Po wikipediji DB je jedna državna kompanija koja je podeljena na: DB Fernverkehr (long-distance passenger), DB Regio (local passenger services) and DB Cargo (rail freight). The Group subsidiary DB InfraGO...
Da li ovakva podel DB-a znači i da kod njih svaki ogranak ima svoje npr lokomotive i osoblje, ili je kao kod nas svako za sebe?
Ne znam da lu Železnice Ssrbije bile ovako nešto podeljene (ŽS ptunički prevoz, ŽS transport, ŽS infra...).
Kao i u svemu, naši su trebali da urade analizu veću evrposkih železnica, i samo da prekopiraju rešenje koje bi nama najviše odgovaralo (verovatno uz male korekcije).
Naravno da ne treba da prekopiraju sistem većih evropskih železnica! DB je stotinama puta veća firma od ŽS. Podela na daljinski, lokalni i teretni prevoz ima logike kad svaka od tih firmi poseduje vozni park 50-100 puta veći od celokupnog voznog parka u Srbiji. Dodatno deljenje mikro-nano firmi za železnički prevoz u Srbiji je potpuno suludo i kontraproduktivno, što se i pokazalo nakon podele. Džinovski upravljački aparati su se dodatno povećali, izvršno osoblje smanjilo, a organizacija železničkog saobraćaja dodatno zakomplikovala. Država Srbija treba da ima jednog državnog upravljača železničke infrastrukture i jednog državnu firmu za železnički prevoz koja obuhvata i teretni i putnički saobraćaj. Sve ostalo je potpuno suludo i vodi u propast.