Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

"posao će biti finansiran kuvajtskim kreditom od oko 26 miliona evra."

Da li je potrebno 26 miliona kredita da se uvede autobuska linija Prokop-Autokomanda i Prokop -Trg Republike uskladjena sa bg:vozom i ostalih 12 pari vozova koji staju na prokopu?
Nije.
Potreban je mozak.

Da li je potrebno 26 kuvajtskih miliona da se naprave stepenice od zeleznicke stanice Prokop do Bulevara Mira i trolejbuske stanice?
Nije.
Potrebno je samo pola mozga, lopata, znoj i par dzakova cementa. I naravno obraz.

Sve dok lenjivci bez grama mozga budu zajmili tudje pare bez pokrica radi lokalne kradje, kao i proteklih 40 godina, nicega dobrog nece bti na prokopu.

Prokop ima 4 koloseka, perone, krov, stepenice, sta mu fali ? Sta fali gradu?
Nista, sve je na mestu. Super. Ah da fali most u Vinci.

Moze li sa 26 miliona da se napravi most u Vinci pa da vozovi sa opasnim teretom vise ne prolaze kroz Savamalu i Kalemegdan?

Moze li 26 miliona korisnije da se iskoristi, recimo da se kupe vozovi za gradsku zeleznicu, da se naprave wc-i i nadstresnice na ostalim stanicama, ne daj boze pokretne stepenice, da se uvede besplatan bus prevoz do stanica, da se naprave parkinzi?

Moze.

Ma jok, ajde da se zaduzimo jos 26 miliona za prokop, dace arapi a nasa deca ce ionako vracati, moze nam se.


Gadim se na ovakve vesti. :rant:
 
Zidar izvini ali moram da te ispravim
Sve dok lenjivci bez grama mozga budu zajmili tudje pare bez pokrica radi lokalne kradje,
kao i proteklih 40 godina, nicega dobrog nece bti na prokopu.
Ovo treba da glasi
Sve dok vredno i vrlo inteligetno budu na naša ledja zajmili tudje pare bez pokrića radi lokalne kradje,
kao i proteklih 40 godina, nicega dobrog nece bti na prokopu.

Ko mi je kriv što nisam vredniji i inteligetniji :laugh: :lool: :laugh:
 
Dajte mi samo primer jednog Evropskog grada koji je iselio svoju Glavnu zelenicku stanicu na obod centralnog dela grada.
 
Na obod pa nedjelu je mi bas kao obod nebi da su je iselili u batajnicu ili ralju
 
Директоре, Спатиотех је рекао на "обод централног дела града", а не на обод града ! Велика разлика, мада Прокопу-будућој главној железничкој станици, ништа не фали што је на месту где се налази. Не може баш све да буде у "центру града".
 
Zamisli GŽS negde u Knez Mihailovoj... Koje druge lokacije bi inače bile dobre? Negde mora da bude a da nije na reci... meni i ne smeta lokacija Prokopa. Samo treba da se poradi na ostaloj infrastrukturi da to podrži.
 
Mislim da su trebali da naprave novu centralnu stanicu na nekoj vaznoj raskrsnici, bilo je predvidjeno ranije da ta nova stanica bude na autokomandi, odnosno na mestu gde prolazi autoput tenutno gde je ona petlja.
Prokop je okruzen nekim saobracajnicama ali realno moras da predjes nekoliko stotina metara do njih. Znaci nije u urbanoj sredini. Okolo sve neko drvece. Nije gusto naseljeno i nije nikako pristupacno.
 
Što će reći da treba da se sredi okolina. Autokomanda je i onako pretrpana, dodaj još i stanicu na nju i ode sve...
 
Ma zamisli da su je turili ispod manjeza kako su planirali jedna ideja sad bi tu bila rpetina u centru umjesto parka
 
Gorstak89":3blt6zdn je napisao(la):
Što će reći da treba da se sredi okolina. Autokomanda je i onako pretrpana, dodaj još i stanicu na nju i ode sve...

Pricam za ranije kad nije postojao autoput, sad nema sanse da se to izvede.
 
spatiotecte":351l5rjv je napisao(la):
Mislim da su trebali da naprave novu centralnu stanicu na nekoj vaznoj raskrsnici, bilo je predvidjeno ranije da ta nova stanica bude na autokomandi, odnosno na mestu gde prolazi autoput tenutno gde je ona petlja.
Prokop je okruzen nekim saobracajnicama ali realno moras da predjes nekoliko stotina metara do njih. Znaci nije u urbanoj sredini. Okolo sve neko drvece. Nije gusto naseljeno i nije nikako pristupacno.

Daj navedi izvor, ili neki link?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
spatiotecte":3i7qad58 je napisao(la):
Dajte mi samo primer jednog Evropskog grada koji je iselio svoju Glavnu zelenicku stanicu na obod centralnog dela grada.

Ima i dobrog i loseg, zavisi od situacije.

Madrid Chamartin, stanica je napravljena 70ih na obodu uzeg jezgra grada, totalni promasaj, nikada nije zazivela ni stanica ni okolina, od kada je Atocha renovirana preuzela je glavnu ulogu.

Berlin Hauptbahnhof, stanica je napravljena na obodu centra u pustahiji, bivsoj industrijskoj zoni koja se polako renovira i postaje novi centar. Slicno prokopu po prvobitnoj situaciji na prometnoj liniji u sred nedocjije samo sto u Berlinu oko stanice postoji ogroman prostor za urbanizaciju, slicnije u sustini stanici NBGD.

Da je Prokop lose postavljen tu se u glavnom slazemo, par stotina metara zapadno ili istocno, na Sajmu ili na Komandi bio bi sjajan, a ovako je nakaradan. Ali sta je tu je. Kasno je sada.

Meni ne smeta sto Prokop postoji, cak naprotiv voleo bih da se vise koristi kada je vec tu, da postoji autobus do ulaza stanice uskladjen sa vozovima (ne racunam muceni 34L), da postoje pokretne stepenice do trole, da na ploci bude pijaca, teniski tereni, karting, sta znam, nesto.

Smeta mi sto se forsira nepotrebno trosenje silnih pozajmljenih para radi postovanja dogme o neophodnoj novoj glavnoj stanici kada niti je neophodna, niti najpogodnija za takvu ulogu.

A ako vec pozajmljujemo novac mozemo daleko bolje da ga iskoristimo, ako ne za sredjivanje ostalih stanica (6/7 postojecihi nekoliko potencijalnih) onda bar za nabavljanje novih garnitura, bilo stranih bilo iz pokretanja domacih proizvodnih kapaciteta.

Sta ce nam ionako dodatni koloseci i fensi stanica ako nemamo garniture da se tim kolosecima kotrljaju?


Uostalom strpite se jos koju godinu da Zeleznice Srbije definitivno propadnu i de ih poklonimo Deutsche Bahnu kao sto smo JAT poklonili Etihadu. Platice DB za Prokop.

Ili mozda nece, scheisse, cudni su ti nemci. Bitnija im Deutsche Bank od domacih dogmi iz 70ih.
 
Lepo ste ovo sve rekli.
Mislim, nije da mi se svidja i da se slazem, ali lepo oslikava duh i ideje danasnje Srbije.
Slozni ste da treba dati, samo jos da se dogovorite kome...
Momci, ajd razmislite malo?!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
prokop1971rx4.jpg
 
ма само треба да се повеже, штета је што станица није испод славије нпр, ту би била добро повезана али онда аутобуска не би могла да буде уз њу...добро је што је уз ауто пут у св случају...а и градња испод славије би коштала вероватно баснословно.
 
Ubrzana rekonstrukcija "Prokopa"

U planu je da se železnička stanica Prokop za 18 meseci osposobi da prima regionalne i međunarodne vozove. Posle rekonstrukcije Prokop će moći da primi 50 miliona putnika međunarodnog saobraćaja godišnje.

"Železnice Srbije" planiraju da za samo 18 meseci osposobe stanicu "Prokop" da prima i otprema regionalne i međunarodne vozove. Rekostrukcija "Prokopa" počinje ovoga proleća kada i rekonstrukcija pruge Beograd- Pančevo, koja će biti osposobljenja za brzine do 100 kilometara na čas i imaće umesto jednog dva koloseka. Projekat "Prokop" finansira se iz kredita Ujedinjenih Arapskih Emirata, a pruga Pančevo- Beograd iz ruskog kredita.

Velike investicije u Beogradu koje se planiraju u Savskom amfiteatru ubrzaće modernizaciju naše železnice. Umesto za 10 za samo tri godine promeniće se glavna železnička infrastruktura.

Glavna železnica stanica biće "Prokop" i primaće međunarodne vozove, dok će stara stanica zajedno sa okretnicom lokomotiva biti uklopljenja u novi projekat Beograd na vodi, kao istorijsko komercijalni sadržaj.

Sada "Prokop" opslužuje osam milona putnika isključivo "Beovoza", a posle rekonstrukcije moći će da primi godišnje i 50 miliona putnika međunarodnog saobraćaja.

"Mi sada radimo pristupne puteve putnika do vozova sa jedne i sa druge strane. Radimo informacini sistem gde ćemo putnike moći da obavestimo gde njegov voz stoji, podhodnike da putnici mogu bezbedno da prođu sigurno i bezbedno i radimo celu infrastruktru", kaže direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović.

Skoro četiri godine čeka se realizacija ruskog kredita za železnicu, vrednog 800 miliona dolara. Problem su bili, kažu, naši strani loši projekti i spora ekspropiracija zemljišta.

"Očekujemo da počnemo sa radovima na pruzi Beograd-Pančevo 10 marta. Dakle sve predigre pravne i papirološke su gotove sada je samo tehnička strana u pitanju i ništa više nije do Železnice", kaže Simonović.

U prvoj fazi "Beograda na vodi" železnica će ipak sa dva koloseka prolaziti kroz tu celinu, sve dok se ne završi most Vinča-Pančevo.

Most bi trebalo da izmesti teretni saobraćaj iz centra grada. Vredan je 260 mililona evra i za njega su potrebna sredstva. Ponuda za sada jedino postoji od Kineza, koji su napravili preliminarni projekat.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... pa%22.html
 
Beograd - Pancevo sa planiranih 160 km/h prvo spusten na 120 pa onda na 100 u ovom clanku sto znaci u praksi da ce biti 80 km/h.

Zeleznice Srbije drze obecanja kao i uvek!
 
Ajde sacekamo da se to prvo uradi pa da vidimo kolika ce biti brzina
 
битно је да су завршили са предигром :roll: 100 км/х је сасвим довољно за тај правац, сувише је мала раздаљина да би воз и могао брже. и одакле Прокопу 20.000 путника дневно?
 
Nevidim kako si dosao do te racunice sacekajmo da vidimo sta ce i kako da se radi
 
Vrh