Šta je novo?

Tramvaji

Да су нам шине и скретнице нормалне имали бисмо трамваје са обртним постољима. Да су Југотитине комуњаре размишљале на време не бисмо имали 1000мм колосек него 1435мм са нормалним скретницама и трамваје са обртним постољима због чега трамвај брже иде и стабилнији је.

Većina ulica gde prolaze tramvaji su rekonstruisane u poslednjih 20ak godina, da je bilo pameti mogla se ubaciti treća šina za 1435mm i onda polako nabavljati nove tramvaj za širi kolosek, do sada bi imali celu mrežu sa širim. Čak i sada dugoročno treba ići u tom smeru i da se razmišlja o unapređenju mreže u narednim investicionim periodima.
 
Nema stop tastere ali ako stisneš taster za otvaranje vrata pre stanice, zasija dugme i vrata se sama otvore kad dobiju signal. Da li je to feature ili bug, ko zna. Možda i tako neka glupost pravi problem softveru pa blokira vrara.
Isti sistem je i kod švajaraca iako su stariji pola veka.
Pritisneš taster u toku vožnje i vrata se sama otvore na sl.stanici. Ne znam da li je tako kod Španca ali je zanimljivo da je isti sistem i kod švajcarski EMV serije 413.
 
Vrh