Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Znao sam i pre da je 25P dugačka ali tek kad sam juče zbog ove diskusije pogledao ostatak ''kraka'' posle Farmaceutskog i onda je ispratio nazad do Mirijeva, shvatio sam koliko je linija zapravo dugačka. I još uz to prolazi kroz neke jako teške tačke i delove. U tim situacijama ''prostačko'' rešenje u vidu punjenja linije sa što više vozila nekad i jeste jedino rešenje. Jer ne može pouzdano da se isplanira koliko će joj trebati npr od Darvinove pošte, preko Lekinog brda pa do Ruzveltove, jer tu nekad sve teče glatko a nekad se sve mrcvari.
 
25P skoro pa kruzna linija.

Dobar predlog za 33. Da li se od Trosarine do Kumodraza stvaraju guzve tokom dana? Ako nema mnogo saobracaja mogla bi se produziti tramvajska pruga do MZ.
 
@Bender Rodriguez @bv5156 @lukander01
Ako je evidentno da je 25P problematična linija, valjda je logičnije da se reše njeni problemi nego da joj se nabacuje još jedna funkcija koju sada ima 33.
Pritom, 25P ne ide do MZ Kumodraž nego do Stepine kuće, što je 300m pre okretnice 33 (ne ide do iste iz razloga što nema mesta).
Ne znam da l ste u životu bili na okretnicama Kumodraž i Kumodraž/Stepina kuća (i MZ Kumodraž takođe), ali nikakvog zglobnog autobusa tamo biti neće dok je situacija ovakva kakva je.

33 jeste iskorišćena i popularna linija, ali:
- Preklapa se sa 48 i tramvajima (posebno sa desetkom) na 75% trase
- Preklapa se sa vozom (koji bi u budućnosti trebalo da funkcioniše normalno) na vrlo važnoj relaciji Franš-Pančevački most

Tako da - ''toliko mnogo'' putnika koristi nju zato što postoji kao alternativa za varijantu bez presedanja i bukvalno je ''dodatak'' ovim svim linijama koje sam gore naveo i nema smisla trošiti bilo kakve resurse na proširivanje okretnice i angažovanje zglobnih autobusa. Kada bi se bolje uredile druge stvari i druge linije 33 ne bi bila nimalo problematična.

@bv5156
Moje pitanje se odnosilo na celu rečenicu, zato sam i citirao sve, a ne samo ''mz''
 
Moje pitanje se odnosilo na celu rečenicu, zato sam i citirao sve, a ne samo ''mz''
Okretnica MZ Kumodraž gde se nekad okretala 25P, a sad tu 39 staje.
33 jeste iskorišćena i popularna linija, ali:
- Preklapa se sa 48 i tramvajima (posebno sa desetkom) na 75% trase
- Preklapa se sa vozom (koji bi u budućnosti trebalo da funkcioniše normalno) na vrlo važnoj relaciji Franš-Pančevački most
Jeste da se preklapa, ali na delu od Trošarine do raskrsnice sa Kumodraškom ide sama (tu takođe idu minibusi 406L i 409 koji ne mogu da se porede sa 33).
Pritom, 25P ne ide do MZ Kumodraž nego do Stepine kuće, što je 300m pre okretnice 33 (ne ide do iste iz razloga što nema mesta).
Ne znam da l ste u životu bili na okretnicama Kumodraž i Kumodraž/Stepina kuća (i MZ Kumodraž takođe), ali nikakvog zglobnog autobusa tamo biti neće dok je situacija ovakva kakva je.
Zar je 300m toliki problem? Za tu distancu ne treba ni dodavanje vozila. Ako je situacija takva kakva je, onda nisu ni na 83 trebali vraćati zglobove.
 
Šta ovo treba da znači?
Jako retko sam isao na tu stranu grada, pa me zanima da li se stvaraju guzve na tom putu. Ako bi produzio tramvajske sine do Kumodraza, da li bi se tramvaji zaglavljivali u saobracaju ako sine idu kolovozom ili to ne bi bio problem?
Bas zato sto dobar deo trase deli sa desetkom, bilo bi dosta racionalnije da se koriste tramvaji, najvise zbog nedostatka vozaca, a i traznja je jednostavno prevelika za solo buseve. Cak i da voz ide na 5 min ne bi pomogao mnogo nekome ko ide do Slavije, Postanske ili Pionira. Najveci broj ljudi izadje do Cvijiceve, a ostatak u despota Stefana. Malo kome je cilj pancevac.

25P je stvarno predugacka i upada u guzve, pa bih zamenio trase 25 i 25P u vozdovackom delu da se malo izbalansira, a tramvaj 33 da ide do MZ jer tu ima mesta da okrene.
 
ali na delu od Trošarine do raskrsnice sa Kumodraškom ide sama
Što znači da je treba gledati primarno na liniju koja služi da omogući tu vezu gde i jeste glavna (tj Kumodraž - Trošarina).
Okretnica MZ Kumodraž gde se nekad okretala 25P, a sad tu 39 staje.
I dalje nisi razumeo. Pročitaj ponovo celu rečenicu koju sam citirao, molim te.
Zar je 300m toliki problem?
Nije problem 300 metara nego to što ni na jednoj od pomenutih okretnica nema mesta za zglobni autobus (realno nema ni za solo, al eto), kao što sam i napisao.
Ako bi produzio tramvajske sine do Kumodraza, da li bi se tramvaji zaglavljivali u saobracaju ako sine idu kolovozom ili to ne bi bio problem?
Nije toliko strašno tamo, gužve i nema, ali svakako mislim da tramvaji uvek i svuda treba maksimalno da budu odvojeni od ostatka saobraćaja (tramvajska baštica, žuta traka...)
Bas zato sto dobar deo trase deli sa desetkom, bilo bi dosta racionalnije da se koriste tramvaji, najvise zbog nedostatka vozaca
Slažem se skroz, i mislim da bi pri dobrom i redovnom funkcionisanju desetke bilo skroz okej da 33 bude lokalna veza Kumodraža sa tramvajima (9, 10, 14) i 48 i ostalim autobusima, što je kada je uvedena i bila. Umesto da reši problem sa tramvajima i sa 48 koji su bili evidentni i pre, grad im je pridružio još jednu liniju koja je postala problematična.
25P je stvarno predugacka i upada u guzve,
Da, potrebno je hitno od nje i 25 napraviti nekoliko linija koje bi funkcionisale kako treba.
 
Zašto mislite da 25 i 25P ne funkcionišu? Odnosno da pitam ovako - da li mislite da kroz sadašnje začepljene krvne sudove istočnog dela grada između Dušanovca i Vuka, u ovom momentu i ovim uslovima, može da se povuče bilo šta drugo na bilo koji drugi način a da bolje funkcioniše?

Češće probleme i sagorevanje fitilja ja imam sa 26icom, nego što imam sa 25 i 25P. A koristim ih sve tri svake nedelje. Ne pamtim kad sam ušao u 26 a da nije bila krcata, pretopla i preznojena. Dok u 25 i 25P mi se dešava da uđem i da bude mesta i za sedenje.
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez
Po meni je glavni problem 25 i 25P to što postoje obe. To jako loše utiče na red vožnje, i u nekim trenucima se dešava da ih (čak i ''planirano'') na zajedničkom delu nema jako dugo i onda dođu obe (odatle ti nekad mesta za sedenje). Takođe, mislim da je za vezu Mirijevo - Karaburma koju ostvaruju 25P i 74 potrebna jedna normalna frekventna i korisna linija.
I 26 je problematičnija, naravno, ali trenutno pričam o Kumodražu :D
 
Zašto mislite da 25 i 25P ne funkcionišu? Odnosno da pitam ovako - da li mislite da kroz sadašnje začepljene krvne sudove istočnog dela grada između Dušanovca i Vuka, u ovom momentu i ovim uslovima, može da se povuče bilo šta drugo na bilo koji drugi način a da bolje funkcioniše?
Pa ne moze, ali bolje da budu 2 linije priblizno iste duzine gde jedna ide malo vise na Mirijevo, a druga malo vise na Kumodraz nego da je jedna od te 2 preglomazna. Cisto malo da se izbalansira, a za Dusanovac samo stubici i buldozer.

@filipcukovic Mislim i ja da treba da budu odvojeni, ali ako ne mora zemlja da se kupuje lakse ce se produziti. Ovi nisu sposobni ni da u Resavskoj uvedu zutu traku, a za razliku od Resavske sto kazes ne prave se guzve gore iza Trosarine. Jedina zavrzlama je kuda bi sine isle posle Pionira. Ili kao sada 33 sto je skroz ok, ili da se srusi onaj cumez i napravi normalna raskrsnica sa despota Stefana pa da tramvaj ide pravo do okretnice (ili jos bolje jednog dana novom Dunavskom ka Visnjici).

Slazem se da je poenta 33 da sluzi Kumodrazu, ali je i nama na Paliluli prilicno zgodna linija. Mozda bi bilo ok da skrate 33, ako puste na 5 minuta zglobni 48 (bonus poeni ako je trolejbus).
 
@Bender Rodriguez
Po meni je glavni problem 25 i 25P to što postoje obe. To jako loše utiče na red vožnje, i u nekim trenucima se dešava da ih (čak i ''planirano'') na zajedničkom delu nema jako dugo i onda dođu obe (odatle ti nekad mesta za sedenje). Takođe, mislim da je za vezu Mirijevo - Karaburma koju ostvaruju 25P i 74 potrebna jedna normalna frekventna i korisna linija.
I 26 je problematičnija, naravno, ali trenutno pričam o Kumodražu :D
Ja taj fenomen pripisujem konfiguraciji delova grada kroz koje prolaze. Prosto, Vračar, Lekino brdo i Dušanovac su saobraćajno i urbanistički gledano slepa creva grada, kojima ulice nisu širene i regulisane na vreme. I saobraćaj u njima zna strašno da oscilira. Jedan dan bude sve čisto i prohodno od Kalenića pa skoro do Dušanovca, a drugi dan, ili drugog sata, sve stoji i gomila se. Kod takvih linija pokušaji projektovanja i planiranja su nemogući, i jedni lek je je da se linija nafiluje vozilima pa sad jbg, nekad će se negde ''susresti'' i onda iza ostaviti poduži period bez vozila ali jbg, tako je kako je.

Doduše podržao bih Lukin predlog da se onda 25P skrati do okretnice ispod Farmaceutskog, a da se 25 produži do Kumodraža.

Što se tiče ideje o tramvaju kroz Kumodraž, u mnogome me podseća na onu ideju o trolejbusima kroz Jajince. Slična naselja, i jedno i drugo zaboravljeno u nekim davnim vremenima, i jedno i drugo umnogome zavise od jedne glavne saobraćajne arterije da ih povezuje sa ostatkom grada. I jedno i drugo tesno, zbijeno i neplanski građeno. Nisam bio u Kumodražu dalje od Farmaceutskog pa neću da pričam napamet, ali po onome što vidim na Mapama, ono su pravi sokaci, 1+1 svuda i još sa sve isturenim objektima uz kolovoz i paukovim mrežama od kablova iznad. Sve to bi moralo da se menja i koriguje da se tuda proteraju šine. A i tada bi ostalo pitanje šta kada iz bilo kog razloga stanu dva tramvaja jedan pored drugog i zablokiraju glavnu saobraćajnicu. Pre bih razmišljao o trolejbusima tuda ili prosto da ostane autobus.

Po pedeseti put govorim - širite ljudi tramvaje po Novom Beogradu, po njegovim bašticama i pojasevima ostavljenim upravo za koloseke i okretnice. Pustite gudure i sokake desne obale Save, pogotovu ove udaljene i izolovane, i skoncentrisane oko jedne bedne ulice koja služi kao nosilac svega i kao jedina ili glavna veza nekog naselja sa gradom.
 
Ovde treba širiti tramvaje i šine:
NBG.jpg

A ne na ovakvim mestima:
VS.jpg
 
Jel, a gde to? Pošto vidim da su tema i peticija iz 2015, a snimci Street View su iz 2013. Pa se čak i na tim snimcima vidi da nema gde magarac da prođe, a kamoli tramvaj. A 2015 je moglo da bude ili isto ili još gore. A sada tek ko zna na šta liči, verovatno su i tamo zakenjalisali, pardon zakanjonisali svuda gde su stigli.

Nema tamo prostora ni za kršten trotoar a u visinu ima jedva da prođe autobus od silnih kablova koji vise. A ljudi bi tamvaj da proteraju tuda... Ne ide.
 
Po pedeseti put govorim - širite ljudi tramvaje po Novom Beogradu, po njegovim bašticama i pojasevima ostavljenim upravo za koloseke i okretnice. Pustite gudure i sokake desne obale Save, pogotovu ove udaljene i izolovane, i skoncentrisane oko jedne bedne ulice koja služi kao nosilac svega i kao jedina ili glavna veza nekog naselja sa gradom.
Znao sam da ces ovo da napises :D

Mislim da treba i jedno i drugo. Zamisli da Vojvode Stepe zadnjih 40 godina nema sine. Pretpostavljam da bi se protivio da se uvede bastica na sredini, a vidimo koliko je to zapravo dobra stvar cak i za tako relativno uzanu ulicu. Treba poceti na Novom Beogradu jer je stvarno najlakse, ali treba siriti svuda. I Prag je pun tramvaja koji idu kroz sokake i basticama u sirokim bulevarima, pa sve radi savrseno. I mnogo je lepse ljudima da udju u CAF nego u neki MAZ/LIAZ.
 
Pa naravno, pisaću to dok sam živ i dokle god grad i preduzeće koje ima glavni centar i depo u ravnici na prostranom i planski izgrađenom delu grada, uporno tera nova širenja u brda, sokake i mahale na drugoj strani reke, koji ne mogu biti dalji od matičnog depoa a kada stanu u mestu, imaju moć da zamrznu celo naselje oko sebe.

To je kao kada bi MUPu bilo sedište i fokus zbivanja u Beogradu a on najveći deo vozila, ljudstva i resursa držao u Zaječaru... :D :rolleyes: Mislim ko to radi?


Što se Vojvode Stepe tiče, moj stav je oduvek bio da tramvaj tamo nikada nije ni trebalo da se provuče. Ali znam da je to jako nepopularan stav, ne samo ovde nego i inače.
I mnogo je lepse ljudima da udju u CAF nego u neki MAZ/LIAZ.
Kako kad i kako gde. Dokle god se ne kuvam u MAZu i Liazu, draže mi je da s njim stignem brže i da imam gde da se uhvatim, nego da se vučem u CAFu i da u njemu tražim delić rukohvata da se uhvatim jer ih ima 10ak na ceo tramvaj.

Sem toga, taj CAF ne može da ide na polovinu koloseka u Beogradu. A i tamo gde su mu omogućili, jedva da ga puštaju. Izem ti tramvaj do mojega...

Uopšteno, tramvaji su po svojoj prirodi za ravno i prostrano. To što Lisabon ima one brdske sklepotine ne znači da je to pametno niti znači da svaki tramvaj može da se tera u brda i sokake. Pogotovu ovde u Beogradu gde malo malo pa se desi neki zastoj. E kada se desi zastoj negde na Lekinom brdu, autobusi na 25 i 26 lepo odu zaobilaznim putem preko Gospodara Vučića. A isto tako, kada se autobus pokvari negde, osim ako su ga baš ufrkestili (kao onomad onaj 26 od Tamnave Krš pred Dušanovački nadvožnjak), on može da se gurne par metara do nekog proširenja i da ne blokira raskrsnicu. Dok je kod tramvaja to nemoguća misija, i zaobilaženje i smeštanje negde pored kolovoza da ne smeta. I naravno, kad tramvajskoj mreži capne struja na nekoj deonici, staju sva vozila u tom sektoru, a i sva druga oko te deonice jer ne mogu da prođu kroz deonicu bez struje.
 
Poslednja izmena:
Znam, tramvaj je rešenje za sve a ''otpor kotrljanja čeličnih točkova je najmanji'' i sve ostalo što ide u paketu kada svaki ciga svog konja hvali.

Ne znam samo majku mu što smo onda mi na putu do i od faksa uvek radije čekali 33 kad su ti tramvaji bili tako dojajni... Ko zna, možda nešto s nama nije bilo u redu...

Nego ne čuh gde tamo po brdima i gudurama Vojvode Stepe u Kumodražu su autori mislili da proteraju tramvaj kada trotoari ne postoje, a i iznad kolovoza vlada paukova mreža čije bi raspetljavanje (i pravno i tehničko) trajalo 10 godina...

Za širenje na NBG se naravno slažem. Samo najveći slepac ne bi uzeo da tamo širi šine i tramvaje, i to još dok mu je sve u krugu od 5km od depoa i gde jedan zastoj ne rezultuje kolapsom celog kraja i svih linija okolo. Naspram Kumodraža koji bi bio na 15 km i gde bi nestanak struje značio i začepljenje celog naselja...
 
Sada jeste bolje, mi smo tamo bili redovni u periodu pre rekonstrukcije. Tada je 33 bila Šumaher za tramvaje. Sada jeste bolja situacija i manje više su isti.

Znam ja gde je Kumodraž, ono što pitam je kako neko misli da protera tramvaj kroz njegove gudure i sokake. Čak sam i sliku okačio da se lepo vidi na šta liči taj brlog tamo a i opisao koliko je to nepraktično i nezgodno za naselje i koliko je daleko od depoa. Ali očigledno džaba. Izgleda da vlada logika ''ako može do Banjice, može i do Kumodraža''. Super. Pa isto tako ako mogu po dve trake u smeru do Grčića Milenka, pa mogu i kroz onu Žičku od 200 metara. Al eto, 50 godina se to čeka i nikako da se dočeka. Tako blizu a tako daleko. Pa ne znam što bi onda sa Kumodražom bila drugačija i bolja situacija.

A isto tako, i Dušanovac je odmah tu uz Autokomandu, koja je prepuna kolovoza i odmah je uz autoput. Pa mu ipak i pored svega toga nema pomoći. Opet tako blizu a tako daleko. Kad je sav naopak i ukrivo izrastao. Fala bogu pa ga i investitori revnosno zalivaju, ne bi li izrastao još više ukrivo i nepopravljivo...
 
Vrh