Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Simonović: Domaći izvođači spremni da grade Prokop
Tanjug | 16. 01. 2014

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović izjavio je danas da na konkursu za nastavak izgradnje stanice Prokop mogu da učestvuju svi koji ispunjavaju uslove i da je prioritet "da ovog puta pokažemo da smo u stanju da posao realizujemo sa domaćom operativom".

Železnička stanica "Beograd - Centar", poznatija kao Prokop, "kapitalni je objekat", rekao je on za RTS i podsetio da će javni poziv za nastavak izgradnje, koji su Železnice Srbije juče objavile, biti otvoren do 24. februara, a kriterijum za ocenjivanje ponuda biće najniža ponuđena cena.



Navodeći da na konkursu mogu da učestvuju izvođači iz zemlje i inostranstva, on je istakao da "imamo naše dobre izvođače koji mogu to da završe".



Javnim pozivom za podnošenje ponuda za prvu fazu radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u Prokopu predviđen je maksimalan rok za izvođenje radova od 420 dana, odnosno 18 meseci, izjavio je generalni direktor srpskih železnica i dodao da će posao biti finansiran kuvajtskim kreditom od oko 26 miliona evra.



On je objasnio da će, po završetku izgradnje, stara železnička stanica biti izmeštena iz centra, a kroz Prokop će prolaziti lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi, dok "teretni saobraćaj mora da zaobiđe ovaj deo stanice i ići će preko Pančevačkog mosta".



Železnice su juče saopštile da se završetkom izgradnje beogradskog železničkog čvora "stvaraju pretpostavke za uspešnu realizaciju projekta 'Beograd na vodi', koji je od izuzetnog značaja za celu Srbiju".



Izgradnja Prokopa je počela 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca. Radovi, sa prekidima, traju 37 godina i u njih je dosad uloženo više od milijardu evra
 
Nema ništa izgleda od toga :(
Za 37 godina "građenja", Prokop je već zreo prvo za renoviranje a onda tek za nastavak gradnje :(
 
Михаило":iiast8pv je napisao(la):
Иначе, чињеница да се сада БГ:ВОЗ толико користи и са једном једином линијом говори у прилог томе колико је заправо цео БГ железнички чвор добро замишљен и испројектован.

Za gradsku zeleznicu mislim da si potpuno u pravu, sto kazes, vidi se po brojkama da se BG Voz koristi bas dosta.

Ali mislim da za daljinski i gradsku zelenicu nije pogodan uopste. lepo je Karlo objasnio da gradovi koji imaju takve sisteme kao Brisel, Prag itd imaju koridore po 4 ili 6 koloseka sto mi naravno nemamo. I zato bi doslo do problema kad bi se novi cvor koristio zajedno za gradsku i za daljinski saobracaj.
 
Спасиотект,
Неће бити никаквих проблема - као што неће бити ни путника у Прокопу, Централној распутници Београдског железничког чвора.
 
prokop.jpg

delija sa ssc cisto da vidimo jos jednom
 
Eto ova slika upravo pokazuje da kad je stanica bila totalno u funkciji 80tih sa 10 koloseka zvrjala je prazna.
 
Pa mozes i glavnu stanicu uslikat totalno praznu nije problem samo treba znati kad slikati
 
direktor":20gxk9r0 je napisao(la):
Pa mozes i glavnu stanicu uslikat totalno praznu nije problem samo treba znati kad slikati

80tih je glavna imala promet preko 40 000 putnika dnevno. Treba vrratiti stvari u kontekstu.

A BTW koja je ovo nebuloza oko ovog Prokopa.

-Iskopas rupu na obodu centra grada
-Iskopas tunele do rupe
-Napravis most do rupe
-Napravis stanicu u rupi sa sve peronima i kolosecima
-Posle iz nepoznatog razloga izcupas perone i koloseke
-Ponovo izgradis perone i pokrijes ih sa ogromnom betonskom plocom i postavis 2 koloseka.
-Dodas 2 koloseka
-Uzmes kredit sa kuvajcanima da postavis preostalih 6 koloseka i zavrsis stanicu.
-Posle moras da podignes novi kredit da izgradis tehnicke stanice.
-treba izgraditi pristupne saobracajnice do rupe

Hej bre dokle vise idijotizma i majmunisanja?
Proslo je 40 godina u medjuvremenu!!!!!

kako ne shvatate da je glavni problem sto je stanica izgradjena U RUPI!!!!!!!!!!!
 
Односно, изграђена је по принципу "ТАКО БЛИЗУ, А ТАКО ДАЛЕКО", јединственом у планирању централних железничких станица у свету. И зато је то једна обична - распутница.

И немој се секирати - идиотизам је жив и чврсто држи све коте.
 
Takodje treba stvari gledati u sirem kontekstu kao sto kazes
Da je stanica stavljena u funkciju kompletnu kad je slika nastala i sadasnja ugasena i ona bi imala 40 000 putnka .
Rupa je nastala upravo kopanjem zemlje da se naspe bara venecija prostor danasnje glavne ceone stanice
Za cupanje perona i kolosjeka pitaj SpS trebalo im za kampanju valjda
40 godina proslo zato sto su nam prioriteti bili pobrkani pa udarila kriza ,ratovi ,sankcije i sve ostalo
 
spatiotecte":17f099bm je napisao(la):
Eto ova slika upravo pokazuje da kad je stanica bila totalno u funkciji 80tih sa 10 koloseka zvrjala je prazna.
еее, већ је тада могла главна да се исели на Прокоп... само су требали да га наткрију стакелно-металним кровом и завршен посао
 
direktor":14zmuik0 je napisao(la):
Takodje treba stvari gledati u sirem kontekstu kao sto kazes
Da je stanica stavljena u funkciju kompletnu kad je slika nastala i sadasnja ugasena i ona bi imala 40 000 putnka .


Па не би имала исто путника, баш је то и поента. Већина путника би излазила на другим, боље постављеним пролазним станицама. Као што чине Батајничани (Панчевци ће још више, а Новосађани једнако, или мало мање, ако им возове скрену ка Раковици). Ни Нишлије ни Барани немају потребе да силазе на Прокопу баш превише.
 
O tome mozemo sta bi bilo kad bi bilo do sutra to su samo pretpostavke ,ja kad idem iz nisa naravno da cu sici u rakovici i na tramvaj 3 jer ce prije stici nego voz do glavne stanice ,neka vise nesto urade
 
Изградњом Моста на Ади, за огроман део становништва градског подручја Београда, приликом путовања возом на југ (или са југа), најкраће време путовања "од врата до врата" подразумева управо коришћење станице Раковица. Ово посебно важи за оне које неко одвози на станицу, или их на њој чека колима.
Када је о доласку јавним превозом реч, у већини случајева Нови Београд је непобедив.

И све то без узимања у обзир регионалних (путничких) возова, где ће Прокоп пролазити као и у случају БГ:воза и још горе, а те линије имаће увек знатно више путника од брзих и интерсити возова (јер је то тако код милионских градова).

Нека заврше Централну распутницу, не буним се, али нека онда одмах крену да раде и много смисленије и корисније станице (стајалишта) Нови Београд, Раковица, Тошин бунар...
 
Ajd protivnici prokopa nek mi objasne kako je to Prokop na pogresnoj lokaciji? 2 trolejbuske linije prolaze u neposrednoj blizini, autobus broj 59 je dugo godina okretao iznad prokopa, autobus 34 u prokopu, pored Bip-a...
Auto put je na 1 minut gde prolazi dosta linija, a planirana petlja sa nadvoznjakom u pravcu Deligradske direktno povezuje stanicu sa centrom grada.
Gl. železnicka - Slavija (Nemanjinom) = oko 1km
Prokop - Slavija (Deligradskom i budućim nadvožnjakom) = oko 1,2km
Po meni ovo nije neka razlika vredna pomena.
 
Ovo i nije neki argument kada prokop trenutno i ne služi nečemu. I cela infrastruktura u tom kraju je ostavljena na pola.
A stanica je trenutno povezana odlično bg vozom kojem može da se poveća takt. Takođe je planirana i metro linija. Na kraju krajeva nije kao da danas imamo milion vozova dnevno. Baš je trenutna stanica milion puta bolja od ove?

Druga stvar, umesto pljubanja po ovome hajd da vidimo kako se projekat može izvući? Nešto korisno...
 
Pantografe, moras priznati da isto tako izgledaju i spratovi zgrade Kliničkog Centra Srbije ili bilo kog drugog ne završenog objekta.
Meni to zapravo ništa ne govori.
Takodje po popunjenosti medjunarodnih vozova ispada da treba da povadimo i postojeće ofucane šine, a ne da ih renoviramo.
Ali naravno da to nije tako.
Po meni ovaj projekat je navukao mnogo više neprijatelja zbog godina tavorenja, nego zbog svoje realne neopravdanosti.
 
Građevinski je stanica gotova, ostalo je da se opremi.

Ja sam lepo predložio da se uradi dobra hidroizolacija ploče i da se Prokop - zatrpa i produži park Košutnjak.
 
Горштак,
Не може се ићи напред ако се не сагледају глупости које су чинили преци. Чему води та "оптимистична" парадигма: "Доста је пљувања"? Је први не критикујем оно за шта мислим да је добро, нити, чак, мислим да Прокоп треба затрпати, јер би то сада било сулудо, али да га хвалим као добро решење? Нема шансе.
Лично, сматрам да ће метро донекле извући Прокоп. И, то је све - "донекле извући". Жао ми је, више путника ће користити станицу Нови Београд. Верујем и станицу Раковица.
Прокоп, дакле, неће унапредити железнички саобраћај у Београду. Можда неки људи воле да живе у самообманама, ја не. Жао ми је ако то некога погађа, мада не знам зашто би. Што рекао мој кум - тешко је јести говна, а немати илузије.
 
Лаки,

Прокоп се данас ИНТЕНЗИВНО КОРИСТИ. Кроз њега у шпицу прође воз на сваких 7,5 минута и, заправо, чешће, јер су сада увели и неке идиотске поласке из Младеновца до Прокопа. То је једна од најфреквентнијих железничких станица у Србији. А нема путника ни од корова!

Критичара решења београдског чвора по варијанти "Прокоп" је, супротно ономе што кажеш, било и у време њеног настанка. Београдски урбанисти су листом били против њега, али је пресудио у оно време много утицајнији и моћнији "лоби челика и бетона" - са мотом да је најважније да се гради (јер се, дабоме, тако сливају милијарде на рачуне клике овековечене у филму "Тајванска канаста"). Одбљеске таквог суманутог чињења имаш и у деведесетим годинама, када су моћници одлучили да СРУШЕ ФУНКЦИОНАЛНУ ЖЕЛЕЗНИЧКУ СТАНИЦУ БЕОГРАД ЦЕНТАР, да би изнад ње подигли бетонску плочу! Дакле, бахато, готово злочиначко пресипање из шупљег у празно, и то новцем од градске таксе од три одсто, у бедно доба док је Београд имао годишњи буџет од стотинак милиона марака. И сад се поново задужујемо, да бисмо вратили колосеке које смо већ имали до 1995. године! Јадно, бедно, неразумно... тужно. Симбол пропадања и назадовања. Прокоп = укоп Београда и Србије.
 
spatiotecte":3x2rvw7f je napisao(la):
Eto ova slika upravo pokazuje da kad je stanica bila totalno u funkciji 80tih sa 10 koloseka zvrjala je prazna.

Dokle vise sa ovim manipulacijama?

Prokop nikada nije bio "totalno u funkciji". N-I-K-A-D-A. Kao uostalom ni ceo novi zeleznicki cvor.

OK, kapiram da postoji misljenje da je Prokop promasaj, da je lokacija pogresna, itd. itd. itd. I sve je to OK, to je legitimno misljenje, moze se diskutovati argumentovano za i protiv. Ali sve i da jeste Prokop najgori projekat zeleznicke stanice u vascelom univerzumu, to nije razlog da se protiv istog prica koristeci se manipulacijom nerelevantnih podataka (korisnici BG:voza u 2011.) ili neistinama (pozivanje na nepostojeci period kada je stanica bila "totalno u funkciji").
 
spatiotecte":1tsk0yqw je napisao(la):
kako ne shvatate da je glavni problem sto je stanica izgradjena U RUPI!!!!!!!!!!!

Glavni problem nije to nego ove druge stvari koje si nabrojao. Problem je ovo sto pocinje sa "Posle iz nepoznatog razloga iscupas perone i koloseke..." pa dalje.

Dakle, problem je javasluk drzavnih organa i sto je svako malo neko drugi imao novu ideju kako nesto tu izmeniti i napraviti drugacije umesto da se samo pratio originalni plan i tacka.

Jer ovo sto je problem kod Prokopa je problem i sa mnogim drugim projektima koji nisu "u rupi" i za koje svi mozemo da se slozimo da su na pravom mestu i zamisljeni kako treba. Samo je Prokop deo jednog velikog, kapitalnog, vrlo skupog projekta pa kao takav bode oci vise nego neke druge stvari.

Ovaj grad je pun poluresenja, privremenih resenja, i nedovrsenih stvari i Prokop je samo jos jedna takva stvar u nizu. Koristiti tu cinjenicu da se dokazuje neadekvatnost Prokopa kao stanice spusta diskusiju na nepristojan nivo i odaje utisak da "protivnici" Prokopa nemaju nijedan drugi valjani argument.

Je l treba ja sada da tvrdim da beogradski metro nikada nije izgradjen jer je promasena ideja i da to dokazuje da Beogradu nije potreban metro? Mislim, ocigledno je "po nama cost/benefit za metro los"...
 
Problem sa kapitalnim projektima je taj sto je za njihovu realizaciju potrebno vreme koje je duze od jednog mandata, pa se vise isplatilo da se za marketinske svrhe nesto zamaze i predstavi kao uspeh nego da se radi strateski pa da mozda neka druga garnitura kupi plodove rada.
Jedina plodna diskusija je kako da se Prokop zavrsi, diskusija da li je na pravom mestu pripada proslim vremenima.
Meni je pozitivna vest da ce da se radi a pozitivno je sto mi se cini da uslovi tendera nece biti takvi da diskvalifikuju srpske firme jer davaocu kredita nije zelja da uposli svoji operativu.
 
Jer na nasu srecu kuvajtu smo u zlatna vremena mi gradili tj energoprojekt za kojeg se nadam da ce dobiti tender jer im i tako drzava duguje silne pare
 
Vrh