Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 327 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,2%

  • Ukupno glasača
    345
Po aplikaciji, jedan deo više nije izlazio početkom letnjeg reda vožnje, drugi deo koji je ostao ne izlazi već 2 nedelje.

Sinoć videh 3204 na NBG pogonu, kontam da ga spremaju za dalje.
 
Po aplikaciji, jedan deo više nije izlazio početkom letnjeg reda vožnje, drugi deo koji je ostao ne izlazi već 2 nedelje.

Sinoć videh 3204 na NBG pogonu, kontam da ga spremaju za dalje.
Taj 3204 stoji već duže vreme kod mesta gde je ona prikolica za obuku vozača, tako da je vrlo moguće da će se on ubuduce voziti na cpc obuci. Ja sam vozio 3358 i to smo morali da hvatamo vreme između šihte, jer je bio jedini slobodan solo bus u garaži, a morali smo da ga vratimo do 12:30, kad izlazi na 76.
Bilo je u planu da se povuku i da ih zamene Otokari, ali koliko su Otokari nepouzdani, ne sumnjam da će itekako voziti od 1.9. jer je starosna granica pomerena za sva vozila na 1.9.2026.
 
Ako je Otokar disko, šta je ovo? 😂
IMG_5727.jpeg
IMG_5726.jpegIMG_5725.jpegIMG_5724.jpegIMG_5721.jpeg
IMG_5723.jpeg
 
Mercedes danas na 88, ne radi klima na 38 stepeni. Mali prozori na kip jedva struji vazduh. Prijatnije napolju nego unutra. Nov autobus, a već crkla klima. Drugi na istoj liniji, klima kao radi ali jedva nešto mlako duva. Kakvo smeće od autobusa. Bar da ima normalne prozore kad mu je već klima katastrofa, a ne ko u sauni na točkovima da se voziš.

Žalim za onim nekadašnjim Ikarbusima, koji nisu imali klimu, ali zato su imali normalne prozore i šiber na krovu. Bila je daleko prijatnija vožnja u njima, nego u ovim Mercedes kanturinama.
 
jel onaj njihov 405 još uvek radi ili je zamenjen? viđao sam ga prošle godine još uvek čini mi se
 
Mercedes danas na 88, ne radi klima na 38 stepeni. Mali prozori na kip jedva struji vazduh. Prijatnije napolju nego unutra. Nov autobus, a već crkla klima. Drugi na istoj liniji, klima kao radi ali jedva nešto mlako duva. Kakvo smeće od autobusa. Bar da ima normalne prozore kad mu je već klima katastrofa, a ne ko u sauni na točkovima da se voziš.

Žalim za onim nekadašnjim Ikarbusima, koji nisu imali klimu, ali zato su imali normalne prozore i šiber na krovu. Bila je daleko prijatnija vožnja u njima, nego u ovim Mercedes kanturinama.
Neko je ovde kačio sliku - izgleda da Strelini zglobni busevi imaju samo jedan klima uređaj. To uz motor od 350 ks = sauna.
 
Mercedes danas na 88, ne radi klima na 38 stepeni. Mali prozori na kip jedva struji vazduh. Prijatnije napolju nego unutra. Nov autobus, a već crkla klima. Drugi na istoj liniji, klima kao radi ali jedva nešto mlako duva. Kakvo smeće od autobusa. Bar da ima normalne prozore kad mu je već klima katastrofa, a ne ko u sauni na točkovima da se voziš.

Žalim za onim nekadašnjim Ikarbusima, koji nisu imali klimu, ali zato su imali normalne prozore i šiber na krovu. Bila je daleko prijatnija vožnja u njima, nego u ovim Mercedes kanturinama.
Kupe autobus koji košta blizu pola miliona evra i onda štede na klimi par hiljada evra. To vam je klasična Strela i njihova logika. Opet, po takvoj temperaturi retko koja klima može da rashladi vozilo, a na mnogim se kompresori pregreju od preopterećenja.
 
Meni je isto neshavtljivo da imaju samo jednu klimu, možda dosta jaču po pitanju nominalne snage doduše, al opet. Čudo da Mercedes uopšte i nudi takve opcije. Ovako su stvarno dobri Citari nema šta, al realno ni ja nisam ušao još u bilo koji od njih a da je bio baš lepo rashlađen. U Conecto već jesam. Mislim da je tu problem u vremenu u kojem se klima pusti u pogon. To treba raditi ranije dok još nije pakao. Vozači GSP-a ih pale i rano ujutru često, dok privatnici kako ko. Tu leži greška već u startu. Posle se dosta teže bus rashladi kad već dobro ugreje, a i sama klima je izložena osetno većem naprezanju.
 
Meni je isto neshavtljivo da imaju samo jednu klimu, možda dosta jaču po pitanju nominalne snage doduše, al opet. Čudo da Mercedes uopšte i nudi takve opcije. Ovako su stvarno dobri Citari nema šta, al realno ni ja nisam ušao još u bilo koji od njih a da je bio baš lepo rashlađen. U Conecto već jesam. Mislim da je tu problem u vremenu u kojem se klima pusti u pogon. To treba raditi ranije dok još nije pakao. Vozači GSP-a ih pale i rano ujutru često, dok privatnici kako ko. Tu leži greška već u startu. Posle se dosta teže bus rashladi kad već dobro ugreje, a i sama klima je izložena osetno većem naprezanju.
Da, isto me dosta čudi da postoji takva opcija.

No, obratio sam pažnju kad god imam priliku, imam (ne)sreću da radim u centru Zemuna i mogu da ih gledam s visine, zaista svaki napred ima zatvorenu masku preko onog dela gde treba da bude izlaz vazduha, što verovatno znači da je prazan sanduk za klimu.
 
Primetio sam da strelin Citaro na prednjoj klimi nema ventilatore, nego samo poklopac, dok pozadi ima ventilatore, isto kao sve klime na svim drugim vozilima. Da li je to neko posebno rešenje? Ili je to samo prazna kutija za klimu u cilju neke uštede? Baš mi je zapalo za oko pa me zanima da li neko zna.
a2da69e11ac73e09a3c62362de41608d.jpg


Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Evo.
 
Kako klima uopšte radi u prednjem delu kad su ventilacioni tuneli razdvojeni harmonikom?
 
E ovo je apsolutni hit. Ne mogu da verujem da ovo uopšte postoji kao fabrička opcija.

Sasvim je moguće, u Švajcarskoj ti nije potrebna dupla jedinica, u planinskim delovima Nemačke takođe. Ne želis da trošiš novac na nešto što ti ne treba.

Nije to frka, frka je u Streli koja ne zna da kofiguriše vozila, kako prema tipu koji treba da radi na linijama, tako i prema samim specifikacijama vozila za Beogradske uslove. Dolaze na naplatu neke stvari..
 
U 2025 godini ne treba jaka klima u Švajcarskoj??? Pa u Artičkom krugu u Švedskoj, Norveškoj i Finskoj je 32 stepena leti. Šumski požari bukte redovno. U sve ovo sam se lično uverio. Volvo autobusi tamo polivaju ledenim vazduhom unutra.
 
Ja sam već nekoliko puta "letovao" u Švajcarskoj, mislim da sam imao 2 dana sveukupno sa 32 stepena i to tamo dole u Ticinu, Nemački deo slavi se kada živa dostigne 30 stepena. I kada udare toplotni talasi po nekoliko dana ne može se porediti sa Srbijom, jer se noću tamo sve rashladi (spavao sam uvek sa jorganom).
Pri nekom toplijem danu Citaro bez jake klime drži solidno unutra.
Ne podnosim vrućinu, da je tolka vrućina ne bih ni išao tamo. 😁

U Frizijskom regionu Holandiji je trenutno 20 stepena, sumnjam da je i njima potreban takav paket klime.
E sada, šta će biti u budućnosti to je druga priča, jer svake godine je sve gore i gore..

Mada opet, to i nije glavna tema, već Strelina nesposobnost, proizvođač ima pravo da nudi bilo koje pakete to je za njega prednost, jer nudi fleksibilnost.
Strela je fleksibilna samo u sisanju budžeta Grada Beograda.
 
A jel mogu te dve klime biti na neki način povezane? Možda je glupo pitanje, al u klime se baš i ne razumem preterano. Elem, čemu onda uopšte kutija napred? Ako već postoji kutija, verovatno postoji i instalacija, pa pretpostavljam da se jedna klima napred može lako naknadno ubaciti.
 
Vrh