Šta je novo?

Metro

1 od 100 su šanse da po uzoru Platonove "Države" na vlast dođe prosvećeni diktator iz reda filozofa (jedini filozof kog smo ikada imali na vlasti je ubijen) kao idealna forma vlasti u smislu efikasnosti upravljanja celim sistemom. Bolje i mediokritet koji je lako smenjiv nego ta vrsta kocke gde su šanse 99% na strani kuće.
Treba početi od početka i uspostaviti PRAVNU DRŽAVU gde nijedan sudski proces ne sme da traje više od max 2 godine, gde nijedan postupak pred katastrom ne sme da traje više od max 1 godine, gde je prosečan građanin svestan svojih prava i redovno se poziva na njih ako je napravljen bilo kakav faul, gde ne postoji zanimanje "političar" već je mogućnost obavljanja javnih funkcija svakom pojedincu (koji ima neko drugo pravo zanimanje) unapred oročena na fiksni vremenski period. Gde će svim strateškim sektorima - rudarstvo i energetika, telekomunikacije, saobraćajna infrastruktura poput aerodroma upravljati država, a sve ostalo kroz strogo kontrolisani regulatorni framework prepustiti onima sa privatnom inicijativom koji će biti progresivno oporezovani, a ne kao sada gde imamo flat tax rate.
 
Opet poredimo babe i žabe. Sam Teheran je oko tri i po puta veći od Beograda po broju stanovnika, a sam Iran jedno osam od Srbije. Iranci uzgred budi rečeno nisu Arapi. Naravno da će imati daleko šire autoputeve, kao i Teheran metro, al sa nama nema poređenja tu.
Teheran ima preko 10 miliona stanovnika, i nema samo on metro. Svi iranski gradovi veličine Beograda imaju metro: Mašhad, Isfahan, Širaz, Tabriz, Kom. Ahvaz i Kerman su pred otvaranje i oni su manji od Beograda. Ajd, sa ogromnim rezervama nafte i gasa za izvoz mogu da grade svašta, ali većina evropskih i balkanskih zemalja sa metroom nema ništa više nafte i gasa od Srbije.
 
...sa ogromnim rezervama nafte i gasa za izvoz mogu da grade svašta, ali većina evropskih i balkanskih zemalja sa metroom nema ništa više nafte i gasa od Srbije.
Desio se glitch krajem 70-tih kad se tadašnji državni vrh predomislio u vezi već gotovog dogovora sa Rusima da se u to vreme ogroman dug Sovjetskog Saveza prema Jugoslaviji "prebije" izgradnjom BG metroa i to kakvog metroa koji bi osim perfektnog pokrivanja celog grada dodatno sa centrom BG-a povezao i Zrenjanin, Pančevo, Smederevo, Požarevac, Mladenovac, Obrenovac, Rumu i Novi Sad, evo mape:


Inače što se energetike tiče mi toga imamo au pair sa mnogim nabrojanim zemljama, druga je stvar što smo se odrekli svoje suverenosti u tom sektoru mizernom rudnom rentom i davanjem glavne državne firme i svih resursa iste u zemlji i inostranstvu strancima, a da ne govorimo o našim geotermalnim resursima - npr. na Novom Beogradu na dubini od svega dvadesetak-tridesetak metara imaš vodu temperature oko 20 C koja bi samo malčice trebala da se dogreje pre puštanja u sistem centralnog grejanja, ali nekom ne odgovara da se uštedi dve trećine novca koji sad plaćamo za gas jer bi tako on imao mnogo manju proviziju.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: h2o
Izmeštanje toplovodnih instalacija duž trase prve linije metroa na Žarkovu počinje do kraja meseca i završava se do početka grejne sezone...........časna Mladenovićeva 🤡
 
Mostogradnja to jest Milenijum tim.
a2a5nz.jpg
 

Evo ovde ^^^
 
Da ponovim stav jednog prekaljenog građevinca od pre par godina.
Rekao je "da su imali zaista nameru da grade metro, uradili bi na Beogradu na vodi metro kasetu odmah prilikom probijanja ulica.

Vremenom i ja stičem taj utisak. Bez većih problema su mogli da nekako puste bar jednu liniju, pa makar i polovičnu. Samo da su hteli.
 
A koliko faza geoloških istraživanja će da bude ukupno ako neko zna - pošto uskoro treba tek da počne druga faza nakon višegodišnje prve?
Inače podržavam geološka istraživanja :)
 
Ne tvrdim ovo provereno ali verovatno da se pod prvom fazom koju pominju misli samo na ona istraživanja od ove godine koja je sprovodila Power China za potrebe projekta za izvođenje i projekta za građevinsku dozvolu.

Ona istraživanja od ranije bila su u sklopu izrade idejnog projekta, glavna i kontrolna, i to verovatno ni ne broje u ove faze koje su povezane sa izvođenjem.

Osim toga za svaku deonicu rađeno je i snimanje terena i izrada topografskog plana, snimanje postojećeg stanja zgrada i inženjerskih konstrukcija na trasi, snimanje stanja hidrotehničkih objekata i studija o interakciji sa podzemnim vodama.
 
Vrh