Када се прича у забрани аутобуса става сам да тржиште ће то само да реши.
Међутим хипотетски када би се разматрала таква нека опција, по мени треба раздвојити у 3 групе.
1. Директне линије БГ - НС које иду аутопутем. Кретаће са истог места у Београду (Блок 42), завршаваће на истом месту у НС (Аутобуска и железничка једно поред другог). Овде има оправдања и подржао бих да се форсира воз.
2. Пролазне линије које возе нпр. БГ - Сомбор или Ниш - Суботица (као што је споменуо Боки123) тренутно је тешко уопште разматрати за укидање, јер није оправдано. А да тераш људе да иду бусем Ниш - БГ, па онда воз БГ - НС, па онда нпр. НС - Сомбор бус, то је већ незгодно. Само би отерало људе у кола.
Проблем који се јавља је да ако се уведе забрана за директне линије из групе 1, превозници ће само пререгистровати своје линије на пролазне из групе 2. Уместо да вози БГ - НС, спојиће са неком другом линијом. Дунавпревоз ће нпр. да споји (као што и сада ради за добар део полазака) у БГ - НС - Бачка Паланка. Ови са југа ће да крећу са друге дестинације, итд. Наћиће се начин да се то обиђе ако тржиште буде захтевало. И ту се опет враћамо на тржиште, треба пустити да оно само филтрира. А о забранама да причамо тек када воз постане потпуно нормална ствар у Србији кроз 5-10 година.
3. Линије које возе старим путем. Овде забрана нема смисла јер су врсте путовања скроз другачије. Део путника ће прећи на железницу, део никад неће. Све то између БГ и НС је већ одавно у функционалном смислу нека конгломерација где су свакодневна кретања потпуно нормална и практикују се деценијама, а сваким даном су све јача, и поготово ће бити јача са бољом пругом. Једино што се мења је проценат утицаја, да ли надјачава НС или БГ, и та линија је негде између Инђије и Старе Пазове. Овде бих исто пустио да тржиште одреди шта и како. За "дужа" путовања ће надјачати воз због брзине и комфора (нпр. Инђија - НС), за "краћа" (нпр. Нова Пазова - Земун) ће надјачати бус због приступачности.
Све у свему, осим за директне аутопутске линије, не бих разматрао никакве забране. Тржиште ће само то да реши.