sto je i Pantograf pomenuo pre, postojao je i plan tunelom od nekih 2km da se poveze gl. stanica sa dunav stanicom. Tada bi tek gradska zeleznica na starom zel.cvoru dobila smisao, mada ga ima i ovako.
 
Ваљда је логичније довршити и проширити нови чвор, него од старог правити нови..

Уосталом, приградска и регионална железница не постоји, сви користе аутобуски превоз, баш зато што се завлачи по брдима, варошицама и засеоцима а железничке станице се налазе на ободима варошица и села, обашка што вожња возом траје тродупло дуже него бусом..

А Лазаревац, Ваљево и остали градови ваљда спадају у међуградски, не знам колико се железници исплати да има воз Лазаревац - Београд, уместо да грађани Лазаревца, или Младеновца користе што чешће пролазне возове који би повезивали читаву западну Србију са Београдом, или ишли кроз Београд на североисток на пример..
 
Homer Jay":1yqfq2f6 je napisao(la):
Položaj železničke stanice na Savskom trgu se precenjuje.

Od strane koga? Mene i Spatia? Mi smo niko i nista u planiranju beogradskog zeljeznickog cvora (Spatio izvini). Bitno je kako su to pitanje ocjenili planeri zeljeznickog cvora a oni ako su ista precjenili onda je to polozaj Prokopa a polozaj Glavne su podcjenili. Ako nije jasno koja stanicna zgrada ima bolji polozaj prema gradu onda je svaka dalja diskusija besmislena. Mene cudi da tako nesto moze uopste biti sporno :shock:

Homer Jay":1yqfq2f6 je napisao(la):
Može se reći da u odnosu na Prokop jeste u centru, ali nije baš da čim izađeš iz voza zakoračiš na Trg Republike.

Ne, nego kad izadjes iz Prokopa zakoracio si na Trg Republike.

Homer Jay":1yqfq2f6 je napisao(la):
kako sa Železnike stanice stići do Trga Republike?

Kako sa Prokopa stici do Trga Republike?

Homer Jay":1yqfq2f6 je napisao(la):
Većina nas se klacka po pola sata, sat ili skoro dva da bismo stigli od Železničke stanice do svojih domova.

Nema potrebe da se tu gubimo u opisima. Zna se koje su beogradske opstine najgusce naseljene i koja je njihova lokacija. Opstine Vracar, Stari Grad i Savski Venac imaju oduvjek vecu gustinu naseljenosti nego neke periferne opstine i logicno je da na njihovoj teritoriji treba da bude zeljeznicka stanica i to tako locirana da "zahvata" sto vise gusto naseljenih dijelova grada. I opet prema granicama pomenutih opstina Beograd Glavna ima bolji polozaj. Kad se tome doda da uz prostor Beograd Glavne treba da nikne novo gradsko jezgro, stvar je vise nego jasna.

Homer Jay":1yqfq2f6 je napisao(la):
Isto tako, užasno iritira trenutna sporost izlaska voza iz stanice, jer vam često treba bizarnih 15-20 minuta da vam se voz doklacka od stanice u Savskoj do stanice na Novom Beogradu.

Mislim da Homer zna zasto je to tako i da to nema veze sa polozajem Beograd Glavne.

Homer Jay":1yqfq2f6 je napisao(la):
...i ostalo je uložiti još nešto truda, pameti i noca, da se od svega toga napravi nešto dobro.

Da je od pocetka ulozeno vise pameti danas bi trebalo manje novca. Bojim se da je u cijelu stvar najmanje ulozeno pameti.
 
milanche":1s4ynkii je napisao(la):
RioBL":1s4ynkii je napisao(la):
milanche":1s4ynkii je napisao(la):
... Da pristupacniji. A to znaci da neko iz Zemuna ili Novog Beograda.... kao i da neko iz Rakovice....

Zaboravio si jos jedan "manji" dio Beograda. Izmedju autoputa i Kalemegdana. Sa koje stanice ce oni putovati?
Pa putovali bi sa stanice koja im je pristupacnija, Prokop ili Novi Beograd,

Da, tako ce im biti ubuduce. A nekad su mogli sa Savskog Trga.
Niko ne spori Zemun i Novi Beograd. Oni imaju svoju stanicu na svojoj strani Save. Pitanje je zasto stanovnici desne obale Save moraju da idu na Malesko Brdo ili prelaze Savu (Novi Beograd...kako ti rece).

milanche":1s4ynkii je napisao(la):
Inace zamisli paradoks, sa prokopa, trolom 41 brze i lakse stignes do trga Republike nego sa glavne stanice

E taj paradoks ne mogu zamisliti. Mogao bih se kladiti da bih ja pjeske sa Glavne stigao do Trga prije nego neko trolom sa Prokopa.

milanche":1s4ynkii je napisao(la):
... postojeci stari cvor je idealan da se iskoristi za gradsku i prigradsku zeleznicu. Da odatle krecu vozovi ka Ripnji, Mladenovcu, Lazerevcu, valjevu, Staroj i novoj pazovi.. uglavnom svim mestima gde ljudi redovno gravitiraju ka Beogradu, gde rade, studiraju..., pa im je blizina 'administativnog' centra vaznija.

pa eto Milanche ti sad opisa zasto je Beograd Glavna vazna :shock:

milanche":1s4ynkii je napisao(la):
Kao sto je i Pantograf pomenuo pre, postojao je i plan tunelom od nekih 2km da se poveze gl. stanica sa dunav stanicom. Tada bi tek gradska zeleznica na starom zel.cvoru dobila smisao, mada ga ima i ovako.

Od tog tunela nece nikad nista biti. Napravljen je drugi tunel. Stanica Pancevo Most - Prokop i jos uvijek se pravi mega stanica Prokop. A kad i nju zavrse zar zaista mislis da ce neko reci "e ajmo sad jos jedan tunel...". Odakle? Od muzeja zeljeznice u Savskoj do "muzeja rjecnog saobracaja" na Dorcolu?
 
Pozdrav od novajlije.
Pratio sam malo diskusiju, pa htedoh da dam nekoliko svojih opaski na račun ovog epski dugog projekta.
Ovih meseci Beč završava svoju glavnu železničku stanicu (puštena je u rad pre 5-6 meseci, još se dorađuje okolna infrastruktura). Ova stanica nije u centru grada, nalazi se na južnom obodu, s tim što je saobraćajno fenomenalno povezana sa centrom- metro linija U1 ide prema najužem centru (Stephansdom), autoput prolazi pored, a tu je i obilaznica pomoću koje se može stići do svih ključnih putnih pravaca za 15ak minuta.
Na ovaj način, železnički saobraćaj je malo rasterećen- Westbahnhof, koji je bio de facto glavna stanica za ostale austrijske gradove, Nemačku i zapad uopšte nalazi se u širem centru i dobro je povezan sa saobraćajem. Druga železnička stanica, koja je služila kao čvorište za nas "južnjake" je već malo izdvojena (nju nisam koristio, pa ne bih smeo u detalje).
Tako da mislim da je stvarno neka tendencija u svetu da se ključna železnička čvorišta izmeštaju iz grada.

Ovo ne kažem da bih branio Beograd na vodi, kome se lično protivim iz nekoliko razloga (to nije za ovu temu- tačnije, ne da se samo protivim, već koliko čujem to čudo nije ni moguće izgraditi), ali smatram da bi taj prostor oko aktuelne glavne stanice zaista mogao pametnije da se iskoristi nego što je sada slučaj.

Činjenica je da većina Beograđana ipak NE živi u užem centru grada, no kako jeste neophodno imati dobru povezanost centra sa železnicom, mislim da bi trebalo povećati frekventnost stanica koje se trenutno koriste za BG/Beovoz ("Vukov spomenik"), pa možda čak i omogućiti da tu makar povremeno staju vozovi koji su van sistema gradske železnice (lupam: pošto su tu fakulteti i studentski dom u blizini, omogućiti petkom popodne studentima koji nisu iz Beograda da mogu lakše da putuju). Recimo, u Berlinu je to dobro rešeno (s tim što, naravno, Berlin ima i svoj metro), u smislu da je čak i centralna stanica "Alexanderplatz" povezana na sistem gradske železnice (S-Bahn), pa se lako stiže i do aerodroma i do glavne železničke stanice. Sa druge strane definitivno treba produžiti i BG voz u drugom smeru (Rakovica).

Eto, možda malo laički fantaziram, ali smatram da ovo čak ne bi iziskivalo i neka megalomanska ulaganja, tim pre što svi planovi postoje već 40ak godina, ključno je samo sprovesti ih najzad.
 
Vrh