Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
IMG_20220522_112104.jpg
 
Ja se sad vozio Liazom na 25P kome od 25 sedista fali jedno 7-8.

Ali bitno je da je i u njemu majstor na sve to razvezao kanapce od kabine do desnog krila prvih vrata, ne bi li vec okrnjeni kapacitet vozila smanjio jos malo. 😀🙄
 
Ja se sad vozio Liazom na 25P kome od 25 sedista fali jedno 7-8.

Ali bitno je da je i u njemu majstor na sve to razvezao kanapce od kabine do desnog krila prvih vrata, ne bi li vec okrnjeni kapacitet vozila smanjio jos malo. 😀🙄
Vec je neko ranije ovde komentarisao lanac oko kabine u Solarisu na liniji 17 (u kome su doduse sva sedista na broju). Ne razumem sto vas forumase to toliko pogadja? To su samo 2 mesta za stajanje uskracena koja znace preglednost majstoru. Jedino ako je majstor tim kanapom zauzeo tvoje omiljeno mesto za smetanje - to je nesto drugo :p
 
Meni to, na primer, smeta jer zauzima i normalan prolaz. Nekad s rancem ne mogu da uđem, a da se ne izlomim, jer je to pod nekim jako čudnim uglom, a ideja im je da se mora ulaziti na prva vrata.
 
Vec je neko ranije ovde komentarisao lanac oko kabine u Solarisu na liniji 17 (u kome su doduse sva sedista na broju). Ne razumem sto vas forumase to toliko pogadja? To su samo 2 mesta za stajanje uskracena koja znace preglednost majstoru. Jedino ako je majstor tim kanapom zauzeo tvoje omiljeno mesto za smetanje - to je nesto drugo :p
To sto je komentarisao ne znaci da sam se slozio. 😄 Moze neko i hiljadu puta da ponovi glupost ili izgovor, ali to ne znaci da ce biti prihvacena. Kao sto rekoh, u tom Liazu vec fali 7 ili 8 sedista. Fale oba para na prednjem tocku, i falila su dva para izmedju 2. i 3. vrata. Nisam slikao jer su ljudi sporadicno stajali pa nisam mogao da uhvatim u kadar. Ali uslikacu ga otom potom.

Elem, znaci 8 mesta, za 8 ljudi je vec smanjen njegov kapacitet. Onda na sve to jos majstor uzme pa mu na svoju ruku smanji kapacitet za stajanje za jos 2 mesta. I sad autobus ima 10 mesta manji kapacitet. Nije dovoljno osakacen i jadan prevoz, nego jos treba i kapacitet vozila da kresemo, samo zato sto mehanicare mrzi da odrzavaju sedista a majstore misle da je vozilo koje duze njihova dedovina.

Tebi je to normalno?
 
Najgori su oni Liazi sa 30 cm prolazom na zadnjim vratima....teska krsina majko mila....stavise je dusmani na 50. ne mozes ni da prodjes ni nista, odmah na srednja idem.
Inace jako lose vozilo, konstantno nesto krci unutra kao da si u pogonu vodovoda.
 
50, 25, 39... to su valjda sve kršine onog propaliteta od prevoznika, Dumeca. Najgori su, gade mi se. Liazi i Gmazovi, koje većinski puštaju bez sedišta i sa tim kretenskim lančugama. Klima naravno ne radi nikad, a često su im i rukohvati razdrndani.

Sami vozači kao najgori propaliteti ispred dragstora. Deru se, psuju i na najmanju stvar, sviraju, cimaju gas i kočnicu non stop, smanjuju prostor za putnike. A pisao sam na temi bezbednost u JGP i o onom jednom matorom konju na 39 koji em brblja s kolegom dok vozi, em u jednoj ruci drži upaljenu cigaretu a u drugoj mobilni telefon.
Prvi slucaj:
Linija 39, sreda popodne. Stize 39 na stajaliste u Kumodraskoj iznad stajalista Singi. Otvaraju se 1. i 3. vrata Liaza, 2. ispred mene ostaju zatvorena. Krenem ka 1. vratima, a meni u susret zena u autobusu koja zuri da izadje. Propustim je, udjem unutra.

Unutra vidim jednog vozaca na ulazu/vratima u kabinu kako prica sa drugim. Kazem im "majstore, 2. vrata vam se nisu otvorila". Nista oni, pricaju njih dvojica, ne gledaju nista oko sebe. Pukne mi film kad ih vidim tako nonsalantne i viknem opet "MAJSTORE!!! Nisu vam se otvorila 2. vrata" Trgnu se obojica, penzioner za volanom otvara i 2. vrata.

Tokom izlazenja iz vozila na Kumodrazu vidim da penzos za volanom u jednoj ruci dri cigaretu a u drugom mobilni telefon. Bole njega...
Naravno, tada se niko od dežurnih branitelja vozača nije oglasio. Ćutali su kao zaliveni. Ko vele, ako izignorišu, zaboraviće ljudi. Epa ne, neće.
 
Vozači Gsp-a su prava gospoda za vozače privatnih prevoznika i zbog toga mi je drago što moju liniju drži Gsp, svi voze normalno, staju na stajališta kad god treba, ne obilaze stajalište bez da pogledaju da li neko treba da uđe ili izađe, kreću na vreme u 98% situacija, možda nekad porane kad završavaju smenu ali to nemam šta da zamerim jer inače uvek kreću na vreme u minut.
 
50, 25, 39... to su valjda sve kršine onog propaliteta od prevoznika, Dumeca. Najgori su, gade mi se. Liazi i Gmazovi, koje većinski puštaju bez sedišta i sa tim kretenskim lančugama. Klima naravno ne radi nikad, a često su im i rukohvati razdrndani.

Sami vozači kao najgori propaliteti ispred dragstora. Deru se, psuju i na najmanju stvar, sviraju, cimaju gas i kočnicu non stop, smanjuju prostor za putnike. A pisao sam na temi bezbednost u JGP i o onom jednom matorom konju na 39 koji em brblja s kolegom dok vozi, em u jednoj ruci drži upaljenu cigaretu a u drugoj mobilni telefon.

Naravno, tada se niko od dežurnih branitelja vozača nije oglasio. Ćutali su kao zaliveni. Ko vele, ako izignorišu, zaboraviće ljudi. Epa ne, neće.
Думеко нема Лиазе и најбољи је приватник. Лиазе имају УнаКРШ, КРШава, Тамнава и Кнежевић.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Moje kritike iz prošlog posta idu na račun privatnika koji trenutno drži ili držE linije: 25, 26, 39 i 50.

Na tim linijama u Liazima fale sedišta, a u drugim autobusima (uglavnom Gmazovima) ne rade klime, vozači se ponašaju kao divljaci i ponekad preskoče polaske.
Koji su to privatnici, ne znam napamet. Kada sam jutros u Guglu tražio Dumeco prevoznik, u slikama mi se prikazalo nekoliko rezultata sa fotografijama Gmazeva na 26ici. Zato sam razumeo da je u pitanju Dumeco. Ali evo da ne bude greške: privatnici koji drže 25, 26, 39 i 50. Oni su divljaci i oni puštaju krševe bez sedišta, klime i sa lančugama.
 
Poslednja izmena:
Ok, onda izgleda Gugl kasni sa svojim rezultatima. Jer evo vidi se na linku neki Dumeco sa brojem 26. Verovatno slike iz prošlog perioda.

Elem, sedišta najviše čupaju na Liazima. Ne znam kad sam zadnji put video Liaza sa svim sedištima. Mislim da ima bar 3 godine.
 
Epa ni njima nikad ne radi klima. I imaju divljake od vozača. Lik vozi i psuje sve živo. Ženu pozadi što je ostala poslednja da uđe na vrata, auto ispred što je usporio da bi skrenuo u poprečnu ulicu, pešaka što je sad našao da prelazi ulicu... Ali najgore je što vole da dr**ju gas i papučicu, pa postoje samo dva moda: pun gas i puna kočnica.
 
Мени и даље није јасна прича са повађеним предњим седиштима у новим Лиазима.
 
Sedišta su polomljena i nikad nisu ugrađena nova. Smatraju da mogu busevi da voze bez tih sedišta i to je to. Ako se dobro sećam, to sam video nekoliko puta u Tamnavinim Liazima..
Inače Liaz na prednjim točkovima fabrički nema sedišta ali taj prostor ljudi često iskoriste da sede, na tu plastiku, ispod koje je točak.
 
Како је могуће да немају седишта изнад предњих точкова фабрички?
 
Pa zato što su mnogo dobro dizajnirani. Superiorno u odnosu na zapadnjake. Evo jednog primera, ali nije kod nas:
dsc_5904.jpg

Ali ja mislim da kao što ovaj ima sedišta na levom točku, da i verzije isporučene u Srbiju takođe imaju. To jest imale su. A onda su im povadili sve to.

A pored toga, mnogima su izvađena i ova sedišta između 2. i 3. vrata (opet - nije verzija u Srbiji, samo koristim ovu sliku da označim pozicije)
Liaz.jpg


I onda imaš autobus koji se sa deklarisanog kapaciteta 110 putnika time skreše na 102. Jer retko ko je voljan da se pentra na ove uzdignute platforme, čak i kad je gužva. Zato što će da udara glavom u plafon odnosno u kose ivice duž salona. I onda na sve to još i majstor uzme pa zamandali lančugu tamo napred. Da se sa 102 spusti kapacitet na 110. 10 procenata kapaciteta gore dole, šta je to... Zamislimo da svih 700 autobusa i vozača tako uradi.
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez

Poprilično sam siguran za ta sedista, tj da ih nema u primercima koji voze kod nas, ne bih to napisao da nisam siguran. Unakop/Košava ih nema, ni Tamnava ako se dobro sećam. To je meni ostalo kao bas velika mana tog modela autobusa, nisu mi spolja estetski po ukusu, a tek enterijer.. Ona žuta plastika oko kabine i motornog prostora, šipke su mi takodje čudne, i u salonu I na vratima. Pored svega toga oni su jedni od najvećih potrošača goriva, troši kao tenk bukvalno, znam da je potrošnja prelazila i 50litara/100km leti sa uključenom klimom(ko ja je zapravo dobro hladila i pošteno radila)..
 
Sad sam se vozio sa 2 gMaz-a... Ćurdićev krš, polepljeno unutra klimatizovano vozilo, klime naravno nema (fizički) ali sva 3 šibera rade. Jedva ide.
Drugi je bio na 309,noviji ima bolje osvetljenje i proreze za klimu. Ide ok.

Vozio sam se pre neki dan na 46, Isuzu je bio, predobra mašina, ide k'o zmaj... piči hlađenje baš baš... bukvalno duva iz odgromne crne štrafte duž obe bočne strane.
Da li je to bio Lui travel ili Arriva, ne videh, ali sam se oduševio 😎
 
Nije ni Lui Travel, ni Arriva, već Knežević trans.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
Lui travel i Arriva nemaju Isuzu autobuse, imaju ih samo Bamiron(svi su na 78) i Knežević trans koji radi na 46 I u kom si se verovatno vozio.
 
Vrh