Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

GSP autobusi su još i ok, osim Higera koji su verovatno nešto najgore što je ikada vozilo Beogradom. Ali GSP bar ima pristojno održavanje. Ono što je problem jesu privatnici. Jedino Dumeco i Bamiron dobro obavljaju posao. Ostali ne bi trebalo da postoje. Odavno govorim da je sunovrat javnog prevoza krenuo 1.1.2016. i umesto da se napravio neki desetogodišnji plan i uzdigao GSP kako bi se 1.1.2026. svi pilićari oterali iz gradskog prevoza, mi tonemo sve dublje.

Upravo, nešto o čemu se ovde ne piše toliko često, većina privatnika je na puno lošijem nivou od GSP-a.

Lično, mogu da pohvalim nabavku ISUZU autobusa (Knežević i Bamiron), Mercedes Conecto (Bamiron i Strela na Prigradu) i onaj Arrivin "blic" sa Volvo autobusima (jesu malo neadekvatni za tipične gradske linije) koji su nešto potpuno novo za Beograd.
Moguće da sam nekog i izostavio, ovi ostali su očaj i ništa više..

Na primer, C&LC ima užasne MAZ zglobne autobuse koji se doslovno raspadaju spolja, mene je bilo sramota kada sam video jednog.

Razumem da pokušavaju da izvuku dobit što više, ali pojedini su preterali u toj nameri, doslovno zloupotrebili tu toleranciju.
 
Inace, na protestima sam bio. Skoro na svim. Na izborima sam svakim bio, kao i na referendumu. Secam se i tih dana zadnjeg najmasovnijeg protesta, u kome je ucestovala cela zemlja. Ovde na forumu su nas zbog takvog angazovanja ismevali isti oni koji nas sada vredjaju sto ne placamo kartu do daljnjeg. Ne postoji scenario u kome neko ovde moze da se bori za nesto, a da ga neko iz naroda ne napljuje i ne sabotira. Mislim, govorimo o ljudima koji pozivaju rezim da povisi cene struje i da nas gazi. Sta da radis sa takvom masom ljudi u Srbiji, jer sta god da uradis i kako god da pokusas da skrenes paznju i pozoves na dijalog sa nadleznima i odgovornima, bices napljuvan i sabotiran. Ne samo od rezima, nego od samih sunarodnika.​
(y)
 
Da, grad baš u rangu Beograda. Malo veći od Segedina. Vrlo uporedivi sistemi javnog gradskog prevoza.
 
GSP autobusi su još i ok, osim Higera koji su verovatno nešto najgore što je ikada vozilo Beogradom. Ali GSP bar ima pristojno održavanje. Ono što je problem jesu privatnici. Jedino Dumeco i Bamiron dobro obavljaju posao. Ostali ne bi trebalo da postoje. Odavno govorim da je sunovrat javnog prevoza krenuo 1.1.2016. i umesto da se napravio neki desetogodišnji plan i uzdigao GSP kako bi se 1.1.2026. svi pilićari oterali iz gradskog prevoza, mi tonemo sve dublje.
Заборавио си минимум још 5 приватника који добро обављају посао.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Заборавио си минимум још 5 приватника који добро обављају посао.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
Saga trans definitivno, imaju najbolje održavanje vozila od svih privatnika. Njihovi liazi iz 2011 su bili u odličnom stanju i mogli su i dan danas da rade bez problema u gradskom prevozu
 
Ovi sto predlazu besplatan gradski prevoz su mi omiljeni. Prevoz se vec subvencionise + rupa koja nastaje usled neplacanja karata se takodje popunjava iz gradskog budzeta.

Zamislite ovu suludu ideju: da oni koji koriste prevoz pocnu da ga placaju? Posto ga sada svi Beogradjani placaju, i oni koji ga koriste i oni koji ga ne koriste.
 
Ако плаћам порез који плаћа превоз плаћаћу га више него ако бих престао да купујем месечну, а и то што су субвенционише се већ одваја од наших пара.

А и овако сви имају бенефите од јавног превоза они који путују њиме очигледне, а онај strawman случај који живи у истој згради у којој и ради и у њој је 24/7 и алергичан је на вожњу у аутобусу има бенефит чистијег ваздуха и мање буке због мање аута испред прозора.
 
Притом, Монпеље с обзиром на своју величину има озбиљнији превоз од Београда, са 60 километара трамвајске мреже (наспрам наших 47) и интервалом од 2 до 6 минута у шпицу што ми можемо само да сањамо.
 
А и овако сви имају бенефите од јавног превоза они који путују њиме очигледне, а онај strawman случај који живи у истој згради у којој и ради и у њој је 24/7 и алергичан је на вожњу у аутобусу има бенефит чистијег ваздуха и мање буке због мање аута испред прозора.
A ovi sto su alergični na placanje karte kada bi isli biciklom ili peske vazduh bio još cistiji, a prevoz ugodniji za voznju.
 
Притом, Монпеље с обзиром на своју величину има озбиљнији превоз од Београда, са 60 километара трамвајске мреже (наспрам наших 47) и интервалом од 2 до 6 минута у шпицу што ми можемо само да сањамо.
Monpelje sve ukupno ima 86 tramvaja, nemoj pisati bajke...
 
Pa i Novi Sad ima 350.000 ljudi naspram Beogradovih 1.8 miliona, pa vas par to nije sprecilo da ih uporedjujete i da ovde pisete kako "ako moze ulazak iskljucivo na prednja vrata u Novom Sadu, moze i u Beogradu".

Sta se sad zalite, prvi ste olabavili kriterijume za poredjenja.
 
A ovi sto su alergični na placanje karte kada bi isli biciklom ili peske vazduh bio još cistiji, a prevoz ugodniji za voznju.
Где да возе бицикл, и ко ће да прелази киломентре пешака.
Ајд сад и ја једним постом да никако не допринесем расправи:
"Ако се одселиш на планину не мораш да бринеш о градском превозу "
 
Pa tamo kuda bi isli busom, lepo biciklom ili pešaka i resen problem.
To je ista logika kao kad kazes da građani ovog grada imaju benefit sto se neko vozi na njihov račun. Definitivno je bolje kada se uopšte ne voze, jer niti zagađuju vazduh niti troše nas novac.
 
Taj čuveni ulaz na prednja vrata ne funkcioniše ni u Novom Sadu. Već rekoh da i ja ne podržavam to, i mnogo je stvari koje se tome moraju prilagoditi.

@končar
Vidi, ne da ima veze, nego ima jako velike veze veličina grada, i uopšte kompleksnost celokupnog sistema javnog prevoza. Razvoj, organizacija, broj vozila itd., sve to diže priču na mnogo viši nivo, a troškovi to naravno prate. Lako je to gradovima sa 200000 do 300000 stanovnika. Nije čudno što ni jedan veliki grad nije implementirao besplatan javni prevoz do sad. Prosto, jer nije održiv. Želje su jedno, a realnost nešto drugo.
 
Da, razlika je ogromna, potrebe za prevozom rastu eksponencijalno kad se pređe određena granica; poznato je u urbanizmu da gradovi, kad pređu 700-800.000 stanovnika postaju značajno skuplji. Ja odavno i pišem da je ovaj grad prevelik za Srbiju.

Nego, u ovim uslovima, obradovao bih se uvođenju besplatnog prevoza, jer bi to bio ekser u kovčeg projekta metro-igračke. Dakle, samo napred!
 
Pa tamo kuda bi isli busom, lepo biciklom ili pešaka i resen problem.
To je ista logika kao kad kazes da građani ovog grada imaju benefit sto se neko vozi na njihov račun. Definitivno je bolje kada se uopšte ne voze, jer niti zagađuju vazduh niti troše nas novac.
Па лепо живиш у селу и нико се не вози на твој рачун и проблем решен.

Имају бенефит, можда не капираш да ја не заузимам 12 квадрата простора, него једно седиште у возу па онда мене и друге људе можеш попаковати у мањи простор при превозу. Ако те занима како би изгледао град где се сви возимо својим аутом погледај изгледа Гилберт у Аризони или било који град у САД без јавног превоза.
Зграда у којој живиш би се срушила да се прошири улица и стави паркинг, а док се то не деси живео би у константној буци аутомобилских труба и еуро 3 загађења из бар 800к дизела.
И мој порез иде на одржавање путева, иако сам ове године можда 3 пута сео у нешто осим воза, па се не жалим, али то је врв јер капирам да постоји добит и од ствари које не користим директно.

Ево и слике града који нас не тлачи јавним превозом и плаћањем истог.
Screenshot 2023-02-06 at 19.17.33.png
 
Propuštate činjenicu da je prevoz već sad praktično besplatan.
 
Kakvo je sad ovo zaj*ebavanje? Neka igrarija za prosečnog građanina, da mu se proda tobože priča da se raskida ugovor ili se na kraju ipak stvarno raskida ugovor?

 
Propuštate činjenicu da je prevoz već sad praktično besplatan.
Prevoz praktično nikada nije besplatan, pitanje je samo ko placa.
Trenutno cetvrtina budžeta grada odlazi na prevoz. I nije realno očekivati da može ici preko toga.

@Zezeljko
Ugovor se stvarno raskida, ali se i potpisuje novi za opremu i održavanje sistema. Dakle samo kontrola prelazi u nadležnost grada. Ako se ne varam oni su do sada bilo obavezni da imaju 200 kontrolora.
 
Poslednja izmena:
Vrh