Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Nema to veze sa ekologijom, kontam da forsiraju EV da bi smanjili zavisnost od nafte jer to par zemalja kontroliše. A i ti proizvodjači EV nisu čuli za solarne panele na autu :)
 
I kao što se nađe neko ko će da nas odere na izvozu nafte, tako isto će se naći neko da nas odere kada se ovde uveze i nakači još elektrovozila pa se odluči da nam hitno treba nuklearka ili nove hidro i vetro elektrane.

Samo što će na kraju to opet da košta više (i finansijski i nefinansijski) nego da se, što se tiče saobraćaja, ostaje na SUS kao normi i standardu do daljnjeg.

Ali džaba ja pričam jer ako su lažni ekolozi toliko jaki da su mogli da nateraju jednu Nemačku da pogasi nuklearke dok ima nestašicu struje, tako isto će se naći neko ko će Srbiji nametnuti ukidanje naftaša i prelazak na struju kao odgovor na sve njene probleme. A tu dodatnu struju ćemo papreno platiti. Bilo iz uvoza, bilo hitnom i skupom gradnjom novih postrojenja, bilo teškim i odvratnim merama štednje.

Ali nema veze, bar ćemo biti "ekološki". Sa otrovnim jezerima i rekama u blizini Valjeva, još gorim aerozagađenjem nego što je sada, i deponijama i otpadima prepunih hemikalija iz baterija, koje niko još uvek ne ume odnosno neće da reciklira i razgrađuje jer je neisplativo i komplikovano.

I zimi ćemo kačiti tepihe na zidove ko slepci Rusi, da bismo uštedeli i imali da platimo još skupju struju i novi, 34. aranžman sa mafijom iz MMFa za izgradnju novih postrojenja, da ima odakle da se napaja XYZ hiljada novih šporeta na ulicama koje niko nije tražio.
 
Poslednja izmena:
A šta će to EV rešiti?

I ko tačno radi na "rešavanju"? Da pogodim - oni što prave EV i komponente za njih, i svi na njihovom platnom spisku?

P.S.
Ko je pominjao Trampa?
Nemoj molim te i ti ko Zuma svojevremeno, čim mu se ne svidi što neko misli drugačije, odma ga etiketira kao desničara i Trampovca. Ti si iznad toga, ne spuštaj se na taj nivo.

Briga me za Trampa, ni ne pratim ga. Nisam znao ni ko je Čarli Kirk dok nije ubijen. Mislim svojom glavom, preispitujem sve, i sam donosim zaključke na osnovu činjenica i ličnog uvida, jer tako i treba. Elektro lobi mrzim podjednako koliko i naftni i hemijski. Kao što pojednako mrzim većinu svetskih političara i vladara. Borim se za razum i opšte dobro, a frakcije i taborenja me ne interesuju. Čak ne želim da imam ništa sa njima.
Nisam tebi replicirao. Neko je pomenuo EU u prethodnim postovima, pa sam dodao i nejga u rečenicu, pošto u ovom pritanju duvaju u istu tikvu.

Šta će EV rešiti, pitaš?

Ne mora ništa da reši. Svaka država bira svoj način transporta. Niko na silu ne tera nekog da kupuje električne automobile.

Ono što hoću da istaknem je da u ovoj priči zapad ne vodi igru. Sviđalo mu se to ili ne.

I još nešto hoću da kažem, da se problemi kuknjavom neće rešiti, Nemaš dovolno struje? Gradi nove centrale, Nije dobar prenosni sistem? Investiraj u njegovu nadogradnju, upotrebi pametne sisteme, neka rešenja postoje. . Baterije nemaju domet. OK, nemaju, ali mi ćemo u istraživanje i razvoj upumpati milijarde, ako treba na stotine milijarde i bićemo vodeći, napravićemo dobre baterije, svi će da nas mole da im prodamo. I slično.
Svet neće postati dobrodušniji sa EV, ali deluje mi kao da nezadrživo nadiru.
 
Nemamo još što šta pa se ne pravi panika od toga. Uveze se i kraj priče.

E sad to što je nafta sve skuplja, je stvar feleričnog političkog i ekonomskog sistema čiji je ceo svet talac, i toga što se neki maste na njenoj visokoj ceni.

Ali svega toga ima i biće i sa elektrovozilima.

I kao što vađenje nafte i proizvodnja SUS vozila devastiraju planetu, isto tako je devastiraju i vađenje materijala za baterije, i sam proces proizvodnje, i posle - odlaganja starih vozila na struju.

Bukvalno se jedno zlo menja drugim. Samo što i taj proces menjanja stvara još više problema i zagađenja, i mnogo više troškova i arčenja resursa. Što ćemo na kraju opet mi kmetovi da plaćamo, bespotrebno.

Kao što su Nemci platili gašenje nuklearnih elektrana u jeku ekonomske i energetske krize jer su im neki priučeni ekolozi rekli da nisu dovoljno ekološke.
Nije toliko problem nafta jer je skupa,nego sto je ne proizvodimo, a struju proizvodimo.

Vadjenje litijuma je sto posto manje stetno od nuklearnih elektrana a one su sada proglasene za zelenu energiju.Danas se vec krenulo sa upotrebom natrijuma pa ce uskoro i to biti potpuno ekoloski prihvatljivo,nafta nece biti nikada kao ni nuklearke.

Baterije i solarni paneli se mogu obnoviti,reciklirati da opet proizvode elektricnu energiju,sa naftom to nije moguce.

Nafte verovotno ima i za vise od 70 godina,ali je ona slepa i jednosmerna ulica.

Nemci su ugasili nuklearke sa razlogom,ali su ponovo krenuli u stvaranje 4-tog rajha,pa su se svojevoljno lisili jeftinog gasa,ameri im uvalili preskup gas pa su sracunali da je nuklearka ipak jeftinija od USA gasa,veoma zanimljivo.Dva svetska rata su izazvali,nisu zasluzili da uopste postoje kao civilizacija, i jos se nisu opametili,nisu im tu krivi ekolozi.
 
Poslednja izmena:
Ne mora ništa da reši. Svaka država bira svoj način transporta. Niko na silu ne tera nekog da kupuje električne automobile.
Zapravo, teraju. EU, električni lobi, pa i ovi novi "inovatori" i "futuristi" sa istoka koji moraju da uvaljaju nekome sve te silne šporete što su naštancovali.
Ono što hoću da istaknem je da u ovoj priči zapad ne vodi igru. Sviđalo mu se to ili ne.
Previše uzdižete taj istok. Naštancovali su vozila i sad im treba neko kome će da utrape. Otud i taj jak marketing da se svet okreće Kini i da će Evropa za 10 godina voziti sve kineska vozila i slično. Neće voziti. Niti Kina može da snabdeva vozilima ceo svet, niti će Evropa doveka kaskati za njima. I sigurno neće tek tako pogasiti svojih 50 fabrika i reći Kinezima "dođi, uzmi me".
I još nešto hoću da kažem, da se problemi kuknjavom neće rešiti, Nemaš dovolno struje? Gradi nove centrale, Nije dobar prenosni sistem? Investiraj u njegovu nadogradnju, upotrebi pametne sisteme, neka rešenja postoje. . Baterije nemaju domet. OK, nemaju, ali mi ćemo u istraživanje i razvoj upumpati milijarde, ako treba na stotine milijarde i bićemo vodeći, napravićemo dobre baterije, svi će da nas mole da im prodamo. I slično.
Nema potrebe, ima nafte za još 70 godina.
 
Nije problem nafta jer je skupa,nego je ne proizvodimo, a struju proizvodimo.
Ne proizvodimo ni so, pa ne vidim da smo u krizi i problemu zbog toga.
Vadjenje litijuma je sto posto manje stetno od nuklearnih elektrana
Nema teorije.
Baterije i solarni paneli se mogu obnoviti,reciklirati da opet proizvode elektricnu energiju,sa naftom to nije moguce.Nafta je slepa ulica.
Ni ovo nije tačno. Niko se ne bakće sa starim solarnim panelima, nego se štancuju novi. Isto važi i za baterije.

Čak se ni plastika danas ne reciklira više od 10% a sad kao treba da verujemo da će se reciklirati toksična jedinjenja iz baterija i materijali iz solarnih ploča.
Nemci su ugasili nuklearke sa razlogom,ali su ponovo krenuli u stvaranje 4-tog rajha,pa su se svojevoljno lisili jeftinog gasa,ameri im uvalili preskup gas pa su sracunali da je nuklearka ipak jeftinija od USA gasa,veoma zanimljivo.Dva svetska rata su izazvali,nisu zasluzili da uopste postoje kao civilizacija, i jos se nisu opametili,nisu im tu krivi ekolozi.
Aha, dobro kako god...
Sreća pa će Kinezi napraviti bolji i pravedniji Kineski rajh. Poznati su po svojoj miroljubivosti, pravednosti a i održivim i naturalističkim pogledima i idejama.

Ovako im izgledaju ti gradovi iz kojih izvoze "čiste, ekološke i održive" EV:
http%3A%2F%2Fcom.ft.imagepublish.upp-prod-eu.s3.amazonaws.com%2F8cb6d55e-e0e1-11e7-a0d4-0944c5f49e46


Al dobro, bolje i to nego onaj grozni Wolfsburg, zar ne...
 
Poslednja izmena:
Baterije se mogu reciklirati,malo vise o metodama i kompanijama koje razvijaju procese reciklaze:Umesto u naftu bolje je uloziti pare u razvoj reciklaze baterija,bar ce se nesto vratiti nazad,kod nafte i uglja nikada se nista nece vratiti nazad.


Najveci baterijski kompleks na svetu koji je zamenio rudnik uglja:

Za solarne panele ima jedan dobar tekst koji u zakljucku kaze:

Of course, the fossil fuel energy sources that solar is replacing are plenty wasteful. So while renewable energies such as solar and wind create some waste, they also relieve us of gas leaks, oil spills, coal ash and other byproducts of the fossil fuels that are dangerously warming the climate. Besides, recyclability is a problem that can be solved—and the world’s rapid transition to clean energy gives us a rare chance to address our waste problems from the ground up.

Kakao god da okrenes nafta i ugalj nemaju buducnost,nema reciklaze ni promil,sekundarna zagadjenja prirode su svakodnevna pojava,a ulaganje u obnovljive izvore svakako donosi kakvu takvu korist,vremenom sve vise,kako se tehnologija bude razvijala.Napredne civilizacije ulazu u nove tehnologije, ne cekaju da nafta nestane ,pa da onda smisljaju sta da rade.
Reciklaza je problem koji moze da bude resen.
 
Poslednja izmena:
Baterije se mogu reciklirati ali to ne znači da se zapravo i masovno recikliraju.

Od solarnih panela se reciklira manje od 10% , slučajno isto kao sa plastikom.

A kažem, nafte će biti još bar 70 godina.

Veštački se stvara neki osećaj urgentnosti i bezilaznosti, da bi elektro lobi, hemijska industrija i proizvođači EV uvaljali što više svojih proizvoda.

Paralelno s time, AI i kriptosranja proždiru struje koliko Francuska i Poljska zajedno i njima niko ne kenya zbog toga. Svet je dakle energetski otežao za jednu Francusku i Poljsku i niko od "ekologa" ne diže frku oko toga. A u Nemačkoj gase nuklearke jer nisu dovoljno zelene.

Nema tu nikakvog razuma, logike, nauke i etike. Nego laži, profiterstvo, plaćeništvo i licemerje do sad neviđenih razmera.
 
Naravno da je to tako sa baterijama i panelima,tehnologije se razviju,novac se ulaze,to je bitno,jer kao sto je zakljucak onog teksta :
Besides, recyclability is a problem that can be solved—and the world’s rapid transition to clean energy gives us a rare chance to address our waste problems from the ground up.

Baterije imaju nekoliko zivota pre reciklaze,zato ih nema toliko recikliranih.Prvo su u automobilu,kada opadne kapacitet idu kao baterije za solar,tek posle tog pada kapaciteta idu u reciklazu.
 
Poslednja izmena:
Jes vala, kao što i reciklaža plastike postoji već 70 godina pa procenat njene reciklaže danas iznosi čitavih 10%.

Ubiše se industrije i bogataši od želje i napora da recikliraju, umesto da prave novo i bacaju kad odradi svoje. Evo sve trče.
 
Malo je indikativno zasto se toliko danas insistira na elektricnim automobilima, baterijama i slicnoj tehnologiji kada je energije sve manje a trosi se sve vise. Ocigledno da je tu nesto jos posredi, naime, interesi velikih kompanija koje su namirisale profit.

Sad odjednom niko i ne pominje ni alternativna goriva (tipa gas, metan ili slicno), niti hibride koji su dosta jeftiniji za proizvodnju od elektricnih.
Veoma turbulentno vreme i kao sto rece Mladen SAT, autoindustrija trenutno prolazi kroz mozda najvecu krizu ikada... I to je mozda najbolji opis svega.

U sustini, velikim korporacijama trebaju elektricni automobili da bi mogli da kontrolisu sve, pocev od proizvodnje sirovina, baterija, punjaca i da to lepo naplacuju. Kupac dobija "sjajan" i ekoloski moderan i prihvatljiv automobil ali i brdo ogranicenja o kojima ce se tek pricati.
 
Malo mi nije jasna ova diskusija. Tema se zove električna vozila i punjači i priča se o prednstima i manama ove tehnologije. Neki od nas iznose i svoja predviđanja. Naravno, radi se o novoj tehnologija koja je bremenita problemima i neodstacima kao i još nerešnim problemima.
Kakve sad velike koroporacije koje žele kontrolu i slično Kao da sadašnje automobile proizvode mali pogoni u dvorištu a ne još veće korporacije. Pa one daju najviše otpora.
Nema potrebe da unosimo elemente teorije zavere, mi smo ovde samo posmatrači. Pitam se da li su nekad korisnici parnih mašina pričali da proizvođači dizel lokomotiva hoće da kontrolišu svet.
Svaki proizvođač ima pravo na svoj marketing.
Kako će to otprilike izgledati:
 
Poslednja izmena:
Pa ne znam baš, kad se priča o SUS vozilima i naftašima, u redu je ubacivati i svakakve teorije zavera i kritike. A kad se priča o električnim vozilima i elektro lobiju, onda odjednom e ajde nemojmo u teorije zavere. A elektro industrija je dobra jer želi da nas spase zagađenja.

Mnogi čak ni ne znaju da postoji elektro lobi, misle da je to neka izmišljotina naftaša i elektro-skeptika.

Takođe, pričati o multinacionalnim korporacijama a ne pominjati makar neke teorije zavere je isto što i pričati o političarima a ne pominjati korupciju. To ne može da ide jedno bez drugog. To su međusubno povezane stvari.
Pitam se da li su nekad korisnici parnih mašina pričali da proizvođači dizel lokomotiva hoće da kontrolišu svet.
Ne znam za parne mašine ali znam da je svet još pre 100 godina provalio i raskrinkao kartel kompanija koje su srozale kvalitet sijalica da bi menjale stare, pravile nove, pravile otpad i mlatile pare.


To je bio prvi dokumentovani i institucionalizovani slučaj kartelisanja i "planirane zasarelosti" i srozavanja. A desilo se pre 100 godina.

Ljudi danas naivno misle da je danas toga mnogo manje. A zapravo je potpuno suprotno. Više ga je nego ikad. Samo se to ne radi i ne prikazuje javno, da ih javnost, mediji i zakonodavci ne bi ganjali.

A siguran sam da su i tih godina (1920ih) mnoge nazivali teoretičarima zavera kad su pričali da se sijalice namerno i ciljano srozavaju i kvare. Uostalom, sećam se kako još sredinom 2000ih su ljude ovde u Srbiji ismevali kad su pričali da se sve srozava i stavlja u funkciju profita i beskrajnog konzumerizma. Petnaestak godina i nekoliko dokazanih slučajeva kasnije, svi glume da su od vajkada to znali i da je to opšte poznata stvar.

Meni se tako 2010. smejali kad sam rekao da će Gugl postati internet policija i da jedan od razloga što su toliko uspeli jeste što su uvek sarađivali sa NSA.

Uvek bude tako. Prvo "ahahaha, vidi ga teoretičar zavere!" a posle bude "a to? Ma da, pa to se zna oduvek, to je opšte znanje..." (napomena: mislim na realne teorije zavera, ne na stupidarije i fantazije)
 
Malo mi nije jasna ova diskusija. Tema se zove električna vozila i punjači i priča se o prednstima i manama ove tehnologije. Neki od nas iznose i svoja predviđanja. Naravno, radi se o novoj tehnologija koja je bremenita problemima i neodstacima kao i još nerešnim problemima.
Kakve sad velike koroporacije koje žele kontrolu i slično Kao da sadašnje automobile proizvode mali pogoni u dvorištu a ne još veće korporacije. Pa one daju najviše otpora.
Nema potrebe da unosimo elemente teorije zavere, mi smo ovde samo posmatrači. Pitam se da li su nekad korisnici parnih mašina pričali da proizvođači dizel lokomotiva hoće da kontrolišu svet.
Svaki proizvođač ima pravo na svoj marketing.
Kako će to otprilike izgledati:
I kao posmatraci imamo pravo na misljenje zar ne?
Nisam uopste protiv elektricnih automobila, iako se tako mozda cini na prvi pogled. Vise mi smeta nacin na koji se sprovodi elektrifikacija i smer u kom ide autoindustrija. Nista vise zaista.
 
Malo mi nije jasna ova diskusija. Tema se zove električna vozila i punjači i priča se o prednstima i manama ove tehnologije. Neki od nas iznose i svoja predviđanja. Naravno, radi se o novoj tehnologija koja je bremenita problemima i neodstacima kao i još nerešnim problemima.
Kakve sad velike koroporacije koje žele kontrolu i slično Kao da sadašnje automobile proizvode mali pogoni u dvorištu a ne još veće korporacije. Pa one daju najviše otpora.
Nema potrebe da unosimo elemente teorije zavere, mi smo ovde samo posmatrači. Pitam se da li su nekad korisnici parnih mašina pričali da proizvođači dizel lokomotiva hoće da kontrolišu svet.
Svaki proizvođač ima pravo na svoj marketing.
Kako će to otprilike izgledati:
Realno gledajući ,na ovoj temi treba da pisu oni koji veruju u EV vozila i punjače i da svojim pisanjima ili saznanjima pospešuju diskusiju.
Isto tako oni koji veruju u naftu i njene derivate,legitimno treba da imaju svoju temu,pa neka pišu do mile volje o tehnologiji koja je stara sto godina, gde je sve odavno otkriveno ,i gde se došlo do limita tehnologije.
Ko voli buku,dim,smrad,toplotnu neefikasnost,dpf filtere,ulje,mast,auspuhe,slobodno može na toj temi da ubeđuje sebe i druge kako je to budućnost iz prošlosti.
 
Kakva ostrašćenost i subjektivnost.
I naravno, pozivi na cenzuru i kenselovanje bilo kakvih preispitivanja i kritika.

I posle bajke kako niko nikoga ne tera na EV i niko nikome ništa ne nameće. Ma da. Vidim.
 
Ne nego se spamuje tema o EV vozilima i punjačima tako što se piše o štetnosti iste i veliča nafta na temi o EV vozilima.
Svako ima pravo da kaže šta ima,poštujem svačije mišljenje,samo neka svako piše u adekvatnoj temi.
Tema o EV vozilima gubi svaki smisao.
Ko misli da je nafta bolja,da je nepotrebno platiti 100 dinara za voznju 100km u gradu,sta ima da čita i piše na ovoj temi,eto to mene zanima,koji je motiv?
Moderatori neka naprave red,da svako slobodno pise, ali u adekvatnoj temi.Mi koji želimo da pišemo o EV i punjačima,nas stvarno ne zanima priča o nafti i njenim prednostima,ili da se ubeđujemo ko je veći zagađivač,niti treba da ubeđujemo nekoga da treba da vozi EV.
 
Poslednja izmena:
To su samo tvoje ostrašene projekcije. Niko nije veličao naftu nego vas vraćao u realnost da nafte ima, i da se pravite da rešavate problem koji ne postoji, dok istovremeno bežite od činjenice da na svaki 1 "rešeni" problem pravite 3 nova.

I preuveličavanja kojima se služiš da bi EV predstavio kao nešto savršeno a sve drugo kao falično i neuspešno.

A da su EV zaista toliko superiorna i savršena, ne bi se vi cimali i primali svaki put kad neko iznese kritiku ili preispitivanje na račun njih. Reagujete kao Apple fanboys kad im neko iznese gorku istinu.
 
Prijatelju,molim te poštedi nas i ovu temu o svakoj daljoj priči o nafti i kolike su njene rezerve,nas to odavno ne zanima na ovoj temi.Opet krećeš sa ubeđivanjima,piši o nafti na nekoj drugoj temi,zašto pokušavaš da nam po deseti put soliš pamet o ev efikasnosti,postaješ trol a toga nisi ni svestan,idi otvori temu o nafti i dizelu,piši do sutra.
Ovo je jako precizna tema Ev vozila i punjači,tvoja zapažanja i opservacije nisu za ovu temu.
 
Naučite da reagujete na realnost. I da ne smarate druge i ne pozivate na cenzuru i diktaturu svaki put kad neko, za razliku od vas, gleda dalje i šire od onoga što vam plasiraju elektro lobi i lažni ekolozi.
 
Ljudi, čemu nervoza, valjda možemo da pričamo otvoreno i da vodimo diskusiju na zdrav način?
Niko ovde, barem tako mislim ne mrzi elektrovozila (barem pričam u svoje ime).
Lično smatram sebe ljubiteljem auto industrije i u budućnosti ću vrlo verovatno voziti jedan (makar u gradskim uslovima).
Jasno je da će elektrovozila u budućnosti činiti dobar deo tržišta samo je pitanje koliki udeo će imati.
Za sada, barem u Srbiji najveće prepreke su loša infrastruktura (veoma malo punjača) kao i visoka cena (koja je ruku na srce sve povoljnija dolaskom konkurencije i sve većoj ponudi).
Takođe jedna od većih prepreka kod nas je stanje svesti, jer će većina voziti pre raspalog dizelaša sa 300k km nego neki jeftiniji EV autić.
 
Ne nego se spamuje tema o EV vozilima i punjačima tako što se piše o štetnosti iste i veliča nafta na temi o EV vozilima.
Svako ima pravo da kaže šta ima,poštujem svačije mišljenje,samo neka svako piše u adekvatnoj temi.
Tema o EV vozilima gubi svaki smisao.
Ko misli da je nafta bolja,da je nepotrebno platiti 100 dinara za voznju 100km u gradu,sta ima da čita i piše na ovoj temi,eto to mene zanima,koji je motiv?
Moderatori neka naprave red,da svako slobodno pise, ali u adekvatnoj temi.Mi koji želimo da pišemo o EV i punjačima,nas stvarno ne zanima priča o nafti i njenim prednostima,ili da se ubeđujemo ko je veći zagađivač,niti treba da ubeđujemo nekoga da treba da vozi EV.
Tema je EV vozila i punjaci, a ne “samo pozitivno o ev vozilima” tako da gde ima preporuku tu ima i kritike.
 
Električni pogon će sasvim sigurno biti dominantan. Oko toga odavno nema dileme. Postoje bar tri jaka razloga. Zagađenje atmosfere sagorevanjim fosilnih goriva, što je bukvalno egzistencijalni problem zbog klimatskih promena, zatim je pogonsko "gorivo" u električnim motorima jeftinije, i na kraju je sama tehnologija električnog motora izrazito tehnološki superiorna u odnosu na motor sa unutrašnjim sagorevanjem, što se pretvara u ređe popravke i manju cenu održavanja. Apsurdno je da se čitava naša civilizacija do sada oslanjala na motor u kome je neophodno da 40 puta u sekundi nešto u cilindru eksplodira. To je glupo i loše. Temperature i pritisci koji se tako stvaraju su ogromni, materjali neophodni da to izdrže su skupi i troše se, a sve to ima svoju cenu. U tom smislu je čak i parna mašina bila bolja od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Tamo bar ništa nije eksplodiralo, ali je ipak bilo neophodno razvijanje vrlo visoke temperature, što je takođe bio veliki problem. Električni motor je u poređenju sa ta dva motora čista elegancija. Nema eksplozija, vatre, visokih temperatura, potrebe za hermetičkim zaptivanjem pri visokim pritiscima i temperaturama, habanja pokretnih delova. Samo jedna osovina koja se vrti "sama od sebe", vrlo tiho, na sobnoj temperaturi i pritisku, iz razloga koji nisu nimalo očigledni ni vidljivi golim okom. To je za čitavu klasu elegantije, bolje i jeftinije tehničko rešenje za motor. Električni motor sa obrtnim magnetnim poljem je jedan od apsolutno najelegantnijih, najkorisnijih i apsolutno vrhunskih izuma moderne civilizacije. Zbog toga nema nikakve sumnje kakve ćemo automobile voziti.
 
Sada ce na tvoj tekst pun cinjenica i egzaktnih podataka,da napisu cemu sve to jer nafte ima za jos 70 godina,dzaba struka i znanje:)Da si pomenuo parnu masinu na dizel sa dpf filterom,e to bi za njih bio tek pravi istorijski napredak:ROFLMAO:okreni brata arapina i teraj parni valjak.
 
Poslednja izmena:
Meni je ok da postoje elektricna vozila, i mislim da imaju svrhu, posebno u gradskim uslovima. Ja bih voleo da je sav gradski prevoz na elektricni pogon, a ne da slusam drndanje motora kada bus uhvati zalet.
Samo ima i tu problema naravno, a vreme ce pokazati koje je gorivo buducnosti. Nisam tako siguran da su EV siguran pobednik, posebno ako se ovlada u potpunosti gorivom na vodonik. Efikasnost motora na struju u odnosu onog na naftu jeste znacajno bolja.

Malo je to i mesanje baba i zaba, jer litijum sluzi za proizvodnju baterija koje cuvaju a ne proizvode energiju. Tako da rasprava struja ili nafta bas i nije skroz svrsishodna dok se ne uzme u obzir odakle se dobija ta struja.

Ono sto nije tacno je da je kopanje litijuma zelenije od nuklearnuh elektrana kao sto je neko naveo. One su jedan od najcistijih izvora elektricne energije, a proizvodnja energije na taj nacin je odrziva. Ne zavise od vremenskih uslova, zauzimaju malo prostora (360 puta manje nego one na vetar a 75 puta manje nego one na solar).

U utopiji, gde bi 100% energije bilo proizvedeno iz nuklearnih elektrana, i gde bi energije bilo u izobilju, elektricna vozila bi imala prednost, ali ako se struja za njih proizvodi u termoelektranama, vrlo je upitna njihova ekoloska prednost.
 
Vrh