Šta je novo?

"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Doalo se do tacke da pojedinci koji se ovde deklarisu kao bog zna kakvi obozavatelji i promoteri javnog prevoza podrzavaju i forsiraju isterivanje okretnica iz centra grada.
 
Није то до форумаша, планови града су да се све окретнице изместе из ужег центра, што је свакако погрешно.
 
A pojedini forumasi to ne samo da trpe nego srcano podrzavaju.


U ovom konkretnom (beznadeznom slucaju) s jedne stra e klepece se kako treba sve okretnice isterati iz centra, a s druge se kuka zbog ukidanja one u Rajicevoj i "trga" uz nju
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911641#p911641:1smvct64 je napisao(la):
vucko » Ned Dec 26, 2021 10:00 am[/url]":1smvct64]Rajićeva je promašaj epskih razmera. Grehota da su onu okretnicu i trg uništili zbog nečeg ovakvog.
Skolski primer dvostrukih standarda.


Licemerje na stranu, ja zaista ne znam kako smo ziveli u gradovima sa okretnicama i autobusima oko nas prethodnih sto godina.
 
Досадашње уклоњене окретнице су више шминкерске промене него што су довеле до побољшања ефикасности јавног превоза. Конкретни примери су Савски трг и Рајићева.
 
Ja sam jednom na temi o BnV napisao i cak nacrtao jednu od alternativa za ugaseni Savski trg. A citirao sam taj post i ilustraciju jos jedno tri puta na tri druge teme.

Ruku dajem da su ovi neki pojedinci to videli ali ih zabole, lakse i sladje im je da idu okolo i - sad kad su dobili svoje - pricaju kako treba sve pogasiti i isterati na periferiju.

A za Savski trg, odnosno njegovu zamenu, bukvalno sve sto je trebalo uraditi je samo da se 2/3 nekadasnjih linija pusti da se okrecu oko Parka Bristol. Gde imas prostora za 20 zglobnih Solarisa ako treba. A ostale linije preusmeriti na okretnicu kod Gazele.

Ali ne... Gremlin iz sahta i Braca Inc. zele da svi putevi vode do njihove Galerije. A (lazni) promoteri javnog prevoza i odrzivog razvoja ovde to srcano podrzavaju i hvale. S jedne strane se kao zali i tuguje za 90im i olupanim zakrpljenim Zijacama u Rajicevoj, a s druge strane ne moze da se podnese prizor Higera na Krstu ili Solarisa na Trgu. I naravno, jedino i najbolje resenje za to je - isteraj sve to na periferije ili bogu iza nogu. Mda... Odrzivi razvoj i promocija javnog prevoza do m'ga...
 
Није требао Савски трг да се гаси. Мени лично нису проблем саме окретнице него општа неуређеност и аљкавштина која их увек прати. Али то није до самих окретница.
 
Naravno da nije (do samih okretnica). Čak imamo i primere okretnica koje sasvim ok izgledaju. Crveni krst, Studentski trg, 25. maj, Blok 20, Blok 45 (doduše sad je verovatno zatrpana automobilčinama, ali zadnji put kad sam bio, izgledala je sasvim ok). Mogao bih da nabrojim još neke, ali reko ajd da ne računam one koje su rađene i sređivane u manje od dve-tri godine.

Problem sa drugim okretnicama je taj što su zadnjih 30 godina magneti za razne prčvarnice, divlje bljuvake, kioske sa kolonadama frižidera (nije problem kiosk i firižder, problem su kiosCI i frižideRI). I ako nisu dobili svoje redine kioska 90ih kad su se delili šakom i kapom, onda dobiju naknadno.
Čest problem je i to što služe kao divlji parkinzi.
Kao i to što se mesta na kojima non stop stoje i prolaze vozila JGPa ne urade sa dobrom podlogom, pa sve brže propada. A sve što je potrebno da se trajnost i idržljivost kolovoza produži za oko 50% jeste da se stave betonske ploče ispod, kao npr na nekim stajalištima. I nema nabiranja, nema brazdi.

Ko je pazio na času, mogao je još na primeru odnosno temi Zeleni venac da vidi da problem sa tim mestom nije u postojanju okretnice nego u svemu ostalom oko nje. Divljoj gradnji, prčvarnicama, prljavštini, divljim tezgama, lošim dizajnom, lošim pešačkim tokovima, lošom podlogom usled brojnih klizišta i blatišta tu i drugim stvarima koje smo navodili tamo.

A ko je upao u hipnozu raznih SM(A)RT i ''videla žaba da se konj potkiva, pa i ona digla nogu'' magova, foliranata i ljudi za sve režime koji se recikliraju već 20 godina u Gradu, GSP i DJP, on će da nastavi da živi ubeđen da mu na tim mestima, npr u katakombama Zelnog venca, nije prijatno zbog - Solarisa, Higera, Akia i Ikarbusa naređanih ispred.

I opet kažem, ne znam kako smo živeli prethodnih nekoliko decenija odnosno svi skupa celih 100 godina sa okretnicama po gradu i autobusima na njima.

I da dodam da mi je fascinantno da je u gradu poput Beograda nekome na određenom mestu najveći problem i bol po oči - prizor autobusa kako stoji u mestu. E ako su mu zaista svi drugi problemi i pojave na ovim ulicama minorni i zanemarljivi, a samo mu smeta ta jedna crveno-bela kocka što stoji u mestu i svake godine je sve tiša (kako dolaze novi modeli) onda svaka mu čast. :kafa:
 
Na primer, u slučaju skvera Crvenog krsta, odnosno celokupnog prostora oko BDPa, meni mnogo više smetaju i bodu oči: sklepotina od platoa / ulaza u BDP, sklepotina od taksi stanice ispred, ofucane žardinjere, propala infrastruktura i mobilijar tu ispred samog pozorišta, kao i one kockarnice pored što su nikle... nego prizor s druge strane kolovoza - tunel od krošnji drveća ispod kojih stoji Higer / Mečka i čeka svoj polazak a desno od njega mali skver sa dečjim igralištem. I onda dođu ljudi i pričaju ovde ''to je sve užas, to sve treba da leti jer taj jedan autobus i okretnica tu što stoje ruže ceo kraj i stopiraju ga u prosperitetu i blagostanju''... Mda... Autobus i okretnica su krivi. :kafa:

Prilog 1, pogled ka prelepom reprezentativnom platou ispred BDP: https://goo.gl/maps/uJpBfcggPMJ2rHYk9

Prilog 2, pogled ka groznih 100 m2 ostavljenih za autobus i okretnicu: https://goo.gl/maps/q6FHUTrBqESECfAc9

Dakle, iz ovoga se lepo vidi da u zoni BDPa, južna strana Mileševske i prostor oko BDPa su ti koji šljašte i zrače elegancijom i prijatnošću, a ono prekoputa, severno, pod krošnjama drveća, sa krštenim trotoarom, normalnim pločnikom i mobilijarom... to je sve oronulo, neprivlačno i prazno od ljudi. :kafa:


Ubiše nas te okretnice bogte.
 
DSC_0013.JPG
DSC_0015.JPG
DSC_0016.JPG

DSC_0012.JPG
 
Prema planu budžeta grada Beograda za 2022. u planu je rekonstrukcija okretnice tramvaja Pristanište. Prva i poslednja slika su otprilike poslednje što ćemo videti u ovakvom izdanju pošto će biti sređeno, na žalost ne piše u kom mesecu je realizacija.
 
ОК, окретница није спорна и треба да се уреди, али шта са објектима (баракама) између окретнице и пасареле..
 
Možda ću nekome zvučati čudno, ali ova okretnica je do pre nekoliko godina bila preslatki kutak Beograda, čak i tako malo zapostavljena. Leti je prelepo (bilo), jer bi trava nabujala oko šina, kao i iznad, u vidu krošnji. I ceo taj kutak je delovao kao neka scena iz onih trainspotting / tramspotting wallpapera.

Ako možete, nađite na netu slike ove okretnice od pre 5 godina, leti. Videćete koliko je simpatično izgledalo na neki čudan način.

Mesto je propalo ne toliko zbog nekih radikalnih raspada, nego što je postalo parkiralište za razne pajsere koji su uništili travu oko šina i sve pretvorili u braon blatište. A sa sobom, naravno, doneli i ponešto đubreta. Automobili će pre ili kasnije podaviti ovaj grad i sve njegove kutke i šmekove.
 
Gledam deo Trgovačke između Vodovodske (Addiko banke) i prilazu samoj Trgovačkoj.

Screenshot_20220326_192703.jpg

Screenshot_20220326_192619.jpg

Mislim da bi tu mogao da se smesti terminus za 50, 531, 532 i 533. Ulica da se pretvori u jednosmernu i samo za JGP.
Screenshot_20220326_193848.jpg

Način okretanja. Krug =terminus. Želim da čujem vaše mišljenje.
 
Преседања до терминуса су лоша решења. Као пример имамо 50 при преседању са потеза 300 на 17 и 31.
 
I dalje postoji. Presedne se na 37,51 i 52.
Meni stvarno nije jasno čemu to. Odakle ti uopšte takva ideja?

Linije treba da budu međusobno povezane, presedanja maksimalno kratka i vremenski i razdaljinski i ceo sistem integrisan. Bukvalno želiš da skloniš pola prigradskih linija sa prigradsko-tramvajskog terminala.
Misliš da ljudi koji idu iz Rušnja u npr Airport City treba da još dodatno između 531 i 85 idu nečim drugim.

Besmisleno
 
Okretnica koja vec postoji udaljena je od ove koju predlažeš oko 500 metara po nekoj mojoj slobodnoj proceni.....razumem želju,ali ne razumem logiku....rasterećenje postojeće okretnice na B.Brdu moze da se desi samo produženjem neke od linija koje tamo okreću na neki drugi terminus......najbolje bi bilo da se produze 49 i 85,svi smo zivi davali predloge gde i šta,za sada je to utopija....videćemo do kada....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Meni stvarno nije jasno čemu to. Odakle ti uopšte takva ideja?

Linije treba da budu međusobno povezane, presedanja maksimalno kratka i vremenski i razdaljinski i ceo sistem integrisan. Bukvalno želiš da skloniš pola prigradskih linija sa prigradsko-tramvajskog terminala.
Misliš da ljudi koji idu iz Rušnja u npr Airport City treba da još dodatno između 531 i 85 idu nečim drugim.

Besmisleno
Nije besmisleno. Rasterećuje Banovo brdo. Od Banovog brda do Julinog brda se vozi 3-6 ljudi. A i nije normalno da se autobus na Banovom parkira na šinama u lastin prostor i na površini za pešake. Do npr. Airport city-ja može i sa 89 (koji je i redovniji od 85).
 
Očigledno ne razumeš planiranje javnog prevoza.
Linije treba da idu tamo gde je ljudima potrebno, a ne tamo gde za njih ''ima mesta''.
Autobusi se parkiraju na šinama na rezervnom koloseku kojeg tramvaji uglavnom ne koriste, i to samo u situacijama kada mnogo kasne i onda moraju tamo da stoje dugo, pa da ne bi pravili gužvu na polaznim stajalištima.

Pritom, ako je već toliko potrebno da se ''rastereti Banovo brdo'', zašto misliš da je ovo bolja opcija nego npr, produženje 49 negde na jug, ili 50 još dalje na sever?
 
49 bi produzio do Filmskog grada, kroz Djordja Ognjanovica, Ratka Mitrovica, Kneza Viseslava pa do terminusa na sadasnjem stajalistu 57 - Dimitrija Avramovica. Time bi oslobodio jedno vozilo na 57 koju bi skratio da posle vrtica Bajka i OS Milos Crnjanski skrece u Djordja Ognjanovica i ide pravo na okretnicu Banovo brdo, kao nekada 55A. Ta Cukaricka osmica koju pravi 57 je najbesmislenija u Beogradu. Zamislite neko iz Golf naselja ko ide u Pozesku, kruzi 5-6 km, a nalazi se od pozeske 500 m, kao i sto neko ko sa kraja Pozeske hoce u Gornje Zarkovo ili Filmski grad, takodje umesto 2-5 stanica mora da se voza sa 57 kroz celo Banovo brdo i Golf naselje 10 stanica, a npr od Milosa Crnjanskog i Gornjeg Zarkova je udaljem 500 metara. Slicno je sa stanovnicima Filmskog grada. 57 je jako redak autobus za toliko naselje.
 
Dobro poznat i star problem terminusa na zemunskom keju. Bahati parkirači koji se parkiraju na skretanju, pa samim tim ne samo da blokiraju prolaz jednom zglobnom autobusu, već celokupnom saobraćaju iza njega. Zakrčeni smo bili punih 30 minuta, dok nije došao pauk. Na terminusu je stajalo dobrih 10 buseva.

Ikarbus IK218M by Conecto NS, on Flickr
 
Možda nije adekvatna tema, ali definitvno je delimično mesto ovde ovoj priči.
Juče sam posle duže vremena išao na aerodrom, u pitanju je transfer grupe stranih turista, organizovani su minibus i autobus i onda nešto čega treba da bude sramota svakog u ovom gradu, stanje na Aerodromu, u najmanju ruku izgleda kao zemlje trećeg sveta, u kojima je razvoj samo priča i želja.
Ispostaviće se, na aerodromu nema mesta gde autobus može da sačeka da grupa završi sve aerodromske procedure, pa su se dva autobusa vozila u krug, jer ne postoji nikakvo mesto za čekanje. Po dobijanju informacije o izlasku grupe, sledi tek horor, ne postoji mesto na kome se sakupljaju putnici. Kroz gomilu radova, suženja, kanala, delova ivičnjaka, nekako se provlači do zone odakle kreće A1, na tom mestu ne može da se okrene ni minibus, a kamoli turistički autobus, oko predviđenog mesta su svuda parkirani automobili, kolica, delovi ivičnjaka, barijere. Ljudi sa stvarima tumaraju tuda, preskaču preko barijera, automobili takođe prelaze preko plastičnih barijera, apsolutna pometnja i opšti haos, da bi autobus pokupio grupu, morao je da napravi čitav kolaps, ne bi li se odnekuda pojavila komunalna policija koja je omogućila okretanje autobusa, pomeranjem parkiranih vozila. Za prestonicu i aerodrom ovakvog tipa, sa ovakvim značajem, jedna velika bruka i sramota, a ono što je najgore sve ovo se dešava u jeku sezone, kada najveći broj stranih turista upravo ovim putem obilazi našu prestonicu.
Ako je za utehu, Indijci su se verovatno osetili kao kod kuće, a Beogradu svaka čast i nadležnima na aerodromu.
Dakle, 21. vek, nema mesta za autobus za čekanje, nema mesta za autobus za prijem putnika, o nekakvim drugim pratećim sadržajima, da ne trošimo reči. Po ko zna koji put, jako smo podbacili.
 
Vrh