Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mislim da je osnovni problem u edukaciji. Prosečan čovek misli da je potrebno da se uhvati za žice da bi ga udarila struja. Kontaktna mreža je pod naponom od 25 000 volti i dovoljno je da čovek priđe na jedan metar od provodnika, možda čak i manje kako bi ušao u električno polje i nastradao. Visina kontaktne mreže je 5,5m a prosečna visina vagona je oko 4m tako da je nemoguće provući se između vagona i kontaktne mreže a da se ne uđe u električno polje. To je najpre potrebno objasniti običnim ljudima a oni kasnije i deci.
Apsolutno se slažem, ni sam kao mali nisam tačno znao o čemu se tu radi, i koje opasnosti prete. Samo što je ovaj posao relativno lako da se reši, ode se u sve žive osnovne i srednje škole, održi jedan čas umesto ČOS-a deci, pusti prezentacija i objasni im se na adekvatan način, da oni stvarno to razumeju, a po meni ja bi ih takođe i malo šokirao pokazavši im određene slike nastradalih ili opekotina da se dobro uplaše i shvate kakva im opasnost preti, dok to ne vide, njima će to uvek biti APSTRAKTNO i neće obraćati pažnju na to...
Čak i da znaju da ne moraju da pipnu žicu, mnogo opet ne znaju ovo što si napisao koliko je blizu i lako da ih ubije struja, računaju da su dovoljno daleko i da su sigurni.
 
Ваљда постоји техничко у основној школи. Могу у оквиру истог да се науче о ризику од волтиног лука.
 
Велика сала биоскоп, музика коja леди крв у жилама и сцене, по могућству праве.

Тако су мене учили шта је то беснило.
 
Može da se nauči bilo kako ali je bitno da se krenje u kampanju, kampanja u školama i kampanja u medijima sa spotovima i člancima. Par meseci čestog pojavljivanja te teme u medijima i većina će biti upoznata.
Zaista je neverovatno da godišnje desetak dece izgubi život na taj način a da državu zaboli uvce i za tu decu i za te porodice što posle stanu. To je pravi primer odnosa države prema svima nama.
 
Ima IŽS i merna kola i vozilo za ispitivanje kontaktne mreže (onaj prerađeni šinobus), ali nisu za 200 km/h.

@drumstep, zašto je juče u Petrovaradinu prevlačila dizel lokomotiva merni voz? Da li još uvek nije pušten napon ili?
Prvo vuce dizel sa V max 40 zbog merenja koloseka i mreze. Zatim se ide sa elektro lokomotivama 60/100/140/160/180/200. Od 160 na gore se ide u oba smera voznje. Voznje od 200kmh se potvrdjuju tri puta. Danas smo zavrsili levi kolosek od N pazove do Petrovaradina. U ponedeljak se radi desni, krecemo od 60kmh jer smo juce radili merenja sa dizelom Vmax 40.
 
I šta se onda dešava, kad/ako cela pruga dobije zeleno svetlo? Kakva je onda procedura?
 
Mislio sam više kao, koliko im onda treba vremena za komercijalnu upotrebu. Odmah? Od vozova za Novi Sad svakako još uvek ništa, jer imamo samo jednu garnituru na raspolaganju. Hoće li se barem onda voz u Beogradu normalizovati?
 
Prvo vuce dizel sa V max 40 zbog merenja koloseka i mreze. Zatim se ide sa elektro lokomotivama 60/100/140/160/180/200. Od 160 na gore se ide u oba smera voznje. Voznje od 200kmh se potvrdjuju tri puta. Danas smo zavrsili levi kolosek od N pazove do Petrovaradina. U ponedeljak se radi desni, krecemo od 60kmh jer smo juce radili merenja sa dizelom Vmax 40.

Rečeno je da će se ići do 220 km/h u testovima. To pretpostavljam da će biti na kraju?
 
Mislio sam više kao, koliko im onda treba vremena za komercijalnu upotrebu. Odmah? Od vozova za Novi Sad svakako još uvek ništa, jer imamo samo jednu garnituru na raspolaganju. Hoće li se barem onda voz u Beogradu normalizovati?
Имамо Флирт. Могу да пусте регио возове до Петроварадина или барем до Инђије.
 
Имамо Флирт. Могу да пусте регио возове до Петроварадина или барем до Инђије.
Čemu žurba? Takav potez bi razočarao mnoge i ko zna kakve bi posledice bile (mnogi se verovatno nikad ne bi vratili železnici). Nek puste par nedelja kasnije, ali nek sve odrade kako treba. Uostalom, ako smo čekali par godina kakve razlike ima 2-3 nedelje? Nek puste Šidske (do Beograda) i BGvoz do tad. To bi dosta značilo. Delimično puštanje BG-NS bi bilo katastrofalno po rejting.
 
Kaкво разочарење? Људи желе да путују нормално и по повољној цени, а не да их деру аутобуски превозници. Зар је битнији рејтинг од потреба реалних путника? ?
 
Kaкво разочарење? Људи желе да путују нормално и по повољној цени, а не да их деру аутобуски превозници. Зар је битнији рејтинг од потреба реалних путника? ?
Svestan si gde mi živimo. Rejting je sve.
 
Нажалост јесам, целокупна функција овог пројекта је нажалост пропагандна и поред свих побољшања. Нек пусте онда макар нормално возове до Шида и Зворника ако је тај део нове пруге прошао тестирања.
 
Siemens Mobility je objavio da je pobedio na tenderu za nabavku 115 novih elekto lokomotiva za mađarskog državnog operatera MAV-Start. Za MAV-Start će biti proizvedeno 115 Vectrona za 200 km/h, od čega je 90 komada AC (sistemi napajanja AC 15 kV i 25 kV), a 25 komada MS (sistemi napajanja DC 1500 V, 3000 V i AC 15 kV i 25 kV). Zaista kolosalna nabavka. Može se pretpostaviti da će ove lokomotive između ostalog jednog dana raditi na vuči međunarodnih vozova za Beograd. Nadam se da i u Srbija Vozu razmišljaju o nabavci lokomotiva i vagona za 200 km/h za međunarodne vozove, da opet ne bude sve u poslednjem trenutku kao za KISS200.
 
Kaкво разочарење? Људи желе да путују нормално и по повољној цени, а не да их деру аутобуски превозници. Зар је битнији рејтинг од потреба реалних путника? ?
Mislio sam na razočaranje da se pusti delimično pruga, kad može da se sačeka 2 nedelje da se pusti potpuno. Zamisli neko iz NS oće u Bg, dođe na stanicu u NS i pita kad ono nema vozova, samo iz Petrovaradina. Stavrno miste da će reći aa okej super odoh u Petrovaradin ili će opsovati železnicu i reći da ništa ne mogu ispravno da urade i nikad više neće pomisliti na voz? Ili zamisli putnie koji uđu BG da idu do NS i kondukter ih "izbaci" u Petrovaradinu, šta dalje, kako dalje? Ajde da se završi komplet pruga pa da puštamo sve sa KISSom, FLIRTom i da bude kao što je planirano. Nek se organizuje i svečanost neka, što da ne, više putnika koji će železni da se vozi.
Što se vozova za Šid i Zvornik tiče, nek ih puste do Beograda i pre, značiće. Isto tako i BGvoz
Siemens Mobility je objavio da je pobedio na tenderu za nabavku 115 novih elekto lokomotiva za mađarskog državnog operatera MAV-Start. Za MAV-Start će biti proizvedeno 115 Vectrona za 200 km/h, od čega je 90 komada AC (sistemi napajanja AC 15 kV i 25 kV), a 25 komada MS (sistemi napajanja DC 1500 V, 3000 V i AC 15 kV i 25 kV). Zaista kolosalna nabavka. Može se pretpostaviti da će ove lokomotive između ostalog jednog dana raditi na vuči međunarodnih vozova za Beograd. Nadam se da i u Srbija Vozu razmišljaju o nabavci lokomotiva i vagona za 200 km/h za međunarodne vozove, da opet ne bude sve u poslednjem trenutku kao za KISS200.
Spominje se da je planirana nabavka 15 novih putničkih kola, e sad kad to je pitanje.
Da li onda ti Vektorni mogu vući voz od Budimpešte do Beograda bez zamene lokomotive?
 
Шта фали да пусте ФЛИРТ од БГ до Петроварадина ако би имао путника? Потребе путника у Петроварадину, Карловцима, Чортановцима, Инђији и Пазовама нису битне? Као да нисмо и овако имали накарадна функционисања са нпр. обилазницом преко Голубинаца па је опет воз био пун?
 
Spominje se da je planirana nabavka 15 novih putničkih kola, e sad kad to je pitanje.
Da li onda ti Vektorni mogu vući voz od Budimpešte do Beograda bez zamene lokomotive?

Moglo bi, kada bi Srbija Voz nabavio Vectrone isto, tako što bi na nekim vozovima išla mađarska lokomotiva do Beograda, a na nekim naša do Budimpešte. Samo bi se mašinovođe menjale u Subotici. Inače je prvobitan plan kad je nabavljano 16 Vectrona bio da 8 ide Kargu, a 8 Srbija Vozu, ali je očigledno zarada koju teretni saobraćaj donosi u odnosu na putnički odneo prevagu da svih 16 pripadne Srbija Kargu.

15 vagona je smehotresno mala količina. Zato sam i napisao o tome da Mađarska nabavlja 115 lokomotiva. Uporedi to sa našim sitnim nabavkama koje se predstavljaju kao da smo nekakav lider u Evropi. Ili tunel od 1 km ispod Fruške gore koji predstavljaju kao da je tunel ispod Lamanša, dok je recimo u Bugarskoj tunel od 7 km (najduži na Balkanu) koji se trenutno pravi, sasvim normalna stvar. A nekada davno smo izgradili barsku prugu...
 
Inače je prvobitan plan kad je nabavljano 16 Vectrona bio da 8 ide Kargu, a 8 Srbija Vozu, ali je očigledno zarada koju teretni saobraćaj donosi u odnosu na putnički odneo prevagu da svih 16 pripadne Srbija Kargu.
Neki dokument koji potvrđuje ovu tvoju besmislicu?
Nikad(čitaj velikim slovima: NIKAD!!!),nije bila priča da neki od 16 kargovih vectrona idu SV-u.
Ustvari,bilo je priče ali u onom FB udruženju od strane pojedinaca koji nemaju blage veze o železnici.
 
Moglo bi, kada bi Srbija Voz nabavio Vectrone isto, tako što bi na nekim vozovima išla mađarska lokomotiva do Beograda, a na nekim naša do Budimpešte. Samo bi se mašinovođe menjale u Subotici. Inače je prvobitan plan kad je nabavljano 16 Vectrona bio da 8 ide Kargu, a 8 Srbija Vozu, ali je očigledno zarada koju teretni saobraćaj donosi u odnosu na putnički odneo prevagu da svih 16 pripadne Srbija Kargu.

15 vagona je smehotresno mala količina. Zato sam i napisao o tome da Mađarska nabavlja 115 lokomotiva. Uporedi to sa našim sitnim nabavkama koje se predstavljaju kao da smo nekakav lider u Evropi. Ili tunel od 1 km ispod Fruške gore koji predstavljaju kao da je tunel ispod Lamanša, dok je recimo u Bugarskoj tunel od 7 km (najduži na Balkanu) koji se trenutno pravi, sasvim normalna stvar. A nekada davno smo izgradili barsku prugu...
Apsolutno se slažem sa tobom, samo mislim da trenutna finansijska situacija u Srbija vozu ne bi mogla da izdrži takvu nabavku. Zbog toga su sve oči uprte u Beograd-Novi Sad koji može finansijski da spase preduzeće i time omogući nabavku novih voznih sredstava iz sopstevnog budžeta. Što ne bi Goša dobila posao da godišnje proizvodi x vagona, mi samo kupimo lokomotive i eto imaš vozove, imaš i industriju šiskih vozila. Meni su KISSovi okej nabavka u ovoj situaciji kad mi ne možemo to da napravimo, ali u budućnosti imamo potencijala da pravimo sami.
 
Србија воз ће бити издржавано предузеће докле год не будемо имали нормалну инфраструктуру и нормалан ред вожње као и националну стратегију транспорта путника која би интегрисала железницу, аутобуски превоз и јавне превозе на нивоу локалних самоуправа у једну функционалну целину.
 
Vrh