Šta je novo?

Tramvaji

Ma ne, ovo nije moguće.

Joj majko sveta, sa kakvim mi idiotima imamo posla.

1000006332.gif
 
Jel će se nekada završiti radovi na Bulevaru patrijarha Pavla pa da ponovo krenu tramvaji?
Dobro pitanje, mogu ti dati dva odgovora:
1) U političkom smislu - samo možemo sanjati da se to desi pod ovom garniturom. EXPO ima "prioritet".
2) Ako isključimo prvu mogućnost, realno može u roku od najmanje godinu dana, ali bi poželjno bilo i da imamo novije trodelne tramvaje na liniji 3. I kako šest godina stoje zapuštene šine i kontaktna mreža, moralo bi se opet rekonstruisati.
 
Dobro pitanje, mogu ti dati dva odgovora:
1) U političkom smislu - samo možemo sanjati da se to desi pod ovom garniturom. EXPO ima "prioritet".
2) Ako isključimo prvu mogućnost, realno može u roku od najmanje godinu dana, ali bi poželjno bilo i da imamo novije trodelne tramvaje na liniji 3. I kako šest godina stoje zapuštene šine i kontaktna mreža, moralo bi se opet rekonstruisati.
Ne ja pitam zato što su na 3A jako loši autobusi. Izuzetak je kad je pre neki dan bio Otokar na 3A.
 
Sad sam brojao i došao do zaključka da je 13 Cafova van saobracaja zbog težih kvarova, od toga je 12 van saobracaja više od 6 meseci. Znači ukupno ih imamo 17 da izlaze u saobdacaj, a od toga ih je 13 izašlo u poslednjih 7 dana. Ukupno imamo jedva nešto više od 10% niskopodnij tramvaja što je stvarno žalosno u 2025 godini. U Zagrebu je npr taj procenat preko 80%, čisto da se zna. Takođe nas je i Sarejevo prešišalo jer im stizu poslednji od 25 Stadlera.
 
Nemoj tako, Katice su nezamenljive i dalje za pojedince😂 Kome trebaju moderni niskopodni tramvaji u 2025 godini.

Dobro pitanje, mogu ti dati dva odgovora:
1) U političkom smislu - samo možemo sanjati da se to desi pod ovom garniturom. EXPO ima "prioritet".
2) Ako isključimo prvu mogućnost, realno može u roku od najmanje godinu dana, ali bi poželjno bilo i da imamo novije trodelne tramvaje na liniji 3. I kako šest godina stoje zapuštene šine i kontaktna mreža, moralo bi se opet rekonstruisati.
Koja god da je garnitura na vlasti, EXPO će se održati. Ne treba kriviti predmetnu manifestaciju za razvlačenje Bulevara patrijarha Pavla, već nesposobnost, inertnost, tendersku politiku sa sve zaštitom prava itd. Mnogo veći i skuplji projekti su urađeni, tako da sumnjam, kad moram tako da kažem, da jedan pišljivi Bulevar u Beogradu stoji godinama zbog EXPO-a. Radi se još od 2019 godine, do sad bi nagrebali pare da su prosili i na Zelenom vencu.
 
Неће скоро БПП. Морају се шине пребацити у средину у Патријарха Димитрија а на месту тренутне баштице две траке, као и реконструисати окретници и вратити односно ставити потпуно нову мрежу. Да је било мало мозга одрадили би то претходних година кад већ (не) раде страну ка Топчидеру.
 
Izgleda da GSP nema ni matematicki model svojih linija, izgled ani mere, odnosno bazu podataka, na osnovu koje bi moglo da se zna sve i putem kojih bi mogao da testira zanosenja i mimoilazenja.
Da li je to moguce?
 
Izgleda da GSP nema ni matematicki model svojih linija, izgled ani mere, odnosno bazu podataka, na osnovu koje bi moglo da se zna sve i putem kojih bi mogao da testira zanosenja i mimoilazenja.
Da li je to moguce?
To se zove digital twin, i uopste nije toliki čest. Saobraćajni fakuktet je skoro izradio digital twin za barsku prugu, to je jedini ja mislim infrastrukturni objekat u srbiji koji to ima. DB tek sad angažuje firmu za izradu digitalnog twina njihove železnice
 
To se zove digital twin, i uopste nije toliki čest. Saobraćajni fakuktet je skoro izradio digital twin za barsku prugu, to je jedini ja mislim infrastrukturni objekat u srbiji koji to ima. DB tek sad angažuje firmu za izradu digitalnog twina njihove železnice

Ajde ako nemaju model, mogli bi da imaju spisak sa rastojanjima za kriticna mesta.
Valjda se zna maksimalno koliko se pojedini tip tramvaja ljulja.
 
"Širina ovih tramvaja je takva da kada u budućnosti budu nailazili iz suprotnih smerova, neće moći istovremeno da prođu na svim raskrsnicama, već će tramvaj iz jednog smera morati da propusti prvo da prođe onaj iz drugog, pa tek da on nastavi – ukazuje naš izvor. Kako dodaje, ovo je propust i previd koji nije seo da se desi u toku sprovođene nabavke za kupovinu novih tramvaja za potrebe GSP Beograd."

Nije li ovo nadrealno?
Jedini parametar na tenderu je ocito bila visina ugradnje za radikale.
Nije li smesno kako su ljudi ovde raspravljali o novom tramvaju, pisali za i protiv, komentarisali njegove osobine. A samo jedna stvar je bila vazna za ovaj tender.


"Novi turski tramvaj je širi nego bilo koji drugi, da budem precizan, širina CAF tramvaja je 2,2 metra, Divag tramvaja iz švajcarske donacije 2,3 metra, a novopristigli tramvaj je širine 2,4 metra. U startu mogu da vam kažem da je pored raskrsnice Nemanjine i Savskog trga problem i raskrsnica Bulevara kralja Aleksandra i Beogradske ulice, a mogući problemi će biti i na još nekim deonicama."
 
Poslednja izmena:
Beograd vode slepčine već 100 godina.

Slepčine su oni koji ga nisu modernizovali i prošrili saobraćajnice posle Drugog svetskog rata, slepci su oni koji su uzeli ovakve CAFove, a slepci su i ovi sad koji kupuju Bozankaje koje neće moći da koriste uvek i svugde.

Ovo je grad slepaca u zemlji slepaca.
 
pa, posle II sv rata mreza jeste prosirena, na NBG, Banjicu, do Rakovice i na Banovo Brdo.
Slazem se da je i to bilo nedovoljno.
 
Комуњаре су криве јер су оставили 1000мм колосек уместо да су прешли на 1435мм. Сад не би било проблема ни са чим.
 
Krivi su bukvalno svi slepci koji su vladali i upravljali od 1920ih pa do današnjeg dana.

Svako od njih je imao neku seriju svinjarija i slepila na koje bi se posle nadovezivala druga. Dok nismo došli dotle da je ceo grad u opštem haosu i Gordijevom čvoru.

Nisam uzeo da merim tačno ko je koliko kriv ali nema nikakve sumnje da su sve garniture uglavnom bili bolidi, sa tek ponekim kratkim periodom normalnosti. Kad se nađe neki pojedinac ili neka grupa normalnih pa na 2-3 godine uspeju da pokrenu nešto. Ali nedovoljno da se išta trajno reši.

Iako lično preferiram 1435, ne bi ni kolosek od 1000m bio problem da su deonice kojima prolaze tramvaji na Desnoj obali prošireni i bolje uređeni. A ne da se sve ovako nabija odnosno ostavlja nabijeno i usko kao pre 150 faking godina. I da se provlače tramvaji po gudurama i sokacima umesto po ravnicama, dolinama i delovima gde ima prostora i nema gužvi.


Srbi su oduvek imali retarde od upravljača i vođa i to je prosto to, to je suština i koren svega. Retardiran narod koji bira retardirane vođe i stručnjake. Taman kad pomislim da stvari u Srbiji ne mogu postati gluplje, nađe se neko da me iznenadi i ispravi.
 
Poslednja izmena:
"Širina ovih tramvaja je takva da kada u budućnosti budu nailazili iz suprotnih smerova, neće moći istovremeno da prođu na svim raskrsnicama, već će tramvaj iz jednog smera morati da propusti prvo da prođe onaj iz drugog, pa tek da on nastavi – ukazuje naš izvor. Kako dodaje, ovo je propust i previd koji nije seo da se desi u toku sprovođene nabavke za kupovinu novih tramvaja za potrebe GSP Beograd."

Nije li ovo nadrealno?
Jedini parametar na tenderu je ocito bila visina ugradnje za radikale.
Nije li smesno kako su ljudi ovde raspravljali o novom tramvaju, pisali za i protiv, komentarisali njegove osobine. A samo jedna stvar je bila vazna za ovaj tender.


"Novi turski tramvaj je širi nego bilo koji drugi, da budem precizan, širina CAF tramvaja je 2,2 metra, Divag tramvaja iz švajcarske donacije 2,3 metra, a novopristigli tramvaj je širine 2,4 metra. U startu mogu da vam kažem da je pored raskrsnice Nemanjine i Savskog trga problem i raskrsnica Bulevara kralja Aleksandra i Beogradske ulice, a mogući problemi će biti i na još nekim deonicama."
Zato se tramvaji u dosta gradova uzimaju i na probu. Kroz godine se dosta menja i takav tip vozila, pa je normalno da se nekad i infrastruktura tome prilagođava. Radiće tu decenijama, pa ako treba i prepraviti neke raskrsnice nikakva tragedija. Ako je 10cm problem, po meni je onda sama infrastruktura previše limitirana, oduvek na ovici, tako da ako ćemo realno ni to nije normalno. CAF je isto tražio prepravke na infrastrukturi. Treba to gledati i pozitivno, jer prepravke upravo vode većoj fleksibilnosti i uopšte modernizaciji infrastrukture.

Kolosek od 1000mm nije toliki problem, al upravo manjim prepravkama na infrastrukturi možemo u budućnosti dobiti uslove za šire sanduke, tj tramvaje sa koliko toliko većim kapacitetom i još komfornijim enterijerom.
 
Vrh