Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Разумео сам уштеду на томе да се не прави искључење код Ресника, што мени тотално не одговара јер ми је то најближи приступ обилазници али тотално не могу да разумем да се ”штеди” на поново привременим решењима који ће бити ”трајна” решења неколико наредних година.
 
Problematika planiranja i projektovanja poluresenja je vidljiva u svim aspektima gradjevine kod nas. Ja taj problem vidim dvojako, a obe komponente poticu iz sirotinjskog mentaliteta i objektivnog manjka novca.

Oba smatram podjednako neopravdanim, ali za prvi postoji logicko objasnjenje. Prvi problem je objektivan manjak novca. Sa manjkom novca mora se postupati racionalno i praviti do nivoa koji je potreban, ne vise. Ovo izaziva da se vrsi pritisak u vezi ukupne cene projekta, pa samim tim i izaziva koriscenje siromasnijih resenja. Medjutim, kad se uzme u obzir ogromna kradja i rasipanje na svim nivoima, odabir skromnijeg resenja za upotrebu u narednih 50 godina naspram ekstremnog rasipanja sredstava na drugim mestima je sulud. To je kao da ne kupujes u lokalnoj radnji i cuvas se za Tempo da bi ustedeo 1000 dinara na nedeljnom racunu za osnovne potrepstine, a onda das 100 evra za neku glupost koja ti ni ne treba. Ili ti ih neko ukrade. A onda cak i u toj grani, pa cak i na tom konkretnom projektu, postoje nelogicnosti. Dakle ako se vec projektuje skromno i siromasno, onda ceo put ima siromasnije elemente. Ali ne, mi za skroman saobracaj predvidimo autoput, pa onda stedimo tako sto taj put ima velike uspone, pa onda posto su veliki usponi moraju da postoje dodatne trake. Pa se dobije apsolutno paradoksalna situacija da imas neiskoriscen autoput koji ima brzinu puta nizeg ranga, a cesto i magistrale(svaki tunel je 80), ponekad sa 3 trake po smeru i po ceni autoputa sa 3 trake. Zamisli da ti treba ford fokus da se prevezes ali ti kupis mercedes v8 od 500 konja ali onda nemas para za delove pa kupujes polovne i vozis polako da ti ne crkavaju delovi a sve vreme trosis kao v8 od 500 konja.

Drugi razlog je to sto mi imamo mentalitet sirotinje i na to nisu imuni ni oni koji donose odluke, pa ni planeri, projektanti i svi do poslednjeg coveka u lancu izgradnje jednog objekta. Pa se tako uvek podrazumeva najuza dozvoljena pesacka staza, najuza vozna traka, najsiromasnija petlja, uvek minimalno dozvoljeno i minimalno dovoljno resenje. Zanima me da neko da primer jednog ozbiljnog projekta po meri coveka kod nas u poslednjih 20 godina.

Zapitajte se samo kako ikad, i is kog razloga, iko kupi stan u zgradi koja je NA ULICI, nema parking, nema dvoriste, nema zelenilo. I sav srecan das 3000 evra po kvadratu i dolazis tu svaki dan, sprceno, zguzeno, nemas gde da parkiras, zivis u kutiji sibica, i prezadovoljan si ucinjenim. U odnosu na to, skromna kruzna u nivou umesto pismene denivelisane raskrsnice je nista, pesma.
 
Zapitajte se samo kako ikad, i is kog razloga, iko kupi stan u zgradi koja je NA ULICI, nema parking, nema dvoriste, nema zelenilo. I sav srecan

Nije ovo naš specijalitet, eno Westminstera živog, da vidiš šta ljudi plaćaju milione funti, a Bently parkiran na ulici (sa rentom za parkiranje ko rata za ljudski auto).

Ljudi su čudo, an general.
 
7 km... pa to je kao od skupštine do pumpe u M.M.Lugu gde se račva put za V.M.Lug i Kaluđericu... baš je "ništa"...
 
Samo sto ces od skupštine do MML-a da potrošiš 10 litara goriva ,i da stigneš za pola sata.
 
Zaboravljas, da je to ekvivalent od 3km ,voznje u gradu,a sta je ta km u gradu,nista:sesir:
Ko je cenovno osvešćen,taj će da svrati u Ikeu po Hot-Dog od 50 dinara,i ceo put je isplaćen:D.

Какав предлог... јеси ли ти прошао туда скоро, или икада? Укључење у смер ка Београду је толико узак да се два Смарта једва мимоилазе.
Шта мислиш на шта ће да личи та петља са додатним повећањем саобраћаја?
 
Svaki vikend prolazim baš tuda,nikakav problem,osim gužve zbog onih radova,na račvanju za centar i nov auto-put,koje nisu mesecima u stanju da rese.
 
Какав предлог... јеси ли ти прошао туда скоро, или икада? Укључење у смер ка Београду је толико узак да се два Смарта једва мимоилазе.
Шта мислиш на шта ће да личи та петља са додатним повећањем саобраћаја?
Ta petlja se pretvara u kružnu petlju, bilo ja desetak strana ranije. Inače jeste ultra usko sada.

Kao i budući dupli nadvožnjak na isključenju Tranšped:

Pogledajte prilog 154911
 
Ta petlja se pretvara u kružnu petlju, bilo ja desetak strana ranije. Inače jeste ultra usko sada.
Veliko je pitanje kada će nova kružna petlja kod Tranšepda uopšte doći na red. Pre otvaranja IKEA-e je rekonstruisan sam nadvožnjak, ali izgleda ne i svi prilazi. Realno, to usko grlo bi moglo da se proširi da bude bezbedno za saobraćaj u oba smera za svega nekoliko dana radova, samo da postoji volja da se to uradi. Nadam se da IKEA može da utiče na to da se to ipak dogodi, pre nego neki ozbiljniji udes na tom mestu.
 
И петља ниже, Врчин, има идентично уско грло. Двосмерна рампа за приступ главном аутопуту у земљи није ни по каквом стандарду довољна за мимоилажење два возила.
Snimak ekrana 2023-03-24 081327.jpg
Слично је и са још многим рампама, а нема разлога за тако нешто.
 
Pa proširiće to Drobljak sad sa novih 14% od putarina ako još nije.
 
Kreni malo obilaznicom od npr. Dobanovaca do Batajnice-PIM nadvožnjaka (onaj pre nove Shell pumpe). To je zakrpa do zakrpe. Rađeno pre 8-10 god. i sada se samo krpi. Kad izađeš iz Batajnice ka NS sve sama zakrpa na zakrpu a i od Dobanovaca isto. Podloge nigde izgleda. Ne znam šta im fali ispod - cementna stabilizacija isl. al da krpiš put 16 puta nije normalno. I za svaki put tako izvlače novac. Teba ceo segment da zatvore, ogrebu asfalt do šljunka, odrade stabilizaciju pa onda tek asfalt. Ovako im se vrtače otvaraju jer su stavljali asfalt na njive. To se vidi i po kolotrazima na tom delu naročito iz pravca NS-a. Auto-put nema nosivost. Tamo gde je bilo najbolje nasipano, od starog puta, tamo je sad razdelni pojas između traka. Desna traka sa kolotrazima iz NSa je bukvalno urađena preko podloge od nekadašnje zaustavne.

Sično je bilo sa celim krakom BG-NS koji je rađen pre oko 20 god. pa su morali da ga rekonstrujišu kako bi bilo bolje.
Što je najgore tamo rade cele segmente al ovamo kod Batajnice krpačine.
 
Апсолутно, мада овде нема места политичарењу. Понавља се исти образац нестручности струке, непостојања одговорности и шунтавила власти. Од пројектанта који пројектује двосмерне рампе ширине 4-5 метара, преко инвеститора који штеди на подлози, власти која лаже чим зине и користи инфраструктурне пројекте искључиво у циљу опстанка. То је образац који немо пратимо ето већ 50 година.

Резултат је обилазница која ни после 35 година од почетка изградње није дошла ни до пола, Делови изграђени пре 10 година се распадају, а евидентно је да када буде завршена -обилазница ће већ бити недовољног капацитета, и с немогућношћу ширења.
 
Sudeći po tome kako su po sredini bajpasa postavljene barijere, deluje da će tuda progurati oba smera. Taman da se ishaba to lepo novo parče što su napravili za Resničane, pa kad se otvori Obilaznica, da KP bude kako smo i navikli, izakan i nikakav.
 
Sudeći po tome kako su po sredini bajpasa postavljene barijere, deluje da će tuda progurati oba smera. Taman da se ishaba to lepo novo parče što su napravili za Resničane, pa kad se otvori Obilaznica, da KP bude kako smo i navikli, izakan i nikakav.

Хајде хајде, немој бити такав, мора нешто и да остане и по старом, да нас не хвата носталгија.
Да ли се, можда, негде појавило решење како ће се спајати са кружним путем ово ”искључење” за Београд, ако се уопште спајају?
 
Vrh