Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Po wikipediji DB je jedna državna kompanija koja je podeljena na: DB Fernverkehr (long-distance passenger), DB Regio (local passenger services) and DB Cargo (rail freight). The Group subsidiary DB InfraGO...
Da li ovakva podel DB-a znači i da kod njih svaki ogranak ima svoje npr lokomotive i osoblje, ili je kao kod nas svako za sebe?
Ne znam da lu Železnice Ssrbije bile ovako nešto podeljene (ŽS ptunički prevoz, ŽS transport, ŽS infra...).
Kao i u svemu, naši su trebali da urade analizu veću evrposkih železnica, i samo da prekopiraju rešenje koje bi nama najviše odgovaralo (verovatno uz male korekcije).

Naravno da ne treba da prekopiraju sistem većih evropskih železnica! DB je stotinama puta veća firma od ŽS. Podela na daljinski, lokalni i teretni prevoz ima logike kad svaka od tih firmi poseduje vozni park 50-100 puta veći od celokupnog voznog parka u Srbiji. Dodatno deljenje mikro-nano firmi za železnički prevoz u Srbiji je potpuno suludo i kontraproduktivno, što se i pokazalo nakon podele. Džinovski upravljački aparati su se dodatno povećali, izvršno osoblje smanjilo, a organizacija železničkog saobraćaja dodatno zakomplikovala. Država Srbija treba da ima jednog državnog upravljača železničke infrastrukture i jednog državnu firmu za železnički prevoz koja obuhvata i teretni i putnički saobraćaj. Sve ostalo je potpuno suludo i vodi u propast.
 
Moguće, nikada nisam ulazio detaljnije mnogo u ovo.
I da, pogotovu podela na lokalni, daljinski, brzi...to bi moglo tek da se razmatra sa obimom saorbaćaja kao mađarska.

Ali ovo u DB-u nisu firme već sektori u okviru iste firme, ako se ne varam?
 
Pozdrav,

Upravo sam ušao u 754 na Nbgdu, zbog čega iati dolazi na 4ti umeato na 1vi ili 2gi kolosek /da, znam da k.mreža na 3em ne radi/, zar nije lakše i brže da dolazi na neki od pomenuta dva umesto što šparta po 'nepravilnom'??? i, da li iko vodi računa o PROMENAMA NA PERONSKIM MONITORIMA KOJI TREBA DA PRATE PROMENE PUTA VOZOVA U REALNOM VREMENU????? i, koliko će trajati ovo trenitno stanje???

pozdrav,

Petar
 
20250327_123516.jpg

20250327_132158.jpg

20250327_132132.jpg

20250327_132144.jpg
 
Sada čitam probleme sa Želvozovim DMV 710..

009 uključena na leto sa remonta, isključena od jeseni, proradila u Februaru, no 12.02 mv je opet isključuje sa naznakama: Slabo koči, slabo grejanje, neispravni grejači stakla, slabo osvetljenje, neispravno osvetljenje manometra.

001 isključena 12.08.2024. : ne radi hlađenje DMV, mali broj obrtaja DM B, smer vožnje - mikroprekidač nije u redu itd...

😱 Praktično Nesipravna vozila izašla sa remonta koji je plaćen 500k evra, a niko neće odgovarati.. 😱
 
Trenutno je aktivno 28 / 39 711, plan je da do leta ta brojka bude na 31 / 39, ako uzmemo u obzir neke slupane i teško očerupane garniture, ovo je trenutno neki maksimum koji se može izvući bez nekog velikog finansijskog ulaganja.
A i da ne budemo zlonamerni, ako uzmemo neke situacije od ranije kada smo imali 16 / 39, ovo sada je korektno stanje.
Trenutno se u Šinvozu radi se par komada, nema fotki, nažalost.
Testni primerak uskoro završava pripreme i uključiće se u saobraćaj, valjda ide u Lapovo..

Situacija sa 710 neizmenjena, nema pomaka sa Želvozovim 2 garniture, osim što je 009 odlepršala gore. Kec je i dalje na dizalici. Zaječar se uopšteno raspada, očekuje se slilčna reorganizacija kao sa Lapovom, odnosno da se spoje sa Nišom.
Ovo mi je nesto jako velika brojka za 711 seriju...
Somborski depo
711-015/016 van saobracaja ocerupana
711-019/020 van saobracaja ocerupana
711-033/034 u saobracaju
711-035/036 u saobracaju
711-037/038 u saobracaju
711-045/045 VP vec 3 nedelje
711-051/052 u saobracaju
711-061/062 u saobracju
711-065/066 u saobracaju
711-069/070 u saobracaju
711-077/078 stradala u sudaru
711-017/018 stradala u sudaru
711-047/048 naletela na odron
Od te dve napravili jednu 711-017/048
Polovica koja je dosla kao rezerva ja sad 711-037/038 posto je 038 unistena u sudaru sa kamionom...
U Lapovu je groblje
A i u Zrenjaninu takodje, tako da cisto sumljam gde su te ostale garniture u saobracaju...
 
Možda sam trebao napisati do 28, danas ih je bilo činimi se 24 komada, varira broj.
Kako god, nema više otpada dole, sem 005 / 006 u Lapovu i 009 / 010 u Zaječaru, sve se trenutno diže na noge.
Trebalo bi uskoro u ZR da dignu i 011 / 012. I nju su zeznuli zato što im je stradao motor na 012, jer su ugradili neki deo iz FAP-a.
Ta prva serija brojačano najlošije stoji kako zbog istrčalosti, tako i zbog kanibilizacije.

Kod vas u Somboru trenutno i nije baš sjajno, koliko vidim.

27.03. 035 / 036 isključena - Nizak nivo RT Motora 035 - zamena creva
18.03.2025. 045 / 046 isključena - dimi motor 045 - bregasta osovina.
Mada ja te u kvaru vodim isto kao i aktivne.

015 / 016 isključena 11.02.2021. & 019 / 020 isključena 14.08.2019 radi upućivanja na IO očekuje uskoro upućivanje na remont, tako da će se i to rešiti u nekom momentu.

Konkretno pre neki dan je 053 / 054 izašla iz Šinvoza i vraća se u domicil nakon opravke, tako da stvari idu u boljem smeru, samo moramo malo da se strpimo. Lično sam (po)gledao spisak raspoloživih sredstava, pa ne pišem napamet..
 
Poslednja izmena:
Vrh