Šta je novo?

Tramvaji

Pa ne može grad da funkcioniše tako što kupi nešto na slepo (kahm, na nečije lobiranje i podmićivanje) pa onda ga pusti na ulicu, pa vidi da ne mož' da prođe, pa ajde onda da menjamo 20 ulica i 50 raskrsnica da bi moglo da proradi.

Koja je onda poenta svih onih stručnjaka i fakultetlija po preduzećima i po upravi Grada? Pa za to što oni rade ne trebaju im diplome. Svako može tako. Kupi, da narodne pare, pusti na ulicu pa isprobava. Pa menja, kopa i premešta, opet narodnim parama, kako mu gde zafali.

Ne ide to tako.

To ne bi prošlo čak ni u nekim Afričkim zemljama. Samo u najzapuštenijim i najretardiranijim. Znači mi smo među najvećim retardima u svetu.
 
20250608_114448.jpg

Nalili asfalt o navezli tram da nalegne
 
Zato se tramvaji u dosta gradova uzimaju i na probu. Kroz godine se dosta menja i takav tip vozila, pa je normalno da se nekad i infrastruktura tome prilagođava. Radiće tu decenijama, pa ako treba i prepraviti neke raskrsnice nikakva tragedija. Ako je 10cm problem, po meni je onda sama infrastruktura previše limitirana, oduvek na ovici, tako da ako ćemo realno ni to nije normalno. CAF je isto tražio prepravke na infrastrukturi. Treba to gledati i pozitivno, jer prepravke upravo vode većoj fleksibilnosti i uopšte modernizaciji infrastrukture.

Kolosek od 1000mm nije toliki problem, al upravo manjim prepravkama na infrastrukturi možemo u budućnosti dobiti uslove za šire sanduke, tj tramvaje sa koliko toliko većim kapacitetom i još komfornijim enterijerom.
Kolika ce biti cena svih tih prepravki?
MIslim da mi nismo toliko bogati da sebi dozvoljavamo ovakve greske.
 
Komunjare su pomrle, sta ćemo sa dibidus strukom koja ne zna ni koliko širok tramvaj sme da prođe kroz raskrsnicu sa Resavskom?
Ko kaže da struka ne zna. Otkud uopšte mišljenje da u GSP-u nema svesnih i savesnih, problem je dal se pitaju uvek dovoljno. I opet da ponovim iz prethodnog posta, i baš to što je pisao @Boki123, nekad i ne može to samo staviš na papir i to je to. Nema ni jedan DB sve, a kamoli GSP. Zato se i rade testiranja, pa će se prepraviti šta bude trebalo. Ja to stvarno ne vidim kao neku tragediju. Skoro sretoh direktora SP Centrala. Vrlo stručan i predan čovek. Odmah sam primetio veliku euforiju kod njega. Jurcaju samo tako. Iako je Božana, raduje se čovek što konačno stiže i nešto novo, a ne samo ulickani Švajcarci, koje posle treba da gledaš čime ćeš da održavaš. Kaže baš na brzinu da imaju pune ruke posla, al to i kaže u vrlo pozitivnom smislu. Ja rekoh jel nešto nije u redu sa samim tramvajem. Ma jok, nego procedure, testovi, papirologija itd. Mislim, rade ljudi. Ružno je govoriti samo svi su budale. Nije sve baš tako jednostavno. Ja prvi nisam dovoljno stručan da zauzmem tako oštar stav. Zato slušam ljude koji znaju mnogo više od mene, učim i trudim se da se informišem, ako me već takve stvari interesuju. Koliko su društvene mreže i dobre, toliko su i loše, jer se stvarno sve toliko duva danas da to nije normalno više, a o pisanjima mnogih medijskih portala tek da ne trošim reči.
 
P.S.

Ove retardacije (u oba smisla te reči) sa Bozankajama i infrastrukturom od pre 100 godina će samo dodatno usporiti već prespore tramvaje.

Moraćemo da biramo između još sporije vožnje i još većih intervala, i davanja još narodnih para i živaca na skupe i preduge prepravke.

Ma bravo.
 
Kolika ce biti cena svih tih prepravki?
MIslim da mi nismo toliko bogati da sebi dozvoljavamo ovakve greske.
Pa da i košta, neka košta, ako prepravke donose bolju infrastrukture. I za CAF je to rađeno, pa šta sad.
Pa ne može grad da funkcioniše tako što kupi nešto na slepo (kahm, na nečije lobiranje i podmićivanje) pa onda ga pusti na ulicu, pa vidi da ne mož' da prođe, pa ajde onda da menjamo 20 ulica i 50 raskrsnica da bi moglo da proradi.

Koja je onda poenta svih onih stručnjaka i fakultetlija po preduzećima i po upravi Grada? Pa za to što oni rade ne trebaju im diplome. Svako može tako. Kupi, da narodne pare, pusti na ulicu pa isprobava. Pa menja, kopa i premešta, opet narodnim parama, kako mu gde zafali.

Ne ide to tako.

To ne bi prošlo čak ni u nekim Afričkim zemljama. Samo u najzapuštenijim i najretardiranijim. Znači mi smo među najvećim retardima u svetu.
Ako nečije postove volim da pročitam, onda su to tvoji. Imaš stav, i to poštujem, al se ne slažem baš da smo mi kao najveći retardi, a svuda u svetu sve idealno. To što mi nešto ne znamo ili ne vidimo, ne znači da se ne dešava. Normalno je da najviše vidimo probleme i gluposti ovde kod nas. Samo se seti čuvenog berlinskog aerodroma, dalje ne ići uopšte. Utucane tolike pare, a imao stravične greške u projektovanju, pa s toga i sa dobijanjem upotrebne dozvole. Svašta se i u tom svetu dešava, padale su brane, klizali čitavi autoputevi, imali velike saobraćajne i železničke nesreće usled raznih propusta. Apsolutno nigde nije sve idealno, a tek to ne možemo očekivati ovde kod nas.
 
Ko kaže da struka ne zna. Otkud uopšte mišljenje da u GSP-u nema svesnih i savesnih, problem je dal se pitaju uvek dovoljno. I opet da ponovim iz prethodnog posta, i baš to što je pisao @Boki123, nekad i ne može to samo staviš na papir i to je to. Nema ni jedan DB sve, a kamoli GSP. Zato se i rade testiranja, pa će se prepraviti šta bude trebalo. Ja to stvarno ne vidim kao neku tragediju. Skoro sretoh direktora SP Centrala. Vrlo stručan i predan čovek. Odmah sam primetio veliku euforiju kod njega. Jurcaju samo tako. Iako je Božana, raduje se čovek što konačno stiže i nešto novo, a ne samo ulickani Švajcarci, koje posle treba da gledaš čime ćeš da održavaš. Kaže baš na brzinu da imaju pune ruke posla, al to i kaže u vrlo pozitivnom smislu. Ja rekoh jel nešto nije u redu sa samim tramvajem. Ma jok, nego procedure, testovi, papirologija itd. Mislim, rade ljudi. Ružno je govoriti samo svi su budale. Nije sve baš tako jednostavno. Ja prvi nisam dovoljno stručan da zauzmem tako oštar stav. Zato slušam ljude koji znaju mnogo više od mene, učim i trudim se da se informišem, ako me već takve stvari interesuju. Koliko su društvene mreže i dobre, toliko su i loše, jer se stvarno sve toliko duva danas da to nije normalno više, a o pisanjima mnogih medijskih portala tek da ne trošim reči.
Mislim da zaista nije potrebno da trošim reči na objašnjavanje koliko je loše kada se struka povlači pred politikantima, makar ne na ovom forumu.

To što struka postoji a ne pita se ništa mi nije nikakva uteha, štaviše utoliko je i tragičnije što neko pristaje da se njegovo znanje i iskustvo koje postoji nipodaštava jer gradom upravlja hlorisani doktor nauka i banda partijskih nameštenika.
 
Prvo, naravno da na onoliku Nemačku sa onoliko ljudi i onoliko projekata, je donekle razumljivo da će na svakih 1.000 akcija i radova da se desi neki promašaj.

Srbija je daleko manja zemlja sa daleko manje dešavanja. Pa ipak uspeva da ima više promašaja nego ta Nemačka.

Drugo, jedna Nemačka u neku ruku i može sebi da priušti i taj, i mnoge druge promašaje. Srbija ne može. Beograd je toliko urnisan i prenatrpan da čak i radovi na jednoj većoj raskrsnici u gradu imaju uticaja na saobraćaj u ostatku. A kamoli kad bude trebalo da se menja 20 deonica i 50 raskrsnica.

Treće, ne znam šta je bilo toliko teško GSPu i DJPu da prođu sa metrima i testnim improvizovanim vozilom pre potpisivanja nameštenog ugovora za Bozankaje.

the-universe-tim-and-eric-mind-blown.gif


Šta, nemaju 100 krševa koji već stoje u Savi, ne rade ništa, ne koriste se ni za šta i nisu mogli da posluže da se prođe svuda i premeri PRE nego što se potpisao podmićen namešten ugovor sa Turskim šalabajzerima?

Mislim jbm li ga, ja kad poručujem bilo šta za kuću, najpre valjda izmerim prostor koji mi je raspoloživ, onda odem pa vidim šta se nudi, pa premerim pa uporedim, pa onda tek plasiram narudžbinu i kupovinu. Nebitno da li je plakaar po meri za hiljadu evra ili pak parni lonac od 4.000, prvo premerim, isplaniram, pa ONDA naručujem. A ovde imamo slučaj da je neko na nameštenom tenderu kupio, ne jedan, nego 25 komada, nečega što prethodno nije lepo ni izmerio ni uporedio. Nego će sad da ga provlači kroz grad, metar po metar, da ga zaglavi na prvoj užoj deonici, da ga vrati u depo i onda će da ide do Grada da njima kuka i traži da se preore 50 raskrsnica. A nama pajserima koji ćemo da platimo sve to će putem medija da upute 54. obaveštenje o izmenama u radu linija i da nas zamole za malo strpljenja i razumevanja dok se ne "odrade manje modifikacije" za koje neće znati ni koliko će trajati, verovatno ćemo dočekati Novu godinu sa njima.

Takvim ljudima koji su učestvovali u tome mogu samo da poručim da su retardi i sramota društva i svoje struke, i da im posavetujem da najpre iseckaju i bace svoje diplome, a onda i da skoče sa mosta. Jer za bolje nisu. A i bolje tako nego da im narod presuđuje.
 
E ajde da prvo ipak sačekamo i vidimo dal će uopšte postojati ikakav problem i na jednoj raskrsnici, pa da onda pričamo. Ako je sanduk širi 10cm, to je po 5 sa jedne i sa druge strane. Izem ti ja te raskrsnice, ako to može da bude problem. Znači da od starta infrastruktura nije dobra, jer uvek treba da ima nešto više prostora, kao što i traka na putu nije širine 2.55 metara, koliko autobusi i kamioni, nego malo više od toga.

@Bender Rodriguez svi uče na greškama, i ti Nemci na kraju, koji važe za kao pedantne, pa naprave velike svinjarije. Poenta je bila da su ljudi svuda, i da ti ljudi prosto prave propuste, greške, previde itd. Naravno da je debilo da uzmeš šire vozilo nego što infrastruktura dozvoljava, al opet se vraćam i na ono gore već napisano. Treba da bude ipak dosta fleksibilnija, ako 5cm pravi problem. Pa eto, taman će da preprave ponešto na bolje valjda. U tom smislu pričam. Da i u nekom propustu i previdu bude nešto pozitivno, što u budućnosti može doneti valjda i neke benefite. Prosto, ne mislim da sam dovoljno stručan da olako osuđujem, a da još nemamo prave informacije. Ovo su sve još uvek rekla kazala priče.
 
Slepci koji su širili tramvaje po gudurama i sokacima su krivi ako se ispostavi da je infrastruktura preuska i pretesna.

Isto tako, ako se to obestini, biće krivi i postojeći """stručnjaci""" koji su naručili 25 preskupih vozila bez prethodnih merenja i provera koje bi sve skupa koštale fazon 20 sati vožnje, par dnevnica, par mernih uređaja, fotografija i snimaka.


A što se stručnosti tiče, za mene ne može da bude stručnjak za javni prevoz onaj koji ga i sam ne koristi kao putnik bar jednom nedeljno, na ulicama, u redovnom saobraćaju. Briga me i da je neki Nobelovac, ili MITevac, doktor sa UCLA, predsednik međunarodnog udruženja prevoznika, ma šta god... ako sam ne vidi i ne iskusi rezultat svog rada i odluka jednom nedeljno, za mene su ništavna i bezvredna njegova mišljenja, titule, papiri i zvanja.

I to tako treba da bude svuda, u svemu.
E onda će se itekako više paziti, i sa parama, i sa nabavkama, i sa odabirom, i sa tramvajima, i sa nadstrešnicama, sa svime...


A ne da mi autobuse naručuju pacovi koji se voze po limuzinama i službenim autima a unutrašnjost vide samo kad uđu u prazno vozilo i depou da se slikaju na 5 minuta.
-Mqk9kqTURBXy8yZTlhMWI5ZjJmY2VkZmJlNjcwYWYxZWFiODkxMDEzZC5qcGVnkZMCzQHCAN4AAqEwBaExAg


I da mi tramvaje naručuju i puštaju likovi koji prvo pazare i plate nešto pa onda premeravaju. Izem ti ja takve """stručnjake""". Da ima pravde, službena kola bi imali samo od 8 do 16h i to uvek tako da se vraćaju u preduzeće na kraju smene. Pa neka gospoda koristi taj javni prevoz. Pa im neće biti svejedno u kakvom je stanju.
 
Poslednja izmena:
Zato se tramvaji u dosta gradova uzimaju i na probu. Kroz godine se dosta menja i takav tip vozila, pa je normalno da se nekad i infrastruktura tome prilagođava. Radiće tu decenijama, pa ako treba i prepraviti neke raskrsnice nikakva tragedija. Ako je 10cm problem, po meni je onda sama infrastruktura previše limitirana, oduvek na ovici, tako da ako ćemo realno ni to nije normalno. CAF je isto tražio prepravke na infrastrukturi. Treba to gledati i pozitivno, jer prepravke upravo vode većoj fleksibilnosti i uopšte modernizaciji infrastrukture.

Kolosek od 1000mm nije toliki problem, al upravo manjim prepravkama na infrastrukturi možemo u budućnosti dobiti uslove za šire sanduke, tj tramvaje sa koliko toliko većim kapacitetom i još komfornijim enterijerom.
Sve si odlično rekao,neke firme su čak kada se npr kupuje veća količina slali na test probu svoje vozilo o svom trošku...
 
Prvo, naravno da na onoliku Nemačku sa onoliko ljudi i onoliko projekata, je donekle razumljivo da će na svakih 1.000 akcija i radova da se desi neki promašaj.

Srbija je daleko manja zemlja sa daleko manje dešavanja. Pa ipak uspeva da ima više promašaja nego ta Nemačka.

Drugo, jedna Nemačka u neku ruku i može sebi da priušti i taj, i mnoge druge promašaje. Srbija ne može. Beograd je toliko urnisan i prenatrpan da čak i radovi na jednoj većoj raskrsnici u gradu imaju uticaja na saobraćaj u ostatku. A kamoli kad bude trebalo da se menja 20 deonica i 50 raskrsnica.

Treće, ne znam šta je bilo toliko teško GSPu i DJPu da prođu sa metrima i testnim improvizovanim vozilom pre potpisivanja nameštenog ugovora za Bozankaje.

the-universe-tim-and-eric-mind-blown.gif


Šta, nemaju 100 krševa koji već stoje u Savi, ne rade ništa, ne koriste se ni za šta i nisu mogli da posluže da se prođe svuda i premeri PRE nego što se potpisao podmićen namešten ugovor sa Turskim šalabajzerima?

Mislim jbm li ga, ja kad poručujem bilo šta za kuću, najpre valjda izmerim prostor koji mi je raspoloživ, onda odem pa vidim šta se nudi, pa premerim pa uporedim, pa onda tek plasiram narudžbinu i kupovinu. Nebitno da li je plakaar po meri za hiljadu evra ili pak parni lonac od 4.000, prvo premerim, isplaniram, pa ONDA naručujem. A ovde imamo slučaj da je neko na nameštenom tenderu kupio, ne jedan, nego 25 komada, nečega što prethodno nije lepo ni izmerio ni uporedio. Nego će sad da ga provlači kroz grad, metar po metar, da ga zaglavi na prvoj užoj deonici, da ga vrati u depo i onda će da ide do Grada da njima kuka i traži da se preore 50 raskrsnica. A nama pajserima koji ćemo da platimo sve to će putem medija da upute 54. obaveštenje o izmenama u radu linija i da nas zamole za malo strpljenja i razumevanja dok se ne "odrade manje modifikacije" za koje neće znati ni koliko će trajati, verovatno ćemo dočekati Novu godinu sa njima.

Takvim ljudima koji su učestvovali u tome mogu samo da poručim da su retardi i sramota društva i svoje struke, i da im posavetujem da najpre iseckaju i bace svoje diplome, a onda i da skoče sa mosta. Jer za bolje nisu. A i bolje tako nego da im narod presuđuje.
Apsolutno, prvo da se vidi ko je propisao dozvoljenu širinu tramvaja od 2.2-2.4m i po kom osnovu je zaključio da je 2.4m okej i da neće biti nikakvih problema.
 
Одавно сам рекао да шта год да раде ови наши шабани, раде из погрешних разлога а то је првенствено сурова крађа и њихово богаћење. Нису они вршили озбиљно истраживање и гледали шта је најбоље решење за Београд, тј радили свој посао. Не схватам их озбиљно у вези било чега нити очекујем да ће било шта паметно и нормално да ураде, можемо само да имамо среће да не дође до великог срања. Тако да причати озбиљно о њиховим акцијама и очекивати нешто нормално да ће да ураде нема смисла. Све накарадно и ненормално раде, чудо је да било шта функционише овде. Ако се настави овако са оваквима на власти а то већ траје јако дуго и све је горе, ми смо готови скроз. Има ту још простора за пропадање и њихове акције.
 
Да имамо нормалну власт питали би смо Јаши да нам пошаљу њихову Бозанкару на тестирање како бисмо могли да на основу тестирања одлучимо јел ваља или не односно јел има места за корекцију.
 
Kolika ce biti cena svih tih prepravki?
MIslim da mi nismo toliko bogati da sebi dozvoljavamo ovakve greske.
Ако су нам 3 раскрснице проблем да повећамо капацитет целог система за 4%, то је суперисплатива инвестиција (преправити раскрснице). Најскупља ствар на тим раскрсницама јесу скретнице и укрштаји, а исти се могу поново уградити са померањем за 10цм и мирна Бачка, пардом Шумадија. Ту су колосеци на бетонским плочама, и могу се уградити са померањем на ту исту бетонску плочу, како је рађено при замени шина у Београдској, рецимо. Трошак радова на све три раскрсница заједно је мање од трећине цене једног новог трамваја, а омогућава да након неколико деценија цео трамвајски возни парк базира на ширем трамвају већег капацитета и бољег комфора.

Када се бирало Кончар или КАФ 2009. група "стручњака" је кротиковала ту набавку зато што су трамваји 32 и 33 метра, а по њихово "студији" Београду треба трамвај не дужи од 27 метара. А до тада пар деценија имали дупле Катице од 36 метара, а тих кратких стајалишта да набројиш на прсте (највише ка Раковици). Да сам нека сила, натерао бих их да поједу ту студију. Ако имаш такву ситуацију, решаваш пар раскрсница где ограничава ширина, решаваш пар стајалишта где ограничава дужина, и купујеш најдуже и најшире трамваје које можеш за милионски град без метроа. А то је до 2,4м у ширину и до 42 метра у дужину.
 
Ако су нам 3 раскрснице проблем да повећамо капацитет целог система за 4%, то је суперисплатива инвестиција (преправити раскрснице). Најскупља ствар на тим раскрсницама јесу скретнице и укрштаји, а исти се могу поново уградити са померањем за 10цм и мирна Бачка, пардом Шумадија. Ту су колосеци на бетонским плочама, и могу се уградити са померањем на ту исту бетонску плочу, како је рађено при замени шина у Београдској, рецимо. Трошак радова на све три раскрсница заједно је мање од трећине цене једног новог трамваја, а омогућава да након неколико деценија цео трамвајски возни парк базира на ширем трамвају већег капацитета и бољег комфора.

Када се бирало Кончар или КАФ 2009. група "стручњака" је кротиковала ту набавку зато што су трамваји 32 и 33 метра, а по њихово "студији" Београду треба трамвај не дужи од 27 метара. А до тада пар деценија имали дупле Катице од 36 метара, а тих кратких стајалишта да набројиш на прсте (највише ка Раковици). Да сам нека сила, натерао бих их да поједу ту студију. Ако имаш такву ситуацију, решаваш пар раскрсница где ограничава ширина, решаваш пар стајалишта где ограничава дужина, и купујеш најдуже и најшире трамваје које можеш за милионски град без метроа. А то је до 2,4м у ширину и до 42 метра у дужину.
A sta ako tramvaji ne budu mogli da se mimoilaze i van raskrsnica ili ako budu zapinjali o bandere i ivicnjake itd duz citavih deonica.?
 
Pa naravno da će pre da se odluče da prepravljaju sve deonice nego da svi završe u zatvoru za nameštanje tendera. Sada će da pričaju kako su to oduvek i planirali i da će to da značajno popravi kvalitet tramvajskog prevoza u Beogradu. Hvala Karlo što im daješ izgovor na tacni.
 
Ако су нам 3 раскрснице проблем да повећамо капацитет целог система за 4%, то је суперисплатива инвестиција (преправити раскрснице). Најскупља ствар на тим раскрсницама јесу скретнице и укрштаји, а исти се могу поново уградити са померањем за 10цм и мирна Бачка, пардом Шумадија. Ту су колосеци на бетонским плочама, и могу се уградити са померањем на ту исту бетонску плочу, како је рађено при замени шина у Београдској, рецимо. Трошак радова на све три раскрсница заједно је мање од трећине цене једног новог трамваја, а омогућава да након неколико деценија цео трамвајски возни парк базира на ширем трамвају већег капацитета и бољег комфора.

U principu da.

Ali me plaši da će u sledećoj nabavci opet biti neki parametar drugačiji i eto jovo nanovo.
Ovaj njihov plan nabavki je skroz pogrešan, umesto deljenja 30 + 25 + 100, trebala je odmah nabavka od preko 100 tramvaja (različite partije u okviru jedne nabavke zbog potrebne dužine) i završiti ovo mučenje jednom za svagda. Kao i manje više svuda.
 
Ако су нам 3 раскрснице проблем да повећамо капацитет целог система за 4%, то је суперисплатива инвестиција (преправити раскрснице). Најскупља ствар на тим раскрсницама јесу скретнице и укрштаји, а исти се могу поново уградити са померањем за 10цм и мирна Бачка, пардом Шумадија. Ту су колосеци на бетонским плочама, и могу се уградити са померањем на ту исту бетонску плочу, како је рађено при замени шина у Београдској, рецимо. Трошак радова на све три раскрсница заједно је мање од трећине цене једног новог трамваја, а омогућава да након неколико деценија цео трамвајски возни парк базира на ширем трамвају већег капацитета и бољег комфора.
To je tako u normalnim zemljama. Srbija to nije.

I biće sreće ako uopšte bude svega 3 raskrsnice za prepravljanje.

A i zašto nije prepravljeno ranije?
 
Ако су нам 3 раскрснице проблем да повећамо капацитет целог система за 4%, то је суперисплатива инвестиција (преправити раскрснице). Најскупља ствар на тим раскрсницама јесу скретнице и укрштаји, а исти се могу поново уградити са померањем за 10цм и мирна Бачка, пардом Шумадија. Ту су колосеци на бетонским плочама, и могу се уградити са померањем на ту исту бетонску плочу, како је рађено при замени шина у Београдској, рецимо. Трошак радова на све три раскрсница заједно је мање од трећине цене једног новог трамваја, а омогућава да након неколико деценија цео трамвајски возни парк базира на ширем трамвају већег капацитета и бољег комфора.

Када се бирало Кончар или КАФ 2009. група "стручњака" је кротиковала ту набавку зато што су трамваји 32 и 33 метра, а по њихово "студији" Београду треба трамвај не дужи од 27 метара. А до тада пар деценија имали дупле Катице од 36 метара, а тих кратких стајалишта да набројиш на прсте (највише ка Раковици). Да сам нека сила, натерао бих их да поједу ту студију. Ако имаш такву ситуацију, решаваш пар раскрсница где ограничава ширина, решаваш пар стајалишта где ограничава дужина, и купујеш најдуже и најшире трамваје које можеш за милионски град без метроа. А то је до 2,4м у ширину и до 42 метра у дужину.
Upravo sam o tome pisao i ja. Na prepravku i korekciju infrastrukture uopšte ne treba gledati kao na nešto loše, odnosno kao na nužno zlo, nego baš kao na neophodno unapređenje i prilogađavanje iste vozilima većeg kapaciteta, i po pitanju širine, i po pitanju dužine. Uopšte nije problem kolosek od 1000mm, al par centimetara na nekoliko ukrštanja i raskrsnica nije ne znam kakav belosvestski problem za prepravku, niti iziskuje ne znam koje milione.
A sta ako tramvaji ne budu mogli da se mimoilaze i van raskrsnica ili ako budu zapinjali o bandere i ivicnjake itd duz citavih deonica.?
Brate ti nekad sa tim tvojim pitanjima. Mislim čemu to. Šta ako, pa šta ako. Što unapred pretpostavljaš da će Bozankaya da igra fliper po beogradskim šinama. Ima da se češu celom dužinom jedna o drugu pri mimoilaženju u sred Bulevara, samo da dođe i druga. Kažem da sačekamo malo da vidimo dal problem uopšte i postoji, i kolika je razmera tog problema.
 
Nije sporno drugari, ali mi ostaje nejasno zašto se nije tražio sanduk isti ili sličan kao za CAF-a, rešilo bi dosta muka.
Samo to i nista vise. Da napravimo paralelu,ne razumem se bas toliko u tramvaje ali kad kod mene u firmi kad narucujemo nove viljuskare samo prepisemo specifikaciju
i nema problema,bez obzira ko je proizvodjac.
Uglavnom,ne razvaljujemo pola magacina. Bilo je jednom pomeranja regala kada smo presli na drugu (visu) visinu stuba i to je ostalo standard.
 
Vrh