Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Објективно гледано, у овом тренутку, са Црвеног крста, Зведаре, Коњарника, Медаковића и сл, аутомобилом ми је готово брже стићи до НБГ станице него до Прокопа, иако пролазим аутопутем поред Прокопа. Пролаз испод ауто пута код Хитне помоћи ми прилично одбојно делује. Склон сам да подржим Пантографово мишљење у вези НБГ станице, поготово ако се и аутобуска станица премести у исти блок шта је готово сигурно. У блоку 68 би требало још подићи хелипорт са директном везом до Аеродрома. Можда би се хелидром могао подићи и изнад аутобуске станице.
Последње две реченице игнорисати, ударило ме сунце у главу.

На НБГ недостају надстрешнице које покривају и колосеке не само пероне и наравно WC-и.
 
Prvo i osnovno sto po mom misljenju treba uciniti je dovrsiti radove na Prokopu koji su potrebni za MINIMALNO funkcionisanje objekta. Pri tom ne mislim na uredjenje svih predvidjenih perona pa cak ni kolosjeka vec na KROV. Da se jednom vec zavrsi sa krpljacenjem hidroizolacije i napravi posten krov koji bi sprecio propadanje dosad izgradjenog.

(ali vidim da se nastavlja po prvobitnim planom, sto ce reci, urediti sve perone i kolosjeke uz neprestanu popravku ostecenja nastalih "istekom garancija za hidroizolaciju" a krov jednog dana kad se nadje investitor :roll: ).

A kad se to uradi, ako ostane sta para, ulagati u stanicu Novi Beograd da i ona poprimi minimalne konture koje stanica treba da ima.

A kad se i to uradi, vec ce biti 22 vijek i niko od nas vjerovatno nece biti ziv a na forumu ce beogradski cvor bistriti neki novi klinci, naravno, "cekajuci metroa"

Гага":17kqi2c2 je napisao(la):
Нисам мислио да гњавиш аватаром. Мислио сам на то да гњавиш по свим темама/подтемама, и не да гњавиш, него смараш :D

Sta ces...covjek gnjavator :D
Dobro Gaga, probacu da budem malo duhovitiji ubuduce.
 
U subotu 25.07 polazeci od Terazije prosetao sam do Prokopa i nazad u posetu Etnografskog muzeja. Krenua sam u 9:00, u 9:34 stigao na stanicu, pogledao malo radove, pa u 9:41 krenuo nazad prema Etnografskom muzeju iza studenskog parka. Stigao tacno u 10:15. Sve peske. Za sat i petnaest minuta povratno! Planinar sam, ali to uopste nije neka teska ruta. Za starije ima i McDonalds i na svakih deset metara neka pekara za provijant a kod Beogradanke i cesma.

Zanci trebalo je 34 minuta ubrzanog hoda u jednom smeru za tu distancu. Taj dan su bile biciklisticke trke pa je saobracaja u kralja milutina bio u ekoloskom ambijentu, kao na nekim nenaseljenim predelima. divno.
Preko autoputa isao sam preko "pedestrian" prolaz nize klinickog centra. ta varijanta je jednostavna ali nema nekih obelezja (npr. staza do doline Prokopa jos 10 minuta).
Sa biciklom, koji je u Minhenu gde zivim, ali i u ostalim razvijenim evropskim metropolama zbog jake opterecenosti drumskog saobracaju jedan od popularanijih prevoza, moglo bi se stici i za malo vise od 10 min.
Sa time i nije neka distanca, spram komparativnih novih stanica u Berlinu i Becu.

Zapazio sam i da na pesackoj ruti od Prokopa do Terazija ima i zanimljivih zgrada - Palata Albanija, Hotel Moskva, Stari dvor, Beogradanka, Dom Vojske, JDP, Slavija, Sv. Sava, Narodna Biblioteka. Samo onaj krajni segment preko reke autoputa prema dolini jos vapi sa velelepim zdanjima i a gradevinsku umetnost ima oko prizora novonikle betonske ploce. lepo je.

Uostalom radilo se subotom pa u nastavku radovi tog dana.

512px-Prokop_July_25_2015_1.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_2.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_3.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_4.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_5.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_6.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_7.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_8.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_9.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_10.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_11.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_12.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_13.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_14.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_15.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_16.JPG

512px-Prokop_July_25_2015_17.JPG
 
Da li postoji mogucnost kod Ruda da se napravi ogromno stepeniste od autobuskog stajalistu gde staju 40, 41, 44, a ne da se ljudi penju i spustaju kozijom stazom. Mogao bi to biti jako lep plato koji bi se postepeno spustao do zeleznicke stanice
 
Potrebne su pokretne stepenice, pristojna veza izmedju Prokopa i stanice trolejbusa.

Grad je zeleznici odavno Zeleznici trazio da se to realizuje kako se ljudi ne bi vise lomatali po blatu, ali avaj izgleda da su granitne ploce bitnije od svakodnevnog komfora putnika. Isto vazi i za osvetljenje tunela ka Senjaku koji puno ljudi koristi.

108_prokop-pristup-stepenice-2.png


108_elevator1.jpg


108_elevator-2.jpg
 
Prva stvar koja mi pada na pamet kad vidim ove fotomontaze je da je Prokop zaista u ozbiljnoj rupi.
 
deki_nb":xxhjjiek je napisao(la):
Da li postoji mogucnost kod Ruda da se napravi ogromno stepeniste od autobuskog stajalistu gde staju 40, 41, 44, a ne da se ljudi penju i spustaju kozijom stazom. Mogao bi to biti jako lep plato koji bi se postepeno spustao do zeleznicke stanice
pisano , diskutovano , predlagano... :sesir: .... i ništa.... :(
boca-ica":xxhjjiek je napisao(la):
04 Feb 2012 21:47 [ Vec duže vreme koristim jednu ,, uvrnutu,, prečicu . . . .

(strelica pokazuje tačku izranjanja )
BGvozom i hopa, stvorim se za par min. kod kod Ruda, početak Gazeline petlje

Bilo bi mnogo bezbednije kada bi postojale sa obe strane nadvožnjaka male stepenice
koje bi obezbedile bolju pristupačnost stanici BG voza a ne da se ide okolo naokolo

Prokop kakav god da je, ali se koristi
Evo ovo je izuzetno brzi ali ,,uvrnut,, način da stignemo do glavne saobracajnice
- penjanje po klizavoj stranici jeste, uvrnuto ali je ekspresno

Možda i odvoje koj dinar za neke uske mini stepenice pa da i Prokopu i nama bude bolje
 
Za sva resenja ste uzeli krajni deo perona, ipak realnost je drugacija.

Imajte u vidu da vozovi staju ispod ploce i da ljudi izlaze iz voza na sredini stanice a ne 400 metara dalje gde se zavrsavaju peroni.
Tako da ako treba da se pesaci do kraja perona onda ti zamisljeni prilazi i dalje nisu komotni za putnike za presedanje na neki drugi vid prevoza.

Idealno bi gradski saobracaj (autobusi, tramvaji ili trolejbusi) trebao da stigne gore na plocu da putnici ne moraju da pesace stotine metara i izadju iz kratera zvani prokop nego cim izadju iz voza odmah u eskalator i da izadju gore na plocu gde ih ceka prevoz.

Dakle autobuse dovesti do same stanice a ne putnika izvuci iz rupe pomocu raznih pokretnih stepenica.
 
Staro rešenje direktno povezivanje sa Slavijom
Auto nadvožnjak umesto pešačke pasarele iz Deligradske :)
 
zidar":zqd9z6wv je napisao(la):
Potrebne su pokretne stepenice, pristojna veza izmedju Prokopa i stanice trolejbusa.

Grad je zeleznici odavno Zeleznici trazio da se to realizuje kako se ljudi ne bi vise lomatali po blatu, ali avaj izgleda da su granitne ploce bitnije od svakodnevnog komfora putnika. Isto vazi i za osvetljenje tunela ka Senjaku koji puno ljudi koristi.

108_prokop-pristup-stepenice-2.png
Зидар, укњижен плусићћћ.
Видим да си написао код градских линија и 94-ку. Та линија не иде више туда већ пар година. Вероватно си мислио на 44-ку.
 
U Sijeni je železnička stanica u sličnoj rupi.

Do vrha brda, odakle se ide ka centru, promeni se nekoliko pokretnih stepeništa. Nešto slično ovima koje bi ovde bile potrebne. Sve uredno pokriveno, a usput prođe i kroz stanični tržni centar.
 
@Gaga

Ovaj crtez je nazalost star tih nekoliko godina...
 
Meни се чини да јако мало фали да Прокоп буде приступачнији пешацима.
 
И мени... Само, то мало ће заувек остати - много. Дијалектика стопостотна.
 
Upravo sam dosao vozom iz Budimpeste u Beograd, nemoguce je opisati sok, izraz lica stranaca koji stanu na Glavnu zeleznicku i ukapiraju da je "to to".
 
Zamisli tek izraz lica stranaca kad bi izasli na Prokop.

Bas ih zamisljam sa njihovim rancima kako planinare do vrha kratera.

com.univ.collaboratif.utils.LectureFichiergw

h-4-2560109-1313393084.jpg

depositphotos_22312591-Happy-woman-hiker-reaching-her-goal-at-the-mountain-top-summit.jpg


Uspeli su da dodju do autobuskog stajalista!!!
 
Ваљда ће се по уређењу инфраструктуре то планинарење свести на степенице од перона до плоче на којој ће бити аутобуско стајалиште :)
 
Glavne stepenice (pokrtne) treba da su ispred tunelskih cevi ka stadionu
jer tu ima i prostora i direktnu uličnu vezu u gotovo sva 4 pravca

Ploča nije optimalna da izigrava saobracajnice (može pamentnije da se iskoristi)

Izlaz kod Ruda može biti samo sporedan kao i pravac izmedju solitera
a procice dosta vremena do uredjenja saobracajnica Maleškog brda
koje i tako uredjeno ostaje ,,s one strane auto puta.

To nas opet dovodi do priorita zamene pešačke pasarele u auto nadvožnjak iz Deligradske
kojim može i trola da ide
kako bi dirktno sa Slavije moglo doci do Prokopa , a to je vec dobra veza
uz ostale pravce
 
Ne branim ovde Prokop i ne uporedjujem stanice, komentar je bio napisan u smeru "pod hitno nam je potrebno ulaganje u zeleznicku infrastrukturu, koju god stanicu izabrali".
 
Prvo, nije normalno da se spusta odmah na nivo perona, jer je potrebna kontrola pristupa, prodaja karata, informacije i ostale servisne i usluzne sluzbe koje bi bile na koti 105, odnosno na ploci. Sa ploce se vrsi usmeravanje ka odredjenim peronima.

03.jpg


Evo na brzinu jedan predlog. Korstio sam form starog predoga Delta Planeta, odgovarao mi je trg koji su imali, ali arhitektura moze biti kakva god. Princip je da se ploca ustupi privatnom investitoru, koji ce za uzvrat obezbediti prostor za gorepomenute sadrzaje neophodne za funkcionisanje stanicne zgrade. On dobija mesto koje je odlicno povezano visokokapacitetnim sinskim preevozom, na samoj stanici, sto njegov sadrzaj cini vrlo lako dostupnim i za ljude van Beograda.

Zute tacke su mesta buducih mogucig stanica javnog prevoza, gde bi se pesackom vezom spustili na nivo 105, tj plocu pa nagib ne bi bio veliki u odnosu na tu duzinu i visinsku razliku. Inace pored treba da prodje pristupni put koji bi se ulivao u Bulevar. SNa ulazu bi mogao da se formira mali pristupni trg. Za ovu fazu je neophodno da se malo mucne glavom i ponudi izgradnja na ploci nekom od najavljenih trznih centara koji bi se gradili i dodavanje same trolejbuske stanice i reorganizacija javnig prevoza. To sve ne kosta grad Beograd puno, i troskovi su mizerni.

U drugim fazama, formiranje platoa ka autoputu i povezivanje stanica javnog prevoza sa te strane i prkopa, izgradnja nadvoznjaka iz pravka Kinickog centra i formiranje pesacke veze i sa te strane stadiona bi kostalo nekoliko desetina mil e, ali bi stanica tada bila mnogo pristupacnija i kompletirana.
 
Zbog opterecivanja postojecih saobracajnih pravaca ka centru
za sve si upravu :kk: osim što ,,zute tačke,,i treba da su okrenute ka Maleškom brdu
gde se nalaze skoro 90 posto objekata za rušenje
veliiki broj Maleških objekata je sa privremenim pa i bez ikakve dozvole

Maleško brdo je u dosadašnjem planiranju
uvek predstavljano kao još jedno velikooo buduce gradilište uslovno vezano upravo za prokop
a koje nikako da dodje na red :(
a zapravo glavni problem je njegova ,, ostrvska,, pozicija zbog prokopa sa jedne i auto puta sa druge strane

Najveci broj (ne završenih ) pratecih prostorija same stanice prokopa i jesu okrenute ka Maleškom brdu
a lepo se vide kada se peške krene od BIPa ka Prokopu gde sada i ulaze gradj. kamioni i radnici :)
 
hidroizolacija ploča :
page3.jpg

radovi na 3 i 4 koloseku:
page3.jpg

page7.jpg

page11.jpg

page19.jpg

koloseci 9 i 10:
page5.jpg

page8.jpg

page9.jpg

page13.jpg

page17.jpg

page18.jpg

peroni:
page12.jpg

page16.jpg

page17.jpg

page26.jpg

page27.jpg

page30.jpg

page42.jpg

page43.jpg

postavnica:
page7.jpg

page16.jpg

page23.jpg

podhodnik:
page3.jpg

page4.jpg

izvor:beograd čvor
 
Vrh