milanche":3cpwr0uw je napisao(la):
Neverovatno je da je jedan plan iz 70-tih napredniji nego sto su danasnji predlozi ovde. Zapravo plan beogradskog zel. cvora nije predvidjao jednu glavnu i osnovnu stanicu oko koje ce se sve vrteti, kao sto neki predlazu NBG, vec niz stanica Rakovica-Prokop-Novi Beograd-Zemun koji ce biti kicma bg.zel cvora. U tome je glavna prednost tog plana.
Овај принцип је добар, и примењен је у Бриселу, Берлину, Кијеву, Прагу, уз малу напомену да су ови градови овакве коридоре градили на пругама са 4 и 6 колосека. У случају Београда се сем тога, понајмање водило рачуна о положају баш оне станице, која би трабала да опслужује највећи део популације.
milanche":3cpwr0uw je napisao(la):
Prokop tu ima ulogu 'sabirne' stanice, pruga iz svih pravaca. U neposrednoj blizini autoputa, ulice kneza Milosa - jedne od glavnih u BG, Autokomande, i nikako se ne moze reci da je "vukopustahija". Kao sto Delija rece, reorganizovanjem linija javnog prevoza postaje i te kako dostupan.
Сада замислимо да је излаз са перона на 200 метара од Мостара, или Аутокоманде. Али није! Стога је саобраћајне везе потребно озбиљно набуџити, како би станица била приступачна приближно колико Аутокоманда и Мостар. Аутокоманда се још пре ДСР предлагала као позиција железничке станице, и за овакав чвор, а сада можемо само сањати шта смо изгубили (подземно стајалиште Вождовац, једноставно продужавање у правцу ВМЛ итд.).
milanche":3cpwr0uw je napisao(la):
Пантограф":3cpwr0uw je napisao(la):
Прокоп НЕЋЕ узети путнике Главној станици (којих је и сада двоструко мање него на Карађорђевом парку), написах онолико да бих то показао. Никаква мрежа фреквентних линија јавног превоза преко Прокопа није могућа, ако јесте, онда свакако није оправдана, јер ће успорити кретање путника у ЈГП-у зарад релативно малог броја корисника железнице (зато се станице и не граде у "вукопустахијама"). Не могу се ни "терати" људи у Прокоп, ако већ пролазе кроз друге, боље постављене станице.
Recimo da umesto okretnice kod Karadjordjevog parka, bude okretnica kod Prkopa? To su autobusi sa linija 39,42,47,59, dalje, okretnica kod sadasnje gl.zel.stanice u slucaju njenog izmestanja gubi funkciju, tako da bi i ta okretnica se mogla prebaciti da bude kod Prokopa i to su inije 46,51,91,92,511,551 i 601.
Овде ћу бити несагласан и са једним и са другим.
Са Пантографом, јер ће било коју доградњу јавног превоза толико густо насељен брзо прогутати, чиме не спорим да то није јефтино. На пример, попречна трамвајска веза Мостар - Аутокоманда би значила и Вождовчанима, и Бановобрђанима, а ако би
тролејбуси са Канаревог брда преко Дедиња и Прокопа прошли Делиградском до Славије и Теразија, мислим да би било далеко више присталица.
Са Миланчем јер већина путника тих линија не иде у друге градове него у центар Београда, и самим тим би се бунили. Опет, ако је 39 некакав тролејбус, који кроз Делиградску иде према Теразијама, било би им далеко прихватљивије.
milanche":3cpwr0uw je napisao(la):
Пантограф":3cpwr0uw je napisao(la):
Delija":3cpwr0uw je napisao(la):
Па није могуће да се шрво реконструише нбг станица пре него што се заврши прокоп.То једноставно није никоме у плану сем теби и још пар форумаша на беобилду.
Како није могуће? Грађевински? Па, за то треба 20 пута мање пара него за завршетак Прокопа. А користиће је више путника, чиме је и логички аспект у потпуности испоштован. Који је други критеријум?
Drugi kriterijum je ako se zeli izmestanje sadanje gl.zel.st, morali bi svi vozovi (ili skoro svi) da prodju kroz Prkop,
sto zahteva da bude potpuno infrastrukturno opremnjen, u smislu koloseka i prateze infrastrukture, radi boljeg i sigurnijeg funkcionisanja zeleznickog prevoza.
Апсолутно непотребно! Свега 6 колосека би било сасвим довољно све док према западу не буде било више од јадна два колосека. Једино почетне станице захтевају доста колосека, јер се користе као пријемни и отпремни парк техничких станица, и зато је у Земуну предвиђено чак 10 колосека. Али не рачунајући колеке, потребно је довести градски саобраћај. Требало би паметно осмислити фазе радова.
milanche":3cpwr0uw je napisao(la):
spatiotecte":3cpwr0uw je napisao(la):
Treba samo pocupati travu, asfaltirati perone, popraviti beton tamo gde je popucao ofarbati tamo gde se ogulilo.
Nema tu bog zna sta da se modernizuje, treba samo odrzavati stanicu kako bi izgledala pristojnije.
Inace joj ne fali nista, bas je reprezentativni objekat i jedan od retkih u Beogradu koji mu daje duh evropske prestonice.
Zgrada glavne zeleznice stanice je u stanju raspada...
То није једини вредан објекат у Београду који је у фази распада, а само стање распада за вредне објекте не значи да би га требали рушити или омаловажити. Потпуно укидање не-трамвајског шинског превоза би потпуно убило тај објекат, претворило га у грађевинско гробље. А чак је и сам Јовин предложио то место као срце система регионалног метро-а, место укрштања линија РМ1, РМ2, РМ3 и РМ4. Од свега тога, пола линије РМ3 буквално већ имамо, све што би требало је плитко укопати од Мостара до Савског трга, како се не би пресецао простор, а испод садашњих перона оставити 5-6 чеоних колосека за приградске и регионалне возове, по неки брзи.