Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Žao mi je što nisam slikao pre neki dan u tramvaju rđu koja cepa odeću ili zarđale trole koje viđam svakodnevno.
P.S. Svi koji se voze tramvajem računaju na to da će krntija da crkne u sred vožnje. I ne, to nije do starosti vozila. Pogledajte zagrebačke katice, a onda i ostale po Evropi.

Znam da izlazim iz teme, ali morao sam da odgovorim. Održavanje je (blago rečeno) katastrofalno.
 
Одговорно тврдим да квалитет превоза и цена карте није суштински разлог лоше наплате него то што се људима може да не плаћају карту.

Pa normalno da bi veća represija dovela do 100% naplate, pa to nije sporno... To što i Pantograf kaže da država primeni silu... Postavlja se pitanje da li je opravdano da država u ovakvoj situaciji da ne ponavljamo sad sve uslove prevoza i razloge neplaćanja treba tako da postupi.

Mi kažemo ne, vi kažete da.

Хтели ви или не, значајно повећање наплате ће доћи само у случају значајно ефикасније и строже контроле. Једноставно, тако ствари функционишу у главама људи. Снижавање цене карата или повећање квалитета превоза може донети повећање наплате само у безначајној мери.

Ma ja kažem to boldovano iznad uz efikasnije i storože kontrole. Jedno plus drugo.

I onda tvoj argument otpada. Tada bi barem imao manje nezadovoljstvo kod građana jer ne bi više bilo opravdano kad je cena karte 40 dinara.

@Jelancha је то одлично објаснио поређујући Београд и неке друге примере у Србији.

Nije, jer ti gradovi imaju nižu cenu karte, za mnoge je alternativa bajs ili pešaka, a u BG je to često teško izvodljivo.. Plus ako je uz Niš ubrojao i Novi Sad, onda baš nema veze jedno sa drugim. Od Promenade ili centra grada do železničke u Novom Sadu možeš se voziti besplatno u 100% situacija. Evo nek mi negira neki Novosađanin to? To i Niš je dijametralno suprotno.

Што се временске карте за краћи интервал тиче, с обзиром да у највећем броју случајева са преседањем у Београду нећете бити сигурни да ћете негде стићи за 30 минута, ја бих поново увео карту за једну вожњу (ма колико та вожња трајала), чија би цена била у рангу од око 2/3 цене карте од 90 минута.

Sa ovim se slažem. Moj predlog je bio na 40 al nek bude i 60 korak je u dobrom smeru.
 
@končar
A mi treba da budemo prvi u tome? Misliš da je izvodljivo, ako niko drugi to nije primenio do sad?

Ne samo korupcija, već i uslovi na tenderima, male svote ponuđenog novca, obaranje istih za sve i svašta.

Šta ćeš kad radimo sa jako starim tramvajima. Remont mi ne možemo da uradimo. Sitnije stvari verovatno mogu da se krpe. Što pisah i pre. Slikaj, pa prijavi kad primetiš te stvari. Trole jesu uzaš. Mnogo pisao o tome. Uvališe nam nešto za šta je bilo mnogo apela iz GSP da se ne kupuje ponovo. No, Đilas tako presekao onda. Šta koga briga šta struka priča.
 
Čitam kako se radije plaća karta u Novom Sadu. Kako se glumi poštenje kad se ode tako u goste.

Prvo ja u Vojvodini nisam u gostima da se razumemo. 😄

Kao drugo gužva je potpuno ista u njihovim busevima i u BG. Ređi su polasci i sa sumanutim sistemom naplate od vozača o kojem smo već pričali da oduzima vreme da vozač ispada iz reda vožnje.
 
Niko mi ne odgovori: kako to da u bogatijem gradu možeš za manje pare da se voziš nego u Beogradu?
Ako misliš na Zagreb, odgovorio sam već. Sve uporedive tarife su kod njih skuplje. Cena mesečne karte je bezmalo duplo skuplja kod njih...
 
Misliš da je izvodljivo
Iskreno, mislim da jeste. Stvar je debate da li je svrsishodno, pravedno itd. Izvodljivo svakako jeste. Treba baciti na papir koji su sada prihodi od prodaje karata, a koliki su troškovi prevoza i videti koliko novca fali.

Jesu stari tramvaji, ali Zagrebačke katice su čini mi se iz 1985/6. pa izgledaju bolje i od naših iz 1997. Nek izvole da ih srede ako već nemaju pare za nove. Ne zanima me. Starost tramvaja te ne sprečava da mu ofarbaš unutrašnjost ili popraviš gumu na prozoru da ne bi zarđao.
 
Ako misliš na Zagreb, odgovorio sam već. Sve uporedive tarife su kod njih skuplje. Cena mesečne karte je bezmalo duplo skuplja kod njih...
Aha, izvini. Nisam video.

Nisu ni cene u Zagrebu nesto jeftinije
Za onoga koji se vozi do pola sata (npr. ja u 90% slučajeva) jesu.

Takođe se doplacuje za zeleznicu sto je kod nas uključeno vec u cenu.
Zagrebačka gradska železnica i ova naša sprdnja koju zovemo BG voz ne mogu da se porede ni po čemu.
 
Rđa se ne farba i zamazuje. To ne interesuje me je ok. I ne mora da te zanima. Ja mogu da ti kažeš zašto je to tako kako je, a i pisao sam mnogo puta do sad. Tramvaji moraju da se remontuju, nema tu krpačine i ne znam kakvog sređivanja. To nije autobus. GSP nema kapaciteta za to. Nešto malo može da se radi na Dorćolu, al pravi remont mora treće lice. Tražilo se to još pre dolaska CAF-ova. Grad nikako da se smiluje. Zagreb je verovatno svoje radio. Imaju i fabriku Končar, što je svakako plus.
 
Kažem opet, sve treba prijavljivati. Svaka nepravilnost, neostvareni polasci, velika kašnjenja itd

Ja sam jednom prijavio neostvaren polazak na 105L gde iz Borče polazi na sat vremena vikednom...

Nedugo zatim neki novajlija na liniji nije skrenuo kod Kombinatove desno nego nastavio pravo i promašio jedno 5 stanica 😄 Njega nisam prijavio jer mi ga bilo žao a i većina putnika se sažalila... Mada je bilo i dvoje, troje besnih: "Otvaraj vrata!!" Videlo se da je i njemu krivo... (dakle nije zbog radova nego je promašio trasu)

Ali ja se često vozikam za gušt da tako kažem i ponajmanje bi trebalo da očekujem išta. Onaj ko bi u ta dva slučaja išao na posao ne bi se lepo proveo. I postavilo bi se pitanje opravdanosti mesečne karte koju plaća ako se on kao putnik u kratkom razmaku susretne 2 puta sa ovakvim kiksevima...

A da ja idem često tom linijom sigurno bi ih susreo još ali eto od samo par puta na 105L doživeo i neostvaren polazak i promašenu trasu, verovao ti ili ne.
 
"Manite se mentalnih egzibicija" iako si upravo ti definicija Kefala ili Mudronje na ovom forumu... 😄
Grešiš, Nole. Bukvalno nikad ne visim iznad provalije grčevito uhvaćen za grančicu od argumenta. Ne izvrćem ničije reči, niti napišem ličnu kvalifikaciju dok mi je neko ne zalepi. Odgovaram na suštinu nečijeg posta, a ne na garnirung. Ljudi koji racionalizuju su epizodisti, večiti 'borci za pravdu' osuđeni na neuspeh i na lośe radno mesto. Rečju, hronični gubitnici (eng. luzeri), mada često imaju neki talenat. Sve je u rezonu, ja na tom ispitu ne padam;)
 
Rđa se ne farba i zamazuje.
Znam. Farba se pre nego što se desi da zarđa. Kažem ne zanima me jer nije na meni kao putniku da rešavam to. Kad su već zas*ali, nek oprave kako znaju i umeju, pa onda možemo da razgovaramo o kartama (mada je bolje da i tad bude besplatno).

Od ovog i ovakvog prevoza ljudi beže glavom bez obzira i sad kad ne mora da se plaća.

A za prijavljivanje si u pravu. Sledeći put ću prijaviti. Mada sumnjam da će sanirati problem nakon moje prijave.
 
Pa normalno da bi veća represija dovela do 100% naplate, pa to nije sporno...

Контрола карата не може бити репресија. Нико овде не тражи репресију, него механизме за ефикаснију контролу карата.
 
Ljudi koji racionalizuju su epizodisti, večiti 'borci za pravdu' osuđeni na neuspeh i na lośe radno mesto.

Ti ga samo vrednuješ parama. Ja sam ga vrednovao iskustvom i kontaktima. I mogućnošću da budem na terenu dobar deo dana 😊

Zagrebačka gradska železnica i ova naša sprdnja koju zovemo BG voz ne mogu da se porede ni po čemu.

Jednom sam se 2013. vozio od Vrapča do Glavnog kolodvora 🙂 Ne znam koliko je dobra i razgranata, verujem da jeste, vozovi su im bili slični kao BG voz, karta je morala da se plati na šalteru ili kod konduktera i kod konduktera po višoj ceni sem ako je šalter već bio zatvoren.

Контрола карата не може бити репресија. Нико овде не тражи репресију, него механизме за ефикаснију контролу карата.
Represija u sirem smislu kao slepa primena monopola sile na koju država ima pravo.

Ali ako smo doguali da ti je od celog posta samo to zapalo za oko, onda smo na dobrom putu.
 
Постоји више проблема
и месечна за запослене и појединачна карта су прескупе за српски животни стандард и за услугу коју пружа ГСП,
за сваку врсту карте ти треба различита картица,
картица за месечну за запослене, картица за месечну за незапослене, картица за појединачну вожњу...уместо да имаш једну картицу и да уплаћујеш по потреби
и све те картице имају рок важења пар година, па мораш опет да их вадиш и опет губиш време и плаћаш итд, можеш и телефоном, али нема свако увек активан рачун у банци и слично

услуга је чиста социјала, углавном стојиш и гураш се у препуном аутобусу, зими да би возач седео у кратком рукаву укључи грејање на макс, а ти улазиш обучен за -10 на температуру +30 у кркљанац где некад немаш простора ни да се окренеш, а камоли да скинеш јакну и да пазиш да те неко не изџепари итд, лето је посебна прича у крнтијама из рецимо погона Земун,
ред вожње се на неким линијама уопште не поштује и не можеш да планираш никад да кренеш на време, већ 10, 15 или 20 минута раније

репресија и насилно напалћивање карата ће довести само до тога да чак и они који не воле да возе или ни немају аутомобил почну да размишљају у том правцу или куповини неког скутера и слично, за цену месечне карте можеш да купиш око 20 литара бензина, у градској вожњи довољно за неких 280 - 300 километара, сасвим довољно за свакодневни одлазак на посао који није превише удањен или бар добар део тог пута.
 
Poslednja izmena:
Услуга јавног превоза у Београду је испод сваког нивоа људског достојанства. Али то се неће променити наплатом. Да је систем тарифа наплате ЈГП лош, јесте. Фале пре свега породични пакет са попустом, као и полугодишње и годишње карте са већим попустом и полумесечна карта.
 
Naravno postoje delovi grada koji su odlično povezani sa centrom.

Evo recimo, meni od Fontane do Zelenjaka stalno idu autobusi. U jutarnjem špicu imam 65-ice na 7-8 minuta, plus sve što staje kod Fontane. Žuta traka radi sjajno i za 10-ak minuta vožnje sam u centru.

U povratku već ima gužve, ali veoma podnošljivo većim delom godine.

Naravno, ne mogu baš svuda da postoje žute trake, ali zaista ne vidim potrebu da neko svaki dan od Fontane (Opštine) ide kolima na posao u Centru (a siguran sam da mnogi to rade).

Kada bi prevoz u celom gradu bio kao na navedenom potezu, bila bi potpuno druga priča.
 
Људи овде баш баш преувеличавају лоше стање аутобуса, реда вожње итд и то више из разлога да би оправдали себе што не плаћају карту а не јер им је реално толико лоше то искуство.

Како људи овде описују, испада да се возимо аутобусима “Фирме Крстић” и коњском запрегом. Да је идеално није, далеко од тога ал да је толико лоше и очајно, па ни то није.

Ево, да ли би ико (да замислимо да је то могуће) дао неку награду или бакшиш ГСП-у ако би карта била 50 динара а све перфектно функционисало без икаквих недостатака, савршен возни парк итд? Значи награда или бакшиш због тога што плаћа знатно нижу цену за ниво услуге коју добија? Па наравно да не би.

Оно што хоћу да кажем је да су људи у 95% случајева опортунисти и буне се само кад се према њима спроводи нека неправда, али кад бисмо замислили горе описану,хипотетичку ситуацију где се реално наноси неправда ГСП-у, ником то не би сметало…
 
Pazi, nije da je bajno kad ti propada pod pod nogama ili kada u solarisima nisu poklopci na mestu i nisu pričvršćeni pa možeš da gledaš ispod sebe ili kada te kao putnika realno niko ne poštuje. Stanje nije bajno, vozila su stara, nova su nekvalitetna, niti postoji neka strategija razvoja (osim SMART plana koji se trenutno ne primenjuje, a i verovatno je bolje ni da ne počinju). Ovde vlada grabež, svako hoće nešto svoje, a nikako da to nešto bude stvar od koje će svi profitirati, a ne jedna osoba.
Realno gledano jeste da obe strane moraju da sarađuju. Nevezano ko je na vlasti postoji obaveza za održavanjem voznog parka i usluge na nivou, ali i od strane putnika za uslugu. Silne upucane milijarde na razne strane, a možemo sa tim parama da preporodimo prevoz. S tim što vlada apatija s obe strane.

Iskreno bih sačekao da vidimo šta planiraju sa novim tenderom za vozila. Koji će tu uslovi biti, jer je Šapić jednom rekao da se odustaje od vozila na gas, a i par puta je rekao da su BMC nekvalitetni. Videćemo, ali svakako rasprava o kokoši ili jajetu ne dovodi ni do čega. Niko od nas nema tu moć, niti bi trebalo da ima da kaže: E, baš to treba! (To je opet diktatura, a to već postoji.) Treba nam konsenzus.
 
Idete svi u potpunu krajnost. I jedna i druga. I obe strane imaju argumente, ali se ljutite kao mala deca ako nije 100% po vašem. Da, istina je da se ne plaća i da je to nedopustivo, istina je da živimo u državi kakva jeste. Ali, rešenje neće biti tako što samo neko prestane da plaća prevoz, isto kao što vlast neće pasti samo jer ću ja reći: "Ne dopadaju mi se." Za početak postoje metode prijavljivanja problema. Treba im stati na grbaču. A s druge strane, izađite na protest. Danas najveći broj sedi za uređajem, kuca po mrežama svoje nezadovoljstvo. I šta? Ništa. Njih zabole.
 
Naravno, ne mogu baš svuda da postoje žute trake, ali zaista ne vidim potrebu da neko svaki dan od Fontane (Opštine) ide kolima na posao u Centru (a siguran sam da mnogi to rade).

Kada bi prevoz u celom gradu bio kao na navedenom potezu, bila bi potpuno druga priča.​
Spominjao sam ranije, da postoji određeni broj ljudi koji se nizašta u životu ne bi odrekao toga da kolima ne ide svuda, pa čak i kada ima direktnu liniju gradskog prevoza od stana do željene lokacije (ovo je @Bender Rodriguez isticao), pa ni u situacijama kada ga vremenski isto dođe išao kolima ili gradskim prevozom (lično se uverio više puta).
Људи овде баш баш преувеличавају лоше стање аутобуса, реда вожње итд и то више из разлога да би оправдали себе што не плаћају карту а не јер им је реално толико лоше то искуство.

Како људи овде описују, испада да се возимо аутобусима “Фирме Крстић” и коњском запрегом. Да је идеално није, далеко од тога ал да је толико лоше и очајно, па ни то није.

Ево, да ли би ико (да замислимо да је то могуће) дао неку награду или бакшиш ГСП-у ако би карта била 50 динара а све перфектно функционисало без икаквих недостатака, савршен возни парк итд? Значи награда или бакшиш због тога што плаћа знатно нижу цену за ниво услуге коју добија? Па наравно да не би.

Оно што хоћу да кажем је да су људи у 95% случајева опортунисти и буне се само кад се према њима спроводи нека неправда, али кад бисмо замислили горе описану,хипотетичку ситуацију где се реално наноси неправда ГСП-у, ником то не би сметало…​
Stanje u gradskom prevozu je svakim danom sve gore, i to neće da vidi samo onaj ko ne želi. Primera za to je mnogo, tako da ih trenutno neću navoditi jer nemam vremena za to (nekom drugom prilikom ako bude potrebe) i to nema uopšte veze sa time da li se plaća karta ili ne. Ovo govorim kao neko ko plaća mesečnu kartu (slobodno nek misli ko šta hoće o tome).
niti postoji neka strategija razvoja (osim SMART plana koji se trenutno ne primenjuje, a i verovatno je bolje ni da ne počinju).​
U toku je izrada Nove mreže linija v2.0 Provlači se ovo bojažljivo kroz medije, a i u odgovorima za koje moraš da izrodiš mečku da bi ih dobio od SJP, spominju pomenutu Mrežu i da će nakon nje znati da li nešto može ili ne.​
 
GSP autobusi su još i ok, osim Higera koji su verovatno nešto najgore što je ikada vozilo Beogradom. Ali GSP bar ima pristojno održavanje. Ono što je problem jesu privatnici. Jedino Dumeco i Bamiron dobro obavljaju posao. Ostali ne bi trebalo da postoje. Odavno govorim da je sunovrat javnog prevoza krenuo 1.1.2016. i umesto da se napravio neki desetogodišnji plan i uzdigao GSP kako bi se 1.1.2026. svi pilićari oterali iz gradskog prevoza, mi tonemo sve dublje.
 
Idete svi u potpunu krajnost. I jedna i druga. I obe strane imaju argumente, ali se ljutite kao mala deca ako nije 100% po vašem. Da, istina je da se ne plaća i da je to nedopustivo, istina je da živimo u državi kakva jeste. Ali, rešenje neće biti tako što samo neko prestane da plaća prevoz, isto kao što vlast neće pasti samo jer ću ja reći: "Ne dopadaju mi se." Za početak postoje metode prijavljivanja problema. Treba im stati na grbaču. A s druge strane, izađite na protest. Danas najveći broj sedi za uređajem, kuca po mrežama svoje nezadovoljstvo. I šta? Ništa. Njih zabole.
Vecina nas koji smo se javili na ovoj temi jesmo placali prevoz do skora, odnosno jesmo vise puta od 2018-2019 do danas prelazili preko svacega i okretali drugi obraz. Tako da ne ljuti se niko ovde sto sada nije 100% po njegovom. Nego sto se godinama ne postuje ugovor sklopljen izmedju putnika i prevoznika.

Razdor na ovoj temi nastaje ne zato sto mi nikada necemo placati - ja cu ponovo da placam cim se usluga upristoji. Razlog razdora je sto ovde ima persona koje nisu zarezivale cinjenicu da prevoznici i DJP ne ispunjavanju svoje obaveze, a dosle su sada da kritikuju i vredjaju kada je deo nas odlucio da uzvrati. I nas krive za stanje u prevozu, mi koji smo uredno placali sve do prosle godine, smo krivi sto je prevoz u kanalu vec 5 godina.

Od prijavljivanja nema nista. Napisao sam ranije, jedino mesto gde nadlezni reaguju na prijave, i to ponekad, je Twitter Prijavi problem. A i tamo dobijes samo genericko obavestenje "Postovani, vasa prijava je prosledjena". Nikad nista nije reseno niti promenjeno u JGPu usled neke prijave. Ti ako mislis suprotno, slobodno me demantuj i ja cu ti cestitati na uspehu. Ali ako se nista nije izmenilo ni poboljsalo cak ni posle nekih pogibija i pisanja medija, zaista ne vidim da ce se resiti od prijava. Prijavljivao sam i ja, uvek bi mi rekli "zabelezno je, provericemo".

Inace, na protestima sam bio. Skoro na svim. Na izborima sam svakim bio, kao i na referendumu. Secam se i tih dana zadnjeg najmasovnijeg protesta, u kome je ucestovala cela zemlja. Ovde na forumu su nas zbog takvog angazovanja ismevali isti oni koji nas sada vredjaju sto ne placamo kartu do daljnjeg. Ne postoji scenario u kome neko ovde moze da se bori za nesto, a da ga neko iz naroda ne napljuje i ne sabotira. Mislim, govorimo o ljudima koji pozivaju rezim da povisi cene struje i da nas gazi. Sta da radis sa takvom masom ljudi u Srbiji, jer sta god da uradis i kako god da pokusas da skrenes paznju i pozoves na dijalog sa nadleznima i odgovornima, bices napljuvan i sabotiran. Ne samo od rezima, nego od samih sunarodnika.
 
Poslednja izmena:
Vrh