Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Kružni put i Obilaznica tu neće biti u nivou.
Vidi se iz ovog snimka
8cc32d95cf7e0749e0baaf3b83a0e09e.jpg
Pa ja to uporno i pričam: Kružni put i obilaznica neće biti u nivou.
A trenutno jesu. Neko će morati da promeni nivo: A) Kružni put ili B) obilaznica? Kladim se na A). A ako A) promeni svoju visinsku kotu, da li može sve da bude kao što je bilo?
 
Upravo tako.
To je ono gde greši mostadžija.
Vijadukt koji pominje nije iznad tunela on nije ni srušen, iznad tunela je bio nasip.
Ako se ne varam.
Nigde nisam ni rekao da je vijadukt iznad tunela, već je PORED. Nigde nisam ni rekao da je vijadukt srušen, već da je trenutno deaktiviran i da će biti srušen. Uporno pričam da prolazak ispod vijadukta (kao što je dosad išao Kružni put) i prolazak obilaznice kroz tunel se dešavaju na približnim visinskim kotama, što ne može da bude. Zamislite da je tunel gotov i da se ljudi voze obilaznicom kroz tunel. Šta će biti sa vozilima koja, po Vašim željama, idu kružnim putem kao što je bilo i ranije, kroz vijadukt?
 
Sigurno neće biti promene ni nivoa bulevara JNA, ni kružnog puta.
I ja se nadam da će ovaj novi kružni tok ostati kao trajno rešenje i to u ovoj varijanti kao na slici, gde bi veza KP i bulevara bila ostvarena preko dva kružna toka. Uključenja sa KT na bulevar i obrnuto bi bila samo kao desna ulivanja.

KP-Bulevar JNA-v1.jpg
 
Sigurno neće biti promene ni nivoa bulevara JNA, ni kružnog puta.
I ja se nadam da će ovaj novi kružni tok ostati kao trajno rešenje i to u ovoj varijanti kao na slici, gde bi veza KP i bulevara bila ostvarena preko dva kružna toka. Uključenja sa KT na bulevar i obrnuto bi bila samo kao desna ulivanja.

Pogledajte prilog 140060
Probaj da spojiš obilaznicu. Povuci debelu liniju sa levog kraka obilaznice (ovo gde ti piše ka Orlovači) sa desnim krakom (to je budući tunel čiji se gabariti vide). Šta će biti sa Kružnim putem koji trenutno prolazi ispod vijadukta?
 
Kružni put i obilaznica nisu na istoj koti. Odustajem od ove diskusije i predlažem da dobro pogledaš Srđanov video par puta.
Više puta sam rekao da su na PRIBLIŽNO istoj koti. Po mojoj proceni (a teško je proceniti, jer tunel još nije ni blizu završetka), razlika u nivoima će biti metar do 2. A da bi bila 2 puta u totalnoj denivelaciji (dakle, bez ukrštanja) treba nam nekih 5 metara visinske razlike. Dakle, Kružni put da se ne bi neposredno pred tunel ukrstio sa obilaznicom MORA da ide 5 metara ispod tunela ili 5 metara iznad...
 
Obilaznica (tunel) će biti ispod sadašnje kote kružnog puta, a kružni put ostaje ispod vijadukta. To znači da će postojati tri nivoa saobraćajnica.

Na slici koju je @StaraMo postavio, primećuje se visinska razlika između vrha budućeg tunela Beli Potok i postojećeg kružnog puta.
1656493768081.png
 
'Ajd da probam da budem što jednostavniji. Na poziciji budućeg tunela Beli Potok se ukrštaju 3 puta: obilaznica, Bulevar (neki to zovu i Avalski put iako on počinje kasnije) i Kružni put. Da bi ta raskrsnica prošla bez ijednog ukrštanja, potrebno je da sva 3 puta imaju svoje visinske kote koja nisu međusobno blizu - dakle, 3 visinska koridora. Zasad je predviđeno da tu budu izgrađena 2 visinska koridora: tunel i prostor iznad njega. To znači da će 2 puta morati da se ukrste. Logično je izabrano da obilaznica ima prioritet, a da Bulevar i Kružni put dele zajednički visinski koridor, a to znači da se Kružni put mora popeti na nivo Bulevara, te da sa njim mora imati zajednički raskrsnicu ili kružni tok. Da li se slažemo oko ovog?
 
Greška ti je u rečenici "kružni put se vrati da prolazi ispod nadvožnjaka". Da bi to uradio, onda Kružni put mora da se ukrsti sa obilaznicom neposredno ispred tunela, jer su trenutno oba puta na istom nivou...
Kružni put će prelaziti preko tunela kroz koji će ići obilaznica. Kako misliš sada su u istom nivou?
 
Obilaznica (tunel) će biti ispod sadašnje kote kružnog puta, a kružni put ostaje ispod vijadukta. To znači da će postojati tri nivoa saobraćajnica.

Na slici koju je @StaraMo postavio, primećuje se visinska razlika između vrha budućeg tunela Beli Potok i postojećeg kružnog puta.
Pogledajte prilog 140061
3 nivoa saobraćajnica je, kao što napisah, jedini način da se ukrštanje ova 3 puta izvede bez zajedničkih raskrsnica ili kružnih tokova. Ali ako je istina ovo što Ti tvrdiš, a nemam razloga da sumnjam, Ti kažeš da će obilaznica da se dodatno spusti ispod Kružnog toka. To bi značilo, da ako nivo Bulevara nazovemo nivo 0, da će Kružni put ostati na svom nivou -1, a da će obilaznica da se spusti na nivo -2? To bi moglo biti jedno od rešenja problema, mada veoma skupo. Zašto skupo? Tuneli koji se prave neposredno ispod postojećeg nivoa terena, najčešće se prave otkopom, baš kao što je ovde i započeto. To je ono što nazvah nivo -1. Ali ako će kolovozna ploča tunela da bude 10-15 metara ispod površine terena, onda je to vrlo skupo za gradnju ovom metodom, jer mora duplo više da se kopa. Neadekvatno i preskupo, a druga stvar što me ostavlja sumnjičavim su Srđanovi snimci. Onaj deo obilaznice od Resnika, koji je završen neposredno pre ovog privremenog kružnog toka kod farbare je dosta blizu tunela, a na snimcima ne primećujem da je počeo da spušta svoju kotu (koja je manje više na nivou -1), jer obilaznica mora dosta brzo da se spusti na nivo -2, a to je nekih 5 metara više. Po mom mišljenju, a njega sam stekao na osnovu snimaka urađenog dela obilaznice neposredno pre tunela, jeste da oni nameravaju da prođu kroz tunel na nivou -1. Odnosno, da imaju nameru da se spuste na nivo -2 u tunelu, što jeste skupo, ali je saobraćajno bolje, onda bi 200 metara pre tunela trebali da počnu da se spuštaju, a ja koliko vidim na ovim snimcima, oni nemaju tu nameru. Da li je neko prolazio nedavno tom zonom i može da potvrdi da se obilaznica spušta par stotina metara pre tunela ili i dalje ide nivoom -1?
 
'Ajd da probam da budem što jednostavniji. Na poziciji budućeg tunela Beli Potok se ukrštaju 3 puta: obilaznica, Bulevar (neki to zovu i Avalski put iako on počinje kasnije) i Kružni put. Da bi ta raskrsnica prošla bez ijednog ukrštanja, potrebno je da sva 3 puta imaju svoje visinske kote koja nisu međusobno blizu - dakle, 3 visinska koridora. Zasad je predviđeno da tu budu izgrađena 2 visinska koridora: tunel i prostor iznad njega. To znači da će 2 puta morati da se ukrste. Logično je izabrano da obilaznica ima prioritet, a da Bulevar i Kružni put dele zajednički visinski koridor, a to znači da se Kružni put mora popeti na nivo Bulevara, te da sa njim mora imati zajednički raskrsnicu ili kružni tok. Da li se slažemo oko ovog?
IMG_20220629_112935.jpg
IMG_20220629_112857.jpg

Po google earth visinska razlika između kružnog puta i visine obilaznice neposredno iispred severnog portala tunela Beli potok je 15 metara. Što znači da ima i više nego dovoljno mesta da se kružni vrati na staru trasu.
 
Nigde nisam ni rekao da je vijadukt iznad tunela, već je PORED. Nigde nisam ni rekao da je vijadukt srušen, već da je trenutno deaktiviran i da će biti srušen. Uporno pričam da prolazak ispod vijadukta (kao što je dosad išao Kružni put) i prolazak obilaznice kroz tunel se dešavaju na približnim visinskim kotama, što ne može da bude. Zamislite da je tunel gotov i da se ljudi voze obilaznicom kroz tunel. Šta će biti sa vozilima koja, po Vašim željama, idu kružnim putem kao što je bilo i ranije, kroz vijadukt?
Izvinjavam se, nisam mislio ništa loše, samo sam pogrešno razumeo ono što si hteo da kažeš što se tiče vijadukta.
Ja, a i nekoliko drugih učesnika u ovoj "raspravi" koliko sam uspeo da zaključim, smatramo da će biti dovoljno velika visinska razlika da se naprave tri visinska nivoa tj. da tunel neće ugroziti sadašnje kote na kojima su se nalazila ova dva pravca (kružni puti i bulevar JNA).
A možda i grešimo.

Dok sam kuckao poruku već se pojavilo nekoliko poruka koje slikovito objašnjavaju onobšto sam ja hteo rečima.
 
Kružni put će prelaziti preko tunela kroz koji će ići obilaznica. Kako misliš sada su u istom nivou?
Vidiš. iz ovih snimaka, nisam stekao utisak da postoji neka veća denivelacija između Kružnog puta i dosad urađene obilaznice. Mesecima nisam prolazio onuda i sećam se obilaznice na istom nivou, a čak i iznad (oni vijadukti iznad pruge). Za mene je novost da se obilaznica spustila ispod nivoa Kružnog puta u zoni tunela Belog potoka. Imao sam osećaj da imaju nameru da tunel bude odmah ispod Bulevara, a izgleda da je njihova namera da se tunel spusti za još jedan nivo, da bude i ispod Kružnog puta. Ako će svaki put imati svoj visinski koridor, onda sam nepotrebno zapetljao ovu diskusiju, jer sam smatrao da će biti samo 2 koridora, što je meni logično rešenje. I dalje smatram da je osetno jeftinije da tunel bude na nivou -1, a da se iznad tunela napravi kružni tok gde bi se ukrštali Bulevar i Kružni put. Tu nikad ne bi bila gužva jer Kružni put postaje sporedna lokalna saobraćajnica, a ne deo autoputa kao što je trenutno. Nikad ne bih zbog jednog lokalnog puta nepotrebno spuštao tunel sa nivoa -1 na nivo -2.
U svakom slučaju, izvinjavam se svima koje sam nepotrebno uznemirio...
 
C c c konacno imamo nekog strucnog na forumu ko je voljan da ulozi vreme i trud u detaljna objasnjenja, i sada cete bezveze da iznervirate i oterate coveka... :(.

Inace, zaista je tesko na osnovu snimaka iz vazduha dobro proceniti visinske kote. Meni deluje kao da trasa Kruznog puta na mestu ispod vijadukta kod 1000 ruza prolazi barem 5 do 8m iznad "plafona" tunela Obilaznice, nakon cega se jos dodatno penje ka mestu gde prolazi tacno iznad tunela, ali je sasvim moguce da uglovi iz kojih je ovo snimljeno varaju i da su moje procene ispod pogresne:

1656495456748.png


1656495844074.png


Ako neko zna tacnije koje su visine vijadukta, kao i ovih potpornih stubova levo i desno od tunela, slobodno neka ispravi moju matematiku ;).
 
Poslednja izmena:
C c c konacno imamo nekog strucnog na forumu ko je voljan da ulozi vreme i trud u detaljna objasnjenja, i sada cete bezveze da iznervirate i oterate coveka... :(.
Pobogu,karim što bi mi oterali čoveka.
Uz dužno poštovanje prema gospodinu,mislim da smo mu na sasvim korektan način skrenuli pažnju da greši i da ima sasvim dovoljno mesta da se po izradi tunela sve vrati na prvobitno stanje.
Gde smo mi to njega vređali ili na bilo koji način terali sa foruma.
 
Svejedno, sta bi bilo idealno buduce resenje za bezbedan i brzi spoj Kruznog puta sa Avalskim/Bulevarom? Da li je bolje imati u istom nivou jedan veliki kruzni tok? Ili denivelisano kao ranije, ali sa dva manja kruzna toka (kao sto je nacrtao @Fist) ili mozda raskrsnicama? Jasno je da bi sve bilo bolje od starog resenja koje je nazalost odnelo mnoge zivote...
 
Pogledajte prilog 140063Pogledajte prilog 140064
Po google earth visinska razlika između kružnog puta i visine obilaznice neposredno iispred severnog portala tunela Beli potok je 15 metara. Što znači da ima i više nego dovoljno mesta da se kružni vrati na staru trasu.
Bravo!
Ovo je ono što mi treba. Ni u ludom čudu ne bih na osnovu snimaka stekao utisak da na ove 2 tačke postoji visinska razlika od 15 metara. Imao sam utisak da je par metara. Sad mi je sasvim jasno da su planirali 3 nezavisna nivoa. A to znači da Bulevar ostaje na svojoj trasi (čim se naspe iznad tunela), a vijadukt ostaje u funkciji jer i Kružni put nastavlja kud je i ranije išao, a obilaznica ide ispod svega toga. Sad, da li to znači da u budućnosti neće biti ovog kružnog toka kod farbare, ili će ga kad se tunel spoji sa urađenim delom obilaznice, ipak nazad vratiti kao definitivnog, to ne znam. Nije ni to loša ideja, ali to komplikuje ova skretanja levo (što neko spomenu) sa jedne i druge strane tunela i vijadukta. Npr, neko ide od Resnika ka Trošarini. On može da ode levo na ovom kružnom toku, ali će malo kasnije kad proba da se uključi u Bulevar ka Jajincima da ima problem, jer će iz pravca Jajinaca ljudi voziti ka Avali (što sad zbog izgradnje tunela ne mogu). Takođe, od Avale će mu smetati i oni koji idu ka Trošarini. Druga opcija je, da na kružnom kod farbare, ode desno pa da onda na uključenju za Bulevar ispred "1000 ruža" opet skrene levo, ali tu ima identične probleme koje već opisah. I dalje mi se ne sviđa ni sadašnja ni buduća veza Bulevara sa kružnim putem. Ja sam se naivno ponadao da će ovo čvorište biti rađeno na samo 2 nivoa, te da će se Kružni put i Bulevar ukrštati samo na novom kružnom toku napravljenom iznad tunela, koji bi bio plići, dakle na nivou -1. Ali sad.
To bi bilo osetno jeftinije rešenje. Jedino bi se Kružni put sa obe strane morao malo popeti na nivo Bulevara, ali to je neuporedivo jeftinije nego spuštanje tunela na nivo -2. I tim jedinim kružnim tokom bi se rešili problemi sa vezama Bulevara i kružnog toka, koji postoje i, po svoj prilici će i dalje postojati....
 
Poslednja izmena:
Karime, nema problema. JA sam bio u zabludi, a ne oni. Sad treba da se ljutim na ljude koji su bili u pravu, samo zato što sam stekao pogrešan utisak na osnovu snimaka? Druga je stvar što meni opcija sa 3 nivoa ni u jednom momentu nije padala na um, jer je ja nikad ne bih radio. To je nepotrebno i skupo. I dalje će biti potrebne posebne veze Bulevara i Kružnog puta, koje su oduvek bile problematične, a izgleda da će takve i ostati. Kao što rekoh, ja bih Kružni put i Bulevar doveo na isti nivo, iznad tunela, i tu bih napravio jedan jedini kružni tok. I to je sve. Obilaznica ide nezavisno ispod tog kružnog toka, a on rešava sve probleme druga 2 puta. Ogromna je ušteda, a i saobraćajno je bolje rešeno. Jedan jedini kružni tok...
 
Poslednja izmena:
Bravo!
Ovo je ono što mi treba. Ni u ludom čudu ne bih na osnovu snimaka stekao utisak da na ove 2 tačke postoji visinska razlika od 15 metara. Imao sam utisak da je par metara. Sad mi je sasvim jasno da su planirali 3 nezavisna nivoa. A to znači da Bulevar ostaje na svojoj trasi (čim se naspe iznad tunela), a vijadukt ostaje u funkciji jer i Kružni put nastavlja kud je i ranije išao, a obilaznica ide ispod svega toga. Sad, da li to znači da u budućnosti neće biti ovog kružnog toka kod farbare, ili će ga kad se tunel spoji sa urađenim delom obilaznice, ipak nazad vratiti kao definitivnog, to ne znam. Nije ni to loša ideja, ali to komplikuje ova skretanja levo (što neko spomenu) sa jedne i druge strane tunela i vijadukta. Npr, neko ide od Resnika ka Trošarini. On može da ode levo na ovom kružnom toku, ali će malo kasnije kad proba da se uključi u Bulevar ka Jajincima da ima problem, jer će iz pravca Jajinaca ljudi voziti ka Avali (što sad zbog izgradnje tunela ne mogu). Takođe, od Avale će mu smetati i oni koji idu ka Trošarini. Druga opcija je, da na kružnom kod farbare, ode desno pa da onda na uključenju za Bulevar ispred "1000 ruža" opet skrene levo, ali tu ima identične probleme koje već opisah. I dalje mi se ne sviđa ni sadašnja ni buduća veza Bulevara sa kružnim putem. Ja sam se naivno ponadao da će ovo čvorište biti rađeno na samo 2 nivoa, te da će se Kružni put i Bulevar ukrštati samo na novom kružnom toku napravljenom iznad tunela, koji bi bio plići, dakle na nivou -1. Ali sad.
To bi bilo osetno jeftinije rešenje. Jedino bi se Kružni put sa obe strane morao malo popeti na nivo Bulevara, ali to je neuporedivo jeftinije nego spuštanje tunela na nivo -2. I tim jedinim kružnim tokom bi se rešili problemi sa vezama Bulevara i kružnog toka, koji postoje i, po svoj prilici će i dalje postojati....
Direktno sam upućen u izgradnju obilaznice, ali vidim da je na forumu zanimljivo, pa ne znam da li da Vam odmah otkrivam ko je ubica ili da sami sačekate kraj filma 2023. Sve se vraća na prethodno stanje. Avalski preko vijadukta, kružni na svoju trasu obilaznica ispod svega. Kružni tok, na kružnom putu, kod farbare kako sam ga nazvao, je već srušen nastavljaju da kopaju tunel i neće se vraćati jer za ozbiljan kružni tok nema mesta po trenutnom planu i građevinskoj dozvoli. Postoji projekat kružne na Avalskom putu kod perionice urađen još pre 10 godina ali nije sproveden jer takođe nema mesta, potrebno je uraditi eksproprijaciju. To je što se tiče tunela beli potok i saobraćaja oko njega. Projekat obilaznice je star 10 godina a koridor po regulacionom planu je ostavljen pre više od 25 godina. Iz regulacionog plana je veoma teško izaći kada krenu radovi jer se u startu probija rok na godinu dana zbog papirologije.
 
Direktno sam upućen u izgradnju obilaznice, ali vidim da je na forumu zanimljivo, pa ne znam da li da Vam odmah otkrivam ko je ubica ili da sami sačekate kraj filma 2023. Sve se vraća na prethodno stanje. Avalski preko vijadukta, kružni na svoju trasu obilaznica ispod svega. Kružni tok, na kružnom putu, kod farbare kako sam ga nazvao, je već srušen nastavljaju da kopaju tunel i neće se vraćati jer za ozbiljan kružni tok nema mesta po trenutnom planu i građevinskoj dozvoli. Postoji projekat kružne na Avalskom putu kod perionice urađen još pre 10 godina ali nije sproveden jer takođe nema mesta, potrebno je uraditi eksproprijaciju. To je što se tiče tunela beli potok i saobraćaja oko njega. Projekat obilaznice je star 10 godina a koridor po regulacionom planu je ostavljen pre više od 25 godina. Iz regulacionog plana je veoma teško izaći kada krenu radovi jer se u startu probija rok na godinu dana zbog papirologije.
Надам се да нећеш ово схватити лично, и свакако ти хвала на разгонетању загонетке.

Међутим, човек би очекивао да такве ствари буду доступне сваком грађанину у неколико кликова на интернету, без преузимања огромних датотека за које су потребни специјализовани програми да би их отворио.

Код нас, изгледа, стално смо у трилеру, па расплет увек знају само они који су директно укључени у писање сценарија.
 
Sanderu, a kakva će biti veza između Bulevara i Kružnog puta? Zasad je bio taj kružni tok kod farbare, za koji si rekao da je definitivno uklonjen. Dakle, predviđen je kružni tok kod perionice, odnosno odmah pored tunela u pravcu ka Avali. A ako je problem u ekspropijaciji kod perionice, zašto taj budući kružni tok ne pomere da bude bliže tunelu, tj. iznad njega, jer je taj deo već predviđen za saobraćaj?
Nije mi jasno da li će Kružni put i dalje da ide ispod vijadukta (bez ukrštanja sa Avalskim putem, odnosno Bulevarom) ili će ovaj potencijalni kružni tok kod perionice biti i jedini pravac Kružnog puta u toj zoni ili će se kružni, kao i dosad račvati u dva dela: levi krak će ići ispod vijadukta, a desni će, kao i dosad, da se kod perionice spaja sa Bulevarom?
 
Milan-mostadzija je dovoljno obrazovan I zreo gospodin da bi bio posesivan I sujetan. Naprotiv I njemu, a narocito nama je drago da smo ga zairitirali I uvukli ovde u ovu raspravu. I on je dobio nova saznanja o ovom objektu, a I mi cemo u nekim buduci situacijama, nadam se imati vrhunski kompetentnog forumasa I sagovornika!
 
Sanderu, a kakva će biti veza između Bulevara i Kružnog puta? Zasad je bio taj kružni tok kod farbare, za koji si rekao da je definitivno uklonjen. Dakle, predviđen je kružni tok kod perionice, odnosno odmah pored tunela u pravcu ka Avali. A ako je problem u ekspropijaciji kod perionice, zašto taj budući kružni tok ne pomere da bude bliže tunelu, tj. iznad njega, jer je taj deo već predviđen za saobraćaj?
Nije mi jasno da li će Kružni put i dalje da ide ispod vijadukta (bez ukrštanja sa Avalskim putem, odnosno Bulevarom) ili će ovaj potencijalni kružni tok kod perionice biti i jedini pravac Kružnog puta u toj zoni ili će se kružni, kao i dosad račvati u dva dela: levi krak će ići ispod vijadukta, a desni će, kao i dosad, da se kod perionice spaja sa Bulevarom?
Kao što sam i rekao, sve ostaje kako je i bilo. Kružni put će i dalje ići ispod vijadukta bez ukrštanja sa Avalskim putem, kružni tok koji sam spomenuo kod perionice je bio u planu jer je naručen nezavisno od projekta obilaznice. On se neće izvoditi u ovoj fazi, a ko zna i da li će uopšte. Možda nisam trebao ni da ga spominjem. Problem je što u Srbiji i ako se urade projekti i oni su korektni, izvode se tek za 10 i više godina, pa više nisu adekvatni. Da vam spomenem, da postoji generalni projekat saobraćajnice od lokacije o kojoj pričamo (tunel Beli potok) sve do Kumodraške ulice, odnosno sadašnjeg bulevara Peka Dapčevića, do one lakat krivine gde se skreće za farmaceutskom. Za bezbednost saobraćaja kružni tokovi su verovatno najbolji, pogotovo u uslovima smanjenog intenziteta saobraćaja kakav će biti na Kružnom i Avalskom posle izgradnje saobraćajnice. Ali projektom nisu predviđeni. Kružni put će i posle izgradnje obilaznice imati veoma bitnu ulogu (alternativnog puta), jer sa obilaznice u zoni petlje Bubanj potok neće moći da se skrene za Beograd. Neko je ranije pokazao sliku desnog isključenja koje završava u travi na novoizgrađenoj obilaznici. To isključenje je predviđeno za vezu sa Beogradom ali ne ovim projektom.
 
Gledam ovu sliku i razmišljam se kako bi lako mogla da se napravi polu-detelina. Da se zadrži ovaj novi kružni tok i da se malo dorade postojeće rampe. Ne bi morali uopšte da se ukrštaju smerovi kretanja na kružnom i avalskom putu.
Mada odlično rešenje bi bio i veći kružni tok u nivou ova dva puta.
KP-Bulevar JNA-v1.jpg
 
Vrh