Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Prokop je neupotrebljiv od svoje izvorne zamisli pa na ovamo.
 
MilisaV":3d6xedd4 je napisao(la):
Zato je najracionalnije prebaciti glavnu na novi beograd gde već postoje tramvaji, pešačke i biciklističke veze, autobuske veeze. a u budućnosti biće i metro.


Види, нема се ту шта пребацивати; обе станице постоје и постојаће, Нови Београд ће имати два-три пута више путника од Прокопа и самим тим биће главна станица, прогласили они Прокоп званично "главним", направили му највећу главу или штагод.

Формализам није битан - оно што је важно, то је политика инвестиција. Спуцати у овом тренутку 25 милиона евра у колосеке на Прокопу који ће зврјати празни и још толико у приступне путеве је обично безумље. Од свега што треба урадити да би нови чвор профункционисао и возови се извели из Савског амфитеатра, то је убедљиво најмање значајан део посла. Једино логично је сачекати другу линију метроа и тада доградити и Прокоп. У међувремену, изградити све остале недостајуће објекте новог железничког чвора и учинити га функционалним.
 
facepalm.gif
 
Наставак градње Прокопа у овом тренутку, уместо градње објеката у Земуну, Кијеву и на Карабурми = :blah:
 
Постојећа главна железничка станица је највећа срамота Србије и Београда.
НБГ не може бити главна станица нити Београд треба да има једну главну станицу.

Даљу филозофију око алтернатива или нетачности мојих тврдњи остављам вама.
 
Delija":5yleyvev je napisao(la):
Постојећа главна железничка станица је највећа срамота Србије и Београда.

Zasto?
 
Ok ima trave na kolosecima, osim toga ne razlikuje se nesto mnogo od ostalih zeleznickih stanica iz 19og veka u Evropi.
 
да, само што је београдска изгледа остала у 19ом веку. једино што су додали струју. остале европске станице које су из истог периода су модернизоване
 
Treba samo pocupati travu, asfaltirati perone, popraviti beton tamo gde je popucao ofarbati tamo gde se ogulilo.
Nema tu bog zna sta da se modernizuje, treba samo odrzavati stanicu kako bi izgledala pristojnije.

Inace joj ne fali nista, bas je reprezentativni objekat i jedan od retkih u Beogradu koji mu daje duh evropske prestonice.
 
Даје му дух неке провинције у Северној Кореји.Очигледно дуго ниси посетио ову станицу.Сама зграда је лепа,али оно као и зграда задруге је и даље лепа.

А посебна прича је то што су преостали колосеци у толико добром стању да возовима треба неких 15 минута само да изађу из круга станице тј савског амфитетра.
 
Bio sam ovog leta na stanici, deluje pusto, to je tacno, mislim stvarno nije bilo puno sveta a ni mnogo vozova, sto je delovalo zalosno.
Kad kazem da deluje evropski, mislim na to sto je stanica ceonog tipa, sa preko 10 koloseka, sa velikim trgom ispred gde prolaze tramvaji i sa starim zgradama okolo, na to sam mislio. Podseca me na Budapest Keleti Pu koja ima slicno okruzenje kao i na Wien Westbahnof. Znaci urbana stanica.

Ni prokop, ni NBG ne daju taj utisak da si stigao vozom u jednu evropsku metropolu. Vece ruglo prestavljaju te 2 betonske nezavrsene stanice nego Glavna koja definitivno ima svoj sarm i ako je katastrofalno to sto se ona ne odrzava.
 
@Делија

Верујем да добро познајеш принцип функционисања Новог београдског железничког чвора, а ја ћу ти, имајући то у виду, средње детаљно навести околности услед којих станица у Прокопу, тзв. "Београд - центар", у садашњим условима неће имати путнике и самим тим је тренутно бесмислено улагати озбиљан новац у њу.

Дакле.

1) Возови на правцу Запад - Југ (Срем - Шумадија): И данас велики број путника из смера Новог Сада/Сремске Митровице силази до Новог Београда. Премештањем станице у Прокоп, још ће знатно више њих сићи на Новом Београду. Разлог је јасан: од 10 најважнијих линија ГСП-а, три пролазе поред станице НБ, повезујући је са свим деловима града. А то нису једине линије, уз то, биће их још. Аутомобилом и таксијем, с обзиром да сада постоји и Мост на Ади, не постоји место у Београду до којег је лакше доћи, него до станице НБ. А ту ће бити и БАС...

Штавише, пошто ће, по затварању старе станице, и возови са југа пролазити, на путу ка депоу у Земуну, преко Новог Београда, та станица привући ће и људе на линијама које до сада нису имале везе са њом - на штету Прокопа.

2) Возови на правцу Запад - Север (Срем - Банат) су још већа непогода за Прокоп, посебно путнички/регионални, услед постојања станица Карађорђев парк, Вуков споменик... на 700 пута бољим позицијама од постојбине грађевинског материјала за насипање Баре Венеције.

3) Возови на правцу Југ - Север мимоилазе и Прокоп и Нови Београд.

У свакој варијанти и из ког било смера, уколико би у Прокопу возови завршавали путовање и тамо се окретали - губили би огроман број путника. Најцелисходније је, доласком "Штадлера" и доградњом дуплих колосека, увести фреквентну линију Нови Сад - Панчево. Од силних путника које би превозила, на Прокопу не би изашао готово ниједан - као и у случају БГ:воза.

Прокоп, одустајањем од градње градске трансверзале (Топчидер - Прокоп - Врачар - Рузвелтова), практично губи могућност да добије фреквентну линију површинског јавног саобраћаја (за део ка Врачару "заслужна" је Милена Милошевић, својевремено председница Општине Врачар, а за део ка јужном делу Београда - проф. Ксенија Петовар са Арх. факултета - запела жена да сачува амбијенталну целину Топчидерског брда и Дедиња).
Због таквог њеног положаја - у центру, а најдаље од центра, арх. Б. Јовин станицу у Прокопу у својим чувеним разнобојним писмима градској управи (имам много оригинала у својој колекцији) оправдано назива "ВУКОПУСТАХИЈОМ", свакако имајући у виду један други термин, који се односи на коитални однос вукова у дивљини ("Вукој...").

Наравно, када на Прокопу буде метроа, ситуација се поприлично мења и тада треба завршити станицу. Она ни тада неће имати више путника од новобеоградске, али, ако нам је баш запело да је зовемо "Главна", "Централна", нека нам (мада постоје и тако мали и безначајни градови, попут Париза, Москве и Лондона, који ни главну ни централну станицу - немају). Док не дође тај лепи дан, уложићемо у метро једно две и по милијарде. То ће, сигурно, бити у ближој будућности...

Оптималан саобраћај за станицу величине Прокопа је више од 1.000 возова и 100.000 путника дневно. Путника, на тој станици, у овом тренутку тешко да би било и 2.000. Да ли у то онда треба спуцати 50 милиона евра, драгоцених за улагање у објекте без којих нови чвор не може да функционише а железничка постројења остају у Савском амфитеатру?
Основно питање у овом тренутку јесте: Да ли нам треба функционалан железнички чвор, или "Главна" железничка станица са десет празних колосека, које путници избегавају и, уместо тамо, силазе на неуређеним а боље позиционираним станицама? Чини ми се, ипак, да ћемо ми, као нерационално и све више провинцијално друштво - одабрати ово друго.
 
Хвала ти на одговору само ја нигде нисам рекао да нам треба једна главна станица па ми отуда није од пресудне важности који ће бити капацитет на некој од битних станица.Битно ми је да све буду завршене.Ако пројекат постоји и средства су нађена Прокоп треба завршити пошто ни НБГ ни садашња главна нису ни у далекосежним плановима за реконструкцију већ је једна од њих у плану за укидање.

Много је лакше и по мени боље реорганизацијом јавног превоза и добром повезаношћу прокопа "приморати" људе да користе Прокоп него правити нове пројекте,тражити нова средства за неке нове (фикс) идеје. Ја често користим нбг станицу и тамо не видим никакав значајн број путника. Има их скоро у раннгу Тошиног Бунара. Највише их има на главној са које ће у будућности прокоп скинути велики број путника или све ако станицу укину.

Но све ово је смешно када се узме у обзир укупан број путника и стање пруга.
 
Па, потпуно је јасно да прво треба реконструисати НБ, а онда градити Прокоп...

Едит: Кувајћани се неће бунити ако преусмеримо новац, њима је свеједно.
 
Па није могуће да се шрво реконструише нбг станица пре него што се заврши прокоп.То једноставно није никоме у плану сем теби и још пар форумаша на беобилду.
 
Како није могуће? Грађевински? Па, за то треба 20 пута мање пара него за завршетак Прокопа. А користиће је више путника, чиме је и логички аспект у потпуности испоштован. Који је други критеријум?

Прокоп НЕЋЕ узети путнике Главној станици (којих је и сада двоструко мање него на Карађорђевом парку), написах онолико да бих то показао. Никаква мрежа фреквентних линија јавног превоза преко Прокопа није могућа, ако јесте, онда свакако није оправдана, јер ће успорити кретање путника у ЈГП-у зарад релативно малог броја корисника железнице (зато се станице и не граде у "вукопустахијама"). Не могу се ни "терати" људи у Прокоп, ако већ пролазе кроз друге, боље постављене станице.
 
Delija":14epdufp je napisao(la):
Па није могуће да се шрво реконструише нбг станица пре него што се заврши прокоп.То једноставно није никоме у плану сем теби и још пар форумаша на беобилду.

Moguce je, samo je pitanje prioriteta.

Mozemo da prvo zavrsimo prokop i budemo srecni sto smo ga napokon zavrsili, to je fakat.
Ali sta cemo vise time dobiti od onoga sto na prokopu vec danas postoji? Ne bas mnogo sto sta.
Sadasnja 4 koloseka su sasvim dovoljna za obim saobracaja. Stanica je vec lepa i cista, mislim na peronski deo. Samo fali stanicna zgrada sa salterima i cekaonicom.
Ne kazem da prokop treba napustiti, bas naprotiv smatram da je zavrsen i spreman za upotrebu, samo mislim da buduca ulaganja imaju mnogo veci potencijal na NBGD.

NBGD za razliku od prokopa ima pristup i starom i novom cvoru. To omogucava nekoliko stvari:

- Dupliranje kapaciteta jer na zapadu pruga na nasipu moze lako da se duplira a ka jugo-istoku vozovi mogu podjednako koristiti novi cvor preko prokopa i stari preko kosutnjaka. Ovo nije moguce na prokopu jer bi morali da se dupliraju tuneli i most.

- Pristup staroj zeleznickoj stanici. Stara zeleznicka stanica moze zadrzati svoju funkciju sa manjim brojem vozova ili kao prigradska stanica za jug i zapad ili kao reprezentativna stanica za medjunarodne vozove, narocito nocne. U oba slucaja vozovi sa zapada staju i na stanici NBGD i na Glavnoj.

- NBGD moze koristiti tehnicko ranzirnu stanicu Topcider/Kosutnjak sa jedne i tehnicku stanicu Zemun sa druge strane dok je za prokop potrebno napraviti sasvim novu tehnicku stanicu Kijevo.

Sve u svemu NBGD nudi puno mogucnosti koje prokop nema a sa budzetom predvidjenim za prokop to se moze veoma jednostavno realizovati.

Dobili bismo dve sasvim nove i funkcionalne stanice umesto jedne.
 
ево Прокопа:

Prokop.jpg


и НБГ:
NoviBeograd.jpg


spatiotecte":26v4zme2 je napisao(la):
Treba samo pocupati travu, asfaltirati perone, popraviti beton tamo gde je popucao ofarbati tamo gde se ogulilo.
Nema tu bog zna sta da se modernizuje, treba samo odrzavati stanicu kako bi izgledala pristojnije.

Inace joj ne fali nista, bas je reprezentativni objekat i jedan od retkih u Beogradu koji mu daje duh evropske prestonice.

1. почупати траву, асфалтирати колосеке и заменити шине (овако да изгледају)
2. подићи пероне за 30 цм и асфалтирати их
3. увести електронске дисплеје (који већ постоје али не раде)
4. комплетно наткрити пероне
 
Пантограф":252fttve je napisao(la):
Како није могуће? Грађевински? Па, за то треба 20 пута мање пара него за завршетак Прокопа. А користиће је више путника, чиме је и логички аспект у потпуности испоштован. Који је други критеријум?
Не мислим грађевински већ да то једноставно није опција.Нико релевантан нема то у плану нити заступа такав став сем вас пар форумаша.

Најизвеснија опција је да се прокоп неће завршити а нбг станица неће ни упристојити. А иначе нбг станица има мали број путника и притом се налази а најнебитнијем делу нбг-а окруженом празним блоковима такорећи вукопустахија са тенденцијом да тако и остане у наредним деценијама.
 
a prokop se nalazi u njujorku?

recimo bivši gradski arhitekta đorđe bobić se takođe zalago za stanicu na nbgd. pri tome i zidar je uspešan arhitekta koji radi u parizu. tako da nemoj da pričaš da niko relevantan nema takav stav.

elem. prazni blokovi se polako popunjavaju.

u neposrednoj blizini izgrađen je belgrade office park, belvil, zgrada raiffaisena west 65, lažne terazije.
u bliskoj budućnosti najavljen je Napred Blok 41a - Carrefour i stambeni kompleks, pa zatim autobuska stanica, kula preko puta OTC-a i slično. za 10 godina u krugu od 1000 metara mogu se sagraditi milioni novih kvadrata, samo kad bi bilo potrebe za tim.

oko prokopa ozbiljne je može graditi samo na ploči prokopa i na mestu BIP-a. a pošto znamo da kod nas ne postoje privatno-javna partnestva tržni centar na krovu prokopa teško da ćemo videti. na mestu današnjeg bipa koji je opterećen dugovima i pri tome je predmet restitucije neće se naći ni jedan investitor koji će moći tu da uradi nešto.



vrlo lako krug od
 
To sto stanicu NBG treba srediti tj. izgraditi nikako ne znaci da se treba odustati od Prokopa. Beograd nije imao tu srecu da ima nekoliko ravnopravnih stanica ravnomerno rasporedjenih kao evropski gradovi. Ne znam samo zasto mnogi smatraju da je Prokop ,,milion milja'' daleko od centra i da ga je nemoguce na efikasan nacin spojiti sa istim...
E ako se Bobic zalagao onda...
 
Ni Prokop ni NBG ne mogu da pariraju lokaciji glavne. Jednostavno najbolje mesto od sve 3 stanice.

Argument da ona sputava grad da se spusti na vodu jednostavno ne pije vodu.

U Parizu postoje 2 stanice (gare de Lyon i gare d'Austerlitz) ciji koloseci idu paralelno sa Senom 250m i 150m metara od njih i nikad niko nije razmisljao da izmesti te 2 stanice zbog razloga da one ne omogucavaju da se grad spusti na vodu. Jednostavno su se zgrade izgradile oko njih.
 
Neverovatno je da je jedan plan iz 70-tih napredniji nego sto su danasnji predlozi ovde. Zapravo plan beogradskog zel. cvora nije predvidjao jednu glavnu i osnovnu stanicu oko koje ce se sve vrteti, kao sto neki predlazu NBG, vec niz stanica Rakovica-Prokop-Novi Beograd-Zemun koji ce biti kicma bg.zel cvora. U tome je glavna prednost tog plana. Prokop tu ima ulogu 'sabirne' stanice, pruga iz svih pravaca. U neposrednoj blizini autoputa, ulice kneza Milosa - jedne od glavnih u BG, Autokomande, i nikako se ne moze reci da je "vukopustahija". Kao sto Delija rece, reorganizovanjem linija javnog prevoza postaje i te kako dostupan.
Пантограф":9lu2glpo je napisao(la):
Прокоп НЕЋЕ узети путнике Главној станици (којих је и сада двоструко мање него на Карађорђевом парку), написах онолико да бих то показао. Никаква мрежа фреквентних линија јавног превоза преко Прокопа није могућа, ако јесте, онда свакако није оправдана, јер ће успорити кретање путника у ЈГП-у зарад релативно малог броја корисника железнице (зато се станице и не граде у "вукопустахијама"). Не могу се ни "терати" људи у Прокоп, ако већ пролазе кроз друге, боље постављене станице.
Recimo da umesto okretnice kod Karadjordjevog parka, bude okretnica kod Prkopa? To su autobusi sa linija 39,42,47,59, dalje, okretnica kod sadasnje gl.zel.stanice u slucaju njenog izmestanja gubi funkciju, tako da bi i ta okretnica se mogla prebaciti da bude kod Prokopa i to su inije 46,51,91,92,511,551 i 601. Uzgred ne vidim koji je problem da se trasa linije 18 promeni, da se iskljucuje sa autoputa na 'mostaru' i ide dalje ul kneza Aleksandra ka Autokomandi i dalje redovnom trasom. Sa trolejbuskim linijama 40 i 41, mislim da bi bila sasvim pristojna mreza javnog prevoza.
Pored ovoga jos jednom da naglasim, da plan beogradskog zeleznickog cvora predvidja mrezu stanica i njihovo dopunjavanje, a ne jednu osnovnu i glavnu kako smo mi do sada navikli.
Пантограф":9lu2glpo je napisao(la):
Delija":9lu2glpo je napisao(la):
Па није могуће да се шрво реконструише нбг станица пре него што се заврши прокоп.То једноставно није никоме у плану сем теби и још пар форумаша на беобилду.
Како није могуће? Грађевински? Па, за то треба 20 пута мање пара него за завршетак Прокопа. А користиће је више путника, чиме је и логички аспект у потпуности испоштован. Који је други критеријум?
Drugi kriterijum je ako se zeli izmestanje sadanje gl.zel.st, morali bi svi vozovi (ili skoro svi) da prodju kroz Prkop, sto zahteva da bude potpuno infrastrukturno opremnjen, u smislu koloseka i prateze infrastrukture, radi boljeg i sigurnijeg funkcionisanja zeleznickog prevoza. U tom smislu sam i razumeo Deliju, da nikom nije cilj da prvo ulaze pare u pratece sadrzaje na stanici Novi Beograd, a infrastrukturno Prokop ostane osakacen.
spatiotecte":9lu2glpo je napisao(la):
Treba samo pocupati travu, asfaltirati perone, popraviti beton tamo gde je popucao ofarbati tamo gde se ogulilo.
Nema tu bog zna sta da se modernizuje, treba samo odrzavati stanicu kako bi izgledala pristojnije.

Inace joj ne fali nista, bas je reprezentativni objekat i jedan od retkih u Beogradu koji mu daje duh evropske prestonice.
Zgrada glavne zeleznice stanice je u stanju raspada. Dosta prostora unutra je zatvoreno, ruinirano, koji nicemu ne sluze, na nekim mestima su cak i polupana stakla i vidi se da to tako odavno stoji, 'spusteni' plafoni u kancelarijama smo sto se nisu spusti na pod, toliko je sve u dobrom stanju. Da ne govorimo o spoljnoj uredjenosti,, cekaonicama, nedostaktu timetable na peronima, a tek o nedostatku komercijalnih i usluznuh delatnosti u samoj zgradi, koji su odavno postali standard, tipa: salter turisticke organizacije grada/drzave, posta, banka, predstavnistvo nekog mobilnog operatera, restoran sa hranom, pekara i sl. Evo nekih slika od pre mesec dana
2013-11-12-184121.jpg
2013-11-12-184331.jpg
 
@Milanche
Sve neophodne radove koje si naveo za glavnu su zapravo sminka, nije potrebno 100 miliona evra da se ona dovede u red. Siguran sam da za manje od 5 miliona evra moze da se sredi sve sto si naveo i da se vrati u pristojno stanje.
 
Vrh