Šta je novo?

Novi Dorćol [ Stambeno poslovni kompleks | 100 000 m²]

Druga opcija je da se koristi horizontalni(klasican) bojler a moguce i da vec postojeci moze samo da se rotira za 90 stepeni ako je npr. onaj kockasti ariston.
 
Pa REALNO kriv je investitor. Ako nam u ugovoru pise da ne smemo nista da menjamo na fasadi a za lokale to ne vazi onda realno imamo veliki problem jer sada kad pocne zastaklljivanje terasa PVC stolarijom, verovatno belom - divan kontrast- mislim, kad moze da se lomi granje sa ukrasnog drveta za Sneska Belica i da vlasnici pasa i pored zabrane setaju ljubimce po travnjacima...i pre pocetka druge faze imacemo unisteno naselje. A sankcija od obezbedjenja/investitora nema. Tuga :(
Pa da je neko rekao da ce se zabraniti setanje pasa, dobar deo nas ne bi kupio stan tu i to je to.

Ne znam jeste li znali da kad druga faza bude zavrsena, onaj deo ulice koja je sada slepa (kod ilaza D1, D2) postaje "prava" ulica za saobracaj
 
Ne treba ići daleko, i videti da postoje standardi za postavljanje imena firme i reklama, koji su u skladu sa ambijentalnom celinom, tj. okruženjem.

Primer 1: Gradska kuća u Subotici

SUBOTICAcom_01Apr2014_Gradskitrg_976413.jpg


Primer 2: Dubrovnik, Stari Grad:

Članak 10.​


  1. Tipizirane strate su predmeti od tkanine, isključivo bordo boje na kojima su reklamni natpisi s piktogramima otiskani bijelom bojom.
  2. Tipizirane strate se postavljaju isključivo u prvoj zoni – zona zaštite A i B, u pravilu na fasadama zgrada na početku ulica.
  3. Pravne i fizičke osobe (trgovačka društva i obrtnici) mogu temeljem odobrenja upravnog odjela nadležnog za komunalno gospodarstvo isticati reklamne natpise s piktogramima na tipiziranim stratama pod određenim uvjetima i to:

  • reklamni natpis s piktogramom može zauzeti najviše dva retka,

  • u jednom retku može biti najviše 25 znakova, pisanih malim tiskanim slovima, a 16 znakova ukoliko je redak ispisan velikim tiskanim slovima (uključujući prazna mjesta)
  • slova na strati su standardna i tipizirana.


Evo svih detalja za postavljanje reklamnog materijala u Dubrovniku: https://www.dubrovnik.hr/uploads/pages/12/Odluka-o-reklamiranju-na-podrucju-Grada-Dubrovnika.pdf Kada se hoće, sve se može
 
Komsije,

Potrebna mi je pomoc nekog od vas, ako ste bili u slicnoj situaciji kao ja sada. Posto sam odlucila da masinu za pranje i susenje vesa kupim odvojene (za kombinovane su mi rekli da bez obzira na brend nije prepreorucljivo uzeti ih), da li u kupatilu ispod bojlera mogu da stanu dve masine (ako je kod vas slucaj da imate uvucen deo kupatila gde stoji bojler, a ispod je prostor predvidjen za masinu, kao sto je kod mene slucaj).

Drugo, ukoliko taj prostor nije dovoljan da stanu dve masine (jedna ispod druge), razmisljam da bojler zamenim za manji, odnosno protocni. Da li neko ima iskustva sa tim bojlerima? Rekli su mi da su za njih potrebne nove instalacije (to je ok), da trosi malo vise struje, ali u svakom momentu ima tople vode, jer se ne puni nego koristi grejace prilikom protoka vode. Na nekim forumima sam citala da ljudi bas i nisu zadovoljni, pa sam u dilemi sta mi je ciniti :)
Da se nadovežem na Igorov post. Kod mene je Stiebel eltron. U eco modu vuce 16kw, a u normalnom je 18kw, bar tako piše. Na 16kw je voda taman toliko topla da se možete fino tuširati i ostalo ali nije vrela za sudoperu. I mene su plašili komentari po netu uglavnom jer kao troši više, nepraktično i td... ali sada ne bih stavio klasični bojler nikada. Potrošnja apsolutno nije veća, možda čak i manja, a jedina mana po meni je to što treba malo sačekati do tople vode i fino podešavanje toplote je lakše na klasičnim bojlerima pored potrebnih instalacija za protočni.
 
Koristio sam dugo manji protocni jacine 5kw za sudoperu, dva sam zamenio vremenom i iskakali su mi osiguraci, topio je stekere, jedva ga iscupao majstor. To je sve bilo na starim instalacijama koje sam zamenio zajedno sa bojlerom. Ne bih da unistim nove kablove. Mozda je ovaj Stiebel bolji i instalacije su bolje u toj zgradi, ali opet mogu da zamislim sta bi se kod mene desilo sa 16kw, zapalio bi mi stan.

Jeste praktican, uvek imas toplu vodu sto znaci ako puno peres.
 
Nisam komšija ali mogu da pogledam :) pošto koristim protočni bojler 20ak godina a nedavno sam menjao stari Siemens koji je pustio vodu na delu gde je dovod struje.

Za protočni bojler snage 15/18kW je pre svega potrebno imati od strane EDB-a minimalno odobrenu snagu od 17,25kW (proveriti zaglavlje druge strane računa za struju).

Neophodno je da od sata preko table sa osiguračima pa do bojlera bude izvedena instalacija od 4 kvadrata i shodno tome uglavnom osigurači 32A (u stanu), proveriti u specifikaciji bojlera i naravno konsultovati električara.

Izbor bojlera se uglavnom kod nas svodi na Bosch koji je preuzeo proizvodni program Siemens-a i Stiebel El

Da se nadovežem na Igorov post. Kod mene je Stiebel eltron. U eco modu vuce 16kw, a u normalnom je 18kw, bar tako piše. Na 16kw je voda taman toliko topla da se možete fino tuširati i ostalo ali nije vrela za sudoperu. I mene su plašili komentari po netu uglavnom jer kao troši više, nepraktično i td... ali sada ne bih stavio klasični bojler nikada. Potrošnja apsolutno nije veća, možda čak i manja, a jedina mana po meni je to što treba malo sačekati do tople vode i fino podešavanje toplote je lakše na klasičnim bojlerima pored potrebnih instalacija za protočni.

Hvala vam na odgovorima.
Misljenja su bas podeljena - neki su mi rekli nikako da ne stavljam protocni bojeler u kupatilu, drugi su prezadovoljnji i ustedom prostora i el.energije i stalno dostupnom toplom vodom (verovatno zavisi i od brenda i od instalacija u stanu)

Moj stan je nov, tako da instalacije verovatno nisu problem...malo me plasi to sto se par komentara odnosilo na to da je podesavanje toplote vode problem i da se desava da odjednom iz toplog mlaz predje u hladan.
 
Ti što kažu da se nikako ne stavlja protočni verovatno protočni nikada nisu videli ili su imali neki krš na krš instalacijama. Moja zgrada je takodje nova i instalacije su radjene jače u svim stanovima jer su svuda protočni i toplotne pumpe za svaki stan. Tako da iako je zgrada nova treba proveriti koje su instalacije jer ako nije predvidjeno za velike potrošače, a nije ni odobreno od strane epsa može biti problem. Što kaže Igor konsultujte električara i prodavca. Takodje još jedna prednost protočnog pored uštede prostora, uvek tople vode tu je i trajnost. Nema zamene grejača svake dve godine kao kod klasičnih i trulenja kazana.

Što se tiče finog podešavanja vode to jeste problem i to sam napisao, ukoliko pustite mlaku vodu i smanjite pritisak može se desiti da bojler isključi grejač i da krene hladna voda. Ja kada hoću toplu vodu samo stavim eko mod, kada hocu mlaku to podešavam na jakom pritisku. Ukoliko vam treba mlaka voda ali da curka polako to ne može sa protočnim bojlerom. Sa jakim mlazom podešavanje toplote nije problem. Klasični su u prednosti što se tiče finog podešavanja toplote vode i mlaza.
 
Mariks izgleda da imaš stariji model bojlera pošto noviji imaju mogućnost okretanja točkića i biranja temperature izlazne vode.


Na sajtu im je po meni nejasan opis

Eco režim​

Eco mode – uređaj radi sa 2/3 snage, manja potrošnja struje, pogodan u letnjim mesecima + elektornsko podešavanje snage grejača u radu prema potrebi, maksimalna ušteda do čak 40% u odnosu na akumulacione bojlere!

Dok nigde u specifikacijama nije navedena tačna potrošnja u kW u eco modu. Zvao sam prodaju i centralu BOSCH-a u Srbiji slao mejl u DE i svi su se ili pravili ludi ili nisu znali taj podatak.

Na kraju sam se opredelio sa Stiebel Eltron maksimalne snage 13kW kako bi imao prostora da se uključi još neki potrošač poput šporeta i sl.
 
Imam ovaj


42c ili 55c Nema drugog podesavanja tj 16kw ili 18kw. 42c je sasvim ok za tuširanje čak i zimi, a fino podešavam na česmi standardno :)

Eco mod je prvi broj pa ako je 15/18 onda je eco 15kw a normalan 18kw
 
Kod mene je ugrađen

Stim što bojler održava konstantnu definisanu temperaturu i nema varijacija ukoliko se smanji protok vode kao kod starijeg Siemens koji je smanjivanjem protoka povećavao temperaturu vode.

@mariks Da li ti je monter (znavnični uvoznik u mom slučaju) ostavio graničnik protoka ili ga je sklonio. Slabiji je pritisak merio sam oko 4l/min
 
Poslednja izmena:
Ne znam, bojler je došao uz stan tako da moguće da nije ništa dirano ali ima fin pritisak. Napunim onu dečju kadu brzo, e sad nisam merio koliko tačno u minuti.
 
Info koji sam dobila danas od prodaje ND-a za cene u fazi 2. je sledeci:

1) stanovi 3.050-3.900 EUR sa pdv-om u zavisnosti od orijentacije stana (sever je jeftiniji) i spratnosti (otprilike kako raste spratnost cena je za 40-50e/kvm visa)...
2) parking mesto 22.800 sa pdv-om
 
Cena materijala nastavlja da gura cenu kvadrata u nebo... Da li će se tržište primiriti na 4000eur m2... I da li će tražnja za stanovima opasti u 2023...
 
Drage komsije,

volela bih da se konsultujemo u vezi sa firmom za održavanja PT Facility. Pretpostavljam da su svi stanari koji su prisustvovali poslednjoj skupštini stanara imali kao tačku dnevnog reda smenu ove firme. Iskrena da budem u mom ulazu nije bilo značajnih primedbi, samo smo skrenuli pažnju na čišćenje garaža, i njihovi predstavnicu su nam rekli da su tražili novu mašinu jer je pod u garažama specifičan (ako sam dobro razumela :)), i da sada nemaju problem sa čišćenjem. Svakako moj ulaz nije bio za smenu firme, naš stav je bio da sačekamo malo jer smo svi u fazi seljenja, a i da vidimo da li će i u narednom periodu biti nekih problema.... Ono što me je iznenadilo danas je zapisnik koji smo dobili od upravnika, gde piše da je svih šest lamela glasalo za smenu firme za održavanje?!?!?! Barem u slučaju moje lamele to nije tačno.
Molim vas za info kakva su iskustva u vašim lamelama? Iskreno na osnovu onoga što sam videla čini mi se da naš profesionalni upravnik ima problem sa ovom firmom više nego stanari.
Smatram da je jako bitno da ovo iskomuniciramo medju sobom, i podelimo prave i tačne informacije, kako bismo bili sigurni da profesionalni upravnik radi u našem interesu.

Pozdrav
 
Lamele D1 i D2 su glasale za smenu
Komšija, posto se još nisam preselio nemam uvid u rad firme za čišćenje, a nisam bio ni sastanku skupstine stanara jer mi je upravnica poslala info na pogrešan mejl. Da li možete da mi kazete neki konkretan primer/razlog zbog čega je pokrenuta tema smene firme za čišćenje? Unapred hvala.
 
Mi smo takodje u fazi useljenja, pa nismo bas imali uvid u sve te stvari, pa ne mozemo da kazemo da li smo zadovoljni ili ne. Ali prisustvovali smo sastanku i 95% stanara koji su bili na sastanku su veoma nezadovoljni odrzavanjem i ciscenjem, zale se da je prljavo, da se ne cisti, takodje i da je garaza uzasno prljava. Postoji i nezadovoljstvo investitorom jer neke stvari nisu ispunjene, nekima su lupani stanovi zbog propusta, trazi se takodje jeftinija cena za wellnes itd . Problem se javio i sa recepcijom- koja su zaduzenja , za sta sluzi i sl, u lameli D1, D2 u holu je veoma hladno,pitanje je kako zene koje su na recepciji tu izdrzavaju jer je bas hladno. Ukratko..
U globalu posto su sve lamele izglasale promenu firme za odrzavanje, ne vidim zasto bi Vi dovodili u pitanje odluke ostalih lamela kada ionako niste jos useljeni. Nama je dovoljno to sto smo licno na sastanku culi da su stanari lamela D1 i D2 nezadovoljni.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Mi smo takodje u fazi useljenja, pa nismo bas imali uvid u sve te stvari, pa ne mozemo da kazemo da li smo zadovoljni ili ne. Ali prisustvovali smo sastanku i 95% stanara koji su bili na sastanku su veoma nezadovoljni odrzavanjem i ciscenjem, zale se da je prljavo, da se ne cisti, takodje i da je garaza uzasno prljava. Postoji i nezadovoljstvo investitorom jer neke stvari nisu ispunjene, nekima su lupani stanovi zbog propusta, trazi se takodje jeftinija cena za wellnes itd . Problem se javio i sa recepcijom- koja su zaduzenja , za sta sluzi i sl, u lameli D1, D2 u holu je veoma hladno,pitanje je kako zene koje su na recepciji tu izdrzavaju jer je bas hladno. Ukratko..
U globalu posto su sve lamele izglasale promenu firme za odrzavanje, ne vidim zasto bi Vi dovodili u pitanje odluke ostalih lamela kada ionako niste jos useljeni. Nama je dovoljno to sto smo licno na sastanku culi da su stanari lamela D1 i D2 nezadovoljni.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Pozdrav Dragana, poštujem svačiji stav i nije mi namera da se raspravljam, jednostavno sam pitao da bih znao da li da podržim smenu ili ne. Konkretno u mom ulazu nisam video nesto sto mi smeta, ali to ne znaci da je sve u redu i da je drugim komšijama prihvatljivo. Sto se tiče propusta investitora, to je jedan od glavnih razloga sto se nisam uselio, jer sam čekao 4 meseca da isprave greske.
 
Drage komsije,

ja ne bih volela da nam u prepisku na forumu udje neko ko nije stanar našeg kompleksa, već lobista, zbog toga kao STANAR ovog kompleksa iznosim svoje mišljenje nepristasno i bez ikakvih viših interesa.
Temu sam pokrenula:
1) jer sam dobila zapisnik sa sednice koji je neistinit !!!
2) nije mi se dopalo na skupštini stanara što je naša upravnica dovela predstavnike firme za održavanje da ih pitamo ako imamo bilo šta, a onda kada su oni otišli ona je svašta za njih ispričala na jako nesofisticiran način
3) nije mi se dopalo što su u ponudu uključili kompaniju Eson, a moja dobra drugarica ih je jedva smenila na Voždovim kapijama, jer je bila jako nezadovoljna
4) ako smo mi na sednici stanara rekli da se nakon primedbi PT popravio, da su garaže sada čiste, da je ulaz očišćen, zašto se toliko insistira da ih smenimo (ovo je bio period uhodavanja)
5) uglavnom kada profesionalni upravnik dovede svoju firmu više nema kritičkog stava, već ih uvek brani (provereno znam da u svim novijim kompleksima bude tako)

Nije problem zameniti firmu za održavanje, ako za to ima razloga, ali ne na ovakav način. Ja sam ovo doživela kao mobing nad stanarima, naročito imajući u vidu koliko je ta sednica trajala samo na temu smene firme za održavanje, da bismo na kraju dobili onakav zapisnik.

U mojoj lameli postojala je samo jedna primedba, i to je uspešno rešeno (čišćenje garaža), a sa druge strane bilo je dosta pohvali na rad firme.

Smatram da je ovo pokušaj manipulisanja stanarima i mislim da to svi treba da sprečimo U STARTU.




Pozdrav
 
Mi smo podrzali promenu iz razloga sto smo videli da su stanari veoma nezadovoljni. Mi nismo sasvim useljeni pa takodje nismo bas imali uvid u situaciju ...zapazili smo par sitnica ali tek na sastanku smo shvatili razmere nezadovoljstva.
U principu, s obzirom na to da smo imali priliku da vidimo kako to sa odrzavanjem funkcionise u drugim novogradnjama sa drugim firmama za odrzavanje, ne ocekujem nesto posebno bolje i drugacije od drugih firmi, ali sto da ne , bolje pokusati. Ocekivati drasticno bolju uslugu je prosto utopija, uvek ce biti neispunjenih obecanja i nezadovoljnih. Ali posto su ovde veoma nezadovoljni odnosom odrzavanja i cene odrzavanja onda je svakako bolje promeniti. Neka nam je sa srecom

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Ko vam se čini kao neko ko lošije obavlja svoj posao, profesionalni upravnik ili forma odrzavanja?
 
Iskreno meni se čini da imamo veći problem sa profesionalnim upravnikom, nego sa firmom za održavanje.

Komsije,

Zanima me sledece da bih mogla da donesem pravilne zakljucke:

1) Koji procenat stanara je neophodan da bi doslo do promene kompanije za odrzavanje (ili profesionalnog upravnika)?
2) Zasto se toliko zuri sa smenom kompanije za odrzavanje, ako znamo da 2/3 prodatih stanova jos nije useljeno, a oko 10% stanova nije ni prodato. Kakvu vecinu onda pominjemo - par stanara koji su dosli na skupstinu?
3) Zbog cega profesionalni upravnik predlaze jednu kompaniju za odrzavanje - zasto nam ne ponude 5 kompanija i da se mi raspitamo i odlucimo koga zelimo da angazujemo (to je pre svega nas interes, a ne interes profesionalnog upravnika)
4) Potrebno je da nam profesionalni upravnik posalje nacrt Ugovora sa novom kompanijom za odrzavanje - da imamo uvid u cene, period do kog ce cene biti nepromenjene, i ostale uslove po kojima se razlikuju od postojece kompanije za odrzavanje.
5) Kad smo vec kod profesionalnog upravnika - primedbe postoje i na njihov rad (ni na jedan e mail mi nisu odgovorili), pa eventualno da razmotrimo i da se oni promene.

Sto se mene licno tice, mislim da treba dati sansu da se postojeca kompanija koja odrzava popravi u segmentima kojima smo bili nezadovoljni, pa da eventualno ako to ne bude korigovano razmatramo promenu firme za odrzavanje.
Sto se profesionalnog upravnika tice, agresivan i neprofesionalan pristup svemu me odvraca od svega sto oni predloze, a sigurno se nista nece ni promeniti u korist stanara dolaskom nove kompanije za odrzavanje.
 
Vrh