Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Produženje 83 svakako podržavam, ali bih pre toga urgirao na Grad da napokon eliminiše ono usko grlo od Žičke, tako da od Gospodara Vučića do Crvenog krsta celom dužinom vode 2+2 saobraćajnice. Okretnicu, odnosno parče kolovoza i ostrvo na Crvenom krstu, bih ostavio da postoji ovako kako jeste, sa sve mrežom, da uvek može da posluži kao rezervna ili pomoćna. Kako za trolejbuse tako i za autobuse. Niko je ne bi ni primećivao a mogla bi da pomogne kad zatreba. :D

Inače, i Gospodara Vučića je prezrela za proširenje. Vidim da sporadično ima poneka lepa stara autentična kuća pa neću reći da bi trebalo to sravniti i celu je učiniti 2+2,ali svakako ću reći da bi im bilo bolje da su ova parking mesta uz trotoar posklanjali u garaže u zgradama, i da su same zgradurine na severnoj strani ulice uvukli više. Pa zatim tuda dodali pokoju traku (za skretanja). Umesto što su i nju počeli ovako da pretvaraju u investitorsku kanjončinu sa sajmom automobila između zgrada. Na otvorenom. Na ulici. Ko poslednji slepci.
Imaš li bolje rešenje za bolje povezivanje Zemuna i centralnog dela Beograda?
Zemun baš nEsam školovao :D i slabo ga poznajem, pogotovu onaj deo iza Zmaja i s druge strane iza KBC Zemun. Tako da bih morao dobro da pogledam i razmislim. A i inače nisam sklon planiranju linija jer znam koliko je to kompleksno, zato to i rade timovi ljudi. To jest lakše mi je da uočim moguću sugestiju i poboljšanje, teško mi je da sam izmislim. 😁 Probaću da pohvatam gde je šta tamo i gde šta prolazi, pa da dam neki predlog. I ove ostale predloge ću sutra isto da pogledam. Taman da i ostali reknu šta misle.

Ali u svakom slučaju podržavam trud i entuzijazam. (y)
 
@filipcukovic
Prvo želim da kažem bravo na ovakvom jasnom i detaljnom prikazu.

Za spajanje 15 i 27 sam protiv da ne bi nastao problem kao na 85. Ostali predlozi su po meni odlični. Samo bi hteo da dodam da zglobovi na novoj okretnici u ŽS Zemun ne mogu da se okreću.
 
@bv5156 Hvala ti!
Što se tiče železničke stanice Zemun - 4 od ovih linija su preusmerene ka tamo, tako da bi svakako bilo potrebno proširiti prostor tamo.
Kakav tačno problem sa 85 bi imala 15+27?
 
@solecar
Pogledao sam predlog. Prvo imam pitanje da li ima potrebe da tu ide 38/38L ? Ako da bolje produžiti 64.
 
Za produženje 64 je potrebno dodavanje vozila, kako bi trasa bila smislena, jer ako bi isti opsluživao Južnomoravsku, pa onda vraćao na okretnicu kod Šumica, nema baš mnogo smisla, a takvo produženje bi moglo da se odradi sa postojećim brojem vozila. Sa druge strane, trasa linije 38/38L preko Južnomoravske bi omogućila bolju povezanost sa većim delom grada. Ako bi 38/38L bila preusmerena Južnomoravskom, tada bi preusmerenje linije 64 istom ulicom, a do trenutne okretnice u Šumicama, bilo OK.
 
@solecar
Šta misliš o tome da 38 ide između Šumica i VML trasom 308, tj da se zamene, plus da se produži do Prokopa ili preko M. Ivkovića i Prokopa do Beograda na vodi?
Preko Laste bi svakako ostala linija Šumice-Veliki Mokri Lug, a trasa stare 38L auto-putem je svakako pokrivena sedamdeseticom.
 
To bi u stvari bilo produženje linije 308, s tim što bi linije 38 i 308 zamenile numeraciju. Već sam ranije spominjao da nije dobra ideja da se napravi jedna linija koja bi išla do centra / NBG iz pravca Smederevskog puta, jer bi takva linija bila preopterećenja. Najbolji primer toga je nekadašnja organizacija Surčinskih linija, gde su sve linije bile zavisne od 601, jer nijedna druga nije imala vezu sa centrom ili drugim presedačkim opcijama. Najmanje dve linije do centra / NBG su potrebne za normalno funkcionisanje, s tim što ni produženje do okolnih okretnica, kao što je bio slučaj sa nedavnim radovima na asfaltiranju okretnice Ustanička, bi pomoglo daleko boljoj povezanosti. Ono što trenutno postoji kao veza sa centrom, gde ne postoji ni 5 polazaka tokomm celog dana, ne može se smatrati povezanošču.​
 
@solecar
Da, da! Brojeve zamenih jer bi u tom slučaju 38 realno više bila “gradska” linija.
Što se tiče opterećenosti, broj putnika bi svakako porastao, ali opet linija ne bi išla tuda gde idu ostale (tj tramvaji ka centru i NBG i 31 ka Studentskom trgu).
 
Nisi me najbolje razumeo. Ako bi postojala samo linija koju si predložio, onda bi veliki broj ljudi sa poteza 300 presedao na nju, jer bi im to bilo daleko jednostavnije za presedanje, a i brže bi stizali do centra / NBG, pa bi samim tim linija bila preopterećenja, i jako malo ljudi bi presedalo na 17, 31, tramvaje i ostale linije u okruženju. Ako bi se pored predložene linije 38 / 308, preusmerile i neke od drugih linija sa poteza 300 na neku od okolnih okretnica, onda bi situacija bila daleko bolja i ne bi bio toliki pritisak na predloženu liniju 38 / 308, jer bi tada bio sistem kao na potezu 600, gde se sa jednim presedanjem vrlo lako stiže do centra ili drugih delova grada.
 
Da se osvrnem na predlog i pohvala za trud, takodje. Prvo, 15+27 teško, jer je 27e+84 otpala pod pritiskom javnosti. Za 16, nemoj da je mučiš, kakvo bre kruženje oko west 65? Najbolje što može dobiti je novu okretnicu kod hepi tv ili da ode do kbc bkosa. Tek za 65, čemu mučenje, ionako je glomazna, a 75 nije puna kao ranije. Da se setimo, 65 je produžena najviše zbog odbornika u so nbgd koji su hteli od vrata do vrata liniju. Okretnica kod žs zemun, pitanje da li će je i biti, zbeg stoji već nekoliko godina i nikom ništa.
 
Železnica (prigradski i regionalni vozovi) vrlo je loše povezana sa linijama gradskog prevoza u Beogradu. S obzirom na to, kao i na dinamičan ‘’razvoj’’ određenih delova grada, otvaranje novih poslovnih i stambenih kompleksa, mislim da bi određene linije trebalo da budu izmenjene.

Ispod su neke od mojih ideja, po mom mišljenju načina da se dostupnost i efikasnost javnog prevoza poboljša. Zanima me vaše mišljenje o ovome, želim da čujem generalno o svemu, kao i o svakoj liniji ponaosob. Ako je neko otvoren i zainteresovan za diskusiju na ovu temu tu sam.


15+27=?
Za početak – jedno možda na prvi pogled grubo i neizvodljivo rešenje, ali mislim da linije 15 i 27 treba da budu spojene u jednu liniju, uz produžetak od terminusa Zemun/Novi grad/ do železničke stanice Zemun, pored TC Zmaj. Osim veze sa železnicom, veliki deo Zemuna (Prvomajska, deo oko Zemunskog parka, Kej, Bulevar Nikole Tesle) dobiće vezu sa nečim u centru daljim od Zelenog venca (Bulevar, Vuk…). Znate i sami da je veza leve obale Save i Bulevara kralja Aleksandra slaba tačka. Problem je delimično rešen uvođenjem EKO1, međutim, intervali su ogromni i svakako je tu sedmica. Ka Zemunu nemamo ništa. Linije 15 i 27 imaju sličan vozni park, interval, red vožnje i broj putnika po poslednjim dostupnim podacima. Ovime će se takođe rasteretiti terminusi Trg Republike i Zeleni venac.
Ispod su trasa cele linije i isečak produžetka u Zemunu.

Pogledajte prilog 143252Pogledajte prilog 143256

16
Produžetkom linije 16 od okretnica Novi Beograd/Paviljoni/ do ''Airport City'' rešava se nekoliko problema. Pomenuta okretnica bila bi rasterećena (aktuelan problem tamo), pojavila bi se nova veza sa železničkom stanicom Tošin bunar i stambenim i poslovnim kompleksima u Bloku 65, koji su trenutno kao odsečeni od sveta.
Pomenuta izmena je diskutabilna i možda teže izvodljiva, zbog velikog broja autobusa angažovanih na liniji 16. Izmena trase iziskivala bi veći broj dodatnih autobusa nego što je to slučaj kod ostalih ideja.

Pogledajte prilog 143255Pogledajte prilog 143254

17 i 18
Ovo je svakako već pominjano. Mislim da linije 17 i 18 obe treba da budu produžene od Zemuna/Gornji grad/ i Zemuna/Bačka/ do novog naselja pored spoljne tangente.
Pogledajte prilog 143257Pogledajte prilog 143258Pogledajte prilog 143259

65
Preusmeravanjem linije 65, tako da umesto do Novog bežanijskog groblja iz Marka Čelebonovića nastavi kroz Dr Huga Klajna i Nedeljka Gvozdenovića do Bežanijske kose (trasom linije 75) pojavila bi se frekvetna veza naselja Bežanijska kosa i železnice na stanici Tošin bunar.
Pogledajte prilog 143260
Pogledajte prilog 143264

75
Umesto linije 65, linija 75 bi kao slabije frekvetna mogla da bude veza sa severnim delom Novog bežanijskog groblja, uz produžetak do železničke stanice Zemun gde bi se ostvarila veza sa vozovima. Uklanjanjem sa Bežanijske kose i preusmeravanjem linije 65 tuda nije izgubljena nijedna veza. Sve je pokriveno izmenjenom linijom 65 i linijom 74.
Pogledajte prilog 143262Pogledajte prilog 143263

77
Malo van teme, s obzirom da je izmena na suprotnoj strani Save. Veze Dimitrija Tucovića-Bulevar, Bulevar-Vojislava Ilića i Dimitrija Tucovića-Vojislava Ilića su preloše, ili ne postoje. Produžetkom linije 77 do Konjarnika bi to bilo rešeno. Izostanak iz Čingrijine rešava se naravno trolejbusima.
Pogledajte prilog 143265Pogledajte prilog 143266

83
Produžena na obe strane. Iz Ugrinovačke, tj od okretnice Zemun/Bačka/ do Železničke stanice Zemun i od Crvenog krsta do Zvezdare (tj do Cvetkove pijace). Nove veze sa Zemuna sa vozom, prva veza Vračara sa Bulevarom, tramvajima i linijom 309.
Pogledajte prilog 143267Pogledajte prilog 143269Pogledajte prilog 143271


To bi bilo to za sad. Naravno, neke od ovih izmena zahtevaju određene infrastrukturne radove, angažovanje dodatnih autobusa, uvođenje novih stajališta, i na kraju krajeva više novca iz gradskog budžeta. Šta mislite?
За продужење линија 17, 18 и 83 се слажем, међутим мислим да продужетак линије 15 није добро решење, пре неку годину то је било планирано са линијом 84 да се продужи до Миријева, али се одустало, 15 и 84 су веза са центром града великог дела Земуна и продужетак би само довео до бројних кашњења и испадања из реда вожње.
 
@Joca28
Mislim da 16 nije potreban ni kod KBC Bežanijska kosa ni kod Hepija. Taj projekat zvuči kao “hajmo da sklonimo okretnicu pa šta god”, a ne kao želja za poboljšanjem usluge prevoza.

@Dzigi Bau
Slažem se da svako produženje i spajanje linija nosi rizik kašnjenja i ispadanja iz redova vožnje, ali mislim da dugačke linije takođe mogu da rade relativno stabilno. Na trasi 27 uskih grla gotovo da nema, osim, eventualno Bulevara i Dečanske samo u smeru ka centru i samo u nekim periodima dana. Isti slučaj je i sa 15 - samo kod Ušća ka centru i samo u nekim trenucima. Mislim da i jedan i drugi problem mogu da se reše žutim trakama i kamerama.

@Zvezdarac77
Svakako je Cvetko bolja opcija od Čingrijine, osim možda zbog studentskih domova, samo što su svakako tu 28 i 40 i presedačke karte.
Konjarnik sam izabrao isključivo zbog toga što je Dimitrija Tucovića užasno povezana sa tim delom grada. Recimo, ako želiš da dođeš od gradske bolnice do TC Beo ili Šumica, a ne možeš ili ne želiš da pešačiš, moraš da menjaš TRI prevoza, za putovanje malo duže od jednog kilometra. Pritom je jedan od tih prevoza 79 (ili i produženi 77 do Cvetka). Samo zato.
 
Mislim da 77 ne treba produzivati do Konjarnika, ovakva kakva je super i pouzdana linija, ali mislim da bi se mogla preusmeriti da se okreće kod Cvetka umesto u Čingrijinoj i da bi to bio pun pogodak.
To nema nikakvog smisla ni potrebe, uvedena je 64 koja nema neki prevelik broj putnika i mislim da bi 77 bez potrebe išla do Konjarnika jer od smederevca do Cvetka postoji 309
 
Što reče Bender u jednom od svojih postova, planiranje linija jeste jako složen i kompleksan posao. Traži upućenost, toga ima i kod mene, al prosto nisam toliko vičan toj tematici, sem možda za poteze na kojima sam svakodnevno, iako grad poznajem dosta dobro. U svakom slučaju, trud uvek pohvalim.

Nisam toliko za dugačke linije sa jednog na drugi kraj grada, iako znaju da budu i jako korisne, pa i da funkcionišu dosta dobro u više primera. Recimo, ovo privremeno produženje 23-jke nije nešto poremetilo ni redovnost, ni takt, a nije nimalo beskorisno. 85 solidno funkcioniše, al treba još vozila. 95 iako glomazna, jako je korisna svakako, s tim što jeste i opterećena, uz činjenicu da tramvajima odvlači putnike koji čak i ne idu u sam centar grada. Mada, vidim da se piše da sa novim semaforima ima boljitka kad je prolaz tramvaja Novim Beogradom u pitanju, što me baš raduje. Konačno da se i tramvajima u Beogradu posveti malo više pažnje.

Stvarno je katastrofalno loša veza Dimitrija Tucovića i Konjanika, i traži se dosta presedanja na malom potezu. 77 bi verovatno bilo logičnije produžiti samo do Cvetka, al bila bi i te kako korisna da ide i do Konjanika, samo ne znam koliko bi onda mogla biti pouzdana. 309 slabo tu pomaže, jer mora da se preseda, pešači i čeka, pa je nekad lakše kilometar dva preći peške skroz, nego menjati tri prevoza.
 
Poslednja izmena:
Što reče Bender u jednom od svojih postova, planiranje linija jeste jako složen i kompleksan posao. Traži upućenost, toga ima i kod mene, al prosto nisam toliko vičan toj tematici, sem možda za poteze na kojima sam svakodnevno, iako grad poznajem dosta dobro. U svakom slučaju, trud uvek pohvalim.

Nisam toliko za dugačke linije sa jednog na drugi kraj grada, iako znaju da budu i jako korisne, pa i da funkcionišu dosta dobro u više primera. Recimo, ovo privremeno produženje 23-jke nije nešto poremetilo ni redovnost, ni takt, a nije nimalo beskorisno. 85 solidno funkcioniše, al treba još vozila. 95 iako glomazna, jako je korisna svakako, s tim što jeste i opterećena, uz činjenicu da tramvajima odvlači putnike koji čak i ne idu u sam centar grada. Mada, vidim da se piše da sa novim semaforima ima boljitka kad je prolaz tramvaja Novim Beogradom u pitanju, što me baš raduje. Konačno da se i tramvajima u Beogradu posveti malo više pažnje.

Stvarno je katastrofalno loša veza Dimitrija Tucovića i Konjanika, i traži se dosta presedanja na malom potezu. 77 bi verovatno bilo logičnije produžiti samo do Cvetka, al bila bi i te kako korisna da ide i do Konjanika, samo ne znam koliko bi onda mogla biti pouzdana. 309 slabo tu pomaže, jer mora da se preseda, pešači i čeka, pa je nekad lakše kilometar dva preći peške skroz, nego menjati tri prevoza.
Ја се не бих сложио са констатацијом да је 85 солидна линија. Баш зато што је дугачка не ваља. Не иде довољно често, а рута јој је (из угла путника са Леве обале) лоша. Не разумем потребу спајања Борче и Бановог Брда. Брже се стиже варијантом 95/96-23, него само 85. Можда сам и досадан са тим, али не видим препреку да се та линија поцепа на два мања дела. Један део да буде она стара линија 85, пре изградње Пупиновог моста (са неким корекцијама наравно), а други део да буде једна брза линија која би повезивала Борчу и Нови Београд. Рецимо, да после Пупиновог моста вози улицом Цара Душана, затим Главном и на крају Булеваром Николе Тесле или Михајла Пупина све до Ушћа. Одатле су јаке везе ка осталим деловима града, у знатној мери би се релаксирале постојеће линије које иду преко Панчевачког моста. То би била једна брза и знатно удобнија веза од постојеће. Сигуран сам да би се стизало за оптимално 35-40 минута.
Што се тиче линије 95, мислим да је већ писано овде да не би било лоше да се рута ротира са 16-ицом. Да 95 иде до Павиљона, а 16 до Блока 45. Врло једноставан потез који би био у користи готово свима.
 
Poslednja izmena:
Kad sam napisao da 85 solidno funkcioniše, mislio sam pre svega na to, a obzirom da u pravcu ima oko 27km, ide relativno glatko bez da upada u ne znam kakve čepove. To što ide retko i jeste problem, al nije do trase nego do broja angažovanih autobusa. Ovako da, ne mislim ni ja da je potrebna baš direktna veza Banovog brda i Borče. Malo po malo dobismo verovatno i najdužu tipično, ako mogu tako reći, gradsku liniju, koja uspeva da radi u tom nekom zadatom taktu. Šta bi bilo najpametnije sa njom uraditi iskreno ne znam, jer ne poznajem sve delove Zemuna tako dobro. Verovatno da je potreban češći prevoz od Zemuna ka Brdu, nego od Zemuna ka Borči.
 
Dokle god funkcioniše okej (a jeste tako osim što ide retko), ne vidim problem.
Svakako, linije ne postoje isključivo da bi se ljudi vozili od prvog do poslednjeg stajališta
 
Kad sam napisao da 85 solidno funkcioniše, mislio sam pre svega na to, a obzirom da u pravcu ima oko 27km, ide relativno glatko bez da upada u ne znam kakve čepove. To što ide retko i jeste problem, al nije do trase nego do broja angažovanih autobusa. Ovako da, ne mislim ni ja da je potrebna baš direktna veza Banovog brda i Borče. Malo po malo dobismo verovatno i najdužu tipično, ako mogu tako reći, gradsku liniju, koja uspeva da radi u tom nekom zadatom taktu. Šta bi bilo najpametnije sa njom uraditi iskreno ne znam, jer ne poznajem sve delove Zemuna tako dobro. Verovatno da je potreban češći prevoz od Zemuna ka Brdu, nego od Zemuna ka Borči.
Не улази у чепове, јер не иде кроз неке велике саобраћајне коридоре у граду. Са друге стране, у Земуну пролази кроз мање улице као што су Банатска и Угриновачка што вожњу чини напорном. Од Бановог Брда до Борче саобраћа у просеку сат и петнаест минута. Јесте то због велике раздаљине, али је и у доброј мери због руте којом иде. Што се тиче превоза од Борче до Земуна, он је доста активан од када се изградио мост. И то не укључује само Борчу, већ и неколико насеља са Леве стране Дунава.
 
Dokle god funkcioniše okej (a jeste tako osim što ide retko), ne vidim problem.
Svakako, linije ne postoje isključivo da bi se ljudi vozili od prvog do poslednjeg stajališta

Океј је широк појам. Већина линија у првој и другој зони функционишу океј. Уколико не фукционишу има солидних алтернатива. Наравно да линије не постоје да би се људи водили од првог до последњег стајалишта. Ипак, требало би да постоје да пруже брз, ефикасан и удобан транспорт путника од предграђа ка централним деловима града. Линија 85 није ни брза, ни много ефикасна, а ни претерано удобна. За становнике Леве обале, највећа вредност линије је што стаје на станицама у Маршала Толбухина, и пар околних станица, зато што пружају неколико опција за преседање. То не носи са собом велику вредност. То што саобраћа код Аде Циганлије није предност, јер је опција преседања на 23 вероватно бржа. Људи је користе јер немају много опција и то је то. Када се нови мост изградио добили су једну скарабуџену линију која је најдужа у граду и која саобраћа преко два моста. Стварно не видим потребу да постоји у тој форми. Комотно је могла и линија 17 да се продужи тако.
 
@Joe Peeps
17 sa intervalom 6 minuta?
Koje je po tebi bolje rešenje za vezu Borča-NBG, tj čime bi generalno zamenio 85?
Као што написах, мислим да би било најбоље да се линија 85 подели на два дела. Тренутна линија 85 би требала да иде од Бановог Брда до Галенике, евентуално Алтине уколико постоје могућности за тако нешто. Нова линија (нека буде 86), би саобраћала од Борче 3 (мада било би лепо да се и у ужој Борчи направи макар још једна окретница), преко Пупиновог моста, улице Цара Душана, Главне, Булевара Николе Тесле све до Ушћа. Дужина те линије би била око 18.5 км. Брзо, ефикасно, удобно и даје могућност за олакшана преседања ка осталим деловима Новог Београда и старог дела града. И неке друге опције од Борче ка Новом Београду би биле прихватљиве. Колико ја видим, линија 85 има две улоге. Прва је пребацивање путника из рубнијих делова ка централнијим деловима (Борче и Бановог Брда до Новог Београда), Друга је локални транспорт по Земуну и Новом Београду. Мислим да се те две улоге не поклапају најбоље. Рецимо линија 95 ми је доста смисленија, пребацује путнике са рубних делова, али је лепо интегрисан и локални транспорт. Има она својих мана (опет, ротација са 16-ицом би била добар потез), али је доста смисленија линија.
 
Ja bi liniju 85 skratio do terminusa Paviljoni ili Gornji grad, a novu liniju 86 sa intervalom od 15min bi stavio da ide od novog terminusa Blok 58 (može i 70A i 70. Od Bloka 58 Agostina Neta, Đorđa Stanojevića, Omladinskih brigada (ili Agostina Neta, Jurija Gagarina, Omladinskih brigada), Bulevar Mihajla Pupina, Vrtlarska, Ugrinovačka i dalje trasom sadašnje 85-ice. Ukoliko bi 85-ica išla do Gornjeg grada išla bi kroz centar Zemuna kao 17.
EDIT:17 produžiti do Borče je isto dobra ideja.
 
Vrh