Neverovatno je da je jedan plan iz 70-tih napredniji nego sto su danasnji predlozi ovde. Zapravo plan beogradskog zel. cvora nije predvidjao jednu glavnu i osnovnu stanicu oko koje ce se sve vrteti, kao sto neki predlazu NBG,
vec niz stanica Rakovica-Prokop-Novi Beograd-Zemun koji ce biti kicma bg.zel cvora. U tome je glavna prednost tog plana. Prokop tu ima ulogu 'sabirne' stanice, pruga iz svih pravaca. U neposrednoj blizini autoputa, ulice kneza Milosa - jedne od glavnih u BG, Autokomande, i nikako se ne moze reci da je "vukopustahija". Kao sto Delija rece, reorganizovanjem linija javnog prevoza postaje i te kako dostupan.
Пантограф":9lu2glpo je napisao(la):
Прокоп НЕЋЕ узети путнике Главној станици (којих је и сада двоструко мање него на Карађорђевом парку), написах онолико да бих то показао. Никаква мрежа фреквентних линија јавног превоза преко Прокопа није могућа, ако јесте, онда свакако није оправдана, јер ће успорити кретање путника у ЈГП-у зарад релативно малог броја корисника железнице (зато се станице и не граде у "вукопустахијама"). Не могу се ни "терати" људи у Прокоп, ако већ пролазе кроз друге, боље постављене станице.
Recimo da umesto okretnice kod Karadjordjevog parka, bude okretnica kod Prkopa? To su autobusi sa linija 39,42,47,59, dalje, okretnica kod sadasnje gl.zel.stanice u slucaju njenog izmestanja gubi funkciju, tako da bi i ta okretnica se mogla prebaciti da bude kod Prokopa i to su inije 46,51,91,92,511,551 i 601. Uzgred ne vidim koji je problem da se trasa linije 18 promeni, da se iskljucuje sa autoputa na 'mostaru' i ide dalje ul kneza Aleksandra ka Autokomandi i dalje redovnom trasom. Sa trolejbuskim linijama 40 i 41, mislim da bi bila sasvim pristojna mreza javnog prevoza.
Pored ovoga jos jednom da naglasim, da
plan beogradskog zeleznickog cvora predvidja mrezu stanica i njihovo dopunjavanje, a ne jednu osnovnu i glavnu kako smo mi do sada navikli.
Пантограф":9lu2glpo je napisao(la):
Delija":9lu2glpo je napisao(la):
Па није могуће да се шрво реконструише нбг станица пре него што се заврши прокоп.То једноставно није никоме у плану сем теби и још пар форумаша на беобилду.
Како није могуће? Грађевински? Па, за то треба 20 пута мање пара него за завршетак Прокопа. А користиће је више путника, чиме је и логички аспект у потпуности испоштован. Који је други критеријум?
Drugi kriterijum je ako se zeli izmestanje sadanje gl.zel.st, morali bi svi vozovi (ili skoro svi) da prodju kroz Prkop, sto zahteva da bude potpuno infrastrukturno opremnjen, u smislu koloseka i prateze infrastrukture, radi boljeg i sigurnijeg funkcionisanja zeleznickog prevoza. U tom smislu sam i razumeo Deliju, da nikom nije cilj da prvo ulaze pare u pratece sadrzaje na stanici Novi Beograd, a infrastrukturno Prokop ostane osakacen.
spatiotecte":9lu2glpo je napisao(la):
Treba samo pocupati travu, asfaltirati perone, popraviti beton tamo gde je popucao ofarbati tamo gde se ogulilo.
Nema tu bog zna sta da se modernizuje, treba samo odrzavati stanicu kako bi izgledala pristojnije.
Inace joj ne fali nista, bas je reprezentativni objekat i jedan od retkih u Beogradu koji mu daje duh evropske prestonice.
Zgrada glavne zeleznice stanice je u stanju raspada. Dosta prostora unutra je zatvoreno, ruinirano, koji nicemu ne sluze, na nekim mestima su cak i polupana stakla i vidi se da to tako odavno stoji, 'spusteni' plafoni u kancelarijama smo sto se nisu spusti na pod, toliko je sve u dobrom stanju. Da ne govorimo o spoljnoj uredjenosti,, cekaonicama, nedostaktu timetable na peronima, a tek o nedostatku komercijalnih i usluznuh delatnosti u samoj zgradi, koji su odavno postali standard, tipa: salter turisticke organizacije grada/drzave, posta, banka, predstavnistvo nekog mobilnog operatera, restoran sa hranom, pekara i sl. Evo nekih slika od pre mesec dana