Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Igor":2en63mq9 je napisao(la):
Navijam za Energoprojekt

Ovaj projekat je jednostavno sudjen njima a i duzni su im ostali :)

EP je bio najpovoljniji na otvaranju ponuda i ako dokumentacija bude ok trebali bi da to dobiju.

Mada nema tu nesto silno radova... uglavnom koloseci i oprema. Jedino ako je ta oprema skupa

Bice tu aneksa i aneksa...
 
MilisaV":v3l0e0id je napisao(la):
ovaj bauwesen je neka smejurija od firme, i ja im ne bih dao ni da prismrde prokopu, a kamoli da predaju ponudu za tender.

čovek koji je vlasnik ove firme je takođe i vlasnik preduzetničke radnje za popravku gorionika.

https://plus.google.com/109088652415281063152/about

to je taj čovek možete proveriti na sajtu apr-a po jmbg-u.

dalje, sajt firme je na besplatnom domenu, a izgleda kao da je napravljen za cca 5 minuta, od strane nestručne osobe

http://www.bauwesen.ls.rs/rs/

takođe pogledati i
http://www.youtube.com/watch?v=CiudWC0Bvfk

mislim da je to neka partijska firma, i da bi svako bilo katastrofa da neka takva firma može da dobije tender.

taj snimak sa yt nije nista spec ni strasno za tu masninu i nista joj se nece desiti, za laika i nekoga ko ne radi sa tim masinama zvuci onako kako je onaj gospodin napisao na yt. Medjutim ta masina moze i mnogo vise a da joj ne bude nista :)
 
Nedeljnik o otvranju ponuda za Prokop: Kako se nameštaju tenderi

Na tender za "Prokop" od 30 najavljenih kompanija pristigla jedna ponuda i dve fingirane koje ne ispunjavaju uslove. Uz to, dobitnika predstavljao Predrag Nešković, donedavno direktor elektro-tehničkih poslova u Direkciji za infrastrukturu Železnica Srbije, koji je između ostalog radio na reviziji "Prokopa", piše najnoviji "Nedeljnik".

Tekst iz "Nedeljnika" prenosimo u celini:


home_prokop.jpg


Nedavno otvaranje tenderskih ponuda za prvu fazu radova na železničkoj stanici "Prokop" još je jedna ilustracija kako funkcionišu javne nabavke u Srbiji. Iako je direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović po isteku roka za podnošenje ponuda izjavio da se na javni konkurs prijavilo više od 30 domaćih i inostranih kompanija, na kraju su pristigle samo tri ponude, od kojih su dve - već na prvi pogled - fiktivne!

Prema zapisniku o otvaranju ponuda u koje je Nedeljnik imao uvid, za posao koji je procenjen na tri milijarde dinara (oko 25 miliona evra) prijavili su se konzorcijum okupljen oko Energoprojektovih firmi, Sitimont iz Zemuna i Bauwesen iz Lazarevca. Konzorcijum oko Enegroprojekta je dao ponudu od 25,7 miliona evra, dok su druge dve ponude manje - Sitimont -10 miliona i Bauwassen - 22 miliona, s tim što u te dve ponude nisu dostavljene ni bankarske garancije, ni struktura troškova, niti ijedan potreban planski dokument koji bi ukazao da ove kompanije zaista imaju ideju da uđu u projekat izgradnje "Prokopa". Ali, forma koja se zahteva, tako je na prvi pogled ispoštovana.

Ponude desetine ostalih zainteresovanih kompanija koje je u medijima najavio direktor Železnice nisu stigle, a prema saznanjima Nedeljnika, većina "velikih igrača" u građevinskoj industriji nije želela da učestvuje jer im je postavljanjem banalnih uslova unapred stavljeno do znanja da je ovo još jedan od "tradicionalnih srpskih nameštenih tendera".

Mediji su posle otvaranja ponuda preneli izjavu Dragoljuba Simonovića da je ponudu dao konzorcijum tri firme Energoprojekta: Energoprojekt niskogradnja, Energoprojekt visokogradnja i Energoprojekt oprema. Ali, radi se zapravo o konzorcijumu u kojem se nalaze još tri firme, između ostalih češka AŽD Praha.

Sumnju u regularnost ove javne ponude izazvala je činjenica da se kao opunomoćenik češke firme na otvaranju ponuda pojavio Predrag Nešković, koji je donedavno obavljao funkciju direktora elektro-tehničkih poslova u Direkciji za infrastrukturu Železnica Srbije, a koji je između ostalog radio na reviziji projekta "Begrad centar - faza 1", poznatijeg u javnosti kao "Prokop".

U Železnicama Srbije su nam potvrdili da je Neškoviću po funkciji pripadalo da radi na reviziji tog projekta, ali nisu mogli da se odrede da li to predstavlja sukob interesa.

Nešković je trenutno formalno zaposlen u češkoj kompaniji AŽD Praha, koja učestvuje u ponudi koja treba da dobije posao na izgradnji "Prokopa". Rene Šigut, regionalni menadžer kompanije za Srbiju i Crnu Goru, za Nedeljnik je potvrdio da je Nešković u firmi AŽD Saobraćajni sistemi (ćerki firmi) zaposlen od prvog oktobra 2013. godine.

"Kako je stručnjaka sa takvim profesionalnim osobinama i iskustvom malo, firma AŽD Saobraćajni sistemi je gospodina Neškovića odmah zaposlila. Kompanija AŽD uvek savesno vodi računa o poštovanju zakona svih zemalja u kojima posluje. To isto naravno, važi i za Srbiju. U vreme kada se održavao tender koji ste pomenuli, Predrag Nešković je već pet meseci bio zaposlen u firmi AŽD Saobraćajni sistemi, a ne u Železnicama Srbije, tako da nema sukoba interesa", kaže Šigut.

Prema propisima, u konkursu ne može da učetvuje neko ko je zaposlen u firmi naručiocu (u ovom slučaju Železnice Srbije) u toku postupka za javnu nabavku, ili onaj koji učestvovao u pripremi planiranju javnog konkursa.

Predrag Nešković je za Nedeljnik rekao da je on bio u revizionoj komisiji Železnica Srbije, ali da nije učestvovao u tehničkom delu izrade projekta.

Češka AŽD, kako je planirano, u konzorcijumu oko Energoprojekta će biti zadužena za poslove elektrifikacije. Ova firma je već radila na elektrifikaciji srpskih pruga. Kada je najavljena modernizacija i elektrifikacija pruge Niš-Dimitrovgrad na Koridoru 10 (koja se finansira iz češkog kredita), predstavnnici ove kompanije su podsetili da su u Srbiji prisutni već devet godina i da su do sada u našoj zemlji radili na oko 150 skretničkih uređaja i 13 putnih prelaza. A Predrag Nešković je po poziciji u Železnicama Srbije (direktor za ETP poslove) bio zadužen između ostalog baš za putne prelaze.

Osim što je sporno da se čovek koji je radio na reviziji projekta pojavljuje kao ponuđivač, sagovornici Nedeljnika koji se bave pitanjima sukoba interesa kažu da je prema Zakonu o javnim nabavkama nedozvoljeno zaposliti se u firmama sa kojima je neko radio.

"Zakon o javnim nabavkama propisuje da predstavnici naručioca ne mogu u roku od dve godine da se zaposle u firmama koje su učestvovale na konkursima. To se odnosi samo za javne nabavke. Slažem se da je sporno ukoliko je reč o informacijama kod prepravke projekta. Projekat može revizijom da se izmeni tako što se odrede specifični uslovi koje samo jedna firma može da ispuni i na taj način da se ona privileguje. Potencijalno može da bude problem ukoliko nisu svi detalji projekta poznati firmama koje se nadmeću. Tako oni koji su učestvovali u izradi projekta imaju prednost i to može da bude problem", kaže Nemanja Nenadić iz "Transparentnosti Srbija".

Profesor Zoran Stojiljković, član Odbora Agencije za borbu protiv korupcije, nakon što smo mu predočili slučaj, kaže da to pokazuje kako se formalno mogu ispuniti procedure, a da se pritom ne spreče anomalije koje zakoni o sprečavanju sukoba interesa treba da regulišu.

"Zabrana se odnosi samo na one koji su visoko pozicionirani, a u to ne spadaju pomoćnici ili zamenici nekog funkcionera, iako ti ljudi mogu da koriste ekskluzivna saznanja do kojih su dolazili tokom obavljanja posla u javnom preduzeću", kaže Stojiljković.

Izvori Nedeljnika iz Železnica Srbije rekli su nam da to nije neuobičajeno da inžinjeri koji rade na određenim projektima pređu da radu u privatne kompanije. Železnice Srbije su tradicionalno stecište sumnjivih javnih nabavki, a javnosti su često predočavane železničke afere, od švedskih vagona, do "čuvenih" kuka za teretne vagone koji su nabavljani po 25 puta većoj ceni od tržišne.

Direktor Železnica Srbije je pre otvaranja ponuda za "Prokop" rekao da će osnovni kriterijum odabira izvođača radova biti niža ponuđena cena. Na tenderu za posao za koji su bile zainteresovane sve svetske kompanije i koji vredi čak 25 miliona evra, pristigla je samo jedna ozbiljna ponuda. Zašto?

Veljko Miladinović i Slobodan Maričić, Nedeljnik

Izvor:Glasno
 
Дакле само једна озбиљна понуда зачињена корупцијом и партијски подобним кадром.

Србија...
 
.

Ovo napisah 19.02.2014. godine...

laki72":20cnpv6g je napisao(la):
Ja se nesto ne razumem u tendere, ali ne vidim logiku da se pored velikog broja ponudjaca produzuji rokovi...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2

kao komentar na link vesti ``„Прокоп” би да гради 30 компанија`` objavljenu u `Politici` ,
a koju je ovde preneo JohnyLee

Evo dela te vesti:
„Прокоп” би да гради 30 компанија

Рок за пријаву на тендер за завршетак те железничке станице продужен са 24. на 28. фебруар
(Фото Д. Јевремовић)

Због великог интересовања градитеља за завршетак железничке станице „Прокоп” последњи рок за пријаву на тендер уместо следећег понедељка померен је са 24. на 28. фебруар. Ако је судити по броју компанија које су присуствовале састанку пре расписивања тендера за наставак изградње нове железничке станице Београд центар, која ће бити финансирана кувајтским кредитом од око 26 милиона долара – заинтересовано је тридесетак домаћих и страних компанија.
link ka vesti:
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... ja.sr.html

Izrazih tada sumnju koja se pokazala opravdanom.


Epilog:
Delija":20cnpv6g je napisao(la):
Дакле само једна озбиљна понуда зачињена корупцијом и партијски подобним кадром.

Србија...
Apsolutno tacno zapazanje Delija!


..
 
Што је најгоре од свега буљук страних компанија је засигурно и хтео да да пануду на тендеру јер се ради о класичном послу-зицеру где много јаких компаније може то да ради на много квалитетан начин а да опет и фино заради.Но,онда је наступио српски злочиначки партијски кадар.

Људи нису свесни колики је ниво корупције и бахатости у грађевинарству. У центру Београда за најобичнију П+7 зграду рекет је више стотина хиљада евра.Шта мислите колико су партијски пацови тражили страним фирмама за овај посао?
 
Ne ulazeci u mogucu povredu tenderskog procesa sto ovim tekstom nije dokazano ali moram pitati u cemu je problem da jedna kompanija kao sto je Energoprojekt kome inace duguju za ranije radove zavrsi deo radova koji su predvidjeni tenderom. Pritom Energoprojekt sigurno poseduje vec kompletnu dokumentaciju i projekte i verovatne izmene i lakse im je da udju u posao.
 
Ја сам од раније имао информацију да они спремају озбиљну понуду за тендер и лично сам се надао да ће они победити али не на овакав начин.Сама чињеница да су све стране фирме отеране са овог тендера доста говори.Поврх свега енергопројектов конзорцијум је такав да долази до сукоба интереса а и очигледно се ради о корупцији.
 
Igor":3nno2qcf je napisao(la):
Ne ulazeci u mogucu povredu tenderskog procesa sto ovim tekstom nije dokazano ali moram pitati u cemu je problem da jedna kompanija kao sto je Energoprojekt kome inace duguju za ranije radove zavrsi deo radova koji su predvidjeni tenderom. Pritom Energoprojekt sigurno poseduje vec kompletnu dokumentaciju i projekte i verovatne izmene i lakse im je da udju u posao.

Meni to nije problem Igore. Drago mi je sto je domaca operativa dobila taj posao, znas sam moj stav o uposljavanju domacih kapaciteta u svim granama industrije.
Ja samo ukazujem na manipulacije medija, ovaj put i Politike, koja je dugo odolevala takvim stvarima.
Onda od pompeznih preko 30 kompanija dodjemo da imamo jednu kompletnu ponudu !?

Inace znas moj stav da bih za mnoge projekte uzimao komercijalne kredite i time uposljavao domacu operativu, jer smatram da bi trosak vecih kamata na sredstva bio daleko manji nego benefit od uposlene domace operative, kao i reference koje bi one na taj nacin imale, a neophodne su im u tenderskim postupcima.
Kamo srece da je nasa operativa na celu sa Mostogradnjom gradila Besku 2, pa i po cenu skupljeg kredita, nego lopovska Alpina !
 
Laki72 slazem se potpuno ali potpuno u vezi kredita i domace operative
 
Како сад медији криви? И то медиј који указује на мутне радње?! Није Политика изјавила да се пријавило 30 компанија већ власт и тиме су себи дали аутогол јер је сад изашло на видело да су их отерали све редом.
 
Можда намештањем тендера пребијају дуг.
 
Delija":2u1v68no je napisao(la):
Како сад медији криви? И то медиј који указује на мутне радње?! Није Политика изјавила да се пријавило 30 компанија већ власт и тиме су себи дали аутогол јер је сад изашло на видело да су их отерали све редом.

Delijo, pravilo broj jedan u novinarstvu je da se informacija proveri pre objavljivanja. U tome je krivica medija, u ovom slucaju Politike.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Cek laki72 mozda te ne razumem ali ako je politika prvo rekla da je zainteresovano 30 kompanija to znaci da je toliko kompanija otkupilo tendersku dokumentaciju sto ne mora da znaci da ih je isto toliko i predalo ponudu na tenderu.
 
Jasno je to Igore, ali je "Politika" to stavila u istu recenicu i kontekst produzetka tendera zbog velikog interesovanja. Pri tom u trenutku pisanja 19.02.2014, tender je vec bio u toku i ja sam izrazio sumnju da se produzava zbog male zainteresovanosti, jer mi se to ucinilo logicnije.
Nije sporno da se tender produzava, to se vec desavalo, meni je samo u oko upala manipulacija informacija.

Sve u svemu ja sam zadovoljan. Procitasmo i da radovi krecu na jesen. Planiran rok je 420 dana, znaci nesto manje od 14 meseci.

Po tome ispada da bi krajem 2015. ili pocetkom 2016. trebala biti gotova ova faza izgradnje Prokopa.

Znaci li to da je tek tada moguc pocetak izgradnje stanicne zgrade i pratecih sadrzaja, ili je moguce da se ti radovi realizuju uporedo?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Pa mislim da ipak nema greske ni u naslovu ni u tekstu. Produzavanje tendera nije nepoznanica a veliko interesovanje moze biti upravo razlog za to a evo i kako.

Buduci da raspisivac tendera zna koliko je firmi preuzelo dokumentaciju zna koliko je i predalo do momenta kako je regulisano raspisom tendera a u ovom slucaju 24.feb. Bas zato sto znaju da je mnogo otkupljene tenderske dokumentacije a malo predato moguce u tom momentu i manje od tri ponude produzava se rok za jos 4 dana do 28. feb. Tako da je izjava u politici zbog velikog interesovanja sasvim ispravna stim sto je mali broj kompanija dostavio ponudu iz ko zna kojih razloga.
 
Ја не знам о чему ви пишете. Најмање два функционера снс су изјавили да се на тендер "јавило" 30 страних компанија.ж и то у неколико наврата и то су сви медији пренели.

Но,то је апсолутно небитно,тендер је очигледно намештен а чак је и понуда Енергопројекта опогањена сукобом интереса,корупцијом и партијски подобним конзорцијумом.
 
"Javilo na tender" gotovo uvek znaci da su preuzeli konkursnu dokumentaciju sto ne znaci da ce je svi na kraju i podneti.

Ovime samo branim terminologiju u vesti koju je Politika objavila a koju je laki72 pomenuo.

Priznajem jeste neobican rasplet koji je u najavi i ako nam u neku ruku ide u korist sto se domace operative tice.
 
Ma samo da zavrse tu stanicu, vise nije ni bitno da li je namesteno ili nije namesteno.
 
Ама није то терминологија Политике! Власти данима из уста нису вадили 30 заинтересованих компанија а ви сте се сад уватили такве тривијалности и небитности поред очигледно мутних послова да не могу да верујем шта читам овде.

Игоре,твоји дипломатски постови су ми све теже сварљиви.Ти знаш и ја знам да разна свита чита овај форум али то није разлог за дипломатију,резервисаност,оправдавање очигледно мутних радњи и понајмање фокусирање на медије који у овом случају само преносе оно што су политичари изјавили.

То је манир корумпираних политичара а не Беобилда.
 
Stvar je formulacije i percepcije u javnosti. A ti iskljucivo u svemu vidis politicki kontekst koji je meni potpuno nebitan.

Da zaista je bilo zainteresovano 30 kompanije ako je toliko uzelo tendersku dokumentaciju i tu politika nije pogresila posto sam ja lakiju odgovarao pre svega u prvim odgovorima sa tom temom a kasnije i tebi.

Problematicno jeste da od 30 kompanija samo 3 predaju dokumentaciju o toga dve koliko sam razumeo nepoptune i sl. ali je tesko znati da li je konkurencija otisla zbog losih uslova na tenderu a to je moguce znati jedino uvidom u tendersku dokumentaciju.

Kazem jos jednom ja sam zadovoljan ako Energoprojekt dobije ovaj tender jel su im duzni ostali a i oni su ga izgradili dosada i mislim da bi najbolje i najbrze odradili posao.

Delija moji postovi nisu diplomatski nego jasni i sto precizniji a tebi mogu biti neodgovarajuci sto postujem. Jednostavno nisam covek koji ce olako reci da je nesto korupcija bez dovoljno dokaza za to niti cu nekoga etiketirati sto je sada popularno. To ne radim ni privatno niti javno.
 
Sporan tender Prokop?
Izvor: Danas

Beograd -- Tender za nastavak izgradnje Prokopa zaključen je 28. februara, ali izvođač radova još nije poznat, piše "Danas". Najpovoljnija ponuda "Energoprojekta".

Više od 35 godina glavni grad Srbije čeka završetak radova na Železničkoj stanici Beograd Centar, poznatijoj kao Prokop.

Na poslednjem raspisanom tenderu, koji je bio otvoren 15. januara, a zaključen 28. februara, javilo se više od 30 domaćih i stranih firmi, od kojih su na kraju samo tri dostavile ponude - "Energoprojekt“, "Sitimont“ iz Zemuna i "Bauwesen“ iz Lazarevca.

Kako saznaje "Danas", još nije izabran najpovoljniji ponuđač pa samim tim nije poznat ni datum početka izgradnje Prokopa.

Posle spekulisanja u medijima da su neke firme odustale od svojih ponuda zbog "novog nameštenog tendera“, iz Železnica Srbije kažu da je najbolju ponudu, u iznosu od 26 miliona evra, dala grupa firmi "Energoprojekt“, u kojoj se nalazila i češka kompanija "AŽD Praha“. Ova firma je u Srbiji prisutna devet godina i do sada su u našoj zemlji uradili više od 150 skretnica i 13 putničkih prelaza.

Sumnju u ispravnost javnog tendera izazvala je činjenica da se kao predstavnik češke firme "AŽD Praha“ pojavio Predrag Nešković, bivši direktor elektrotehničkih poslova u Direkciji za infrastrukturu Železnica Srbije, koji je radio i na reviziji projekta "Prokop“.

U češkoj kompaniji Nešković je zaposlen od 1. oktobra, 2013. godine, ali prema Zakonu o javnim nabavkama predstavnici naručioca ne mogu u roku od dve godine da se zaposle u kompanijama koje su učestvovale na javnom konkursu.

Odgovor na pitanje da li je Nešković zaista radio na reviziji projekta, a kasnije prešao u češku kompaniju i time direktno bio u sukobu interesa, "Danas" nije dobio iz Železnica Srbije.

"Prokop“ se gradi još od Titovog vremena i odavno je trebalo da bude centralna putnička stanica koja bi parirala evropskim, sa dovoljnim brojem koloseka i perona.

"Da bi Prokop radio, morao bi da ima servisnu stanicu u Resniku ili Kijevu, gde bi se iz saobraćajnih i bezbedonosnih razloga voz pripremio, i tako sređen došao u Beograd Centar, uzeo putnike i nastavio dalje, ali to za sada ne postoji", kaže izvor lista "Danas" iz Železnica Srbije.

Danas, "Beograd Centar“ opslužuje prigradsku železnicu Beovoz i gradsku železnicu BG:voz. Projektom "Metro“ predviđeno je i povezivanje stanice "Prokop“ u mrežu linija.

Finansiranje radova na izgradnji Prokopa obezbeđeno je iz kredita kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj, čija je vrednost oko 26 miliona evra. Ugovor o kuvajtskom kreditu je potpisan 10. decembra, 2012. godine.

Projekat na izgradnji stanice "Prokop“ završen je 1974. godine, a radovi su počeli 8. oktobra, 1977. godine, sa planiranim rokom izgradnje od 18 meseci. Projekat su finansirali SR Srbija, Beograd i Železnice. Zbog ekonomske krize u zemlji, radovi su obustavljeni 1980.

Železnice Srbije su početkom 2005. raspisale međunarodni konkurs na kojem je pobedila mađarska firma "Trigranit“, koja je ubrzo odustala zbog neispunjavanja dodatnih uslova.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija....&nav_id=830362
 
Pa mislim....
Misa mu ...
Pa ajd da zatrpamo taj Prokop vec jednom i da zavrsimo tu pricu jednom za svagda!
I kad razmislim, materijal za zatrpavanje vratiti iz 'Bare Venecija'
- vratiti ga znaci na mesto odakle i potice. Ujedno ce i stari deo Beograda biti blizi Beogradu Na Vodi...

(sarkazam!!!!!!!!!!!!)
(ironija!!!!!!!)
(razocarenje!!!!!!!!)
(...)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Vrh