Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

@Joe Peeps
Nisam siguran da je potrebno i dobro (sa finansijske tačke gledišta) da postoji peta linija koja će ići zajedno sa već postojeće četiri od Gornjeg grada do Ušća.

@bv5156
Ovo je logičnije rešenje, al opet ne vidim smisao Gornjeg grada i poklapanja sa 17 i 73 koje su više nego dovoljne na tom delu.
 
Produzenje 16 bi bilo kruzenje, ali treba razmisliti kako da se poveze Airport City i okolina sa centrom, posto je trenutno veza ocajna. Takodje 71 od Tosinog do bloka 30 ima dosta potpuno nepotrebnih stajalista i staje na skoro svakom semaforu, to bi moglo lako da se optimizuje.
 
Mislim da bi stajališta Zorana Đinđića i Blok 29 mogla da se objedine u jedno, u zoni st. Bulevar umetnosti za 17, 68, 70 i 74. Svakako su preblizu, a presedanje bi ovako bilo kraće.
 
Isto vazi i za stajalista blok 28 i FDU, nema smisla da staje dva puta u istom bloku, kao i za 30. gde staje odmah iza coska.
 
Што се тиче линије 85 примећујем да увек гомила људи из правца Борче излази у Банатској и иде ка Саобраћајној, то јест Цара Душана да преседну, исто и у контра смеру,
тако да би могли комотно да уведу још једну линију из Борче која би после Пупиновог моста ишла кроз Цара Душана и окретала или на Кеју ослобођења или код Ушћа...свеједно.
 
Gomila ljudi izlazi u Banatskoj zato što tamo ima mnogo opcija za presedanje na druge linije. Mislim da je dovoljno da se stajalište pomeri da bude bliže ka Zemun/Gornji grad.
 
А да се уведе локал или 105Л продужи преко Пупиновог моста до Бачке или Новог града? Онда би могао 85 да се скрати до Бачке.
 
15+27=?
Za početak – jedno možda na prvi pogled grubo i neizvodljivo rešenje, ali mislim da linije 15 i 27 treba da budu spojene u jednu liniju, uz produžetak od terminusa Zemun/Novi grad/ do železničke stanice Zemun, pored TC Zmaj. Osim veze sa železnicom, veliki deo Zemuna (Prvomajska, deo oko Zemunskog parka, Kej, Bulevar Nikole Tesle) dobiće vezu sa nečim u centru daljim od Zelenog venca (Bulevar, Vuk…). Znate i sami da je veza leve obale Save i Bulevara kralja Aleksandra slaba tačka. Problem je delimično rešen uvođenjem EKO1, međutim, intervali su ogromni i svakako je tu sedmica. Ka Zemunu nemamo ništa. Linije 15 i 27 imaju sličan vozni park, interval, red vožnje i broj putnika po poslednjim dostupnim podacima. Ovime će se takođe rasteretiti terminusi Trg Republike i Zeleni venac.
Ispod su trasa cele linije i isečak produžetka u Zemunu.

[img"]https://forum.beobuild.rs/attachments/1660781459594-jpeg.143252/[/img]
15+27=NE
Već objašnjeno od strane drugih članova
16
Produžetkom linije 16 od okretnica Novi Beograd/Paviljoni/ do ''Airport City'' rešava se nekoliko problema. Pomenuta okretnica bila bi rasterećena (aktuelan problem tamo), pojavila bi se nova veza sa železničkom stanicom Tošin bunar i stambenim i poslovnim kompleksima u Bloku 65, koji su trenutno kao odsečeni od sveta.
Pomenuta izmena je diskutabilna i možda teže izvodljiva, zbog velikog broja autobusa angažovanih na liniji 16. Izmena trase iziskivala bi veći broj dodatnih autobusa nego što je to slučaj kod ostalih ideja.

1660781675509-jpeg.143254
Produzenje 16 bi bilo kruzenje, ali treba razmisliti kako da se poveze Airport City i okolina sa centrom, posto je trenutno veza ocajna. Takodje 71 od Tosinog do bloka 30 ima dosta potpuno nepotrebnih stajalista i staje na skoro svakom semaforu, to bi moglo lako da se optimizuje.​
Slažem se sa pisanjem @lukander01. Ako bi se produžavala linija 16, to do KBC Zvezdara. Pisalo se ranije da je u planu ukidanje okretnice Paviljoni i kao predlozi, date su dve opcije, jedna je upravo pomenuta, dok je druga bila vraćanje linije 65 vna staru trasu, a produženje linije 16 Tošinim bunarom i Nikole Dobrovića i Marka Čelebonovića.

Što se tiče pokrivanja West 65, predlagao sam ranije da se linija 708 preusmeri Bulevarom heroja sa Košara i Omladinskih brigada do okretnice u Paviljonima, uz izmeštanje jedne ili više (dve ili tri) linije na neku drugu okretnicu.
Vezano za povezivanje sa centrom i pričom o liniji 71, ista bi mogla da se preusmeri da ide Omladinskih brigada i Bulevarom heroja sa Košara. Druga stvar, po probijanju nadvožnjaka u produžetku Bulevara umetnosti, 71 bi mogla direktno u Bulevar heroja sa Košara. Jedino što bi se izgubilo je veza sa ŽS Tošin bunar. E sad, postavlja se pitanje koliko je ista bitna.
17 i 18
Ovo je svakako već pominjano. Mislim da linije 17 i 18 obe treba da budu produžene od Zemuna/Gornji grad/ i Zemuna/Bačka/ do novog naselja pored spoljne tangente.
1660781823029-jpeg.143258


83
Produžena na obe strane. Iz Ugrinovačke, tj od okretnice Zemun/Bačka/ do Železničke stanice Zemun i od Crvenog krsta do Zvezdare (tj do Cvetkove pijace). Nove veze sa Zemuna sa vozom, prva veza Vračara sa Bulevarom, tramvajima i linijom 309.
1660782347273-jpeg.143269
Ranije je spominjano da će se okretnica Bačka ukinuti i da će se linije 18 i 83 produžiti Dobanovačkim putem do nove okretnice koja bi bila u zoni ŽS Altina (u blizini OŠ Sava Šumanović), zato što se zemljište na kojem se nalazi okretnica vraća vlasnicima u postupku restitucije.

Što se tiče povezivanja ŽS Zemun sa gradskim prevozom, predlagano je da se 709 skrati do iste, a da se 45 i 78 produži do iste. S te strane, nije potrebno da i 45 i 83 idu do ŽS, već je dovoljno da to bude jedna linija.

Vezano za produženje 83 na drugu stranu, do smo se već ranije složili da je bolje da to bude do Cvetkove pijace, umesto Učiteljskog naselja (figurira nekadašnja okretnica u Pljevaljskoj), kako je predlagano od strane nadležnih.

Vezano za 17 i 18, u planu je izgradnja okretnice u okviru naselja Nova Galenika 2, tako da nije potrebno kruženje. Linija 17 da kod Pupinovog mosta skrene levo, i ide pravo do okretnice, jer će ista biti sa te strane. Vezano za 18, spominje se izgradnja veze Nove Galenike sa Banatskom, pa kada se ista izgradi, mogla bi linija tuda da se preusmeri.

65
Preusmeravanjem linije 65, tako da umesto do Novog bežanijskog groblja iz Marka Čelebonovića nastavi kroz Dr Huga Klajna i Nedeljka Gvozdenovića do Bežanijske kose (trasom linije 75) pojavila bi se frekvetna veza naselja Bežanijska kosa i železnice na stanici Tošin bunar.
1660781961294-jpeg.143260


75

Umesto linije 65, linija 75 bi kao slabije frekvetna mogla da bude veza sa severnim delom Novog bežanijskog groblja, uz produžetak do železničke stanice Zemun gde bi se ostvarila veza sa vozovima. Uklanjanjem sa Bežanijske kose i preusmeravanjem linije 65 tuda nije izgubljena nijedna veza. Sve je pokriveno izmenjenom linijom 65 i linijom 74.
1660782103593-jpeg.143263

Ovde ne treba ništa dirati. 75 sasvim dobro funkcioniše na trenutnoj trasi, dok bi se produženjem 65 samo dobila još jedna nepouzdana linija, poput 74. Sama linija 65 i ovako zna da u nekim delovima dana zakaže.
77
Malo van teme, s obzirom da je izmena na suprotnoj strani Save. Veze Dimitrija Tucovića-Bulevar, Bulevar-Vojislava Ilića i Dimitrija Tucovića-Vojislava Ilića su preloše, ili ne postoje. Produžetkom linije 77 do Konjarnika bi to bilo rešeno. Izostanak iz Čingrijine rešava se naravno trolejbusima.
Pogledajte prilog 143265Pogledajte prilog 143266
Nepotrebno produženje. Što reče @Zvezdarac77, da se ista preusmeri Batutovom do Cvetka, dok se ne izgradi veza Čingrijine i Cvetka, a onda tuda preusmeriti 77 do Cvetka. Što se tiče veze Cvijićeve i Konjarnika, pre par godina sam predlagao liniju 97 koja bi radila u ekspres režimu i koja bi išla do Cvetanove ćuprije, čime bi se dobila gotovo direktna veza tog dela grada sa centrom, a i rešio se probglem zbog koga bi se 77 produžavala po tvom predlogu. Na liniji bi radila 3 vozila na nekih 20 – 22 minuta. Kliknuti na mapu da se videla uvećana. Crvenom bojom su označena stajališta koja bi linija koristila.


Што се тиче линије 85 примећујем да увек гомила људи из правца Борче излази у Банатској и иде ка Саобраћајној, то јест Цара Душана да преседну, исто и у контра смеру,
тако да би могли комотно да уведу још једну линију из Борче која би после Пупиновог моста ишла кроз Цара Душана и окретала или на Кеју ослобођења или код Ушћа...свеједно.
1. Cara Dušana pa Filipa Višnjića ili Dobrovoljačka / Novogradska pa dalje redovnom trasom
2. Banatska, pa Ugrinovačka do Filipa Višnjića, a onda trasom linije 45 do 22. oktobra i dalje redovnom trasom
 
@solecar
97 zvuči zanimljivo, osim nelogičnog broja.
Samo ne razumem zašto bi radila kao ekspres, posebno jer se ne poklapa sa drugim linijama.
 
Koliko vidim u principu preskace stajalista u Dimitrija Tucovica sto i nije lose jer tu imamo trole koje idu prilicno cesto i brzo, verovatno ne pravi neku veliku razliku, mozda 5 do 10 minuta. Sigurno bi bila koriscena linija jer sad Palilula nema vezu sa Konjarnikom i Medakom.
 
Koliko vidim u principu preskace stajalista u Dimitrija Tucovica sto i nije lose jer tu imamo trole koje idu prilicno cesto i brzo, verovatno ne pravi neku veliku razliku, mozda 5 do 10 minuta. Sigurno bi bila koriscena linija jer sad Palilula nema vezu sa Konjarnikom i Medakom.
Od Konjarnika do Palilule ima tramvaj 5.
 
Koliko vidim u principu preskace stajalista u Dimitrija Tucovica sto i nije lose jer tu imamo trole koje idu prilicno cesto i brzo, verovatno ne pravi neku veliku razliku, mozda 5 do 10 minuta. Sigurno bi bila koriscena linija jer sad Palilula nema vezu sa Konjarnikom i Medakom.
Ne vidim smisao u preskakanju dva stajališta, posebno jer bi ovo nastavljalo pravo Cvijićevom za razliku od svih ostalih linija (28, 40, 77, 79)
 
@solecar
97 zvuči zanimljivo, osim nelogičnog broja.
Samo ne razumem zašto bi radila kao ekspres, posebno jer se ne poklapa sa drugim linijama.

Koliko vidim u principu preskace stajalista u Dimitrija Tucovica sto i nije lose jer tu imamo trole koje idu prilicno cesto i brzo, verovatno ne pravi neku veliku razliku, mozda 5 do 10 minuta. Sigurno bi bila koriscena linija jer sad Palilula nema vezu sa Konjarnikom i Medakom.

Linija je zamišljena tako da se dobije sa manjim brojem vozila direktna i brža veza sa centrom (relativno), kao i da se povežu delovi grada gde fali veza, a da se ne izgube bitna presedačka mesta i veza sa bitnim objektima na trasi, i to sa pristojnim taktom (što je više moguće). Linija preskače stajališta u Dimitrija Tucovića, u Bulevaru na raskrsnici sa Batutovom, kao i duž Vojislava Ilića, tamo gde su dva stajališta relativno blizu jedno drugom, kao i stajalište na uglu Vojislava Ilića sa Svetozara Radojčića. Sve ukupno mu dođe 5, odnosno 6 stajališta koja ne koristi linija duž čitave trase, zavisno od smera. Broj 97 je uzet kao najpribližnije ređenje, jer kači u jednom manjem delu linije 95 i 96. U tom trenutku mi je to delovalo kao najlogičnije, shodno raspoloživim brojevima.
 
Пошто се крећем свакодневно у зони улице Војводе Степе, констатовао сам следеће:
1. Трамваји и 33 су изузетно коришћени, пуни су у свако доба, у оба смера.
2. Повезани су директно са многим деловима града, а и до осталих делова се може доћи са највише једним преседањем.
3. Брже се стиже кроз Војводе Степе, због постојања жуте траке као и због гужви код Булевара ослобођења. Међутим, када нема гужви у поменутом булевару, стиже се чак и 5 минута пре кроз Булеваром ослобођења до Славије, али и тада се више иде кроз Војводе Степе, иако нема разлике у интервалу на линијама које иду поменутим правцима, који је јак (трамвајски правац Славија-Трошарина, 33, 47, 48).

Такав начин функционисања превоза на Вождовцу је одличан, а да би био перфектан, потребне су следеће ставке:
1. Директна веза са Браће Јерковић - Већ сам поменуо да је Вождовац директно повезан са многим деловима града(сви делови центра, Палилула, Нови Београд, Звездара, Раковица и Авала) и то је више него довољно. Али, непостојећа веза са Браће Јерковић, треба да се успостави, јер је ваздушна линија веома кратка, а врло је компликовано доћи између та два дела, боље речено, Вождовца. Или се спустити на 18, што није једноставно или ићи до Трошарине, па на 50, за којом су гужве карактеристичне. Идеалан правац би била да иде Аутокоманда-Војводе Степе-Љубе Вучковића-Дарвинова-траса 26 до окретнице. Немам идеју за коначно решење, али свакако преусмерење 18 кроз Војводе Степе, не би дошло у обзир, јер је потребна на садашњој траси. Углавном, таква веза би била популарна и коришћена као локална веза два суседна насеља и свакако скратила путовање.
2. Конвертовање 33 у зглобну - Једина препрека зашто зглобни аутобус не може на 33 је окретница у Кумодражу, која заправо и није окретница. 33 је врло оптерећена линија и без обзира што често наилази, исто тако и често не може да се уђе. Да наиђу 4 аутобуса на 33 у року од 10 минута, у најбољем случају ће 1 или 2 места бити слободна. Да би радио зглобни аутобус, пре свега, треба да или да се окреће негде другде у Кумодражу(замена са 25 или 39), или да се продужи до Села Раковица, јер је улица која спаја Кумодраж са Авалским путем реконструисана. Лично сматрам да промена терминуса 33 није неизводљива.
 
Svakako i 33 i 48 moraju biti zglobne jer su uvek pune. Malo sam gledao mapu i shvatio da 10 i 33 dele dobar deo trase. Zasto ne bi produzili par km sina da i 33 bude tramvaj? U Kumodrazu nije mnogo tesko napraviti novu trasu, a i resava se okretnica, jedino treba resiti da li bi zadrzao trasu u despota Stefana, ali ne vidim razlog sto ne bi.
 
Svakako i 33 i 48 moraju biti zglobne jer su uvek pune. Malo sam gledao mapu i shvatio da 10 i 33 dele dobar deo trase. Zasto ne bi produzili par km sina da i 33 bude tramvaj? U Kumodrazu nije mnogo tesko napraviti novu trasu, a i resava se okretnica, jedino treba resiti da li bi zadrzao trasu u despota Stefana, ali ne vidim razlog sto ne bi.
33 i 48 ne mogu biti zglobne zbog infrastrukture u Kumodražu i Miljakovcu 3.
 
47 и 48 могу да замене периферне терминусе.
 
Што се тиче 48, једини могући проблем је скретање код старе окретнице на Миљаковцу 2 према шуми. На 48 су радили Ик-201 из 2000-их година, када је била донација за Космај пре неколико година. Такође, била је Ада линија у исто време када је радио зглоб на 48, а радили су Ластини зглобови, односно Ик-206. Мада мислим да без великих проблема би могао да ради Соларис на 48.

Што се тиче ротације 47 и 48, апсолутно нема потребе, јер су им трасе одличне. С тим што је Миљаковцу 1 је потребнија траса од Славије према Панчевцу у односу на Миљаковац 2 и 3. И још, на измењеној траси 47, где су готово уске улице у Реснику, не може да прође зглоб. Може када се 47 врати на редовну трасу(прави се нови надвожњак код улаза у Ресник) и да код Жс Ресник окреће само 47, без 503 и 504. Углавном мања препрека је да ради зглоб на 48 него на 47.
 
Ух, погрешио сам, Ресник стварно није за зглоб :(
 
Vrh