Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ovo je poznato samo starijim beograđanima. Pedesetih godina prošlog veka bila je čvrsta odluka da glavna BG železnička stanica bude na Autokomandi. To je i bilo ubedljivo najbolje rešenje. Prostran stanični trg, rušenje udjerica koje će i onako biti srušene, širok prostor na sve strane, autoput blizu ali ne preblizu itd. Nažalost, razvoj BG krenuo je drugim pravcem. Ali, treba odmah naglasiti:ni PROKOP nije loš. On oslobađa Savski amfiteatar ali dobrim delom i Topčedrsku dolinu od železničkog sapbraćaja.
 
"Заинтересованих инвеститора нема" ... толико о атрактивности локације.
 
mislim da je tu i problem pošto kod nas ne postoji zakon o javno-privatnom partnerstvu.

ko bi smeo da se upusti u takav posao gde svoja potraživanja ima energoprojekt, železnice, republika, grad....
 
stf":3fj2agpj je napisao(la):
"Заинтересованих инвеститора нема" ... толико о атрактивности локације.
Lokacija je super i pre 40 g su imali odlicnu viziju da ce biti u centru grada tj.odmah do beograda na vodi.S obzirom da je prilog radio odlazeci STB,sve je ok do ovog poslednjeg ,investitora je bilo i ima.. ali je kao sa trigranitom problem pravio grad sa naknadom za gradjevinsko zemljiste,kao da pocinje od 0 nedavno je izjavio V.Ilic, a pre toga Mrkonjic.. iako je stanica 36 godina u izgradnji+sredstva za pristupne saobracajnice su trosena na ump.Zapravo oni nikada nisu ni hteli da se prokop ikada i zavrsi vec su hteli da ga zatrpaju i uvedu tramvaj,gledajuci ovaj prilog deluje kao naricanje gradskog arh.jer nova vlast ima ozbilju nameru da ga zavrsi kao preduslov beograda na vodi :kafa:
 
Prokop kreće dogodine
T. SPALEVIĆ | 18. oktobar 2013. 09:01 | Komentara: 4
Spremna tenderska dokumentacija za nastavak izgradnje Železničke stanice "Beograd – Centar". Posao počinje u januaru 2014., a biće završen u roku od 18 meseci. Kredit iz kuvajtskog fonda
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
eko-prokop.jpg


"ŽELEZNICE Srbije" su završile konkursnu dokumentaciju za raspisivanje međunarodnog tendera za nastavak izgradnje železničke stanice "Beograd - Centar" u Prokopu. Radovi se finansiraju iz kredita kuvajtskog Fonda za arapski ekonomski razvoj vrednog oko 26 miliona evra, odnosno 10 miliona kuvajtskih dinara. Konkursna dokumentacija dostavljena je kuvajtskim partnerima i nakon usaglašavanja i dobijanja potrebne saglasnosti, očekuje se raspisivanje tendera.

Posao bi mogao da počne u januaru, najkasnije u februaru naredne godine, a biće završen u roku od 18 meseci. Konkursna dokumentacija obuhvata javnu nabavku radova na rekonstrukciji kapaciteta za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u železničkoj stanici u Prokopu. Krajem meseca očekuje se i početak realizacije same kreditne linije i povlačenje prve tranše u iznosu od oko 440.000 evra za projektnu dokumentaciju, koju je Saobraćajni institut CIP već završio.

- Kredit za izgradnju Prokopa odobren je po vrlo povoljnim uslovima sa tri odsto kamate, rokom otplate 18 godina i grejs periodom od četiri godine, a ugovor o kreditu potpisan je 10. decembra prošle godine - kažu u "Železnicama Srbije". - Novac će biti uložen za kompletno sređivanje železničke, odnosno građevinske i elektrotehničke infrastrukture u Prokopu. Planirana je izgradnja preostalih šest od ukupno deset koloseka, kao i pratećih perona, zatim elektrotehničkih i signalno-sigurnosnih postrojenja i zgrade za telekomandu, za teritoriju železničkog čvora "Beograd". Prva faza mogla bi da bude završena već 2015. godine.

Danas "Prokop" koriste samo vozovi nove gradske železnice "BG voz", a realizacija ovog posla omogućiće da kroz stanicu saobraćaju i lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi. Ugovor vredan 26 miliona evra biće dobra prilika i da izvođači radova iz naše zemlje dobiju posao.

- Kuvajtski partneri su tokom prethodnih pregovora najavili mogućnost da, ukoliko budu zadovoljni realizacijom ovog ugovora, nastave da investiraju u dalju izgradnju glavne železničke stanice "Prokop" - navode u "Železnicama". - Time bi bila obuhvaćena izgradnja stanične zgrade, kao i komercijalnog centra na 130.000 kvadrata na velikoj betonskoj ploči, koja prekriva koloseke i perone. Kompletna stanica u građevinskom smislu mogla bi da bude izgrađena za tri godine.

SELIDBA GLAVNE STANICE

KADA "Prokop" počne da radi, sadašnja Glavna železnička stanica biće izmeštena iz Savskog amfiteatra. Time će biti omogućeno skraćenje linija svih vozova koji prolaze kroz glavni grad, i oslobađanje 90 hektara najatraktivnijeg zemljišta iz centra srpske prestonice. Beograd će tako dobiti modernu, savremeno opremljenu stanicu koja će moći da poveže gradski i međugradski saobraćaj i primi sve tranzitne međunarodne putničke vozove.

Izvor: Večernje novosti
 
a šta čemo sa ump-om.

nije valjda da će onoliki nadvožnjaci koji preskaču četri koloseka na gomilu mesta ostati ta stoje kao neki spomenik koji upozorava na loše planiranje..
 
Ti koloseci treba da ostanu i da vode do savskog amfiteatra gde ce i biti zadrzana glavna zeleznicka stanica samo sa manjem obimom saobracaja i sa ukopanim kolosecima do nje.
 
То је само идеја.Званичан став је да ти сви колосеци лете.

Милисаве,о томе смо писали давно на теми о УМП-у. Србија...
 
MilisaV":6ip02jat je napisao(la):
a šta čemo sa ump-om.

nije valjda da će onoliki nadvožnjaci koji preskaču četri koloseka na gomilu mesta ostati ta stoje kao neki spomenik koji upozorava na loše planiranje..
Ump cer zavrsiti u Rakovici..ironija,upravo gde je sve i pocelo :kafa:
 
Delija":2k02tfqc je napisao(la):
То је само идеја.Званичан став је да ти сви колосеци лете.

Милисаве,о томе смо писали давно на теми о УМП-у. Србија...

Sada stvarno nema vise smisla da se ti koloseci cupaju jer bi obezvredeli celu koncepciju UMP-a na stubovima.
 
Ump je promaseni slucaj,koji je sam sebe obezvredio..u krajnjem slucaju,linja BGVoza Rakovica Sajam sa stanicom ispod petlje je moguca..
 
Sajam stanica može da se napravi i na novom železnočkom mostu.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Najaci mu je uvod priloga branko pesic je bio gradonacelnik ,Srbija u SFRJ a zeljeznice JZ ,mi smo pijani milioneri
 
MilisaV":4e47gxxg je napisao(la):
Sajam stanica može da se napravi i na novom železnočkom mostu.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Vise puta objasnjeno na forumu i na railserbia da na mostu ne moze da bude stanica jer bi usporavala saobracaj iz Prokopa.
 
A ako prokop bude služio samo za gradsku železnicu/regionalni metro.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
За тако нешто су сасвим довољна постојећа четири колосека.Очигледно да неће остати на томе јер би то била превелика лудост чак и за стандарде ових нових/старих политичких елита.
 
Prokop nikako ne bi trebao sluziti samo gradskoj zeleznici i ako bi stf i zidar to zarko zeleli :D
 
Nema potrebe da služi samo Gradskoj železnici jer tu funkiciju već ima,savremenom tehnologijom će ž.čvor će biti doveden na nivo da garantuje protočnost svih putničkih vozova ,kako lokalnih tako i međunarodnih.Kao garancija tome je da će ceo kargo transport biti izmešten na obilaznu teretnu prugu sa najavljenim mostom kod Vinče,koja će najveće kineska korporacija završiti u rekordnom roku.
 
Igor":2o3x0z12 je napisao(la):
Prokop nikako ne bi trebao sluziti samo gradskoj zeleznici i ako bi stf i zidar to zarko zeleli :D
:D

Nije da to žarko želim, samo smatram da je položaj Prokopa niz podugačke liste trulih kompromisa i da je i za jednu Jugoslaviju on predstavljao prevelik finansijski zalogaj a kamoli za jednog finansijkog prosjaka poput Srbije.
Sam geografski položaj je dobar, možda i savršen, ali da bi postao ono što treba da bude, potrebna su mutantska finansijska sredstva, a odnos uloženo-dobijeno bi bio otprilike isti kao i u slučaju UMP-a.

Takođe, ne smatram za argument potezanje priče kako je eto, uloženo do sada toliko novca pa bi bilo glupo da on propadne? Jel treba zbog toga da uložimo još?
Napraviću paralelu. U UMP smo sprcali silan novac. Da li zbog toga treba da bušimo tunel ispod Topčidera? Zato što smo, eto, uložili silan novac do sada.

Tj. postavlja se pitanje da li zbog do sada uloženih sredstava treba da ulažemo još sredstava i produbljujemo finansijki bunar u kome se nalazimo, zbog nečijih grešaka od ranije?
 
UMP nije greska kao sto nije ni prokop ;)

Pitanje je samo prioriteta i koliko mozemo finansijski da se protegnemo.

Ja bih svakako pre ulozio u gradsku zeleznicu i prokop pa potom nastavio sa UMP-om do slavije.
 
Kako nije greška nešto što nije moguće napraviti. Ako krenem da gradim kuću od 800 kvadrata, a para nemam ni za 100, zar to nije greška?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Najbolje mesto za glavnu zeleznicku stanicu je zapravo lokacija gde se nalazi sadasnja glavna.
U centru Savskog amfiteatra, veoma blizu centru, glavno cvoriste tramvajskih linija, u nju se uliva cak 4 kraka tramvajske mreze.

To sto koloseci sto vode do nje trenutno prave problem je druga prica ali nema bolje lokacije od te u gradu.
 
MilisaV":312p2dde je napisao(la):
Kako nije greška nešto što nije moguće napraviti. Ako krenem da gradim kuću od 800 kvadrata, a para nemam ni za 100, zar to nije greška?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
Ako tako budemo razmisljali mi ni m od metroa necemo izgraditi kao sto nismo. Verovatno ces reci da je odgovor graditi samo jedno i zavrsiti ali realni saobracajni problemi su daleko kompleksniji da bi samo jedan sistem razvijali. Nemam stvarno nista protiv da se ump stavi na stand by u odnosu na zeleznicki cvor pa onda polako nastavak radova kako nam mogucnosti dozvoljavaju.
 
Игоре,разлика је у томе што се метро и гради када имаш за "100 квадрата куће од 800" док се "УМП-ови" и на ретким местима где су се градили по свету у скорије време градили са потпуно затвореном финансијском конструкцијом.
 
Vrh