Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Verujem da će deljenje vožnje svakako ostati, ali svakako smatram da će velika većina (oko 90 posto) onih koji nemaju sopstveni automobil preći na voz, ostatak će ići autobusom i to su ona 3. kategorija što NoLimit spominje. Deljenje vožnje će činiti zanemarljiv udeo u tržištu jer po brzini neće moći da konkuriše vozu, jedino po ceni. Kako bi se brzine popravile potrebno je integrisanje javnog prevoza sa železnicom. Crne tačke ostaju Prokop, Stara Pazova (obavezno mora kružna linija neka), Beška (nisam siguran da li će biti autobus)
 
Blablacar ima svoju publiku. Studente, ljude koji or nose nešto i slično.

Poslovnjaci, pogotovo oni koji rade na laptopu će koristiti voz. Ja jedva čekam, da odem na neki sastanak vozom u NS :)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Blablacar ima svoju publiku. Studente, ljude koji or nose nešto i slično.

Poslovnjaci, pogotovo oni koji rade na laptopu će koristiti voz. Ja jedva čekam, da odem na neki sastanak vozom u NS :)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Dve godine pre pandemije sam vozio BlaBla car pošto mi je firma na NBG. Prevezao sam stotine i stotine ljudi i bukvalno ima na i različitih profila i priča zašto putuje i koliko često putuju.
Od aprila krećemo opet i verujem da se situacija neće promeniti zbog voza.

1. Blabla car je u proseku 500 din vožnja, što je duplo jeftinije od planirane cene za voz (ako tako bude)
2. Meni do železničke u NS treba 20 min brzim hodom + 20 - 30 min autobusom na Novom Beogradu. Ukupno to izadje skoro na 1,5 sat dok je autom 1 sat od vrata do vrata. U svakom slučaju probaću možda bicikl da utovarim na voz pa bih onda mogao da uštedim 15-20 min.
3. Red vožnje brzih vozova je veoma loš tako da ko radi od 9-17h mora baš da se načeka ili da ide onim sporijim vozom...
 
Dve godine pre pandemije sam vozio BlaBla car pošto mi je firma na NBG. Prevezao sam stotine i stotine ljudi i bukvalno ima na i različitih profila i priča zašto putuje i koliko često putuju.
Od aprila krećemo opet i verujem da se situacija neće promeniti zbog voza.

1. Blabla car je u proseku 500 din vožnja, što je duplo jeftinije od planirane cene za voz (ako tako bude)
2. Meni do železničke u NS treba 20 min brzim hodom + 20 - 30 min autobusom na Novom Beogradu. Ukupno to izadje skoro na 1,5 sat dok je autom 1 sat od vrata do vrata. U svakom slučaju probaću možda bicikl da utovarim na voz pa bih onda mogao da uštedim 15-20 min.
3. Red vožnje brzih vozova je veoma loš tako da ko radi od 9-17h mora baš da se načeka ili da ide onim sporijim vozom...
Cekamo jos da vidimo oko cene, međutim po tarifnicima bi to izgledalo ovako:

BG - NS drugi razred:
Regio, jedan smer 393, povratna 628,8
Brzi, jedan smer 453, povratna 724,8 (verovatno neće postojati, voz je ranga REx sto je isti tarifni rang kao RE samo vozi KISS tj prva klasa samo)
IC, jedan smer 483, povratna 772,8 (samo prva i prva+ klasa)

BG - NS prvi razred:
Regio, jedan smer 560, povratna 896
Regio Express, jedan smer 560, povratna 896
Brzi, jedan smer 620, povratna 996
IC, jedan smer 650, povratna 1040

Rezervacija sedišta (nije obavezno) +120

Ostale karte:
Mesečna opšta: 6874rsd
Mesečna za đake i studente: 5155rsd

Zaključak:
1) Onaj ko bude putovao svakodnevno koristiće voz sa mesečnom kartom, apsolutno najjeftiniji vid prevoza.
2) Čak i ako se putuje povratno, više se isplati IC voz (1040 din) u odnosu na : kola koja trose 7l/100km: 2*1273 = 2.546 din, blablacar 500 din u odnosu na 650, ali povratno bi bilo isto (1000din). Na to sta ce iyabrati neko zavisi od preferenci i gde se putuje.
3) Potrebn je dodatno analizirati red vožnje da bi se bolje uskladio sa realnim potrebama kao i integracija javnog prevoza sa železnicom
 
Blablacar ima svoju publiku. Studente, ljude koji or nose nešto i slično.

Ма колико био велик ауто, увек ћеш више ствари моћи пренети возом, нарочито ако имаш још сапутника са пртљагом у блаблакару.

3. Red vožnje brzih vozova je veoma loš tako da ko radi od 9-17h mora baš da se načeka ili da ide onim sporijim vozom...

И тај најспорији ће и даље бити бржи од путовања аутом који иде по ограничењу, чак и кад нема гужве у Београду.
 
И тај најспорији ће и даље бити бржи од путовања аутом који иде по ограничењу, чак и кад нема гужве у Београду.
Kolima je meni od adrese u NS do adrese na NBG nešto manje od 1 sat (ali da ga zaokružimo na 1 sat a (brzim) vozom 1:20 min u najboljem slučaju. S tim što tih brzih neće biti za ljude koji rade od 9-17h tako da je razlika u korist auta nesporna.

Ali ovo nije forum o kolima i BlaBla pa smo malo otišli u off topic. Nadam se da se svi radujemo što boljem funkcionisanju vozova. 🙂
 
Moja poanta je bila više na tome da sve ima svoju publiku. Nadam se da će voz proširiti svoju publiku kad kad će bit više od mrcvarenja :)

Jedva čekam početak linije.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
S tim što tih brzih neće biti za ljude koji rade od 9-17h tako da je razlika u korist auta nesporna.
То и јесте највећи проблем, што се и даље ред вожње прави за обрт гарнитура и радно време особља, а не за путнике. Ред вожње је направљен за радно време од 8 до 16ч уместо од 9 до 17ч, па чак и то до 16ч ко ради углавном не може да стигне на полазак у 16.08 са Новог Београда уколико не изађе мало раније. Тотално су неспособни. Уопште не видим поенту постојања 3 категорије возова. Са оваквом пругом довољно је да постоје 2 категорије - интерсити и регио. Регио у такту на сваких сат времена да иде, а Интерсити на сваких 2 сата уз по један додатни полазак у оба смера регио и интерсити у време шпица. Врло једноставно. Тако раде све нормалне железнице. Овај ред вожње обично спрдање са народом. Џабе им брзине од 200 км/ч, кад нема неко крштен да састави ред вожње.
 
Blabla car je aplikacija za deljenje prevoza do bilo kog grada u Srbijii. Mesto gde te kupi vozač se dogovara direktno sa vozačem i može se desiti čak i da te pokupi ispred kuće...
Знам шта је Блабла кар него кажем да већина возача као почетну тачку стави Сава центар. Наравно да се може десити да те покупи испред куће, али је врло мала вероватноћа. Углавном су то људи који путују свакодневно на посао у други град и тешко да им се исплати да неког возе до куће ако им није успут.
 
Mislim da ovde nema potrebe raspravljati, onaj ko želi da ide kolima neka ide. Mislim da voz na ovoj relaciji ima ogromnu prednost prema kolima iz jednostavnog razloga zato što se vreme u vozu može iskoristiti produktivno. Probaj u automobilu da odgovaraš na mailove, pripremaš razne izveštaje, na miru da učiš štivo itd. Ta činjenica se stalno ignoriše kada su u pitanju poređenja između železnica i automobila.

Verovatno neće biti masa ljudi koji tako žive, rade i putuju ali sam siguran da će biti dovoljno njih da potražnja bude stabilna. Ja sam jedan od onih koji tako živi i radi, meni je kancelarija 90 km od sela u kojoj imam kuću, međutim put vozom do radnog mesta mi računaju kao radno vreme pošto tih sat vremena koje provedem u vozu do kancelarije provedem produktivno. Ovaj način rada nije retkost, a neće ni biti čudno tako raditi u Srbiji posebno u visokodigitalizovanim sektorima.
 
Зато је срамота што немамо директне возове ка Београду и Новом Саду и на осталим пругама, и велики је пропуст што ДМВ 711 немају утичнице.
 
Радови на станици Инђија су скоро завршени, има још ситних радова на другом перону. Слике су моје од пре 3 дана, Тестирања су почела са даном закашњења због проблемом са скретницом на уласку у Инђију из правца С. Пазове, наводно је била замрзла.
20220124_145601.jpg
20220124_150016.jpg
20220124_150018.jpg
20220124_150026.jpg
20220124_150028.jpg
20220124_150520.jpg
20220124_150527.jpg
20220124_150626.jpg
20220124_150748.jpg
20220124_150750.jpg
20220124_150807.jpg
20220124_150835.jpg
 
Da li na stanicama van Beograda postoje displeji za informisanje nailaska vozova?

Да фале возови Београд-Пожаревац, Београд-Смедерево, Београд-Крагујевац, Београд-Зрењанин, Шид-Нови Сад, Вршац-Нови Сад...
Slažem se, te rute bi bile najprofitabiljnije za Srbija voz, uz dobar takt i dobru prugu moguće je potpuno osloboditi Beograd i podići ta naselja.
 
Testovi su u toku na deonici 2 od St Pazove do Novog Sada (km 74+725 negde posle Zezeljevog mosta).
Deonica 1 od Bg Centra do Indjije je zavrsena uspesno u svim konfiguracijama voza.
Na celoj deonici ekipe su poslednjih dana radile dan noc i zavrsile potrebno (ostale su finese).

Sutra nastavljamo testove na levom koloseku Stara Pazova- 74+725 u nekoliko voznji (140/160/180/200kmh u oba smera). Takodje, u ponedeljak radimo desni kolosek.
Stadler Kiss je krenuo na test uz neke probleme koji se resavaju u hodu.
Od sutra smo i dalje na testovima za ETCS L2 na deonici 2.

U principu sve je lepo odradjeno i sve funkcionise sto je do sada pusteno u rad. Lepo je voziti na novoj deonici, bez obzira koliko skepticni bili. Videcemo dokle ce da traje i da li ce se odrzavati.

Ako neko pravi neki video i ako zeli da ga podeli sa mnom, javite mi se u pp.,bio bih zahvalan.

Hvala, pozz
 
Šta je bre sa ovom decom? Koliko treba da ih pogine pa da shvate?
Младића ударила струја када се попео на вагон
Дечак стар 17 година задобио је тешке опекотине по телу након што се попео на вагон у месту Ристовац код Врања где га је ударила струја.
Повређеног дечака, преноси Танјуг, екипа Хитне помоћи пребацила је у болницу у Врању. Дежурне екипе су на терену и врше увиђај.

https://www.politika.rs/scc/clanak/498133/Mladica-udarila-struja-kada-se-popeo-na-vagon
 
Са децом је то да су погубљена у простору и времену. Од проклетих друштвених мрежа нити размишљају нити се обавештавају о било чему реалном тако да немају они појма о случајевима других који су пострадали радећи оно што су они намерили да ураде нити имају појма о опасностима.
 
U principu sve je lepo odradjeno i sve funkcionise sto je do sada pusteno u rad. Lepo je voziti na novoj deonici, bez obzira koliko skepticni bili. Videcemo dokle ce da traje i da li ce se odrzavati.
Zaista mi je drago što to čujem. Samo se onda pitam zbog čega su toliko izfušarili druge deonice koje su radili. Jedino ako su sad znali da dolaze švabe da testiraju i da će morati da odmah isprave svaku grešku.

Da sam ja neko platio bi ovim Nemcima da ispitaju i ostale nove deonice, bar da nam kažu šta ne valja. Kad već mi nemamo merna kola.
 
Zaista mi je drago što to čujem. Samo se onda pitam zbog čega su toliko izfušarili druge deonice koje su radili. Jedino ako su sad znali da dolaze švabe da testiraju i da će morati da odmah isprave svaku grešku.

Da sam ja neko platio bi ovim Nemcima da ispitaju i ostale nove deonice, bar da nam kažu šta ne valja. Kad već mi nemamo merna kola.
Imamo mi ona nova ruska merna kola valjda? Samo ta kola nisu za 200km/h pa smo morali da iznajmimo, takođe nemamo načina ispitivanja kontaktne mreže
 
Ima IŽS i merna kola i vozilo za ispitivanje kontaktne mreže (onaj prerađeni šinobus), ali nisu za 200 km/h.

@drumstep, zašto je juče u Petrovaradinu prevlačila dizel lokomotiva merni voz? Da li još uvek nije pušten napon ili?
 
Da li neko ima vremena da napiše kakav je postupak za primanje deonice u saobraćaj nakon kapitalnog remonta/gradnje?
Da li obavezno uključuje i probe mernim kolima i da li se infre saglasnost daje i neki državni organ?
 
Mislim da je osnovni problem u edukaciji. Prosečan čovek misli da je potrebno da se uhvati za žice da bi ga udarila struja. Kontaktna mreža je pod naponom od 25 000 volti i dovoljno je da čovek priđe na jedan metar od provodnika, možda čak i manje kako bi ušao u električno polje i nastradao. Visina kontaktne mreže je 5,5m a prosečna visina vagona je oko 4m tako da je nemoguće provući se između vagona i kontaktne mreže a da se ne uđe u električno polje. To je najpre potrebno objasniti običnim ljudima a oni kasnije i deci.
 
Vrh