Šta je novo?

"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Nadam se da neće opet onako seći asfalt za senzore za "pametne" semafore. Ovi ivičnjaci za sada deluju okej. Ako dobro vidim, razbili su asfalt skoro do samog objekta, što i nije tako loša stvar.
Moraće da seku sigurno. Ne vidim drugi način da se senzori postave u asfalt.
 
Ali senzori moraju da budu na vrhu, kako bi se detektovala promena indukcije između žice u asfaltu i šasije vozila.
 
A to ne može da se postavi da bude u nivou sa završnim slojem asfalta, pre nego što se isti izlije?
 
Nisam siguran. Svakako nije naš izum sečenje asfalta i polaganje senzora i žica za induktivne petlje, i u ostalim državama se taj metod koristi. Izuzetno je bitno da se u zavisnosti od debljine žice, asfalt iseče do određene dubine i da se proces odvija što pedantnije, nije dozvoljeno recimo da se dubina utora za žicu razlikuje, već on mora biti ravnomeran celom dužinom. Tako da je najverovatnije izuzetno nezgodno žicu položiti pre završnog sloja i osigurati da se ista ne pomera ni vertikalno, ni horizontalno prilikom asfaltiranja.

Evo i ovde nekih detalja o procesu:
 
Nije naš izum postavljanje šahtova bez naknadnog bušenja asfalta, kao i postavljanje van uobičajene putanje točkova vozila, pa eto mi ipak bušimo i postavljamo kako postavljamo, umesto da to iskopiramo 1/1, jer to je nešto što može da se primeni kod nas bez ikakvih posledica. Ali zato stvari koje kod nas nisu primenjive (bilo 1/1, bilo delimično), kopiramo 1/1.

Kraj off topic.
 
U Holandiji seku, a prilicno sam siguran da ne bi da ne moraju.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Okretnica kod Staklenca :)

okretnica02_2022-10-02_22-58-50-301.jpg
okretnica03_2022-10-02_22-58-50-301.jpg
 
Prijatno su me iznenadili popločani trotoari na toj okretnici. Doduše šema popločavanja nije ista kao i na Trgu, već je poput Jovinih rešenja za pešačke zone.
 
Да ли је поплочано скроз до раније сређеног дела тротоара трга?
 
Radi se na izmeštanju stajališta "Slavka Kolara" u Ulici Olge Jovičić u Kotežu. Isto se pomera nekih 30ak metara unapred, imaće proširenje i kako sam čuo to će biti terminusno stajalište. Valjda kao logično rešenje da ima proširenje, da vozila ne zauzimaju postojeću traku. Samo što onda neće biti pekare na okretnici.

izvor: gspbeograd.net​
 
Nije jedino stajalište koje se izmešta u Kotežu. Pomeraju se i stajališta Put za Kotež i Augusta Šenoe u smeru ka gradu.
 
To je super. To što pomeraju terminus je isto sjajno, jer je lokacija sadašneg terminusa jako opasna, a vozači, a i pešaci, idu glavom bez obzira.

Augusta Šenoe je na onoj raskrsnici i sa količinom ljudi koja tu ulazi isto strašno mesto.
 
Nekih 50m napred, bliže NIS pumpi, rade uvučeno stajalište tu.
 
Тако ће удаљити стајалиште од насеља. Боље да су увукли стајалиште пре пекаре где сад стоје таксији.
 
Lepo izgleda, ali po meni nema smisla da se sad sve linije osim 23 trpaju na taj drugi "Peron" koji je površinski manji.
Istovremeno 23-ki su dali previše mesta. Komotno može tu 53. Predhodnom rečenicom se nadovezujem na deo posta @filipcukovic .
ma za 23ojku jeste uradjeno skolski i po propisima, jer zglobnom vozilu stajaliste ne bi trebalo da bude pod tupim uglom zbog preglednosti. jedino sto to na pocetnoj stvarno nije veliki problem jer tu nema razmene putnika i dovoljno je da otvoris vrata na prvom delu, sto vecina vozaca i radi. na karaburmi 2 je i dalje takvo pocetno. takodje za 23 i treba najvise mesta, jer van spica tu je uobicajeno da budu po tri busa. 23 ima najvecu turazu i u teoriji bi trebalo i najvise da se odmara. ume da se desi i da neki bus ceka uklapanje, smenu, servis... u spicu kako ti se zalomi.
medjutim ja bas ne volim ove unutrasnje ostrvo perone na okretnicama (takav je i pancevac). tu ujutru ko sumanuti pretrcavaju putnici iz 53 u 23 i obrnuto (pa cak i 89) kako primete da ce neki ranije da krene i nije iskljuceno da neko nadrlja. nadajmo se da nece.
isto tako busevi koji su parkirani levo da cekaju vreme paralelno sa svojim stajalistem ne mogu posle da pridju do njega bez vracanja unazad a s prepunom okretnicom ces da se vratis unazad malo sutra. mada i na polupraznoj vozace mrzi da to rade.
takodje je okretnica sada losija po manevarskim mogucnostima, jer pusherima treba vise prostora za izlazak a 89 ume da zasmeta, a ume neko i da se nacrta kolima. kada je tu bila pocetna za 23 hvatala je najsiri krug i nije bilo problema te vrste.
sve u svemu polovican utisak.
 
Niko tu nije težak bolesnik, nije čak ni laki bolesnik. Samo se našlo par glava koje nemaju razumevanja za još nekog osim za sebe i koje ne razumeju okolnosti u kojima su se našli, i kako najbolje postupati u njima. Sve što je vozač trebalo da uradi je da pošto su izašli putnici gore na vrhu okretnice, da isključi displej i svi bi ignorisali njegov autobus gde god stao.

Vozač ne razume putnike, putnici ne poznaju pravila i ne razumeju vozača. I eto ovakvih situacija.
 
Neko mi je prijavio video i trenutno je suspendovan. Uložio sam žalbu i čekam ishod. Užas.
 
Vrh