Šta je novo?

Metro

...I polovina prve linije bi nam donekle olakšala život...

Sistemi Beovoz/BG Voz nemaju veze sa metroom, Vukov Spomenik i Karađorđev Park su obične...
Nisi me razumeo druže, kad sam rekao "do pola", aludirao sam na sarkastičan termin "Metropola" koji je nastao u sada već davnoj prošlosti verovatno pre nego što si se rodio kada su odlučili da prenamene V.Spomenik iz prvobitno planirane prave metro stanice u tzv. beovoz stanicu...ni u ludilu nisam pomišljao da će oni bilo koju liniju pa ma kako nakaradno bila projektovana zaista da naprave do pola.
Samo ćemo da vidimo u šta će biti prenamenjen taj galimatijas na Makišu i to neko manje parče tunela koje će eventualno krtica da iskopa.

Inače si sve upravu za užasnu gradsku putnu infrastrukturu, to je čak i u Teheranu na svemirski zavidnom nivou u odnosu na nas, ali stavi se u kožu nekog tamo Persijanca koji vozi svoju Tojoticu kroz pustinju i ima taj osećaj slobode jer svoj na svome, tako i ti možeš dok voziš kroz lokalne BG udžerice da se out-uješ i zaboraviš da si na divljem zapadu.
 
Iran je 20x ozbiljnija država od Srbije, reći da je nešto na zavidnom nivou "čak i u Teheranu" je neki čudan kompleks više vrednosti.
 
Neće se izgraditi dok si živ, a posebno i ne treba po ovom nakaradnom pro-BNV metro planu.

Sve će tu završiti u kanti kad padne mafija i crtamo iznova.
Od zadnjih 140 godina barem 80 godina nije mafija bila na vlasti, i svih 140 godina samo crtamo, i crtamo, i crtamo, i bacamo papire u kantu da bi crtali iznova. Š'a ima veze, možemo i narednih 140 godina da crtamo, automobili u 22. veku možda izađu iz mode pa više ne bude ni gužve. Samo tu daleku budućnost naši potomci trebaju doživeti u ovakvom gradu.

Mala digresija: za prvu tramvajsku liniju u Beogradu koja je proradila davne 1892. se sa pravom moglo reći da je nakaradna i pro-buržujska, jer je svojom trasom od Slavije do Kalemegdana prolazila pored kraljevskog dvora i trgovačke četvrti u Knez Mihajlovoj , a nije pokrivala ni glavnu železničku stanicu, ni železničku stanicu Topčider, ni gradsku bolnicu koja se tada nalazila kod botaničke bašte, ni savsko pristanište koje je tada imalo značajan putnički saobraćaj, glavne tačke atrakcije u Beogradu tog vremena. Da ovaj razgovor vodimo krajem 1880-tih, da li bi bio protiv izgradnje te linije?
Ja sam se oprostio od metroa, koliko sada to košta nema smisla ni graditi i da se tehnički može. Bolje sav taj novac sliti u BG:voz koji ima neverovatan potencijal i u modernizaciju tram mreže u LRT.
LRT može kroz Ruzveltovu, Džordža Vašingtona, 27. Marta, Cara Dušana, Resavsku, Beogradsku, Požešku, Bulevar Oslobođenja? Ima dovoljno prostora? Super.
Putnici koji danas kolima ili prevozom prelaze Autokomandu, Mostarsku Petlju, Brankov Most i Gazelu bi sutra masovno prešli u BG Voz samo kada bi išao češće? Ekstra. Samo još da nađu način da se teleportuju do njegovih stanica.

BG Voz ima veliki potencijal za one putnike koji se kreću duž BŽČ-a i najbliže mu gravitiraju. Za one koji se voze najopterećenijim autobuskim i tramvajskim linijama je skoro beskoristan. Šta bi 80.000 dnevnih putnika 23-ke, 50.000 putnika 37-ce, 20.000 putnika 58-ce, 100.000 putnika 95-ce značilo da BG Voz ide i na 10 minuta ceo dan, ako im je najbliža stanica kilometrima daleko, a pruga zaobilazi i centar i najgušća naselja na severoistoku i jugozapadu kao kiša oko Kragujevca? Isto važi i za sve koji putuju koridorom Ustanička-Novi Beograd-Zemun.

Ko svaki dan putuje od Krnjače do Tošinog Bunara ili od Batajnice do Vukovog Spomenika bi imao realan benefit od pojačanog BG Voza umesto metroa. Svi ostali bi se podjednako mučili kao i danas, i još gore jer kancer automobilizacije progresivno napreduje iz meseca u mesec, a kapaciteti javnog prevoza i infrastrukture se progresivno smanjuju.
 
Propast je još veća jer su sredstva po prvi put postojala (makar za prvu fazu linije sa sve nakaradnim izbegavanjem Prokopa). Tamo 2021. godine kada je usvojen novi plan je bilo i najviše izgleda za gradnju. Evo par godina kasnije i nisu još mrdnuli od nasipanja zemlje za budući depo, krtice tek u proizvodnji, a budžetska sredstva u međuvremenu povučena zbog pljačkaškog Ekspa.
Iz fiskalne strategije i budžeta za ovu godinu je jasno da je banda sve pare za metro rasp***kala na usrani Ekspo i naravno da će sa svojom medijskom mašinerijom laži zataškati da su ikada uopšte obećavali njegovu izgradnju, ali mene zanima šta će raditi sa tom krticom kada ovde dođe u maju ili junu iduće godine? Naručena je izvesno, valjda jeste, i predstavnici Pauer Čajne su to potvrdili na onoj konferenciji sa Mladenovićem pre 2 meseca. Da li planiraju da je poklone Muzeju Grada Beograda? A šta je sa eksproprijacijom za stanične objekte koja je u toku? Neki forumaši su ovde još pre pola godine i jače pisali da ih je BMV kontaktirao povodom otkupa njihovih nekretnina koje se nalaze na trasi M1.
 
...šta će raditi sa tom krticom kada ovde dođe u maju ili junu iduće godine? Naručena je izvesno, valjda jeste, ... Da li planiraju da je poklone Muzeju Grada Beograda?
Ja da se pitam iskoristio bih je za kopanje tunela ispod Savskog rečnog korita i sa nekoliko modifikacija staničnih lokacija linije 2 prvo gradio liniju koja povezuje NBG i OldBG (jer su de facto mostovi najveće usko grlo), a to ko će se pitati i šta će se graditi zavisi od toga ko će biti na vlasti juna sledeće godine.
 
Zaključeno je više komercijalnih ugovora sa kineskom kompanijom Pauer Čajna i francuskim RATP-om, vezano za izgradnju depoa, prve faze M1 i rano upravljanje sistemom. Svaka vlast koja bi sada odustala od projekta bi bila tužena pred Međunarodnim Arbitražnim Sudom i platili bismo astronomske penale. Zato mi i nije jasno kako ovi imbecili misle da eutanaziraju metro u korist Ekspa i Narkoonalnog Stadiona bez međunarodnog skandala i finansijskog udara na celu državu. Unutrašnje javno mnjenje će lako pacifikovati svojom gebelsovskom propagandom, ali stranci će tražiti nazad uložene pare.
 
Ne radi se o odustajanju već o mogućoj sporazumnoj izmeni projekta gde involvirane strane kompanije ostaju u igri kao contract-ori, ali se radi po izmenjenim trasama u skladu sa preporukama Građevinskog i Saobraćajnog fakulteta na bazi njihove stručne studije koja je dosad izignorisana jer se iz političko-korupcionaških razloga na silu forsirala trasa kroz BW i vodoizvorište na Makišu.
 
Expo je zeznuo metro i tu se izgubilo 2 godine.
Ali dobro docice i to na red.
Kad se ima 1.5 milijarde za Expo, 2 milijarde za brzu prugu do Subotice, 3 milijarde za rafale i 3.5 za BnV naćice se i za metro samo sto ćemo pričekati jer ta dinamika je spora.
 
Zaključeno je više komercijalnih ugovora sa kineskom kompanijom Pauer Čajna i francuskim RATP-om, vezano za izgradnju depoa, prve faze M1 i rano upravljanje sistemom. Svaka vlast koja bi sada odustala od projekta bi bila tužena pred Međunarodnim Arbitražnim Sudom i platili bismo astronomske penale. Zato mi i nije jasno kako ovi imbecili misle da eutanaziraju metro u korist Ekspa i Narkoonalnog Stadiona bez međunarodnog skandala i finansijskog udara na celu državu. Unutrašnje javno mnjenje će lako pacifikovati svojom gebelsovskom propagandom, ali stranci će tražiti nazad uložene pare.
Postoji mogućnost da imaju izlaznu klauzu.
 
Нимало ми није жао наракардних линија метроа.

А пара, нема. То је кредит, то све треба неко да врати.
 
Нимало ми није жао наракардних линија метроа.

А пара, нема. То је кредит, то све треба неко да врати.
Meni je žao nas i naše dece i unučadi koja će ostati da žive u ovakvom gradu. Možda je i prva tramvajska linija bila nakaradna, pa zato više ne postoji.
 
Vrh