Šta je novo?

"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Pitam se šta čeka terminus Banovo Brdo i okolinu nakon gradnje metro stanica Trgovačka (u Vodovodskoj) i Trebevićka (u Požeškoj)? Kako obezbediti direktno presedanje?

Imajući u vidu predviđeno produženje tramvaja šinski prevoz ne bi trebalo da predstavlja problem. Sa druge strane autobusi, i to ponajviše prigradski mogu izazvati komplikacije. Imajući u vidu udaljenost od nekih 300m i dodatno gubljenje vremena spuštanjem na peron pretpostavljam da bi najbolje bilo da prigradske linije samo okreću na terminusu, dok bi presedači prelazili sa/na metro u Trgovačkoj, ne u Trebevićkoj. Presedanje za jednu stanicu na produžen tramvaj ili drugi autobus ne dolazi u obzir.

Međutim ko izađe u Trgovačkoj moraće opet da pešači 230m do stanice u Vodovodskoj, usput se zadržavajući na semaforu prometne raskrsnice. Pomeranje stajališta u smeru ka gradu nije preporučljivo obzirom na traku za prestrojavanje do semafora ispred, ali postoji mogućnost gradnje pothodnika ispod ulice radi skraćenja pešačke udaljenosti na 150m, uz istovremeno izbegavanje semafora. Poželjno je pomeriti i uvući stajalište u smeru ka periferiji, bliže Vodovodskoj. Ovakve pešačke veze bi trebalo imati u vidu prilikom planiranja staničnog objekta, uz moguće prilagođavanje mesta i ostalih stajališta u zoni stanica.

Na taj način normalan režim bi ostao za linije 512, 531, 532, 533, 560, 561, 561A, 591, 591A, 592, 593, 593A i 593B. Linije 560A i 586 bile bi skraćene do metro terminusa Železnik.

Interne gradske linije vezane za metro oko terminusa mogle bi biti prilagođene fider sistemu na sledeći način:

-23 lokal zglob do Banovog Brda (ostaje paralelan sa metroom, ne dirati takt, jedina preostala veza Čukarice sa Kneza Miloša, moguće pomeranje do Dunavskog Amfiteatra preko Dunav Stanice)
-49 lokal solo do Poručnika Spasića i Mašere (novi terminus kod solitera, pojačati)
-50 lokal solo do Čukaričke Padine Valjevskom (isti takt)
-51 ekspres solo sa fider sekcijom Vodovodskom, do Medakovića 3 Mokroluškom (isti takt)
-55 ekspres zglob dedinjskim tunelom do B.Brda (pojačan i to zglob kad produže Južni Bulevar, 58 pojačan do metro stanice kod Hipodroma trasom 55)
-57 podeliti na solo fidere 57 i 97, pomeriti terminus 57 na Golf (obe na 15min)
-85 ekspres zglob produžiti do Belih Voda, skratiti do Gornjeg Grada jednosmerno Niškom (pojačati)
-87 lokal/fider solo skratiti valjevskom (na 15min)
-88 ekspres zglob do Skojevskog kroz Beogradskog Bataljona (redukovati, neki polasci do Žarkovačke RHMZ, pojačati 512)
-89 lokal zglob (moguće pojačati)
-97 fider solo od Skojevskog do Zrmanjske trasom Luke Vojvodića, Ratka Mitrovića, Trebevićkom, Požeškom (88 preko Kneza Višeslava)

Izuzeo sam 52 i 53 koji mogu do Zrmanjske ili Hipodroma (uz moguća produženja ka periferiji), jedino sa 37 ne znam šta bi jer se sa jedne strane poklapa sa 50, sa druge ne može biti preusmeren u Prokop zbog tramvaja.

Šta bi vi promenili dok Vesić et al. ne smisle nešto "mnogo bolje"? :bash:
 
Da li neko zna da li je okretnica buseva na Trosarini u funkcij?
Ili busevi poteza 400 i dalje okrecu na Banjici..
 
Okreću od danas na Trošarini regularno....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
_20211008_210026.JPG

_20211008_210056.JPG

Бањица II.
 
Jel primetio neko da table sa redovima vožnje na okretnicama nisu zamenjene, već na njima i dalje stoji letnji red vožnje? Konkretno sam ovo primetio na nekoliko okretnica, od kojih je jedna na Trgu, gde okreću 27 i 43.
 
Исто сам и ја приметио синоћ. Биће да их баш брига да буду ажурни ту.
 
Pišite nadležnima (SJP). Fotografišite im i šaljite. Za to su barem ažurni. Više puta sam im slao fotografije polomljenih tabli, pogrešno ounačenih ili nedostajućih linija, kao i za redove vožnje i gotovo sve i odradili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890864#p890864:2iltc54p je napisao(la):
Zezeljko » 18 Окт 2021 04:40 pm[/url]":2iltc54p]Jel primetio neko da table sa redovima vožnje na okretnicama nisu zamenjene, već na njima i dalje stoji letnji red vožnje? Konkretno sam ovo primetio na nekoliko okretnica, od kojih je jedna na Trgu, gde okreću 27 i 43.
Одговор на моју пријаву од 7 септембра :kafa:
E_ObnVfXsAEqq4U

https://twitter.com/somi303/status/1435210908339408901
 
Čim sam video prvi put ove moderne table za redove vožnje, pomislio sam u sebi da nije to za nas i da će vrlo brzo početi ili da vraćaju papir ili da prestanu da menjaju ove table.

Eto ispade na kraju da sam dobro mislio. Oni moraju nabavku da održe da bi zamenili redove vožnje... E majko sveta, uskoro će raspisivati nabavku za održavanje nabavke...

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Podržao bih nestanak tih modernih tabli s lica zemlje tj. zamenu nekim praktičnijim i promišljenijim (a i vizuelno prijemčivijim) rešenjem. Naime, s onom tamno sivom pozadinom vrlo su neuočljive s zadnje strane, a pritom su mnogima u visini glave i značajno iskaču van gabarita samog stajališnog stuba (i to mahom sa desne strane). Za ovih par godina sam npr. na Zelenom vencu i drugim početnim stajalištima video na desetina situacija kada putnici zveknu glavom o njih (i to ne nužno kad ne gledaju ispred sebe). Na svu muku table imaju i vrlo oštre ivice, pa je i mogućnost povreda solidna. Verujem da su neke i naknadno polomljene u znak odmazde.

Naravno, najpraktičnije rešenje bi bilo da se redovi vožnje na početnim stajalištima nekako integrišu u prednji bočni zid nadstrešnice (gde postoji), ali znamo da tu moraju da idu reklame, tako da ništa. :roll:

Nego, ako sam ja dobro razumeo, te table se kompletno menjaju i nabavljaju svaki put kada se promeni red vožnje? Ono, kao klesano u kamen? :lol: Nadam se da sam pogrešno shvatio, jer u suprotnom - to je mnogo modernije rešenje nego što sam mislio.
 
Da ne pomenemo slučajno nešto elektronski (na foru tableta) u okviru samih stajališta, a ne zasebne table i sa realnim obaveštavanjem o dolasku.
 
Нови перони на окретници Београд на води
 

Prilozi

  • 25DD5020-440A-433D-A3A8-346B7852EE6A.jpeg
    25DD5020-440A-433D-A3A8-346B7852EE6A.jpeg
    143,7 KB · Pregleda: 347
  • 3BEFD70F-F5DF-4ECC-A2A5-89D4D226513A.jpeg
    3BEFD70F-F5DF-4ECC-A2A5-89D4D226513A.jpeg
    147,7 KB · Pregleda: 363
  • AFC4F71E-CE47-4280-9C57-FD1DD17F0B37.jpeg
    AFC4F71E-CE47-4280-9C57-FD1DD17F0B37.jpeg
    138,8 KB · Pregleda: 342
Nekada su svi putevi vodili u Rim, a danas svi putevi vode u BNV.
 
Који сви путеви? Путеви из Сремчице?
 
Gazela je preuzela funkciju Savskog trga što je bilo neminovno. Postoji sličan terminus u Bratislavi ispod NLO mosta.
 
У суштини путници линија које окрећу испод Савског трга преседају код Сајма, Сава центра и на Мостару. Ово је само паркинг за аутобусе, а Галерија из угла јавног превоза остаје слепо црево.
 
Jasno, evidentno je da se menja stari koncept da najveći trgovi budu okretnice kao što su Savski i Trg Republike.
 
Проблем је што ће то за последицу имати веће оптерећење већ оптерећених пролазних линија. Оно што фали у центру јесте више пролазних трамвајских линија, да покупе што више путника преседача. Са таквим системом измештање окретница периферније не би било толико проблематично. Нпр. да имамо трамвајску линију Баново брдо-Сајам-Савски трг-Славија-Теразије-Калемегдан са јачим тактом, растеретио би се аутобуски сноп 23/37/52/53/56. Слично би и трамвај продужен од Ташмајдана до Теразија растеретио 26 и 27.
 
Трг Републике релативно лако може да се реши. Тамо има 2 нормалне линије и 32Е.
И не знам како наши људи не разумеју, али није нужно да аутобуси и тролејбуси чекају време и блеје у центру града. Имају отправнике на другим окретницама, ако је потребно да се праве паузе или чека време поласка дуже, то може да се ради тамо.
 
Довољно је да се спусте до Дорћола уз појачање броја возила.
 
Vrh