Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Bio sam na Hauptbanhof-u u Becu, na zalost baterija na mob mi se ispraznila pa nisam mogao da slikam, drugi put. Ali utisak je da je Prokop mnogo bolje planiran u smislu funkcije i dispozicija sadrzaja. Naime na Prokopu je ceo godnji deo predvidjen za korisnike sa idejom da centralni holski deo bude kao stakleni krov sa dnevnim osvetljajem, sto je jako bitno. Tu bi pretpostavljam bile i cekaonice, kafei, prodaja karata i drugo gde bi se provodilo vreme dok se ceka voz. A na donji manje eksluzivni nivo je smestena kompletna infrastruktura.
prokop-x.jpg


U Becu me je izenadilo kolika nemastovitos po pitanju cekaonica, koje deluju nekako klaustafobicno, zatvoreno, tamno, depresivno, nemastovito. Neprijatno sam se iznenadio.
wienhauptbahnhof032.jpg
 
Ne ocekuj bas neku mastovitos ni kod nas na peronima dok cemo za gornji deo i stanicnu zagradu tek videti ali ako sadrzaji na ploci po najavi budu sa prirodnim osvetljenjem onda misilm da nece biti tih problema.
 
Neocekujem kod nas neki ekskluzivitet, ali mislim da je kod nas funkcionalna organizacija bolja.
 
Inace fino je sto si pomenuo prakticno novi koncept za nase uslove a to je da peroni ne budu i mesto gde se ceka voz, vec ce tome sluziti poseban prostor gde se prakticno po pozivu putnici spustaju na stanicu.
 
Upravo tako Igore. Princip cekaonice gde se sedi i bulji u monitor je zaista prevazidjen. Poenta je stvoriti prijatnu atmosferi i ugodjaj za putnika, da se ne oseca kao u klasicnoj "cekaonici". Bas kao sto kazes po pozivu on se spusta na manje atraktivni nivo ispod i ukrcava na svj voz. U tome je Prokop bolji.

Inace najradikalniji u tim novim onceptima su Spanci sa stanicom Aloha u Madridu. Oni su napravili botanicku bastu u okviru zel.stanice, kao cekaonicu, gde mnogi ljudi dolaze mnogo ranije nego sto imaju voz da se opuste, procitaju knjigu itd.
Invernadero_de_Atocha,_Madrid_-_view_2.JPG
 
milanche":180pb3z4 je napisao(la):
Inace najradikalniji u tim novim onceptima su Spanci sa stanicom Aloha u Madridu. Oni su napravili botanicku bastu u okviru zel.stanice, kao cekaonicu, gde mnogi ljudi dolaze mnogo ranije nego sto imaju voz da se opuste, procitaju knjigu itd.
Invernadero_de_Atocha,_Madrid_-_view_2.JPG

Ja bih tu sigurno propustio voz :D
 
Prakticno aerodrom u malom za nase uslove. Dosta tu prostora ima za komercijalizaciju i prihode ali za to je potrebno posebno preduzece koje bi vodilo stanicu i usluge na ne zeleznica bg cvor i sl.
 
Cekaj zar oni nece na prokopu lupiti jos jedan sprat pa tek onda stakleni krov
 
To jos nije poznato konacno, posto je jedna od ideja da stanicna zgrada bude izmestena sa ploce bocno prema autoputu.
 
Igor":iiegcth0 je napisao(la):
Inace fino je sto si pomenuo prakticno novi koncept za nase uslove a to je da peroni ne budu i mesto gde se ceka voz, vec ce tome sluziti poseban prostor gde se prakticno po pozivu putnici spustaju na stanicu.
То је терминални, "аеродромски" концепт жел. станица који се навелико примењује у Кини. Иако је то по мени најбоље решење обично бива и најскупље.
 
Jedino je to ostalo da spase ovu nakaradnu stanicu u vidu betonskog sarkofaga.
 
Delija":30of19du je napisao(la):
Igor":30of19du je napisao(la):
Inace fino je sto si pomenuo prakticno novi koncept za nase uslove a to je da peroni ne budu i mesto gde se ceka voz, vec ce tome sluziti poseban prostor gde se prakticno po pozivu putnici spustaju na stanicu.
То је терминални, "аеродромски" концепт жел. станица који се навелико примењује у Кини. Иако је то по мени најбоље решење обично бива и најскупље.
Tacno najskuplje ali mi smo vecinu najskupljih radova uradili i deo se upravo radi tako da nam ostaje stanicna zgrada i komercijalni prostor (svakako i adekvatan pristup sa autoputa i prelaz prema klinickom itd). Ovakvo preduzce zeleznice srbije po meni apsolultno nije u stanju da vodi ovaj objekat na komercijalnoj osnovi ako se stvore uslovi za to tako da sam vec iznad predlozio osnivanje preduzeca poput Aerodroma Beograd koje bi vodilo glavnu zeleznicku stanicu sa komercijalnim sadrzajima parkinzima itd. Naravno za sve ovo potrebno je imati i dobar promet na samoj stanici tj da zeleznica konacno profunkcionise a nekako se kako tako ide ka tome.
 
Igor":1j76fhr4 je napisao(la):
Delija":1j76fhr4 je napisao(la):
Igor":1j76fhr4 je napisao(la):
Inace fino je sto si pomenuo prakticno novi koncept za nase uslove a to je da peroni ne budu i mesto gde se ceka voz, vec ce tome sluziti poseban prostor gde se prakticno po pozivu putnici spustaju na stanicu.
То је терминални, "аеродромски" концепт жел. станица који се навелико примењује у Кини. Иако је то по мени најбоље решење обично бива и најскупље.
Tacno najskuplje ali mi smo vecinu najskupljih radova uradili i deo se upravo radi tako da nam ostaje stanicna zgrada i komercijalni prostor (svakako i adekvatan pristup sa autoputa i prelaz prema klinickom itd). Ovakvo preduzce zeleznice srbije po meni apsolultno nije u stanju da vodi ovaj objekat na komercijalnoj osnovi ako se stvore uslovi za to tako da sam vec iznad predlozio osnivanje preduzeca poput Aerodroma Beograd koje bi vodilo glavnu zeleznicku stanicu sa komercijalnim sadrzajima parkinzima itd. Naravno za sve ovo potrebno je imati i dobar promet na samoj stanici tj da zeleznica konacno profunkcionise a nekako se kako tako ide ka tome.

A zasto mislis da medju 17 000 zaposlenih na zeleznici nema sposobnih da vode ovako "slolzeni" sistem poput jedne zeleznicke stanice ? Da li BUS PLUS bolje prodaje karte za GSP od prodaje karata kada su radili to radnici GSP-a pa nam i ovde treba neki TRAIN PLUS ?
 
Dok ih bude toliko koliko ih sada ima nece moci da vode ni ovo sto imaju a da je ekonomski utemeljeno.
 
Istovar skretnica i radovi na hidroizolaciji ploče na koti 105
page7.jpg

page16.jpg

page4.jpg

page8.jpg

page7-2.jpg

izvor:beograd čvor
 
Igor":vq6xkecb je napisao(la):
Dok ih bude toliko koliko ih sada ima nece moci da vode ni ovo sto imaju a da je ekonomski utemeljeno.
Pa ne mogu bas sve sluzbe SrbZeleznica da budu profitabilne a potrebne su da bi zeleznice funkcionisale. Beogradska stanica ima sanse da im pomogne da budu manje na republickim dotacijama. Naravno da ima previse zaposlenih, no za to treba prozvati rukovodstvo koje ih je naprimalo po raznoraznim osnovima a na prvom mestu clanstvu u odredjenoj biblioteci... A taj kvantitet bi imao da ponudi i neki kvalitet. Jos jedan busplus, ne hvala.
 
Nesto sumnjam u ovu hidroizolaciju ploce. Ploca nije predvidjena da duze vremena bude na otvorenom izlozena vremenskim prilikama. Sve se bojim da ce vrlo brzo poceti da pravi stetu opremi i prostoru ispod.
 
Pazi, ploca na cuvenoj koti 105 je dignuta 90-tih a do sad je vec nekoliko puta krpljena hidroizolacija. Ako se sad ispod te ploce postavi keramika, el instalacije, signalizacija i sve ostalo sto je predvidjeno i onda ostane tako jos 10 godina, nije tesko zakljuciti sta bi se moglo desiti.
 
Igor":2iu4jbds je napisao(la):
Ovakvo preduzce zeleznice srbije po meni apsolultno nije u stanju da vodi ovaj objekat na komercijalnoj osnovi ako se stvore uslovi za to tako da sam vec iznad predlozio osnivanje preduzeca poput Aerodroma Beograd koje bi vodilo glavnu zeleznicku stanicu sa komercijalnim sadrzajima parkinzima itd. Naravno za sve ovo potrebno je imati i dobar promet na samoj stanici tj da zeleznica konacno profunkcionise a nekako se kako tako ide ka tome.
Не само београдску железничку станицу основати као самостално предузеће, већ СВЕ станице по земљи Србији тако организовати!
 
Čika Brana":14xdj6y5 je napisao(la):
Igor":14xdj6y5 je napisao(la):
Ovakvo preduzce zeleznice srbije po meni apsolultno nije u stanju da vodi ovaj objekat na komercijalnoj osnovi ako se stvore uslovi za to tako da sam vec iznad predlozio osnivanje preduzeca poput Aerodroma Beograd koje bi vodilo glavnu zeleznicku stanicu sa komercijalnim sadrzajima parkinzima itd. Naravno za sve ovo potrebno je imati i dobar promet na samoj stanici tj da zeleznica konacno profunkcionise a nekako se kako tako ide ka tome.
Не само београдску железничку станицу основати као самостално предузеће, већ СВЕ станице по земљи Србији тако организовати!

Glupo bi bilo da se dele ,razumem da se dele Zeleznice u prevoz robe i prevoz ljudi.Ali sad sve da delimo to bi znacilo x2 partijskih glodara vise.
 
Velike stanice bi trebalo da budu nezavisna preduzeca posto ona gazduju prostorom i pratecim uslugama dok bi za zeleznicki deo infrastrukture i dalje bila nadlezna zeleznica direktno. Zeleznice u kojima kao najprostiji primer kondukteri po izjavama forumasa i na komentarima u vestima uzimaju deo zarade umesto da se on vraca u sistem nemaju osnovu bilo kakvu da budu nosilac operativnog razvoja jednog takvog objekta ili objekata.
 
Зато што нам је ниво друштвене свести врло близу НУЛЕ. 50-их и 60-их је још увек владао ентузијазам обнове и људи су озбиљно схватали свој посао. Данас у нашој земљи могу опстати само мали (јако мали) системи које појединац може сам контролисати. Делегирање одговорности је у овим крајевима, после 70-их, потпуна утопија. Изгубили смо представу да наш рад производи вредност. Ова колективна несвест се може поправљати искључиво на индивидуалном нивоу шта је немогуће постићи на нивоу велике групе. Не предлажем распад система, већ демонтирање великих на мале целине, које су способне да сагледају саме себе и којима реално може управљати једна, заинтересована, особа. Зато предлажем да свака станица буде фирма за себе да би они који раде у њима могли да схвате да само сами себи могу да помогну.
 
Upravo tako jel se i osecaj pripadnosti onda povecava a ne da se ljudi gube u velikim sistemima. Problem "razbijanja" velikih firmi na manje segmente je opravdano pitanje i razumem ga ali se ono poistovecuje sa tipa telekomom epsom i sl gde je jasna tendencija da se oni unazade privatizuju i sl a ne osposobe za bolje funkcionisanje.

Ne kazem da nekome mozda ne bi palo na pamet da privatizuje i zeleznicu sto je prica za sebe i nju bi mogli da nastavimo eventualno u temi o modernizaciji a ne ovde ali ovakvo stanje je do te mere neodrzivo da je neko ponovno uredjenje kroz manje objedinjene sisteme po meni bolje resenje.
 
Vrh