Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Ајд онако лаички, ретко посећујем ову тему: а шта проблем са сакаћењем линија? Недостатак возних средстава? Да ли је и колики је проблем смрт Икарбуса?
 
Pa za početak, jedan od faktora je i hroničan nedostatak vozača i sve gori kadrovi koji dolaze. Otud i one silne nesreće, malo malo pa uleti autobus gde mu nije mesto.
Na to se upozoravalo i po medijima i po stručnim krugovima i među javnim mnjenjem još pre 5 godina. Ali Gremlina iz šahta i majmune oko njega to ne zanima. Jer izjava ''zaposlili smo 300 novih vozača i povećali plate i poboljšali uslove rada'' SNS glasaču ne zvuči tako dojajno kao ''kupili smo za par godina čak 300 autobusa!'' A to što su krševi, i što nema ko da ih vozi, to nikom ništa.

Slično je i sa drugim službama i preduzećima. MUP na TVu očajnički poziva ljude iz civilstva da se upišu u letačku akademiju i postanu piloti, jer nemaju ih dovoljno. VS se prvo lepo popunila, a onda pretovarila porudžbinama za helikoptere i tenkove koje nema ko da održava i vozi. Na temi o železnici su upućeni ljudi takođe pisali da, iako je lepo što će se nabavljati nove garniture (ne mogu da se setim jel bila priča za BG voz ili železnice uopšteno), neće biti mašinovođa da ih voze. Ili bar neće biti obučenih mašinovođa.

Smrt Ikarbusa ne bi bio toliki problem da je i nakon 2012. nastavljeno sa standardizacijom voznog parka nabavkama Solarisa, koji su mogli da budu norma i kičma voznog parka u GSPu. Ali Gremlin prezire Solaris jer ljudi, glasači, vezuju pouzdane i udobne Solarise za njegovog smrtnog neprijatelja - Đitlera. A uz to, na Solarisima ne može da se ugradi koliko može sa Turcima i Kenjazima. A i Kenjaski krš je jeftiniji, i tu se opet vraćamo na ono da mu je prioritet ''Kupili smo 200 autobusa od NN proizvođača!'' umesto ''Kupili smo 100 autobusa od proverenog proizvođača i obezbedili vozače i održavanje''.
 
Problem nije jedan, sistem je čitav problem.
Riba smrdi od glave, dakle sekretarijat za javni prevoz, jedno važi za gsp, jedno za privatnike, sistem kontrole ispunjavanja uslova katastrofalan, cilj uvođenja privatnika je bio poboljšanje kvaliteta usluge u odnosu na GSP. Danas su privatnici, bar velika većina gori od GSPa, obzirom na pare koje dobijaju i to koliko znam prilično redovno, jasno je da je problem sistem kontrole sprovedenih usluga.
Nedostatak vozila se ne vidi u broju, jer se kao i za sve u državi bavimo statistikama, po statistici broj voznih jedinica je povećan, ali je povećan neadekvatnim voznim jedinicima, ne može se zameniti jedan zglobni autobus sa dva solo, niti je fizički izvodljivo, niti je praktično izvodljivo, a sa treće strane niti je izvodljivo po pitanju angažovanja voznog osoblja koje je takođe deficitarno.
Dakle, nema jedan problem, više ih je.
Što se tiče Ikarbusa pisano je već, Ikarbus i GSP su dva parazita koji su uzročno-posledično imali obostrane koristi ponekad, jeftinija i nekvalitetnija rešenja uz parolu da pare pstanu u Srbiji, što je nekada možda i imalo smisla, obzirom da je što se tiče poslednjih serija, domaći bio displej i znak Ikarbus, uz par komponenti.
Moje mišljenje je da je najveći problem sekretarijat za javni prevoz, koji dopušta opšte rasulo privatnim prevoznicima, od nekvalitetnih vozila, preko neispravnosti, neodržavanja, nehigijene, neodržavanja polazaka i slično, dok su za taj posao prilično lepo plaćeni, za cenu kilometra u Beogradu, verujem da bi mnogi prevoznici 'ubili' da mogu da je dobiju prilikom angažovanja vozila.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Meni se više čini da su to solo novobeogradski.
 
Za par dana je rok za predaju ponuda za uslugu snabdevanja i punjenja autobusa. Ne verujem da će početi da rade pre nego što se to dogovori.
 
Sta mu uradiše kuku majko :(
IMG_2324.jpg
IMG_2326.jpg
IMG_2327.jpg
 
Mutantima smo zvali autobuse nastale saradnjom dve fabrike - Fap je pravio samohodnu šasiju, a Ikarbus nadgradnju karoserije.
A ovo što kasnije nastane u GSP, može biti frankeštajn. A kako sve te nakaze prolaze tehnički pregled, moglo bi se nazvati kriminalom
 
Pitam, zato što su neki i ovakve kreacije nazivali mutantima i to se odnmosilo na pogon Kosmaj.
 
Ako misliš na fotku koju sam ja poslao, ona je bila iz Turske, na fabričkom parkingu. Kao što reče Toma, ono u Mašinoprometu su bili GSP-ovi i Lastini BMC koji čekaju popravke.
Pa zašto koji k ne stižu? Ako su punili 10 BIK-ova mogu i 10 BMC. Dali su dugačak rok (za duplo manji broj vozila od Solarisa), pa mislim da hoće da ih puste za vreme letnje sezone do kada će verovatno rešiti problem punionice za sva vozila. Boli ih uvo, za njih "laganica". To što se sve živo raspada ko šiša.

Inače, moram pomenuti jučerašnju vožnju s 3124 na 23. Taj je udžbenički primer dobrog izrabljenog sredovečnog autobusa. Spolja limarija i nije baš neka (izgrebana i iščukana ali bar čista), enterijer prljav, motor nešto bučniji, vrata sa zazorima i krivim oguljenim šipkama sva očerupana (dole nema gume, gore četke a guma se na sredini ni ne dodiruje), al delovi enterijera svi zategnuti. Dobro vuče, sedišta čvrsta, šipke i stakla ne zveckaju, harmonika prljava, relativno prava i nije raskupusana, zglob ne škripi i podolit nije iscepan. Ima mnogo gorih primera, posebno Karaburminih, mada se ni Novi Beograd nije proslavio u poslednje vreme. Primetno je pevanje ekolajfa kao kad su bili novi, što nije slučaj s 99% ostalih Solarisa. Jaukne kad krene iz mesta, baš onako kako treba.

Da poboljšaju održavanje i urade ljudski remont 150 komada bi preguralo 2033 u ništa gorem stanju. Ikarbusi su već u fazi raspada, čak i oni mlađi.
 
Ајд онако лаички, ретко посећујем ову тему: а шта проблем са сакаћењем линија? Недостатак возних средстава? Да ли је и колики је проблем смрт Икарбуса?
Premišljao se dal da odgovorim ili ne, evo odgovoriću. Nije toliko bitno skraćivanje i redukcija takta koliko ozbiljna racionalizacija i optimizacija raspoloživih resursa, ne samo mreže već i čitave operacije, od inventara (koji uključuje i inventarski vozni park i ostalu imovinu, uključujući i nepotrebne ili problematične kapacitete pogona) do radnog kolektiva, što sve zajedno podiže neefikasnost poslovanja, samim tim i rashode.

To je bitno u slučaju sankcija i hiperinflacije. Geopolitička situacija menja se iz dana u dan. Možda ne bi bilo loše izvršiti ukidanje i spajanje gradskih linija, redukciju ili ukidanje privatnika, predaju poteza Lasti i reorganizaciju prigradske mreže, obnoviti vozni park i usput izmeniti strukturu (i GSP i Lasta), ukinuti stare (Zemun), otvoriti nove (Galenika, Pretok Kosmaj 2 i Vrbin potok) i prilagoditi postojeće velike pogone potrebama (Kosmaj 1 za zglob).

Umesto da se preklapaju i na taj način gutaju resurse, 15 i 16 mogu da se spoje u jednu liniju. 65 može da se vrati u Blok 37, 18 preusmeri na Bežanijsku Kosu, solo 74 i 75 ukinu, 70 zglob pomeri na Aerodrom autoputem, 72 skrati, 83 produži do Medaka, 23 spoji s 43 do Koteža umesto ka Karaburmi, 31 produži do Dorćola i Ustaničke, 30 ukine a 26 podeli ka Medaku i Jerkoviću, 25P ukine, 85 i 89 umesto 51 i 52, 85 podeli na 85 i 86 (banatski deo), 57 skrati, umesto 87 55 u oba smera Vasljevskom, na drugom kraju umesto 46 do Mirijeva, 95 skrati do Zelenjaka, 96 vrati na Trg republike. Naravno da treba poukidati EKO ringišpile, 94 skratiti do Rakovice preko Prokopa, uvesti 93 od Šumica do Bežanijske Kose Drajzerovom, 38L zglob renumerisati u 70L kao kratki obrt do KBC Bežanijska Kosa (36 pretvoriti u zglob i pomeriti trole na Prokop). To su samo gradske.

351 Ritopek-Leštane-Šumice (autoputem)
352 Brestovik-Grocka-Ustanička (Smederevskim putem)
353 Begaljica-Grocka-Zaklopača-Vrčin-Šumice (autoputem)
354 Begaljica-Pudarci-Umčari-Vrčin-Šumice (autoputem)
355 Kamendol-Pudarci-Umčari-Vrčin-Šumice (autoputem)
356 Dražanj-Umčari-Vrčin-Šumice (autoputem)
357 Drumine-Popović-Mali Požarevac-Vrčin-Šumice (autoputem)
361 Vrčin R-Zuce-Tranšped-Šumice (autoputem)
362 Vrčin R-Jaričište-Vrčin C-Tranšped-Šumice (Autoputrm)
363 Ramnice-Vrčin C-Tranšped-Šumice (autoputem)

^^^ Sve su zglobne osim 352 i 355. Ako bi se obezbedilo dovoljno voznih sredstava kraće linije bi mogle do Bloka 42 sa stajanjem u Vladimira Tomanovića/Toplice Milana, a preskakanjem Krivilačke u smeru ka gradu, odnosno Deligradske u oba smera (samo Plavi most, Autokomanda, Mostar i Sajam u smeru ka Bloku 42, u suprotnom smeru direktno na Gazelu). Režim je taktni, sve na sat vremena osim 351, 353 (15min), 354 i 363 (30min). Živkovac je kod Vodnja (Smederevo) pa je izbačen, a neka od linija može svraćati u istočni deo Umčara ukoliko se na kraju naselja napravi okretnica poput one u Budisavi (Novi Sad). Grocka može uvesti i lokalni minibus 350 radi direktnog vezivanja svih sela sa opštinskim centrom bez presedanja.
 
15 i 16 se preklapaju? Koliko, 500 metara?
Ukinuti 74 i 75???
72 skratiti? Ostaviti pristup aerodromu samo na taksijima i automobilima?
Iskasapiti jednu od najprometnijih i najzuzetijih linija, 95 do Zelenjaka, kako bi se posle reke ljudi guzvale jos vise u preguzvanim prolazima, pasazima i sokacima izmedju Z.Venca i 96 na Trgu?
Ukinuti ovo, ukinuti ono, kasapi, skracuj...
Odakle ti ove ideje? Sa Josif Visarinovic univerziteta?
 
Poslednja izmena:
15 i 16 se preklapaju? Koliko, 500 metara?
Ne nego 4,5km a obe su bus guzzleri. Van mosta idu paralelno na 400m.
Ukinuti 74 i 75???
Naravno jer bi imali zglobnu 18 na par minuta, ko hoće u grad ima i skraćenu 65 na par minuta, takođe zglobnu i praznu.
72 skratiti? Ostaviti pristup aerodromu samo na taksijima i automobilima?
Ne nego preusmeriti aerodromski prevoz na zglobnu 70 sa neuporedivo većom srednjom brzinom, manjim brojem vozila i odličnim presedačkim vezama u celom gradu.
Iskasapiti jednu od najprometnijih i najzuzetijih linija, 95 do Zelenjaka, kako bi se posle reke ljudi guzvale jos vise u preguzvanim prolazima, pasazima i sokacima izmedju Z.Venca i 96 na Trgu?
Ta linija je progutala i najviše vozila (npr. ceo gradski zglobni vozni park Novog Sada), iako već postoji 96, koja je skraćena. U slučaju da 95 ostane netaknuta 96 bi morala da leti. Isto važi za 53. Kad se 15 i 16 spoje leti 23 s Karaburme pravo u Kotež, eliminišu se i 23 i 53 i oslobađaju grdna vozila, vozači i mehaničari. Ne bi bilo više guranja u kontekstu hiperinflacije (ne bi bilo tolko para za više putovanja) tako da bi 15+16 na 3min preuzela presedače. 16 sada mlati praznu slamu s 22 vozila.
Ukinuti ovo, ukinuti ono...?
Odakle ti ove ideje? Sa Josif Visarinovic univerziteta?
Verovatno iz zadnjice, ako uzmemo u obzir da bolje rešenje u vidu većeg broja solo linija, ukidanja isključivo zglobnih, značajne redukcije takta na svim, čak i onim već redukovanim, kraćeg radnog vremena dolazi iz glave. Očito da si prva dva pasusa čitao između redova. Post se nije odnosio samo na korekciju sadašnjeg stanja, nego na nužnu pripremu u slučaju ne daj bože hiperinflacije. Videćeš kakvih će sve fiks ideja biti kad nastane opšta šorka. Sada treba izvršiti drugačiju reorganizaciju uz znatno veća ulaganja kako bi u slučaju nedostatka novca autobuski podsistem na prikladan način kontrakovali, a šinske maksimalno iskoristili. Takođe ne bi bilo loše i gomilu solo autobusa posebno u južnom delu grada zameniti zglobnim trolama, kako se ne bi zavisilo ni od dizela i gasa, niti skupih uvoznih baterija.
 
Paralelno kretanje je isto što i preklapanje? Od kad to? Pa po toj logici, i 29 se podosta preklapa sa 5-icom. I jedan i drugi voze iz centra ka istoku grada, i jedan i drugi su veći deo trase udaljeni oko 1 km...
I govori srpski, ako može, molim te. Znam engleski kao maternji ali probavu više dobijam od novih kovanica, skraćenica i žargona tzv. srblish-a, koji se izrađaju svaki božji dan. Pogotovu kad se njima frljaju naši ljudi, koji se engleskom uče mahom preko interneta i filmova pa misle da su bog zna kakvi lingvisti a samo se blamiraju.
Naravno jer bi imali zglobnu 18 na par minuta, ko hoće u grad ima i skraćenu 65 na par minuta, takođe zglobnu i praznu.
Onda ukini i sve linije kroz Beogradsku na pravcu sever-jug jer koji će nam, imamo paralelno s njima drugi pravac sever-jug u vidu Kneza Miloša i Takovske. I eto, možemo da ukinemo i 29 ili 5icu, jer se mnogo preklapaju, paralelni su i preblizu jedan drugome. I sve druge linije u gradu koje duž 10 ili više procenata trasa idu paralelno. Eto.
Ne nego preusmeriti aerodromski prevoz na zglobnu 70 sa neuporedivo većom srednjom brzinom, manjim brojem vozila i odličnim presedačkim vezama u celom gradu.
70 ti nije već dovoljno dugačka, opterećena i ometena duž gužvi na autoputu, nego bi još malo da je produžavaš? I ko si ti da nekoga teraš da se odriče direktne linije od centra prestonice do aerodroma i vucara kofere od stajališta do stajališta, samo zato što si ti, po uzoru na Ticu valjda, nezadovoljan što 72 vozi sa ''samo'' 95% kapaciteta, umesto da bude puna ko kutija sardina i da se i u njoj izvijamo ko majmuni dok stojimo na pola noge? Jel sam ja zato nekoliko puta vucarao koferčine do Zelenog venca na 72, da bi mi razni inovatori i to ukinuli, pa da ih ubuduće vucaram još nekoliko deonica na putu do aerodroma? Ili da plaćam preskupi taksi za nešto što je pokriveno mojom BusPlus karticom?
Ta linija je progutala i najviše vozila (npr. ceo gradski zglobni vozni park Novog Sada)
Naravno, kada opslužuje područja i populacije veličine jednog Novog sada.
A pazi, znaš kako da oslobodiš najviše vozača i mehaničara - tako što ukineš sve linije. HA! Kladim se da se nisi setio toga.
Ako status kvo (i)racionalnog korišćenja resursa ide iz glave, onda meni "fiks" ideje verovatno dolaze iz zadnjice. Očito da si prva dva pasusa čitao između redova. Post se nije odnosio samo na korekciju sadašnjeg stanja, nego na nužnu pripremu u slučaju ne daj bože hiperinflacije. Videćeš kakvih će sve fiks ideja biti kad nastane opšta šorka (recimo više solo linija, ukidanje isključivo zglobnih, značajna redukcija takta na svim, čak i onim već redukovanim, kraće radno vreme, jel to bolje?). Sada treba izvršiti drugačiju reorganizaciju uz znatno veća ulaganja kako bi u slučaju nedostatka novca autobuski podsistem na prikladan način kontrakovali, a šinske maksimalno iskoristili. Takođe ne bi bilo loše i gomilu solo autobusa posebno u južnom delu grada zameniti zglobnim trolama, kako se ne bi zavisilo ni od dizela i gasa, niti skupih uvoznih baterija.
Ma pusti ti mene ''kontrakovanja'' autobuskih linija. Nećete mi bre više kasapiti ni jednu liniju. Ni ti ni Tica, ni SMRT ekipa, ni Gremlin iz šahta, niko... Možete samo da predložite širenje neke mreže ili produžavanje nekih linija. Nikakvo kasapljenje, izbacite to iz glave. Sledeći put kad mi neka funjara iskasapi ili ukine bilo koju liniju, ponovići ono što su Vučko i Trola 28 uradili i okupiću dovoljno ljudi na Slaviji koju ćemo zablokirati.

Jedna fiks ideja SMRT klanera i Gremlina iz šahta se ne rešava uvođenjem novih. Instalirajte SimCity ili Cities Skylines, tamo napravite grad, pa kasapite, izmeštajt i kontrakujte linije (šta god to značilo) do mile volje. Ove beogradske ostavite više na miru. Bukvalno napad besa sam počeo dobijam od tih šenutih predloga i trendova sa kasapljenjem linija, isterivanjem okretnica, smanjivanjem kapaciteta vozila (šipke, Kovid mere, paravani, pmaterine...) ukidanjem pešačkih prelaza, ukidanjem trotoara, uvođenjem presedanja, izbacivanjem pouzdanih dizelaša i menjanjem šporetima krševima i ostalih idiotluka koje su GSP, DJP, SMRT ekipa i Grad iznedrili u zadnjih nekoliko godina. Nacrtani kamen im neću da ti da mi čuvaju i organizuju, a kamoli javni prevoz u kome se gužvam, znojim, izvijam i nerviram već 32, a plaćam ga 20 godina.
 
Poslednja izmena:
Tako je kad se linijw postavljaju bez praćenja tokova ljudi. Moraju da postoje linije koje povezuju udaljene delove sa centrom i da zrakasto prolaze kroz njega, koristeći glavne koridore. Ali isto tako, na svakom zraku mora da postoji i kraća linije koja bi, poput nekakvog lokala rasterećivala glavnu i amortizovala poremećaje intervala do kojih na dugom linijama neminovno dolazi. Pored strukture i kvaliteta vozila, mora se raditi na fleksibilnom sistemu upravljanja saobraćajem uz mogućnost korišćenja alternativnih, trenutno prohodnijih saobraćajnica, i raapodelu rezervnih vozila duž glavnih koridora koja bi se uključivala po potrebi u slučaju bilo kakvog poremećaja. Sada, ako ih uopšte ima, rezervna vozila su na većim terminusima i uključuju se tek za naredni polazak vozila koje iz bilo kog razloga ispalo, a do tada prođe nekad i više od sat zastoja. Sistem komunikacije i praćenja vozila to omogućava, ali neko mora da radi, prati stanje i autonomno reaguje u realnom vremenu po potrebi. Nekad au otpravnici na terminusima uz koordinaciju sa dispečerakim centrom brže i bolje reagovali, mada tada, uz pomoć štapa i kanapa za komunikaciju, nisu imali pravovremene informacije.
 
Prle ko Vučić i Julin, postavi pitanje kolektivu i onda otpiše pola odgovora i priznaje samo onaj koji mu se najviše svidi, pa makar bio nebulozan. 😄

A deder, daj i ti neki predlog kasapljenja linija, šta ti iz Moskve misliš, bez kojih linija bi Beograd ubuduće mogao? 😄
Pa da onda i ja iznesem svoje predloga šta bih sve poukidao u Moskvi. 😊
 
Poslednja izmena:
Vrh