Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Пад броја путника на железници у Србији од 1995. (2 милијарде 326 милиона путничких километара) до 2017. (377 милиона путничких километара):

https://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.PASG.KM?locations=RS

2018. 347 милиона путничких километара
2019. 285 милиона путничких километара
2020. 159,5 милиона путничких километара

Језиво!
 
Гледам ове цифре, и ужасно ме занима колико ће улагање у прескупе двоспратне КИССеве да подигне број путничких километара у 2022
 
Интересантно је и упоредити са земљама Европе сличног броја становника од 1995. године.

https://data.worldbank.org/indicato...RS-BY-BG-HR-CZ-SK-GR-HU&start=1995&view=chart

1995. смо били једино јачи од Грчке. Од 1996. смо константно слабији од свих ових земаља. Можда је најреалније поређење са Бугарском, с обзиром да смо комшије и имамо сличан број становника - иако и Србија и Бугарска имају константни пад броја путника, у Бугарској је константно 3 до 4 пута више путника. Словаци и Чеси бележе добар раст последње деценије, док Мађари бележе благи раст последњих пола деценије.

Интересантно је и поређење са Хрватском и Словенијом.

https://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.PASG.KM?locations=RS-HR-SI

Србија је у константном понирању, док је Хрватска имала добар развитак од 2003. до 2009, а онда креће њихово понирање малтене до нивоа Словеније која има дупло мање становника. Србија од Словеније већ 15 година има мање путника иако 3 пута више становника, а данас има дупло мање путника од 3 пута мање Словеније, што ће рећи 9 пута мање путника по глави становника, иако је 1995. имала више путника по глави становника него Словенија.
 
Тачно, 1995. смо и технолошки били испред Грчке. Они на старој главној прузи у земљи (Солун-Атина) нису имали ни електрификацију, ни светлосну сигнлизацију, а некмоли дупли колосек. Антика, само фали Херонова парна машина. Путују старци и туристи који не схватају да су зашли у дубоки Балкан, мисле ЕУ је то. Све касни. Нова станичетина у Солуну празна. У Катеринију батица отвара продају карата 5 минута пре доласка воза.
Ал` смо се одонда погрчили стопут горе од Грка.
 
Poslednja izmena:
Можда смо били мало испред Грчке, али смо зато већ тад били светлосним годинама иза Белорусије, Чешке, Мађарске, Словачке и Бугарске које су тек разбуђивале од распада источног блока чији су део биле.
 
Тачно, 1995. смо и технолошки били испред Грчке. Они на старој главној прузи у земљи (Солун-Атина) нису имали ни електрификацију, ни светлосну сигнлизацију, а некмоли дупли колосек. Антика, само фали Херонова парна машина. Путују старци и туристи који не схватају да су зашли у дубоки Балкан, мисле ЕУ је то. Све касни. Нова станичетина у Солуну празна. У Катеринију батица отвара продају карата 5 минута пре доласка воза.
Ал` смо се одонда погрчили стопут горе од Грка.
Мислим да је изградња модерне брзе пруге између Атине и Солуна почела баш наредне, 1996. године. :)
 
Да, као ми данас, из стања на нивоу 19. века кренули да граде пругу за 200 км/ч. Требали да је заврше за Олимпијске игре у Атини 2004. На крају је завршили тек 15 година касније. У то време око олимпијаде набавили 30 електро локомотива, 30 дизел локомотива и 200 путничких вагона, све за 200 км/ч. У међувремену држава банкротирала, а државне железнице продате Италијанским државим железницама. Уместо да користе та возна средства што су набавили кроз кредите од којих су касније банкротирали, пола од тих возних средстава је данас расходовано, а уместо њих набављају 5 половних Пендолина 1996. годиште да им возе 200 км/ч.
 
Novi logo Srbija voza.

D50CA174-B8C5-406F-8C50-CA2694BCC76A.jpeg
 
Fino izgleda, ali mi smeta opet trpanje bele boje. Nema potrebe na svemu da imamo boje zastave. Tu bi crvena i plava fin posao odradile.

Sad nešto razmišljam, i samo plavo-bela bi zaista fino izgledala. Ceo voz plav i ovaj logo beo.
 
Postoji šansa da je ovo novi logo SV, a da će KISS imati potpuno novi identitet kao i ime

Pustio sam im mejl baš sa ovim pitanjem, takođe sam im ukazao da ne radi dugme OVDE za skidanje materijala i uslova
 
Poslednja izmena:
Ovo je definitivno što Boki123 kaže, novi logo Srbija voza i poziv da se izbrendira novi voz (verovatno kao što svaki avion Er Srbije ima svoje ime itd.)

Moram reći da ovo što su okačili na instagram kao reklamu deluje ozbiljnije nego što su do sada radili i izgleda da su imali sluha što se tiče prethodnog koji je živo smeće i sramota. Ostaje i dalje pitanje kako su odabrali novo rešenje, ako je konkurs prošao na mala vrata, zašto se to nije oglašavalo na način na oji pozivaju ljude na brendiranje jednog voza i zašto su se oslučili da ipak plate rebrendiranje, kada je bilo i besplatnih opcija. Na kraju je šteta što sve ovo nisu ranije odradili već je novi voz već imao promene loga i izgleda da će opet da ih menja.
 
WLAbmz wrote : ...О чему ти? ....
Izvini eto nisam dugo bio u Bataji
i zahvaljuci tvom kratkom video prilogu videh te novorarije. :)
Nadam se da su uredili staru stanicnu zgradu.
Najviše me kopka kako je rešen prelaz puta preko pruge koj je bio rak rana u Bataju upravo u blizini te žel. stanice.
Hvala za postavljeni kratak video snimak
:)
 
Novi Sad dobija najbolje nadstrešice,ovo baš ide brzo
 
WLAbmz wrote : ...О чему ти? ....
Izvini eto nisam dugo bio u Bataji
i zahvaljuci tvom kratkom video prilogu videh te novorarije. :)
Nadam se da su uredili staru stanicnu zgradu.
Najviše me kopka kako je rešen prelaz puta preko pruge koj je bio rak rana u Bataju upravo u blizini te žel. stanice.
Hvala za postavljeni kratak video snimak
:)
Napravljen je nadvožnjak,nije još pušten ide sve do tc. Zemun parka,i nova stanična zgrada je završena
 
Vrh