Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Najboljem vremenu za GSP :ROFLMAO:

Kao što rekoh gore - vidi se da si još jedan redovan putnik i znalac Beograda i GSPa. Pogotovu sa odvalom da ''stopa naplate i kvalitet usluge nemaju nikakve veze''.
 
Ta devedesetominutna karta je totalna glupost. Ipak se najveći broj putnika vozi daleko kraće. 90 minuta ti treba sa jednog na drugi kraj prve zone.
 
Ne znam baš da li bih izbacio vremenske karte, ali svakako treba da se menja ceo sistem i koncept. Kažem ne znam baš zato što sam svestan koliko je to kompleksna problematika koju uvek rešavaju timovi ljudi sa mnoštvom podataka iz nekoliko različitih izvora i sa nekoliko različitih kategorija (podaci o putnicima, saobraćaju, radnim mestima, radnim vremenima, demografiji naselja, itd itd... )

Iz istih razloga mi je presmešno kada ovde dođu ljudi koji ne izbijaju iz automobila ili se provozaju autobusom tek jednom mesečno do banke ili radi šetnje u Knezu, i onda pričaju kako nema stepen uspešne naplate karata veze sa kvalitetom usluge. Ne, drugari, sve ima veze sa svime. I što se više budu pojednostavljivale i banalizovale stvari, to će duže ova kriza trajati, a problem postajati sve gori. Ali u redu je, znam šta je kod njih, treba im neko koga će da spuštaju i krive za sve da bi u svojim očima ispadali moralne gromade i pravednici. A posle odu na drugu temu pa tamo mole režim da poveća cene struje, hrane, poreza i grejanja jer zašto se usprotiviti i uraditi nešto kada je lakše želeti i pozivati da svima bude gore. Pogotovu kada živiš kao bubreg u loju a dodira sa običnim ljudima imaš tek sporadično. Jedan mali je tako na temi o demografiji pričao kako bi kažnjavao sve parove koji nemaju decu. Naravno, sam ih takođe nema. Ali on u tome ne vidi nikakav problem. E tako i ovde. Najveće sudije su ti oni koji imaju najmanje dodira sa temom i problemom.
 
Najboljem vremenu za GSP :ROFLMAO:

Kao što rekoh gore - vidi se da si još jedan redovan putnik i znalac Beograda i GSPa. Pogotovu sa odvalom da ''stopa naplate i kvalitet usluge nemaju nikakve veze''.
Nemoj samo da lupas gluposti i sve da spustas na licni nivo. Daj makar jednom u životu smislen argument.
GSP je 80-ih imao najveću ekspanziju i vozila su bila mahom nova. Firme su bile obavezne da kupe markice za sve svoje zaposlene itd.
 
Daj jednom u životu ispravi kičmu a smanji aroganciju. Samo sam se i pitao gde si ti na ovoj temi, pošto te i pamtim kao jednog od portparola, ako ne režima, onda vladajućih grupacija i buržuja. I namćorčinu koja nikad ništa nije korigovala u svojim stavovima a uvek drugima soli pamet i glumi veličinu. To sam hteo još ranije da ti kažem ali smo se uspešno kulirali i izbegavali ali dobro evo sad si mi dao odličnu priliku i potvrdio sve što sam i ranije mislio.

Elm, to što je GSP imao najveću ekspanziju 80ih ne znači da je i sam kvalitet prevoza bio na vrhuncu. Ovakvim pisanjima samo potvrđuješ da većina vas koji najviše klepećete i osuđujete, pokušavate nešto višedimenzionalno i jako kompleksno, da svedete na prostu jednačinu ''veća represija = više plaćanja karata''. A jednu knjigu na tu temu niste otvorili, jednu liniju niste analizirali, jedno predavanje odslušali, osim što obitavate po forumima i čitate novnske članke, mahom partijski krojene i recenzirane.

Znajući tebe, sad očekujem nešto što počinje sa ''u Beogradu je prosečna plata 900 evra, tako da...'' Ili pak ''GSP je nabavio 200 novih autobusa, tako da...''


P.S.
Ti si isto ćutao kao zaliven svo vreme dok su se nizali incidenti, svinjarije i nepoštovanja ugovornih obaveza od strane GSPa i DJPa a pojavio se da sudiš i popuješ sada kad je priča o obavezama putnika. Toliko o tome. Meni je to više nego dovoljno da vidim kakav si čovek. A samim tim i svi tvoji pokušaji argumenata su ništavni. Dokle god klepećete na obaveze putnika, a ćutite o obavezama prevoznika vaši argumenti su apsolutno ništavni.
 
Poslednja izmena:
U Zagrebu koji ima značajno veću prosečnu platu od Beograda postoji karta za 4 kune (oko 60 dinara) koja važi 30 minuta.
Bio je u Zagrebu i besplatan prevoz u centru, pa su ukinuli. Ali, da, ovako nešto treba da postoji i u Beogradu, da li vremenska do 30 minuta, ili nešto slično, ali to.

E, sad, možda je u Zagrebu 'znatno veća prosečna plata', ali prevoz nije znatno skuplji nego je jeftiniji, jer mu je okosnica tramvaj, a ne pri određenom broju putnika značajno skuplji autobus. A na zglobnom autobusu, poslednji put kad sam bio tamo, za ulaz su bila označena samo prednja vrata.
 
Ali stavovi nekolicine agresivnih... 😁

Čim krene neka argumentovana činjenica sa drugačijim stavom na koji se nema smisleni odgovor, odmah povlačenje i bežanija.
Nismo na ratištu već na forumu.
To što nemaš isti stav kao ja ne znači da nisam rekao istinu.

Ovo je višegodišnji problem urušavanja koji se ne popravlja, već tone dublje u šupljinu.
Lično moj stav je da ću da plaćam kartu ako budu popravili kvalitet, koji je jako nizak trenutno, bar na linijama koje ja koristim (305,308,50,17,31).
Od nerealizovanja polazaka, ne poštovanja reda vožnje, izostanka grejanja/hlađenja, čistoće.

Jer od kad koristim prevoz tj 2003. imao sam uvek mesečnu, kao i što sam vaspitan.
Onda je došlo zlatno doba tj 2016. godina I podela na isključivo GSP i privatnik linije, koja je bila možda i najgora odluka po Beogradski prevoz.
Mogao si da čekaš na stanici po 35 min jer znaš šta, nisu poslali TRI polaska, TRI vozila.... Onda ti dođe sledeći koji se pokvari, a u onaj posle njega ne možeš da uđeš, a alternativa je pešačenje 15-20 min do Smederevskog Puta 🍷

I dalje sam plaćao kartu.
Od tada sam, znači plaćajući morao bar 0,1 % da doprinesem poboljšanju prevoza.

I jel se poboljšao? I dalje čekam 30 min, I dalje se nema osnovnih obaveznih elemenata kojih jedno vozilo treba da ima.... Ej koju su prevaru sproveli sa WiFi nalepnicama za Higere hahaha, kao imaće WiFi.... Još prevara i laži korumpiran rupe iz koje glavni isisavaju novac na našu štetu.
Neću ulaziti u politiku, to me ne interesuje.

Poenta je da ako misle da poboljšaju prodaju karata, neće to dobiti pendrekom nego reformom te bare pune krokodila i delima da se nešto poboljšava.
Ulazak na prva vrata će doneti samo kontra efekat.
 
Poslednja izmena:
Bio je u Zagrebu i besplatan prevoz u centru, pa su ukinuli. Ali, da, ovako nešto treba da postoji i u Beogradu, da li vremenska do 30 minuta, ili nešto slično, ali to.

E, sad, možda je u Zagrebu 'znatno veća prosečna plata', ali prevoz nije znatno skuplji nego je jeftiniji, jer mu je okosnica tramvaj, a ne pri određenom broju putnika značajno skuplji autobus. A na zglobnom autobusu, poslednji put kad sam bio tamo, za ulaz su bila označena samo prednja vrata.
Tramvaj je zapravo najskuplje prevozno sredstvo. DJP placa GSP-u 2-3 puta više za tramvaj (zavisno od modela) po pređenom kilometaru nego za autobus.
Nisu ni cene u Zagrebu nesto jeftinije, a radi se o znatno manjoj mreži linija. Jedino sto kod nas nema ekvivalent toj karti od 30min, dok nasa karta od 90 min kod njih kosta 1,33 €. Sve mesečne karte su im skuplje, pogotovo ako se uzmu za prve dve zone. Takođe se doplacuje za zeleznicu sto je kod nas uključeno vec u cenu.

@Bender Rodriguez
Nemoj mene spuštati u to tvoje političko blato.
 
Poslednja izmena:
Brate, 500 strana ispisanih oko naplate karata, jeste realni vi?

Svi problemi oko naplate su vezani za loš prevoz, i suštinsku neobaveznost plaćanja. Sredi ta dva, i dobiješ bolju naplatu
 
Zato Beograd nije za vremensku kartu. Putovanje Takovskom od Cvijićeve do Lole Ribara zna da traje i po pola sata, a van špica traje minut i po.

A tek kroz malenu Lole Ribara sa onih 5 semafora 65icom ili 77com ujutru u špicu... 😩 Zakoči na svakom semforu a često i duplo čekanje da prođe na zeleno, zavisi od broja vozila ispred... Pa se onda trole uključe od raskrsnice sa Takovskom. Znači to je bilo da poludiš kroz tu ulicu ujutru na posao... Bukvalno sam peške išao podjednako brzo kroz tu Svetogorsku tu jednu stanicu...
 
Pa onda idi peške tu jednu stanicu.

A može li ovaj što ide kolima tuda, pa isto stane na svaki semafor, posle da ode do benzinske pumpe da traži nazad pare za benzin?

Ili bi neki sa ove teme tražili lično od japanskog cara da im refundira kartu, da moraju da se voze ovako:
main-qimg-a36c89dcc9f42b0277f63ae82f681908-lq.jpeg.jpg


Ili bi u Kini i Turskoj s indignacijom odbili da plate prevoz - ne bi, jer to nisu države za zaebavati se - pošto im je ovde argument da neće da se voze kineskim i turskim busevima?

Manite se mentalnih egzibicija, to je najuzaludniji sport.
 
Manite se mentalnih egzibicija, to je najuzaludniji sport.

To. Ja сe још чудим одакле им воље и времена за онако опширне постове који понављају већ небројено пута поновљено и говоре ни о чему. Морам признати да нисам имао менталног капацитета да их прочитам до краја.
 
Svakako je najbolje rešenje besplatan prevoz. Razloga je mnogo.

Argument da je neizvodljivo ne stoji - sad je praktično besplatan prevoz. Argument zašto bi ljudi koji putuju kolima plaćali - takođe ne stoji. Tom logikom neko ko ide svuda pešaka može da se upita zašto bi preko poreza plaćao izgradnju i održavanje kolovoza, zašto bi onaj koji ne putuje plaćao izgradnju i održavanje autoputeva, pruga itd.

Pritom, svako ko umesto kola sedne u bus je smanjio gužvu na ulici i time je pomogao vozačima automobila.

Ova praksa tolerancije šverca je baš bezveze pošto oni koji plaćaju karcu ispadaju magarci.
 
To. Ja сe још чудим одакле им воље и времена за онако опширне постове који понављају већ небројено пута поновљено и говоре ни о чему. Морам признати да нисам имао менталног капацитета да их прочитам до краја.
Idi kod zubara kad te bole oči pa ne čuješ.

Nekima džabe pisati, čim nešto nije po volji, ili smo agresivni, ili nećeš da čitaš.
 
Pa onda idi peške tu jednu stanicu.

A može li ovaj što ide kolima tuda, pa isto stane na svaki semafor, posle da ode do benzinske pumpe da traži nazad pare za benzin?

Uopšte nisam u kontekstu (ne)plaćene karte napisao post. Podjednako su mi suludi i oni sa automobilima što troše benzin gužvajući se u špicu da ne stignu na vreme ili se nerviraju, trube na blokirane raskrsnice, da bi popodne izigravali kuliše po forumima 😄

U istom smo sosu. Haos nam je u saobraćaju i to nema veze sa naplatom karte. Dok vi radite po ceo dan ili dok mi kritičari sistema ladimo muda po ceo dan. Dođe nam na isto 😉
Samo vi još morate da plaćate benzin uz to. ;)

"Manite se mentalnih egzibicija" iako si upravo ti definicija Kefala ili Mudronje na ovom forumu... 😄 ali svašta ćeš napisati da bi objasnio te profesionalne gurače po Japanu...

a WLAB se složio sa tobom jer si mu bio najbliži ja iskreno verujem da on nita čita, niti ga zanima, sve što njega zanima on već zna, 90% je neprikosnoveni autoritet, a onih 10% kad pažnja popusti (u forumskoj predstavi sebe) se iskliberi nad nekim ko je sa pravom, sa argumentima i iskreno ogorčen i otpiše ga kao nebitnog...

Sve neke kuliše kao Orlić što gasi mikrofone po skupštini... Sa pozicije moći je lako biti kuliša i nemati vremena, a za mentalne kapacitete nam je odavno jasno...

@končar Argument oko gužve stoji. Bila bi još veća gužva da se potpuno slobodno vozimo bez ikakvog predviđenog plaćanja... Ovako ipak neke ljude odvraća saznanje da treba da plate kartu.
 
Moram samo da se uključim oko gužve i semafora koje pomenuste. Ja ne znam da li ste primetili da su ovi "pametni" semafori možda ubrzali glavne pravce, ali da su zato urnisali leva skretanja i poprečne ulice. Govorim pre svega o Novom Beogradu. Tako da ne bi bilo loše da nam vraćaju gorivo za nešto što su bez razloga upropastili.
 
@Beki
Da imamo vremensku kartu od 30 minuta je ok, i može da bude onda jeftinija. Al bukvalno bi mogla da postoji samo po sistemu da važi pola sata, što može biti nezgodno iz više razloga. Sa tom kartom se često može i do Vidikovca od nekog dela centra grada, Novog Beograda itd. Nekad ne možeš dve stanice da prođeš. To što tražiš da se naplaćuje po stanicama, to je mahom neizvodljivo, a kondukteri su davna prošlost, i neisplativi su. Niti ko treba da te kontroliše gde si ušao, a gde izašao, niti je to realno moguće. Vremenske karte su mahom prisutne svuda po sistemima javnog prevoza, i dobro su rešenje. Uvek bi da sediš, tj da bus bude tako praznjikav u svako doba dana? Gde to ima u većem evropskom gradu? U špicu svuda ima gužvi. Plus mi metro nemamo. Javni prevoz baš nije taksi. Sve živo poskupljuje kao nenormalno, a traži se da se vozimo za 20 dinara, ili da mesečna bude 1000. Dobro, ajde neka se traži. Nema veze što je besmisleno. Javni prevoz ispada da treba da se prilagođava svakom pojedinačno, i da bude džabe.

Vi koji zagovarate besplatan javni prevoz u Beogradu, dajte konačno primer grada veličine Beograda gde je to već sprovedeno. I što ne onda besplatan prevoz za sve gradove u Srbiji? Zašto da Beograd bude povlašćen? Čitam kako se radije plaća karta u Novom Sadu. Kako se glumi poštenje kad se ode tako u goste. A kod njih prevoz pao na najniže grane ikada. Gužve, retki polasci, gubljenje vremena na stanicama zbog idotskog sistema prodaje karata itd. Baš su dobar primer organizovanog javnog prevoza.

Bendere, što se hvataš toliko GSP-a, a privatnike čak ni da spomeneš, a sve pre pobrojano sa tvoje strane mahom se dešavalo kod privatnika zadnje vreme. GSP i kontroliše svoje osoblje, a za razliku od privatnika. Održavanje nije sjajno, al nije ni katastrofalno baš, kako se ovde predstavlja. Dal bio žrtva ili ne, vezane su mu ruke od kad je samo operater i ništa više od toga. Gluposti se dešavaju. Velika je firma sa dosta problema, koje mahom i stvara politika. Zakon o tenderima mnogo komplikuje stvari za sve, vozila se ne nabavljaju redovno, kako koja gradska vlast dođe samo sprovodi neke eksperimente umesto da rešava goruće probleme. Dok je bio firma za sebe, što znači da je mogao odlučivati o svojoj sudbini bez nametnutih kadrova svih mogućih vrsta, i bio je firma za respekt. Svaka nepravilnost treba da se prijavi, pa i kad je vozilo prljavo. Od pisanja na forumu slaba vajda. Po prijavama se i te kako postupa. Nije baš sve tako neozbiljno. No, dobro ne treba da ubeđujem nikoga ni u šta. Sve je samo crno, najgore, užasno itd. Između ne postoji ništa.
 
@Noki

Гле фору, ја се углавном слажем са свиме што ви пишете о квалитету превоза у Београду на овој теми. Међутим, то није тема у наслову. Одговорно тврдим да квалитет превоза и цена карте није суштински разлог лоше наплате него то што се људима може да не плаћају карту. Што не значи да не треба радити на побољшањима у том сегменту. Дакле, не говорим ни о теби, ни о некимa који се овде на форуму труде да образложе своје неплаћање карте. Говорим о свеобухватном и суштинском повећању наплате, где ће наплата бити у рангу 80-90%.

Хтели ви или не, значајно повећање наплате ће доћи само у случају значајно ефикасније и строже контроле. Једноставно, тако ствари функционишу у главама људи. Снижавање цене карата или повећање квалитета превоза може донети повећање наплате само у безначајној мери. Само строже контроле ће донети значајно повећање наплате. @Jelancha је то одлично објаснио поређујући Београд и неке друге примере у Србији.

Што се временске карте за краћи интервал тиче, с обзиром да у највећем броју случајева са преседањем у Београду нећете бити сигурни да ћете негде стићи за 30 минута, ја бих поново увео карту за једну вожњу (ма колико та вожња трајала), чија би цена била у рангу од око 2/3 цене карте од 90 минута.
 
Bendere, što se hvataš toliko GSP-a, a privatnike čak ni da spomeneš,
Jašta, verovatno zato svo vreme pišem ''prevoznici''.

Da vidimo. CTRL+F, search: ''prevoznici/prevoznika''. Pa kaže:
I nista sad, idemo dalje, ti si rekao sta si imao, mi smo rekli sta smo imali. GSP nastavlja da bude sve gori, placanje karata sve manje, a ti eskiviraj temu i nastavi da precutkujes sva krsenja obaveza i sve kolosalne svinjarije od strane prevoznika i DJP
Nemaš obavezu ni na šta, samo što dosta govori o tebi kada prećutiš 100 raznih incidenata, hohštapleraja i nepoštovanja ugovornih obaveze od strane prevoznika, a javiš se samo kada treba da se istovariš po ljudima koji posle više decenija popuštanja i izlaženja u susret odlučuju da vrate istom merom.
A ovde se grade neke konstrukcije da svako ko odluči da pruži otpor i neposlušnost kao odgovor na VIŠEGODIŠNJE nepoštovanje ugovornih obaveza od strane prevoznika, taj je štetočina, parazit, terorista, lopov, trte mrte...
Takođe mi je zapalo za oko tvoje isčuđavanje i neverovanje što neko ko je do skora plaćao karte, daje sebi za pravo da govori prevoznicima koje će autobuse da uzima.
I što sam ostavio boga pitaj koliko para tom prevoznicima i DJP.
Ovde sam WLABZu lepo bio naveo sve situacije i prakse u kojima prevoznici i DJP nisu ispoštovali svoje ugovorom definisane obaveze
Jer oni se ne javljaju kada prevoznici i DJP ne ispunjavaju svoje obaveze, i to godinama i godinama i godinama...

O GSPu sam počeo da pričam onda kada si ti počeo da iznosiš neke nebuloze kako on nema nikakvog uticaja i nikakve odgovornosti u incidentima, kršenjima zakona i kršenjima propisa koji se svakodnevno dešavaju.
 
Kažem opet, sve treba prijavljivati. Svaka nepravilnost, neostvareni polasci, velika kašnjenja itd. Inače, kad postoji obostrano nepoštovanje obaveze, onda zaista imamo veliki problem. Pominjano vrzino kolo gde svi imaju opravdanja za trenutnu situaciju. Da treba da bude bolje treba. Negde je problem izražen više, negde manje. Direkcija se očigledno pokazuje kao nedovoljno efikasna. No, predmet cele rasprave je naplata, koja se mora rešavati odvojeno, jer je poseban problem. Kvalitet se postiže postepeno, i da, možda zvuči glupo, ali i verujem da bi danas imali bolju situaciju ukupno da se od 2006 nije pustilo da sve krene putem rasula. Pod tim mislim da se održao neki prihvatljiv procenat naplate. Skoro 20 godina imamo veliki problem sa smešnim rešenjima na pomolu.
 
Sve je samo crno, najgore, užasno itd. Između ne postoji ništa.
Ma ne, odlično je.

Pritom ovde tema nije o tome u kakvom je stanju prevoz, da li je maksimalno loš ili podosta loš. Već o tome da tvoje preduzeće, kao i ostali prevoznici u Beogradu, kao i DJP, ne poštuju svoj deo ugovorom obećanih obaveza. A vas nekolicina pravednika ovde ćutite kao zaliveni na sve to, a bitno je da se svi mobilišete i sjatite ovde kad treba da drvite o nekorektnosti putnika koji su nakon 20 godina plaćanja rešili da pruže otpor i uzvrate udarac onome ko se ne pridržava svog dela ugovora i svojih obaveza.

Kud se niste ovako snažno mobilisali, lajkovali, cmakali, podržavali, slavili, tapšali po leđima i koješta kad se ovde pisalo o vozaču GSPa koji bokom Solarisa odvali nešto u Takovskoj i nastavi da piči jer j' se njemu. Kud niste isto radili kad se pisalo o penzosu privatnika na 39 koji u jednoj ruci drži cigaretu a u drugoj mobilni telefon i ne čuje ništa oko sebe. Kud isto niste pisali kada su kačene vesti da će da se seli odnosno ukida okretnica Zeleni venac. Zatim, ukidanje i/ili kasapljenje 19, 21 i 22, proređivanje polazaka, nemar o rastućoj krizi vozača, tramvaji koji više ne rade nego što rade... sve ste to većinski ili u potpunosti prećutali i iskulirali.

A onda mi se preko jedne večeri svi mobilišete i sjatite ovde da drobite o nekom poštenju i da nama koji smo 10, 20, 30 godina (ne znam koliko drugi članovi imaju godina ali znam da su isto bili redovne platiše) ostavljali pare, živce, vreme i energiju u tim vašim kantama i kontejnerima... solite pamet i lupetate da smo mi, mi koji smo odbili da plaćamo karte od 2020. i od 2022., krivi što je prevoz u kanalu još od 2017. Pa sram da vas bude bre, sve do jednog. I upamtiću vam svakom ponaosob ovo, jer ovakav stepen bezobrazluka sam jako retko viđao na ovom forumu. Da neko godinama ćuti pred raznim svinjarijama i nepoštenjima jedne strane, a onda se sjati ovde da se istovaruje po drugoj, i da ljude entuzijaste i konstruktivne članove društva optužuje da su oni retroaktivno krivi što je JGP septička jama još od 2018. naovamo. Sram da vas bude bre.
 
dajte konačno primer grada veličine Beograda gde je to već sprovedeno.
Zašto? Neko mora da bude prvi.

što ne onda besplatan prevoz za sve gradove u Srbiji?
Ko je rekao da ne treba? Ipak, najjači argumenti su za Beograd.

nije ni katastrofalno baš
Žao mi je što nisam slikao pre neki dan u tramvaju rđu koja cepa odeću ili zarđale trole koje viđam svakodnevno.

Zakon o tenderima mnogo komplikuje stvari za sve
Korupcija komplikuje sve.

квалитет превоза и цена карте није суштински разлог лоше наплате него то што се људима може да не плаћају карту.
Tu si u pravu, ali užasna usluga je dobro opravdanje za tako nešto.

Niko mi ne odgovori: kako to da u bogatijem gradu možeš za manje pare da se voziš nego u Beogradu?
 
Vrh