Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Код нас само Улта помаже, једва мајстор прошао, пала буква од 70цм пречника, срећа човек је велемајстор! По планинама су сасвим другачији услови, треба доста знања и искуства, обавезне су пре свега добре зимске гуме, предња вуча је најслабија. Што је ауто бољи, има 4х4, виши клиренс, то све само олакшава!
 
sta se desava sa onim "prilagodi voznju uslovima na putu"?
 
sta se desava sa onim "prilagodi voznju uslovima na putu"?
To se ispostavilo godinama unazad kao savršen alibi za Puteve Srbije kada treba da očisti put/zakrpi rupe/izmeni režim saobraćaja itd.

To jeste univerzalno i zlatno pravilo svake vožnje ali ne sme da bude alibi za putarska preduzeća.
 
Što reče Altair, kakva je situacija, ja bi bio prezadovoljan i da završe ovo do Požege, NBg, krak do Valjeva i krak Moravski ka Kš. I to je puno kredita za naše mogućnosti, moraće svi da budu opterećeni visokim cenama namirnica i porezima da se i ovo vrati. Ovo dalje bi po meni bilo realnije da se gradi mic po mic, npr da se ugovara po 10km godišnje ka Pešteru, CG i Kotromanu, BH, pa da se razvuče za narednih 10 godina. Sem lakših finansija bila bi lakša situacija i sa radnicima i mašinama, i mnogo ravnije planiranje svih uključenih poslom bez ovih sadašnjih neprirodnih peak-ova.
 
Надам се да ће завршити ово до Пожеге, без обзира на жељу сада ће бити тешко да било шта више раде и према Реп.Србској и према ЦГ. Реално завришће НБГ-Сурчин, обилазницу до Б.Потока. Надам се Моравски, Рума-Шабац, Кузмин-Ср.Рача, Лајковац-Ваљево, можда још понешто. Међутим међународна ситуација се таквом брзином компликује да је и све ово упитно!
 
Нема их од нашег Божића овде у Пожешком пољу, а како стоје ствари неће их бити још неко време, јутрос је у Пожеги било -10, лоши услови рада.
 
Моравски коридор се већ увелико гради, читавом трасом. Мислите да радови могу да стану уколико дође до неке кризе, катастрофе, итд?
 
Нажалост све су опције сада могуће, од банкрота државе, до тоталног ширења рата из Украјине, са свим последицама које то носи! Ни Моравски ни до Пожеге не могу бити завршени за годину и по до две! Сада је то огромни временски период за неприлике свих врста. Можемо се само надати да нас неће закачити у тој мери до краја 2024-е. Од 2025-е лоше ствари ће бити свуда, па шта је ко урадио, урадио је!
 
To se ispostavilo godinama unazad kao savršen alibi za Puteve Srbije kada treba da očisti put/zakrpi rupe/izmeni režim saobraćaja itd.

To jeste univerzalno i zlatno pravilo svake vožnje ali ne sme da bude alibi za putarska preduzeća.
ok... nisam ni mislio na putarska preduzeca. Tu ne mozes nista. Ali, mozes kada vidis da je poledica da usporis, a ako treba da stavis i lance.

nego vozace bole... misle da moze sve da prodje... nije mi ni zao njih preterano, vec drugih ucesnika koji zbog njihove neodgovornosti ostaju invalidi ili umiru.

Putarima ne mozes nista... jer da mozes, ja bih prvi kad bih bio rukovodilac nalozio zatvaranje putnog pravca... masine ako se kupe, mora neko i da ih vozi. nema politicara koji ce posteno da plati tako nesto... obrni okreni, vozaci su ti koji drze volan i daju gas. Redovno vidjam da proklizaju na suvom, a kamo li na ledu.

bice sigurno mrtvih zbog mećava na ostatku autoputa od ČA do CG, i dalje, kada i ako se izgradi.
 
 
Ако се удруже Анунаки и Атлантиђани, па заједно ослободе Балкан, њима ће сигурно у интересу да буде да ослободе Космет од Албанаца којима владају Рептилијанци из Америке, тако да ће онда први приоритет да постане изградња ауто-пута Крагујевац - Пећ, а у други план пада правац између Чачка и Ужица и Чачка и границе са Црном Гором, туда ћемо да провучемо брзе пруге.
 
Ali, mozes kada vidis da je poledica da usporis, a ako treba da stavis i lance.
Nisu lanci za autoput, jer i ako ima snega na kolovozu on se brzo ugazi zbog saobraćaja.
Autoputevi se vrlo solidno čiste. Problem je tokom vejavice
Ljudi na AP ne ginu zbog snega, nego zbog crnog leda, tankog sloja leda koji se stvara od vlage na kolovozu.
Put deluje čisto, zaletiš se 130 i ako ubodeš suvi led nema ti spasa.
 
Svako ima prava komentariše, ali neko ima više znanja o celokupnom projektu izgradnje autoputa, a neko se samo vozi njime. Vezano za to, čitao sam knjigu Yellow Steel o razvoju industrije građevinskih i rudarskih mašina, dakle mašina koje grade te autoputeve, od Williama Haycrafta čoveka koji je 25 godina bio direktor najvećeg svetskog proizvođača tih mašina, za čije su vreme one izgradile desetine hiljada km autoputeva po svetu, pa taj čovek moožda maaalkice ima više znanja kako taj proces funkcioniše od nas ovde. Pa, da ga citiram, on kaže da za razliku od nekada kada su tehnologija i mašine bile glavna prepreka izgradnji, danas je to savladano i maltene se sve iz mašte može sagraditi ali su Finansije glavni problem. Znači pare. E da sad taj ključni problem preslikamo na Srbiju, odakle milijarde evra za izgradnju autoputeva? Srbija ih nema, da je do njenih mogućnosti pod trenutnom politikom i zaduženjem, imala bi para za možda 10tak km autoputeva godišnje. I uglavnom bi usled nelikvidnosti kasnila sa isplatama Izvođačima kao što smo ranije viđali, pa bi se gradnja odugovlačila u nedogled. Takođe Srbija je politički ušla u sistem gde ne sme štampa dinare za finansiranje autoputa već mora se zadužuje. Kod stranaca. Dakle da je do finansija Srbije, danas se sigurno ne bi vozili autoputem od Surčina do Pakovraća. Drugi izvor finansija su bili: EU (K10), Amerika (Moravski) i Kina (skoro sve ostalo što se trenutno gradi). Te zemlje ne dele milijarde ko kikiriki već imaju svoje interese. Znači iza ključne stvari u izgradnji autoputa (Finansija) stoji kljična stvar interesa zemlje finansijera. E kada se krene o tom najdubljem osnovu autoputa razgovarati, neko kaže da to ima veze sa temom ko Atlantiđani. Ne znam dal su ti Atlantiđani realni, ali ove zemlje od kojih trenutno zavisi izgradnja autoputeva u Srbiji: Kina, Amerika, EU sigurno jesu. Sem toga glavni navedeni finansijer, Kina je u nekoj vrsti geopolitičkog saveza sa Rusijom pa se ne može isključiti da jedna drugoj čine neke usluge (npr vojne za ekonomske) i da je Srbija van njihovih dilova. Tako da nadam se da sam sada čitavu vezu tolko detaljno objasnio da i Atlantiđani mogu shvate.
 
Nismo bankrotirali, dajte ljudi budite realni. Srbija ima zestok deficit, zaduzila se dodatno da bi mogla da vraca vec uzete kredite ali to je daleko od bankrota.

Sad se situacija komplikuje jer se MMF pita za dodatna zaduzivanja kod projekata BG metroa, nacionalnog stadiona i novog sajma. Tesko da ce to odobriti, ali populistima na vlasti je nacionalni stadion prioritet i mislim da ce izvisiti put do Boljara, Kotromana, ZR, Karadjordje.. ali ce se stadion graditi. Tj graduckati, pitanje dal ce ga zavrsiti.
 
Sad polako sve postaje upitno, od nerealnog kursa, inflacije, izvora finansiranja, pa do uslova pod kojim smo se zadužili.
BDP jeste rastao, čak i kad je nestalo proizvodnje u FCA, ali rastao je i spoljnji dug - za 10 godina sa 14 na sadašnjih 35 milijardi. A neki od tih kredita su verovatno još u grejs periodu, pa poput nedavno emitovanih obveznica od 1,5 mlrd, dospevaju za godinu - dve. E, onda će biti veselo.
Do tada, trošićemo velike (realne) pare na odbranu nerealnog kursa, svaku infrastrukturnu investiciju preplaćivati, ili zakidati na kvalitetu i funkcionalnosti.
To ni mnogo jače ekonomije ne bi podnele bez posledica. Mogu se donekle amortizovati presipanjem iz šupljeg u prazno, ali kada stignu, udar će biti žestok.
Nada mi je, kao što se dogodilo posle 2000, da ćemo tada postati opet miljenici Zapada. Do tada će ovoj vlasti isteći upotrebna dozvola u Evropi, daće šta je obećala u zamenu za gledanje kroz prste, oslobodićemo se, pa će opet krenuti razni programi za reforme, oporavak i uspostavljanje normalnog društva.
Bolnice nam se raspadaju, škole takođe, ni u jednima ni u drugima nema ko da radi, vozovi ispadaju iz trulih šina, EPS stoji na staklenim nogama, regionalni putevi razrovani, a mi maštamo o nekakvom stadionu koji bi koštao kao solidno parče dobrog novog puta.
 
Zaduženost je manja od 60% a Devizne rezerve su oko 20 Milijardi evra.

 
Na Open Street Map u Edit okruženju iscrtana je cela deonica autoputa od Požege do Mateševa. Ova deonica ne ide na Dugu Poljanu nego između Sjenice i aerodroma Sjenica

Na Open Street Map u Edit okruženju iscrtana je cela deonica autoputa od Požege do Mateševa. Ova deonica ne ide na Dugu Poljanu nego između Sjenice i aerodroma Sjenica.
Na ovoj mapi nista nije dobro ucrtano.Pocevsi od planiranog puta preko Arilja jer na izlasku iz Arilja je ucrtan sa desne strane korita Moravice ,a u planu je sa leve strane. Onda put kroz Ivanjicu je totalno pogresan jer po ovoj mapi od Prilika vodi ka Kusicima pa dalje ka granici , ali autoput ce ici kroz celu Ivanjicu, Goliju pa dalje ka granici.
 
Zanima me da li i zašto ne? neko plaća penale za ova silna kašnjenja ,od stranih izvođača,pa i domaćih.Zar smo mi toliko jadna "indijanska država" da može svako da radi šta i koliko hoće. I da li postoje precizni računica koliko nas koštaju ova kašnjenja?Mislim da se radi o ciframa od kojih boli glava, verovatno u vrednosti jednog Auto-puta od 50ak km....
 
A i ovo nisu isplatili ljudima
 
A i ovo nisu isplatili ljudima
Туга ако је истина
 
Zaduženost je manja od 60% a Devizne rezerve su oko 20 Milijardi evra.

Ne veruj svemu što piše. Možda bude i taraba...
A veliko je pitanje metodologije izračunavanja bdp.
U svakom slučaju, situacija je osetno gora nego što to vlast želi da prikaže.
 
Vrh